Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z kurierem i kolumnami.

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #41
    Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
    kurier z pp zawsze dzwoni "Panie Łukaszu o której będzie Pan w domu? A może żona jest?"
    Zamieszczone przez dj_zibi Zobacz posta
    lklukasz tak samo mam z DHLem i DPD
    z DPD moj rejon obsluguje znajomy - ma moj tel zapisany
    z PP facet tez juz sobie na stale zapisal moj numer
    GLS tak czesto u mnie goscil ze numeru juz nie musi zapisywac - wie co i gdzie zostawic
    jedynie z DHLu sa jakies dzieciaki i ciezko sie z nimi dogadac...
    7 i k-ex to pojedyncze przypadki

    aha - a UPS od nas odbiera paczki, jeszcze jest wszystko OK
    Zamieszczone przez melisław Zobacz posta
    Jeszcze nie widziałem żeby jakiś kurier zaczekal Zanim ja skończę się podpisywać to on już odjeżdża, prawie jak w kreskówkach
    u mnie GLS wchodzac po schodach juz podpisal odbior paczki moim nazwiskiem!
    ale on przywozi mi tylko paczki z polinka wiec o nic sie nie boje

    Skomentuj


      #42
      Ja tez mam spoko kurierów, jak pisałem DPD często odrazu jedzie do mojej mamy do przedszkola, DHL dzwoni czy moze zostawić u siostry i tak ciągle Listonosz to kolega. Problemy tylko z siódemka:/

      Skomentuj


        #43
        Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
        u mnie GLS wchodzac po schodach juz podpisal odbior paczki moim nazwiskiem!
        ale on przywozi mi tylko paczki z polinka wiec o nic sie nie boje
        ja od nich zamawiam pp
        paczke mam zawsze na drugi dzien
        Juz mi sie nie chce...

        Skomentuj


          #44
          http://www.money.pl/ranking-firm-kurierskich/
          test z 2009 ale myślę że nie wiele mogło się zmienić do dziś, w końcu opinie buduje się długie lata.

          Skomentuj


            #45
            ten ranking ma prawie 3 lata
            hhmm... co się mogło zmienić? Może ceny, polityka firmy, kurierzy?

            wydaje mi się, że jest za stary by zwracać bardzo na niego uwagę...

            ale nie mniej jednak dużej różnicy w punktacji między 4 "najlepszymi" firmami nie ma

            każda z firm ma swoj plus
            np: Pocztex ma doręczenie w sobotę za 100% ceny (cena aktualna) a u innych albo poprostu tego nie ma albo jest bardzo drogie
            Juz mi sie nie chce...

            Skomentuj


              #46
              Dodatkowo pocztex jako jeden z nielicznych nie robi problemu z wioskami. jeszcze jedna moja uwaga, w okresie świat w tym roku, paradoksalnie najlepiej działała mi PP. Dostałem i wysłałem kilkanaście przesyłek i wszystko w terminie.

              Skomentuj


                #47
                i co wg mnie najlepsze zostawiaja awizo i paczkę można odebrać na najblizszej poczcie
                Juz mi sie nie chce...

                Skomentuj


                  #48
                  :lol:
                  a jeszcze nie tak dawno wszyscy narzekali na PP

                  mi jedno w nich nie pasuje - wie ktos cos o umowach?
                  bo ceny paczek zabijaja :???:

                  Skomentuj


                    #49
                    Pawele fakt są wysokie. Najczesciej korzystam z tanikurier.pl :)

                    Skomentuj


                      #50
                      Dobra panowie. Dostałem oficjalne pismo od kolesia:
                      "Na podstawie przepisu Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r. art.7 ust.1) informuję , że odstępuję od umowy kupna zawartej z Panem dotyczącej kolumn glośnikowych, które były przedmiotem aukcji allegro nr.2107682025 i wnoszę o zwrot zapłaconej ceny zakupu w kwocie 1010zł w terminie 7 dni od dnia otrzymania niniejszej korespondencji.
                      Jednocześnie proszę o wystawienie dowodu zakupu- rachunku lub faktury za sprzedane kolumny i przesłanie dowodu zakupu pocztą na adres podany w nagłówku niniejszej korespondencji."

                      Umowa pieknie pokazuje ze zwrot ma byc w stanie "niezmienionym" czyli mam rozumieć ze koles nic nie moze?? Odpisałem mu wielokrotnie ze przyjmę kolumny z powrotem jesli beda w stanie w jakim mu wysłałem. Zostałem oskarżony ze uszkodzone mu wysłałem. Przy czym zachowuje sie opieszale i nic nie chce ugrać u kuriera u którego rzekomo sporządził po kilku dniach protokół.

                      Co teraz? Mam wrażenie ze chciał wyłudzić pieniądze nie udało się i chce sie pozbyć sprzętu strasząc sądem??

                      Skomentuj


                        #51
                        Cytat ze strony prawnej:

                        W art. 545 § 2 Kodeksu Cywilnego nałożono na kupującego obowiązek sprawdzenia przesłanej rzeczy. Ustawodawca określił ten obowiązek w następujący sposób: „W razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za pośrednictwem przewoźnika, kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju: jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika." Sposób badania przesyłki jest uregulowany w ustawie Prawo przewozowe (art. 74 i następne). Ustawodawca przewidział, iż przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia przesyłki. Taki sposób badania przesyłki jest powszechnie stosowany przy zakupie towarów w sklepach internetowych. Zatem kupujący miał obowiązek sprawdzenia przesyłki w momencie jej dostarczenia w obecności kuriera i w przypadku uszkodzenia należało spisać protokół reklamacyjny w obecności kuriera. Jest to warunek uwzględnienia przez sprzedającego reklamacji z tytułu uszkodzenia przesyłki podczas transportu. Tymczasem w przedmiotowej sprawie kupujący odebrał przesyłkę bez sprawdzenia jej stanu, więc sprzedawca nie musi uwzględnić reklamacji dotyczącej uszkodzeń towaru podczas transportu i może podnieść zarzut, iż uszkodzenia nastąpiły już po wydaniu towaru i przejściu ryzyka na kupującego. Zgodnie z art. 548 § 1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy. Jeśli kupujący przyjął przesyłkę od kuriera bez zastrzeżeń, to nie przysługują mu roszczenia wobec sprzedawcy z tytułu uszkodzenia zakupionego towaru w czasie transportu. Może natomiast dochodzić roszczeń bezpośrednio wobec firmy kurierskiej z wykorzystaniem punktów 2,3 lub 4 art. 76 Prawa przewozowego. Prawo przewozowe w art. 76 określa dochodzenie roszczeń w następujący sposób: „Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że: 1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego, 2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika, 3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika, 4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem”. Podstawa prawna: - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964 r. Nr 16 poz. 93 ze zm.); - Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz.U. z 2000 r. nr 50, poz. 601 ze zm.).

                        Wyślij mu to w odpowiedzi i tyle na temat.

                        ---------- Post dodany o 14:59 ---------- Poprzedni post o 14:48 ----------

                        A z drugiej strony, z kąd masz pewność że klient nie grał z żoną (lub dziewczyną) w mieszkaniu w "gonić" i któreś nie wpadło na kolumny. A teraz jelenia szuka.

                        Skomentuj


                          #52
                          OK. Dziękuję.
                          Teoretycznie spisął portokol po kilku dniach. Nie otrzymałem go jeszcze. Od firmy DPD wiem ze to ja jako nadawca musze się z nimi "kopać". Na czas rozpatrzenia reklamacji około 30dni co z towarem?? "Zawieszony"??

                          Najgorsze to to ze koles nie chciał się dogadac albo mi odda albo mam mu dac 250zł bo tyle powiedział stolarz...:/

                          Skomentuj


                            #53
                            nic nie rob - ewidentnie jego wina

                            rob swoje co do reklamacji uslug kurierskich - nic wiecej

                            Skomentuj


                              #54
                              Zamieszczone przez damiani Zobacz posta
                              zrobil bym tak samo, nie sprawdzil przy kurierze - nie masz podstawy do zlozenia reklamacji
                              W tym wypadku paczka musi byc nadana z taka opcja. Normalnie kurier niema obowaizku czekac np. az jasnie klient sprawdzi czy telewizor dziala i czy odbiera mu wszsytkie kanały..

                              Skomentuj


                                #55
                                Zamieszczone przez pegelmesser Zobacz posta
                                Normalnie kurier niema obowaizku czekac np. az jasnie klient sprawdzi czy telewizor dziala i czy odbiera mu wszsytkie kanały..
                                Mylisz pojęcia.
                                Wady ukrytej z uszkodzeniem mechanicznym.
                                Te pierwsze:
                                Zwrot zakupionego towaru może nastąpić w wyniku postępowania reklamacyjnego oraz w przypadku zakupu dokonanego poza lokalem sprzedawcy (np. u nas w domu) i umów zawieranych na odległość (np. zakupionych przez telefon lub internet), a także gdy strony tak postanowiły.
                                W przypadku zakupu towaru przez internet na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, mamy prawo do zwrotu towaru bez podania jakiejkolwiek przyczyny w okresie do 10 dni od otrzymania towaru, a w przypadku kiedy sprzedawca nas nie poinformował o tym prawie to czas jego obowiązywania wydłuża się nawet do 3 miesięcy.
                                To drugie od razu trzeba spożądzić protokół szkody.
                                Ja wysyłając często paczki dhl, nie mam nawet takiej opcji do zaznaczenia, o której piszesz.
                                Last edited by dzwiedziu; 23.02.2012, 18:36.

                                Skomentuj


                                  #56
                                  Dobra panowie, protokół szkody sporządzony kilka dni po. Wysłałem dzis go do kuriera DPD(musi to zorbić nadawca co jest dla mnie chore gdyz towar ma odbiorca). Pewnie zostane olany i czas trwania pójdzie w miesiące. Co w takim razie??

                                  Zwrot towaru bez podania przyczyny, sporo sklepów zastrzega ze nie przyjmuje zwrotów jak to jest??

                                  Kolejne pytanie całość została sfinalizowana poza allegro. Po odbiorze paczek, kupujący chciał odzyskać 250zł na koszt naprawy po czym powiedziałem ze w 1 kolejności sprawa do kuriera i nagle się rozmyślił. Próba wyłudzenia by kolumny wyszły go taniej??

                                  Kupujący teraz chce odemnie uzyskać dowód zakupu..., rachunek fakture... oczywiscie nie dostanie

                                  Straszy sądem... biorac pod uwage jak działają nasze sądy chyba trzeba to olać?

                                  Skomentuj


                                    #57
                                    a tak wogole to pokazal jakies zdjecia jak te kolumny sa uszkodzone?

                                    rob swoje co do reklamacji i reszta sie nie przejmuj

                                    Skomentuj


                                      #58
                                      Zamieszczone przez dj_zibi Zobacz posta
                                      Straszy sądem... biorac pod uwage jak działają nasze sądy chyba trzeba to olać?
                                      jezeli kolumny sprzedales jako osoba fizyczna nie masz prawa wystawiac rachunku, co najwyzej mozecie spozadzic umowe kupna/sprzedazy - ale to tez nie jest obowiazkowe
                                      ojel go, ewidentnie chce wyludzic pieniadze - poczekaj na odpowiedz od firmy kurierskiej

                                      Skomentuj


                                        #59
                                        Nie przejmuj się. Nie sprawdził przesyłki przy kurierze, więc jego problem. Ty swoje zrobiłeś, a koleś olał sprawę.

                                        Skomentuj


                                          #60
                                          Zamieszczone przez dj_zibi Zobacz posta
                                          Dobra panowie, protokół szkody sporządzony kilka dni po. Wysłałem dzis go do kuriera DPD(musi to zorbić nadawca co jest dla mnie chore gdyz towar ma odbiorca). Pewnie zostane olany i czas trwania pójdzie w miesiące. Co w takim razie??
                                          dlatego, że to ty jesteś zleceniodawcą i zapłaciłeś za usługę
                                          Zamieszczone przez dj_zibi Zobacz posta
                                          Kupujący teraz chce odemnie uzyskać dowód zakupu..., rachunek fakture... oczywiscie nie dostanie
                                          rachunek od osoby prywatnej?
                                          umowa ustna też jest formą umowy cywilno-prawnej
                                          Juz mi sie nie chce...

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X