Zamówiłem trafo z dwoma odczepami:
Sec I: 2x35V (300VA)
Sec II: 6,3V (2A)
Zobaczyłem później projekt zasilacza pod lampy borysa, który podesłał marcin55246 i widzę że zasilanie wejściowe jest 10V więc chyba będę musiał poprosić o zmianę drugiego wyprowadzenia na 2x10VAC
Napiszcie czy zamawialiście wersję Standard czy Audio transformatora. Jeżeli standard to jak on się zachowuje, Pan z Toroidów namawia mnie jednak na wersję Audio. Wiem jak bardzo potrafi uprzykrzać życie buczące trafo bo niestety w moim obecnym NAD317 mam ten obiaw i dołożenie filtra składowej stałej nie wiele pomogło. Więc jeżeli ma mi znowu brzęczeć to chyba wolę dopłacić.
Porównywał ktoś iAmpa np. 100M z innymi konstrukcjami uważanymi za Hi-Endowe? Czy można porównać go np. z jakimś Accuphase czy to jednak raczej nie ta liga?
Już na dniach będzie komplet gratów
Dużo zależy od Twojej wiedzy, doboru elementów, umiejętności i sprzętu towarzyszącego. Czyli tak naprawdę zależy od wszystkiego :-D Osobiście uważam, ze więcej jak i100m czy i200 nie potrzeba. Będę tworzył różne dziwadla, ale z ciekawości a nie z potrzeby. Dla mnie klony accu nie graja tak jak powinny, te oczywiście które słyszałem. Miałem oryginalnego Vitusa RI100(nowy model kosztuje 50 000zl) w domu, dobry wzmacniacz, ale iampy gora ;-) mniej niewiadomych dźwięków(Vitus lekko rozmazywał przekaz), więcej instrumentów w instrumentach(brzmiały naturalniej, tak jak wokale), głębokosci, neutralności, Vitus miał trochę więcej zejścia, ale to nie była duża różnica. Generalnie jednak dużo zależy od tego kto składa i jak składa.
Cieszę się z tego że jest w nim jednak spory potencjał bo bałem się po przeczytaniu kilku opinii na forach, że tego typu konstrukcje często skazane są na niepowodzenie ze względu na szereg błędów popełnianych zarówno na etapie projektu jak i oczywiście staranności wykonania. Wierzę jednak, że Borys przemyślał konstrukcje i dopracował je do perfekcji i teraz wszystko już jest jedynie w rękach wykonawcy. Ciekaw jestem co mi z tego wyjdzie, pozwolę sobie pisać i pytać bo na pewno będzie sporo wątpliwości na etapie odpalania. Na obecną chwilę nie mam pojęcia jaki kupić potencjometr czy koniecznie alps czy są jakieś inne równie dobre. Jakby ktoś podał jakiś konkretny model byłbym wdzięczny.
Cieszę się z tego że jest w nim jednak spory potencjał bo bałem się po przeczytaniu kilku opinii na forach, że tego typu konstrukcje często skazane są na niepowodzenie ze względu na szereg błędów popełnianych zarówno na etapie projektu jak i oczywiście staranności wykonania. Wierzę jednak, że Borys przemyślał konstrukcje i dopracował je do perfekcji i teraz wszystko już jest jedynie w rękach wykonawcy. Ciekaw jestem co mi z tego wyjdzie, pozwolę sobie pisać i pytać bo na pewno będzie sporo wątpliwości na etapie odpalania. Na obecną chwilę nie mam pojęcia jaki kupić potencjometr czy koniecznie alps czy są jakieś inne równie dobre. Jakby ktoś podał jakiś konkretny model byłbym wdzięczny.
Alps to jest tania konieczność, która już Ci coś urwie z dzwieku.
Lepiej już: https://allegro.pl/potencjometr-drab...101152200.html choć trochę mało kroków i przeskoki czasem są trochę przy duże i musi dobrze przełącznik "wskoczyć" bo kanały potrafią grać nie równo(jeden kanał wskakuje a drugi nie).
Do tego potrzebny jest jakiś bufor między potkiem a końcówka, jego zasilanie będzie miało duży wpływ na efekt końcowy. Ja jeszcze próbowałem dodatkowo ostatnio pre przed potkiem i też ciekawy efekt.
Alps to jest tania konieczność, która już Ci coś urwie z dzwieku.
Lepiej już: https://allegro.pl/potencjometr-drab...101152200.html choć trochę mało kroków i przeskoki czasem są trochę przy duże i musi dobrze przełącznik "wskoczyć" bo kanały potrafią grać nie równo(jeden kanał wskakuje a drugi nie).
Do tego potrzebny jest jakiś bufor między potkiem a końcówka, jego zasilanie będzie miało duży wpływ na efekt końcowy. Ja jeszcze próbowałem dodatkowo ostatnio pre przed potkiem i też ciekawy efekt.
Ciekawi mnie kwestia tego bufora o którym piszesz, byłem przekonany, że potka wystarczy wpiąć pomiędzy wejście sygnału audio a IPS'a i to wszystko.
Mam dwie i nie zauważyłem takich problemów. Może masz uszkodzoną?
To jest trudno zrobić ale się czasem tak wyjdzie. Tak jakby przy przełączaniu czuć jakby nie wskoczyło jak należy. Wystarczy cofnąć ruszyć jeszcze raz tam gdzie chcesz i jest dobrze.
Ja używałem chińskiego Alpsa niebieskiego właśnie na drabince kupiony na ali i w sumie polecam, kanały grały równo a cena mniejsza niż ta z allegro. Nie wiem czy to oryginał ale solidnie wykonany.
Nie musisz używać pre, ale warto pre przerobić chociażby na bufor, czyli lutujesz rezystory takiej wartości by wzmocnienie było w okolicy 1. Bufor da Ci taki komfort, że zmieniając głośność nie będzie się zmieniało obciążenie dla końcówek, czyli filtr RF będzie pracował cały czas tak samo.
Plan mam taki aby na początek kupić potencjometr taki jak do barwy Borysa i podłączyć samego aby tylko mieć jakiś sposób na regulację głośności. Następnie zbuduje barwę i ewentualnie pre. Może tak?
Kupiłem lampy ecc88 firmy JJ bo były w miarę tanie, zna je ktoś?
Plan mam taki aby na początek kupić potencjometr taki jak do barwy Borysa i podłączyć samego aby tylko mieć jakiś sposób na regulację głośności. Następnie zbuduje barwę i ewentualnie pre. Może tak być?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiem jakie są potencjometry do barwy, potencjometr powinien być logarytmiczny 2 x 10k do regulacji glosnosci. Możesz dać sam potencjometr, będzie działać, ale gra lepiej jak wejścia wzmacniacza są zbuforowane.
Skomentuj