Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kolumny na zlecenie

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #41
    Racjonalny masz okazję zrobić coś naprawdę ciekawego, oryginalnego tylko wybierz sensownie głośniki bo reszta powinna pójść łatwiej np; obudowy marko3t, zwrotnica Yoshi
    Jaki ma być dół, 12cali czy 10 a może 8 co moim zdaniem bez aktywnych dołów było by najlepszym rozwiązaniem, może to być np; TIW200 lub 8calowy Alcone. To samo z wysokotonówką, detaliczny alu seas czy zrównoważony usher9950 czy jednak coś droższego z wyższej półki. Proszę o więcej konkretnych propozycji z Twojej strony a mniej teoretycznych wywodów bo nie o to tu chodzi, a temat ciekawy i powiem ci że wielu z nas chętnie podjęło by się wyboru jakiego Ty musisz dokonać, zwłaszcza z takim budżetem :wink:

    marko3t nie 3d na forum u nas bywa Poprawiłem.

    Skomentuj


      #42
      Racjonalny, skoro Yoshi_80 deklaruje się, że zajął by się zaprojektowaniem zwrotki, marko3T zrobi Ci budy i to pierwszorzędnie to dowiedz się mniej więcej ile by to kosztowało resztę wpakujesz w głośniki i pozostałe elementy.

      Od swojej strony tylko dodam, że kiedyś myślałem nad tego typu 3Way (poza tymi ekstremalnymi poziomami głośności) i chętnie widział bym konstrukcję typu:
      na wysokich Morel MDT33 (na allegro się nie sprzedały - para za 600 zł myślę, że cena nie wygórowana) na średnicy Seas M15CH002 / może revelator SS 15 / .. na dół w sumie ma dość dobre parametry i nie jest tak drogi jak SS, USHER 8955.

      W budżecie powinieneś się zmieścić.

      Skomentuj


        #43
        Zamieszczone przez nonameplum
        Racjonalny, skoro Yoshi_80 deklaruje się, że zajął by się zaprojektowaniem zwrotki, marko3T zrobi Ci budy i to pierwszorzędnie to dowiedz się mniej więcej ile by to kosztowało resztę wpakujesz w głośniki i pozostałe elementy.
        no to do kompletu ja moge te zwrotnice zmontowac :mrgreen:

        Skomentuj


          #44
          Nie na temat...
          a ja wysłać śrubki :lol:

          Skomentuj


            #45
            Nie na temat...
            Czyli potrzeba jeszcze mnie do wkręcenia śrubek, no i do późniejszych odsłuchów :lol:

            Skomentuj


              #46
              Yoshi_80, jeśli akurat chodzi o studio16hertz to szczerze wątpię. Jeśli mieliby np. clio to nie babrali by się tjuningi i nie jeździli by po całej Polsce dostrajać klientom swoje "fabryczne" kolumny- jeśli każdy posiadacz danego modelu ma inną zwrotnicę to dla mnie to jest trochę amatorka i chwytanie się każdej możliwości do wpadnięcia paru groszy.
              btw nie wiem po co piszę o nich w liczbie mnogiej bo to jest chyba jednososobowa firma.

              A no i nie musi być koniecznie SW, jest też arta do pomiarów i np. lspcad do symulacji- wersje demo nie maja dużych ograniczeń a dodatkowo arta kosztuje 80euro więc do przełknięcia.

              Skomentuj


                #47
                Zamieszczone przez marian
                jeśli tak jest to wiesz że na dobrym sprzęcie domowym nikt nie robi dyskoteki w domu bo nie po to on jest
                Ależ ja w domu dyskotek nie urządzam:). Ale mam pewną przypadłość. Tak jest i nic nie jestem w stanie z tym zrobić. Czasami po prostu muszę dać upust emocjom związanym z jakimś fragmentem utworu, czy całym utworem. I wtedy podkręcam mocno, aby te emocje przeżyć. Ale gdy pojawia się kompresja, w miejsce oczekiwanego rozmachu i swobody, to emocje więdną a w środku pozostaje uczucie niedosytu i rozczarowania. Nie poradzę, tak mam od najmłodszych lat. Nie "grzeję" ciągle, ale są momenty, że potrzebuję mieć takie możliwości. A leczyć się tego też nie da:).

                Zamieszczone przez marian
                W sumie jestem ciekaw jak projektujesz te zwrotnice skoro wyczytałem że nie masz sprzętu pomiarowego (chyba że coś przeoczyłem).

                Sprzętu pomiarowego owszem obecnie nie mam. Ale miałem możliwość korzystania z niego w przeszłości przy projektowaniu. Niestety kontakt z daną osobą się zerwał i już takiej możliwości nie mam. Stąd też celowanie we wspomniane firmy, które...właśnie

                Zamieszczone przez kombo
                Racjonalny, a Ty myslisz że firmy typu studio16hertz ma jakieś zaawansowane aparatury i programy? Założę się że mają co najwyżej sprzęt na poziomie sprzętu Yoshiego.

                Kombo ja cię proszę ty mnie nie pozbawiaj nadziei, bo w swojej naiwności wierzę, że profesjonalne firmy mają też profesjonalne podejście i środki, skoro się w tym temacie reklamują:).


                Zamieszczone przez Yoshi_80
                A co to za tajne programy :lol: ? Bez przesady, takie rzeczy można opowiadać laikom a nie ludziom z branży

                Widzisz Yoshi nie chciałem tych programów wymieniać z nazwy, bo nie są one darmowe i to by jakąś może pseudoreklamą pachniało...

                Skomentuj


                  #48
                  Zamieszczone przez funiax1
                  marko3t nie 3d na forum u nas bywa Poprawiłem
                  Dobre dobre, jestem trójwymiarowy, szkoda tylko że nie mam czterech rąk :mrgreen: Było by mi łatwiej :twisted:

                  Skomentuj


                    #49
                    Nie przesadzajmy, żyjemy w polsce, tu firmy audiofilskie sprzedają swoje produkty na szt i ich nie stac na jakieś mega systemy pomiarowe. Poziom profesjonalizmu o jakim myślisz to można sie spodziewać po firmach pokroju B&W, visaton itp a nie małych 1-2 osobowych firemkach. Dla tych kupno clio to juz jest wydatek powyżej którego z cała pewnoscia nie chcą wychodzić.

                    Może problem z kompresją wynika u Ciebie z pomieszczenia a nie głośników. W zbyt małym pomieszczeniu nawet najdoskonalsze kolumny od pewnego poziomu głośności będą kiepsko grać w wyniku kompresji.

                    Jeżeli konstrukcja ma grać głośno to trzeba bezwzględnie rozpatrywać konstrukcje na minimum 2 głosnikach basowych. Bo przy jednym moze byc błedne koło. 8'ka za słabo schodzi albo za niski SPL 10'tka czy 12'tka za duża itd. Prawa fizyki narzucają pewien ograniczony poziom jaki można dla danego rozwiązania osiagnąć. Jeżeli żaden z głośników nie spełnia twoich wymagań to można uznać, że problem jest na obecny stan techniki nierozwiązywalny.

                    W każdym razie ja moge zaprojektować zwrotnicę do dowolnego zestawu głośników o ile zestaw tem a ręce i nogi. Jeżeli nie ma to odesyłam głośniki spowrotem i nie biore zadnej opłaty za poniesiony koszt czasowy. Niech się zajmie wtedy ktoś inny tym problemem.
                    Od takich zadań są magicy pokroju Killera któy zrobi nawet zwrotnice kolejową .
                    Jeżeli nie odpowiada ci poziom prezentowany przez amatorskie systemy pomiarowe to niestety będziesz musiał skorzystać z profesjonalizmu polskich firm i odpowiednio im za to zapłacić.
                    Zrobienie dobrej zwrotnicy to minimum kilka godzin, szczególnie jak ma byc odsłuchane, poprawione, w miarę doszlifowane. Najlepsze powstają dniami, tygopdniami, czasem dłużej.
                    Godzina pracy w firmie liczona jest na ok 80-100zł. Myślę, że ludzie z forum są "troche" tańsi .

                    ps. o pseudoreklamę się nie martw .

                    Skomentuj


                      #50
                      Zamieszczone przez Racjonalny
                      Kombo ja cię proszę ty mnie nie pozbawiaj nadziei, bo w swojej naiwności wierzę, że profesjonalne firmy mają też profesjonalne podejście i środki, skoro się w tym temacie reklamują:).
                      a pomyslales skad sie takie profesjonalne firmy biora? przeciez nie z profesjonalnych szkol :P
                      to sa tacy sami pasjonaci jak my tylko ze poswiecili sie w pelni swojej pasji i na tym zarabiaja

                      Racjonalny, slyszales konstrukcje pana z 16Hz? podobaly sie?

                      jezeli juz chcesz koniecznie isc do jakiejs firmy to do takiej do ktorej masz blisko. kazdy z nas ma swoj styl i swoje preferencje brzmieniowe. np irek robi zwrotnice inaczej niz Yoshi_80. obaj robia to dobrze ale kazdy pod siebie.
                      tak samo ci profesjonalisci moga te twoje kolumny zrobic pod siebie i nigdy nie bedziesz zadowolony bo nie trafiaja w twoj gust...


                      bywajac na Audio Show mozna sie przekonac ze profesjonalisci profesjonalisom nie sa rowni. jedne konstrukcje sa wysmienite a inne graja gorzej od naszej "amatorszczyzny" :P

                      Skomentuj


                        #51
                        A brałeś pod uwagę ofertę firmy harpia acoustics ?
                        http://www.harpia.pl/polski/goldenage.html właśnie seria 300B.
                        Z ciekawości zapytam jakim pomieszczeniem dysponujesz ?
                        Co do sprzętu to na naprawdę profesjonalny sprzęt mogą sobie pozwolić tylko wielkie firmy właśnie jak B&W bo taki sprzęt i oprogramowanie kosztuje dziesiątki czy setki tysięcy PLN. A koszt wybudowania komory bezechowej to już grube mln.
                        No i sprzęt to nie wszystko najważniejsze jest doświadczenie i wiedza konstruktora ale też nie oczekuj że mając do dyspozycji JIG-a i kartę dźwiękową wyjdzie z tego nie wiadomo jaki hi-end choć byś nie wiem jaką kasę w to wpakował.
                        Na twoim miejscu na duł poszukał bym jakiegoś estradowca np. taki :)
                        http://www.elmuz.com.pl/sklep/download/15P80ND.pdf 15 cali :)
                        O kompresji na pewno nie będzie mowy :)

                        Skomentuj


                          #52
                          "Może problem z kompresją wynika u Ciebie z pomieszczenia a nie głośników. W zbyt małym pomieszczeniu nawet najdoskonalsze kolumny od pewnego poziomu głośności będą kiepsko grać w wyniku kompresji."


                          Miałem na myśli kompresję związaną z czynnikami że tak powiem elektrycznymi, a konkretnie chodziło mi o moc wzmacniacza. Bo to jego ograniczenia w tym aspekcie jak wiemy, są dobrze słyszalne. Sam głośnik pracując nawet powyżej wartości liniowego wychylenia wprowadza zwykle mniejsze zniekształcenia niż przesterowany właśnie wzmacniacz. Stąd moce moich i stąd potrzeba posiadania kolumn, które to zniosą.


                          "Jeżeli konstrukcja ma grać głośno to trzeba bezwzględnie rozpatrywać konstrukcje na minimum 2 głosnikach basowych. Bo przy jednym moze byc błedne koło. 8'ka za słabo schodzi albo za niski SPL 10'tka czy 12'tka za duża itd. Prawa fizyki narzucają pewien ograniczony poziom jaki można dla danego rozwiązania osiagnąć. Jeżeli żaden z głośników nie spełnia twoich wymagań to można uznać, że problem jest na obecny stan techniki nierozwiązywalny."


                          Czy trzeba rozpatrywać konstrukcję na 2 basowcach? Eee, niekoniecznie. Nawet jeden o odpowiednich możliwościach w zakresie wychylenia objętościowego sobie poradzi, jeśli nie odstrasza nas wielkość, o czym i sam wspominasz. A mnie ona nie odstrasza, bo chciałem umieścić niskotonowca na bocznej ściance. No ale z Waszą poradą 12 calowego Peerleesa XXLS już odrzuciłem. Teraz pod uwagę biorę Visatony TIW 200 lub TIW 250. Parę. Wyczytałem na forum, że te głośniki oferuję brzmienie lepsze niż Peerleesy z serii XXLS w zakresie wykopu i dynamiki wyższego basu. A właśnie na tym zależy mi podobnie jak na zejściu. Ale niestety tych Visatonów sam nie słyszałem i nie wiem, czy rzeczywiście zaoferują odpowiednią dynamikę i wykop...
                          Apro po zejścia. W przypadku tych Visatonów problem jest taki, że TIW200 zejdzie niżej niż TIW250. Nie przeprowadzałem jeszcze symulacji, ale widać to porównując Qts i Fs obu. Przy okazji ta 200 ma strasznie wysokie Qts i niską efektywność...No i jak by nie mogli "po bożemu" zaprojektować TIW 250 tak, by miała niższe Fs niż TIW200 :). Więc ostatecznie biorąc pod uwagę pochlebne opinie użytkowników na niniejszym forum, celował będę pewnie w TIW250, choć cena ich odstrasza...Pobawię się w symulacje i zobaczę, ile da się z nich osiągnąć jeśli o zejście chodzi. Bo układ rezonansowy stroić będę musiał poniżej tych zaskakujących jak na kaliber głośnika 33hz Fs.


                          "Zrobienie dobrej zwrotnicy to minimum kilka godzin, szczególnie jak ma byc odsłuchane, poprawione, w miarę doszlifowane."


                          Cholerka, a mi to zajmowało często nawet kilkadziesiąt godzin:). Czyli właśnie tygodnie:).

                          No a na te TIWy 250 to sobie trochę pozbieram:)

                          Skomentuj


                            #53
                            e tam TIW nie jest znowu jakims super przetwornikiem ;p ...tymbardziej ze chcesz mocnego wykopu ...i porzadnego zejscia ;p

                            RSS265 bedzie sie lepiej nadawal, ... a z tym budzetem to bym sie spokojnie pokusił o RSS315... jest szybki, schodzi do hadesu, nie wymaga wielkiej budy, nadaje sie do muzyczki ;p .....peerlessy ktore Ci koledzy odradzili są super ...ale tylko i wyłącznie na suba do kina....
                            smiało mozesz go dać na boczną ściankę, by zachować zgrabny front...

                            na sredniotonowca pokusiłbym się o jakiegoś 15cm kurde na mysl przychodzą mi drogie excele..srednica z nich jest wyborna i zwiewna... zapomnij o 18cm wooferku na srednice skoro bedziesz miał potezny dopał na dole fizyki tu nie oszukasz... mniejsza srednica, mniejsza masa, krótka cewka = ladniejsza, bardziej szczegolowa srednica z lepszym rozpraszaniem na boki...

                            na wysokotonówke, moje typy to 27tbfc/g ....27tdfc (mam tego drugiego .....a tego pierwszego sluchalem w conajmniej 3 roznych konstrukcjach ...a oba Seaski porownywalem z vifką xt25 którą równiez jakis czas mialem ....w 3 roznych konstrukcjach)
                            no i jezeli chodzi o "całokształt" to te seaski są jak dla mnie o klase lepsze...vifka jest pod jednym wzgledem lepsza według mnie... lepsze rozprszasznie na boki...nie mniej jednak reszta decyduje za seaskami ...... one są lepsze niz inne 2 czy 3 krotnie drozsze zabawki ...

                            mozesz się tez mocno zastanowić nad Usherem 9950, jest "milszy w odbiorze" może dlatego ze jest mniej szczegółów... za to fajniejsza prezentacja "na boki" mialem okazje go slyszec w polaczeniu MTM z 8945p :)
                            morele przez niektorych polecane ... sa miłe w odbiorze, ale dodaja "piekielnie" duzo od siebie, druga harmoniczna mila w odbiorze ;p ... ja po prostu wole wierny przekaz ...z tyloma szczegolami ile ich tam jest bez przeklaman;p ...

                            czyli trzeba by cos co laczy tego seasa ...i ushera ;p ....wydaje mi się ze bylby to
                            np "duzy revelator" (9900) ....lub tez w wielu miejscach zachwalny D3004-660000
                            tu jest tylko taki problem ...ze mozesz sie w budrzecie nie wyrobic ;p

                            pamietaj ze tak naprawde wysokotonówka jest wazniejsza niz "to co na dole" ..to ona decyduje o tym czy miło Ci będzie sie słuchało, czy nie będą Ci smaczki umykać, ....czy po prostu nie będą Cie męczyć ....

                            swoją drogą przejzyj watek:
                            http://www.audiostereo.pl/forum_wpis...at=30885&p=6#k .... i pogadaj z muda44 ... przeszedł przez kazdy z wyzej wymienionych i mysle ze bedzie Ci mogł cos powiedziec..


                            takie połączenie napewno bedzie porzadnym "hi-endem" na dlugie lata... z poteznym wykopem, miłą wyraźną srednicą ...

                            podszedles do tematu zbyt "teoretycznie" ... ja doskonale zdaje sobie sprawę ze parametry definiują przydatnosc konkretnego przetwornika do roznych zastosowan,

                            problem polega na tym ze na pewnym etapie, albo moze lepiej napisac "półce" ;p ... dochodzą pewne smaczki heh...pewien charakter... jak chcesz wydać 7kzł to nie moze to być tak czysto teoretyczne podejscie jak twoje na poczatku watku . ...w ktorym to tak naprawde bardziej liczyles na akceptacje i poparcie twojego pomyslu, niz na "doradztwo" ....
                            kiedyś tez tak robiłem ale bardzo szybko sie z tego wyleczyłem w miare posluchania sobie roznych konstrukcji ktore uchodzą, za poprawnie skonstruowane.
                            uderz do Yoshiego zna sie na rzeczy i robi to długo ...(mi np projektowal zwrotke dla XT25tg + CA18RNX i zrobił to pierwszorzednie ;p) ...
                            zapytaj tez Misiomora...
                            jak sam boisz się robić skrzynki to napisz do MarkoT, albo do PawłaS... zrobią Ci to porzadnie, ładnie i solidnie...

                            co do poslugiwania sie SW, czy ARTĄ ...to zaden wstyd heh ..... i za ich pomocą osoba która potrafi odpowiednio interpretowac pomiary, jest doswiadczona zlozy zestaw ktory nie bedzie w niczym ustepowal kolumnom zlozonym przez "profesjonalna firmę" ....
                            PS komora bezechowa wcale nie jest potrzebna by zlozyc porzadne kolumny ;p)

                            Skomentuj


                              #54
                              Zamieszczone przez Racjonalny
                              chciałem umieścić niskotonowca na bocznej ściance
                              w takim przypadku to i tak wymagany jest niski podzial na ok 100hz
                              skoro masz 2 wzmacniacze to moze lepiej zastanowic sie nad 2.2?
                              zestaw 2-3 drozny na mniejszych glosnikach + sub z boku na czyms wiekszym. np wspomniany wyzej TIW

                              Zamieszczone przez Racjonalny
                              Apro po zejścia. W przypadku tych Visatonów problem jest taki, że TIW200 zejdzie niżej niż TIW250. Nie przeprowadzałem jeszcze symulacji, ale widać to porównując Qts i Fs obu
                              prawda jest taka ze wiekszy glosnik powinien zagrac nizej - fizyki nie obejdziesz.

                              Zamieszczone przez Racjonalny
                              Cholerka, a mi to zajmowało często nawet kilkadziesiąt godzin:). Czyli właśnie tygodnie:).
                              pierwsze naprwy malucha zajmowaly mi cale dnie... ale z czasem i z nabywanym doswiadczeniem robilo sie to pozniej w pare godzin :P
                              tak wiec sam widzisz ze doswiadczenie jest wazniejsze niz sprzet i sama wiedza

                              Zamieszczone przez Racjonalny
                              No a na te TIWy 250 to sobie trochę pozbieram:)
                              przeciez pisales ze masz do wylozenia 7kPLN :shock:

                              Skomentuj


                                #55
                                Koledzy dobrze radzą. Nie wiem dlaczego uparłeś się na ten montaż z boku bo w tedy tak jak pisze Yoshi_80 przydały by się 4 drogi albo większy nisko-średniak kosztem średnicy. Jedyna zaleta takiego montażu to przecież wąska przednia ścianka.
                                Z tym 15calowcem nie żartowałem miał byś wykop, zejście i co ważne dużą efektywność.
                                Nie wiem dlaczego nie bierzesz takiego rozwiązania pod uwagę jeśli na pierwszym miejscu stawiasz właśnie bas i duże natężenie dźwięku.
                                Ja bym to widział tak.
                                Masz 2 spore piece jeden zasilał by doły na 12-15calowcach w osobnych paczkach, 2 resztę koszt około 1500-2500PLN za głośniki tu jest fajne zestawienie:
                                http://www.audiodesignguide.com/HiEff/HiEff.html
                                Na górze tak jak pisał bawolek któryś z seas-ów 27tbfc to około 350PLN
                                jako średniak kopułkowy Scan Speak Discovery D7608-920000 lub D7608-920010 około 600PLN (duża efektywność)
                                Podział strzelam 800Hz i 3.5khz
                                Efektywność pewnie udało by się uzyskać w okolicach 90dB.
                                Oczywiście zakładam że dysponujesz odpowiednio dużym pomieszczeniem ale tego nie napisałeś po twoich wpisach wnioskuje że tak.
                                Koszt głośników 2500 - 3500 PLN.

                                Skomentuj


                                  #56
                                  Bez wątpienia TIW250 jest rozwiązaniem dużo lepszym. Nawet jeżeli osiagi jego i mniejszego brata są porównywalne to sam bonus w postaci 6dB wiecej (o ile dobrze pamiętam) na efektywnosci to jest bardzo dużo. Szczególnie, że cały czas jest mowa o wymaganej dużej głośności zestawu. No i trzeba wziąść pod uwagę wytrzymałość mocową.

                                  Co do tempa projektowania zwrotnicy wszystko zależy od zestawu, każdy jest indywidualny ale na przestrzeni wielu projektów jakie wykonałem, uśredniajac moge stwierdzić, że zwrotnica w 80% powstaje w ok pierwszą godzine. Pozostałe 20% to są te drobne porpaweczki które trzeba wprowadzać sukcesywnie po odsłuchach.
                                  Czasem zdażają się zestawy przyjemniejsze a czasami upierdliwsze. Jak sie trafi. Razm i sie trafiło tak, że pierwsza zwrotnica to był strzał w 10'tke, tak ładnie zagralo i idealnie wyszło na pomiarze, że nie było sensu dalej kombinować.

                                  Generalnie niechętnie robie 3 drożne bo roboty z tym minimum 2x wiecej niż z 2 drozną. Szczególnie jak mają byc takie cuda jak głośnik z boku, niskie cięcia na dole itd. Takie rzeczy pięknie wygladają na papierze jako teoria a w praktyce to jest koszmar. W praktyce sprawdzają się podziały na 400-500Hz a nie 100 i normalnie poustawiane głośniki :wink:

                                  Skomentuj


                                    #57
                                    Dzięki bawolek za obszerną poradę :).

                                    Zamieszczone przez bawolek
                                    RSS265 bedzie sie lepiej nadawal, ... a z tym budzetem to bym sie spokojnie pokusił o RSS315... jest szybki, schodzi do hadesu, nie wymaga wielkiej budy, nadaje sie do muzyczki ;p
                                    Niestety jest jedno "ale". By je ruszyć, trzeba grubych setek watów, znacznie więcej niż nawet moje wzmacniacze posiadają, bo efektywność to te głośniki mają mizerną.

                                    Zamieszczone przez bawolek
                                    na wysokotonówke, moje typy to 27tbfc/g ....27tdfc
                                    Zamieszczone przez bawolek
                                    morele przez niektorych polecane ... sa miłe w odbiorze, ale dodaja "piekielnie" duzo od siebie, druga harmoniczna mila w odbiorze ;p ... ja po prostu wole wierny przekaz ...z tyloma szczegolami ile ich tam jest bez przeklaman;p ...
                                    Dobrze, że mnie uprzedziłeś. Bo i ja nie przepadam za ociepleniem. Nie to, żebym się obrażał na przyjemne dla ucha parzyste harmoniczne, ale wolę jednak neutralniejszy przekaz, nawet z odrobiną ostrości. Poza tym, wzmacniacz, który obecnie użytkuję i który pewnie długo u mnie zabawi, właśnie delikatnie ociepla (dominacja drugiej parzystej w spektrum harmonicznych :) ), więc jeśli już, to reszta elementów toru powinna iść lekko w przeciwną stroną, jak na mój gust. Nie lubię łagodzenia naturalnej ostrości w muzyce.
                                    I lubię też kopułki metalowe:). Słyszałem zaledwie trzy modele bodajże, więc nie chcę generalizować, ale jak dla mnie, to blachy perkusji i tym podobne instrumenty na metalowych kopułkach brzmią lepiej niż na tekstylnych. Oczywiście jak na mój gust:).
                                    Podobnie jest na średnicy, też ociepleniu mówię "nie"! :). No i jakie przetworniki tutaj biorąc pod uwagę ten postulat byś polecił?

                                    Zamieszczone przez bawolek
                                    jak sam boisz się robić skrzynki to napisz do MarkoT, albo do PawłaS... zrobią Ci to porzadnie, ładnie i solidnie...
                                    Oj zdecydowanie chciałbym powierzyć tę pracę komuś, kto wie jak to robić i robi to dobrze. Na własną rękę to ja już kiedyś robiłem i wiem, że nie powinienem tego powtarzać :).

                                    Zamieszczone przez Pawel S.
                                    prawda jest taka ze wiekszy glosnik powinien zagrac nizej - fizyki nie obejdziesz.
                                    No i właśnie z powodu zjawisk fizycznych TIW250 nie zejdzie niżej niż TIW200. Ten drugi ma niższy Fs i wyższą Qts co daje mu lepsze możliwości w zakresie zejścia. Abstrahując od charakterystyk impulsowych, bo te Qts=0,46 dla TIW'a 200 to takie trochę...wysokie jak na bass reflex, który mi po głowie chodzi...

                                    Zamieszczone przez Pawel S.
                                    pierwsze naprwy malucha zajmowaly mi cale dnie... ale z czasem i z nabywanym doswiadczeniem robilo sie to pozniej w pare godzin :P
                                    tak wiec sam widzisz ze doswiadczenie jest wazniejsze niz sprzet i sama wiedza
                                    Dokładnie, doświadczenie:). Ale widzisz, u mnie jest też inna kwestia. Bo ja to straszny malkontent jestem, wszystko by nie pasuje :). Przykład: projektowałem kiedyś dla siebie kolumny 2,5 drożne. No i najpierw programy, symulacje, pomiary impedancji głośników oczywiście już zainstalowanych w docelowych obudowach, aby mieć ich rzeczywisty przebieg, itp. Potem program do liczenia zwrotnic, kupione elementy, składam wszystko i mierzę. No i widzę spadek poziomu ciśnienia akustycznego ok. 3dB przy ok 3kHz. No więc pd razu myśl, że przy częstotliwości podziału "nie współgra" np. fazowo. No i co robię. No dłubię w zwrotnicy, zmieniając wartości elementów, przesuwając lekko zbocze filtrowania jednego, lub obu głośników. I to wszystko tylko po to, by po godzinach zabawy z owych 3dB zrobił się 1dB. A jeszcze posłuchać muszę, czy ten 1dB to mi pasuje brzmieniowo...Ilość pracy niewspółmierna do rezultatu. No ale jak tak mam. Jak widzę, że mogę coś poprawić, to nie usiedzę, nim tego nie zrobię. Więc widzisz, niekończąca się opowieść :P. Można sobie na to pozwolić, gdy nie ma się czegokolwiek innego do roboty, ale ja na (nie)szczęście mam już ten okres za sobą :P

                                    Zamieszczone przez Pawel S.
                                    przeciez pisales ze masz do wylozenia 7kPLN :shock:
                                    Nie tylko tak pisałem, ale nawet jestem skłonny to zrobić :P. Tak, pisałem 7000zł. Ale już sam komplet TIWów250 to wydatek prawie 3500zł. Po dodaniu kosztów sekcji średnio i wysokotonowej, którą Koledzy proponują, to już prawie 6000zł. No i raczej za 1000zł nie da rady kupić wszystkich elementów do zwrotnicy, elementów obudowy, terminali, kabli, klejów, fornirów itp, nie mówiąc już o koszcie wykonania...

                                    Zamieszczone przez Yoshi_80
                                    Generalnie niechętnie robie 3 drożne bo roboty z tym minimum 2x wiecej niż z 2 drozną. Szczególnie jak mają byc takie cuda jak głośnik z boku, niskie cięcia na dole itd. Takie rzeczy pięknie wygladają na papierze jako teoria a w praktyce to jest koszmar. W praktyce sprawdzają się podziały na 400-500Hz a nie 100 i normalnie poustawiane głośniki :wink:
                                    Oj tak, w praktyce to jest koszmar. Raz jedyny w życiu na montaż boczny niskotonowca w układzie trójdrożnym z niskim cięciem się zdecydowałem i już podziękuję za taką zabawę :P. Osobiście nigdy więcej :P.
                                    No ale na taką konfigurację to już się nie napalam. Teraz jedynie przód:). Dwa TIW'y200 lub 250 pewno, reszta D'Apollito i też modele z Waszych sugestii raczej. No i te TIW'y do 300-400Hz zagrają chyba...?
                                    Co myślicie?

                                    Skomentuj


                                      #58
                                      Zamieszczone przez Racjonalny
                                      Oj zdecydowanie chciałbym powierzyć tę pracę komuś, kto wie jak to robić i robi to dobrze. Na własną rękę to ja już kiedyś robiłem i wiem, że nie powinienem tego powtarzać .
                                      jak juz pisalismy - marko jest profesjonalnym stolarzem. ja to robie czysto "amatorsko" a i tak czasami wychodzi lepiej niz z faryki :P

                                      Zamieszczone przez Racjonalny
                                      No i właśnie z powodu zjawisk fizycznych TIW250 nie zejdzie niżej niż TIW200. Ten drugi ma niższy Fs i wyższą Qts co daje mu lepsze możliwości w zakresie zejścia. Abstrahując od charakterystyk impulsowych, bo te Qts=0,46 dla TIW'a 200 to takie trochę...wysokie jak na bass reflex, który mi po głowie chodzi...
                                      widac ze malo slyszales :P

                                      Zamieszczone przez Racjonalny
                                      Ale już sam komplet TIWów250 to wydatek prawie 3500zł
                                      :shock: to ile t ich chcesz?

                                      Zamieszczone przez Racjonalny
                                      Teraz jedynie przód:). Dwa TIW'y200 lub 250 pewno, reszta D'Apollito i też modele z Waszych sugestii raczej. No i te TIW'y do 300-400Hz zagrają chyba...?
                                      Co myślicie?
                                      ja bym proponowal wydanie 100-500zl na wyjazdy zeby posluchac troche sprzetu zanim zaczniesz wydawac wieksza kase. zeb czasem sie nie okazalo ze zrobisz a sie nie spodoba

                                      Skomentuj


                                        #59
                                        Racjonalny, chyba warto byś spowrotem siadł do symulatora i zaczął od nowa ten projekt kompletować bo znowu bujasz w obłokach. O ile rozwiązanie na 2x tiw200 ma sens to 2x tiw 250 jest juz wątpliwe. Może ci zaczać brakować efektywnosći kopułki i dwóch głośników średniotonowych. Zawężanie pola wyboru kopułek i średniaków do tych co mają dużą efektynwość to strzelanie sobie w stopę. O ile w granicach 90dB skompletujesz wiele ciekawych zestawów średnio-wysokotonowych to w granicach 93-4dB jakie bedą potrzebne aby współgrać z 2x tiw250, skompletujesz niewiele zestawów i tyms amy mocno ograniczysz sobie wybór głośników a nie o to przecież chodzi.
                                        Druga srpawa obudowa wyjdzie ogromniasta, niskie zejście potrzebuje dużego litrażu. O ile mnie pamięć nie myli na początku tematu było założenie, że konstrukcja ma być w miarę kompaktowa, a tu nagle wyjeżdzasz w zupełnie przeciwnym kierunku. Zastanów się w końcu czego chcesz i zdecyduj na jedno rozwiazanie. Bo takie skakanie z kwiatka na kwatek można robić parę lat. I chyba nie pomylę się jeżeli stwierdzę, że tyle czasu "bujasz" sie z tym pomysłem.

                                        Skomentuj


                                          #60
                                          Zamieszczone przez Pawel S.
                                          widac ze malo slyszales :P
                                          Eeeee :P. No przecież to wbrew fizyce by było. Już na pierwszy rzut oka na Fs i Qts obu modeli widać, jak będzie. A zresztą...właśnie sobie zasymulowałem i TIW200 schodzi niżej. Oczywiście nie porównywałem obu modeli w tych samych objętościach, bo to nie miałoby sensu. Po prostu zaznaczyłem opcję automatycznego optymalnego doboru litrażu i strojenia, aby tylko dla tego przypadku porównać ch-ki. No i jest tak, jak wspominałem.

                                          Zamieszczone przez Pawel S.
                                          :shock: to ile t ich chcesz?
                                          No...cztery. A jeden to ponad 800zł jakoś kosztuje. Choć TIW200 coś ponad 400zł, więc dużo taniej. A może da się je u nas w kraju kupić po niższej cenie? Da się?

                                          Zamieszczone przez Yoshi_80
                                          O ile rozwiązanie na 2x tiw200 ma sens to 2x tiw 250 jest juz wątpliwe. Może ci zaczać brakować efektywnosći kopułki i dwóch głośników średniotonowych. Zawężanie pola wyboru kopułek i średniaków do tych co mają dużą efektynwość to strzelanie sobie w stopę.
                                          Yoshi ty mnie osłabiasz :P. Już piszę o co chodzi. Za każdym razem, gdy mam wątpliwości co do jakiegoś pomysłu w temacie, ty je potwierdzasz :P. Tak jest też w tym przypadku. No bo i ja się obawiam, że przy dwóch TIW-ach 250 to byłoby baaardzo wąskie pole manewru co do reszty głośników...No ale jest rzecz, która pozbawia mnie skutecznie dylematu. Ich cena :). Więc nie muszę ich brać pod uwagę :). Fajnie "pobujać w obłokach właśnie" wyobrażając sobie je. I tyle :). Chociaż i ty Yoshi kilka postów wcześniej "celowałeś" w TIW250 :).

                                          Zamieszczone przez Yoshi_80
                                          O ile mnie pamięć nie myli na początku tematu było założenie, że konstrukcja ma być w miarę kompaktowa, a tu nagle wyjeżdzasz w zupełnie przeciwnym kierunku.
                                          Kompaktowa? Nie, nie. Sama objętość, w której widziałem początkowego Peerleesa była może i nie ogromna, no ale ja tam chciałem klasyczny tunel bass-reflex wsadzić, który dodatkowe 13litrów zajmował :). Łącznie wychodziło coś koło 70l wewnętrznej objętości. Więc niemało. Ale nie boję się dużych skrzyń, więc na tym polu się nie ograniczam zbytnio.

                                          Zamieszczone przez Yoshi_80
                                          I chyba nie pomylę się jeżeli stwierdzę, że tyle czasu "bujasz" sie z tym pomysłem.
                                          Nie Yoshi, bez przesady. Pomysł zrodził się jakiś czas temu, ale zacząłem o tym myśleć "poważniej" w momencie pisania do Was.
                                          A powiedz mi Yoshi, jakie masz preferencje co do charakteru brzmienia zestawów głośnikowych. Pytam oczywiście z powodu ewentualnego projektu i strojenia.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X