Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Projekt i-AMP

Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Jucez,

    Ty masz problem z rosnącym biasem w lewym kanale a ja w prawym kanale.

    Mój pierwszy wniosek (może zły) dla IPS A9 w 1 wersji był taki że po założeniu górnej obudowy
    coś się wzbudza bo przewód sygnałowy z przekaźników od selektora do pot. jest blisko prawego kanału.

    U ciebie lewy kanał jest blisko przekaźników i przewodów sygnałowych.

    Jeżeli możesz, to skróc maksymalnie przewód sygnałowy od przekaźnika do lewego IPSa.

    Przewody sygnałowe idące do wejść L,R RCA możesz również skrócić, przekładając je z lewej na prawą strone pcb.

    W każdym razie jeżeli to nie pomoże to na pewno nie zaszkodzi.



    Skomentuj


      jucez

      Plytki IPS, w ktorych stopien napieciowy jest podparty o zrodlo pradowe albo dzielnik rezystorowy z bootstrapem.
      SR amplifier, BG7, Ironhide, Jetfire tez powinien byc lepiej termicznie skompensowany.

      Zamknij obudowe z wypuszczonymi kabelkami do pomiaru lewego kanalu, ustaw na zamknietej obudowie i powinno byc OK.
      i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
      https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

      Skomentuj


        Spokon

        To nie kwestia ułożenia/długości tych kabli, tylko brak wentylacji... Zmierz bias przy zamkniętej obudowie i delikatnie dmuchnij w miejsce, gdzie jest problematyczny IPS - zobaczysz, że zacznie spadać - przynajmniej u mnie tak było.
        Możesz zrobić dodatkowe otwory wokół A9 - może to poprawi przepływ powietrza...

        Ja wczoraj męczyłem przez parę godz. iamp'a z CFP - bias stabilny, a radiator lekko ciepły.


        Borys

        dzięki za listę - nie ma na niej IPS'ów lampowych - mam jeszcze VSHA ECC88 i się zastanawiam, czy się nada...

        Co do biasu, to właśnie tak go nastawiałem, ale trwało to kilka godzin i nie było widać, żeby się miał ustabilizować...

        Skomentuj


          Zrobie otwory w dolnej obudowie przy IPS i wymienie na BG7

          Skomentuj


            jucez
            Tak VSHA oczywiscie tez mozna dopisac do listy.
            i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
            https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

            Skomentuj


              W weekend testowałem BG7 1.3 SMD - gra bardzo ładnie. Mam wrażenie, że lepiej niż A9 i BOLT. Bardo dużo daje też wymiana Wim'y na białego mundorf'a - dźwięk staje się wyraźniejszy i bardziej szczegółowy - z Wim'ą sprawiał wrażenie takiego trochę przytłumionego.

              I najważniejsze - po paru godzinach bias stabilny, a wzmacniacz lekko ciepły - Z A9, czy BOLT'em byłby już gorący...

              Skomentuj


                Gra teraz IPS BG7 tht i pierwsze wrażenie w porównaniu do A9 r.

                to swobodny i naturalny dźwięk (nie ściśnięty jak w A9)
                lepsze średnie i niskie bd.

                ale nie obyło się bez problemiku z odwrotnie wlutowanymi o 180st. mje :)
                Na wejściu kondensator hiendowy zwrotnicowy :)
                Bias stabilniejszy niż w A9r.

                Moim zdaniem w sumie warto było wymienić ipsy na BG7 bo dżwiękowo to krok do przodu.

                Skomentuj


                  Również miałem bg7 z tym że w wersji pierwszej i robił dobrą robotę :) jednak spodobał mi się najbardziej ips na ecc88 Siemens rezystory mam dale rn50 .

                  Skomentuj


                    Czy jest dostępny może BOM do BG7 w wersji 1.2, albo mógłby ktoś podać różnice w BOMie między 1.2 a 1.3 (do 1.3 mam)? Będę wdzięczny!
                    DigiOne + AK4490/AK4137 by Waldi_06 + BG7 v1.2 -> I100 v4.2 + D2904/9500 / 15w-8530

                    Skomentuj


                      Różnica taka, że w bg7 1.2 był potencjometr do regulacji DC offset a.w 1.3 jest na stałe rezystor.

                      Jeśli potrzebujesz bom do 1.2 to podrzuć adres email na PW.
                      http://www.gavron04.diyaudio.pl

                      Skomentuj


                        Czesc, oglądam schematy IPSów z lampami m.in. ECC82 i jesli dobrze rozumiem, to nie jest ona zasilana wysokim napięciem rzedu 200+v (napiecie anodowe) tylko prosto z OPS, czy tak? Czy to prawidlowe warunki oracy dla tej lampy?
                        Czy załaczamie napiecia anodowego jest opozniane względem żarzenia?



                        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                        Skomentuj


                          Masz tam co najmniej -50v - +50v czyli 100v.
                          Dla np ECC88 to dobry punkt pracy.
                          ECC82 też fajnie przy takim napięciu radzą sobie.

                          Skomentuj


                            Ach, rzeczywiscie, zalozylem ze to 1x45. To racja - z takim napieciem juz mozna powalczyc [emoji3]. Dzieki


                            Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                            Skomentuj


                              Cześć.
                              Miło mi obwieścić, że udało mi się uruchomić wzmacniacz i-AMP100M v 6.1A. Pracy było sporo - dla mnie duże wyzwanie, tym bardziej wielkie ukłony Borysowi za świetny projekt (płytka + bom były "samodokumentujące" i uważna lektura jednego i drugiego pozwala uniknąć błędów) i oczywiście Gavronowi04 - za nieocenioną i błyskawiczną pomoc. Gavron wziął na siebie montaż SMD, bo nie czułem się na tyle doświadczony, żeby się odważyć - może następne projekty... :)
                              Panowie - czapki z głów!

                              Odnośnie samego montażu - jest trochę pracy, ale nawet na moje takie-sobie doświadczenie - można podołać.

                              Co sprawiło mi największe trudności?
                              Przede wszystkim pozbieranie całej wiedzy z dziesiątek podstron, dokumentów, forum - tu znowu dzięki Gavron04! Osoby które są "z projektem" od samego początku pewnie nie mają z tym problemów, mi ciężko było ogarnąć masę wiedzy, dostępnych opcji - Wasza płodność twórcza nie ma granic!

                              Z czego nie jestem zadowolony?
                              Radiator gwintowałem po raz pierwszy. Wykonałem trochę prób na starych gratach, ale i tak udało mi się zepsuć ze dwa gwinty. Nie miałem siły gwintować całości od nowa, więc dwie śruby są "na wylot" z nakrętką. Jakoś się z tym pogodzę
                              Poczucie estetyki niszczy też trochę pasta termoprzewodząca, którą upaćkałem radiator, trochę płytki i sam siebie. Trudno się to potem czyści - mała masakra.

                              Gdzie popełniłem błędy?
                              Pospieszyłem się z lutowaniem grubych kondensatorów zasilania. Kondensatory lutujcie NA KOŃCU, po wlutowaniu końcówek mocy i przymocowaniu radiatorów. W przeciwnym razie kondensatory zasłonią śruby mocujące tranzystory. Musiałem - niestety rozlutować te duże beczki i wlutować ponownie. Niełatwa rzecz, bo cyna rozlewa się pięknie na wylot płytki po obydwu stronach i ciężko ją potem odessać.
                              Rezystory emiterowe o bardzo małej rezystancji - tak małej, że mój tani multimetr przekłamywał ich wartości. Gavron przybył z odsieczą: "czytaj kody paskowe i będzie OK". Jest OK

                              OPS-a uruchomiłem na razie na trafie które miałem dostępne - z trochę niższym zasilaniem (2x27V), docelowe trafo się nawija, ale wszystko udało się wyregulować i całość gra - o tym jak gra: poniżej. Pewnie docelowe trafo jeszcze poprawi jakość doznań

                              Do OPS-a mam dwa komplety IPS-ów: jeden od Gavrona (BG7 v1.3) oraz Cliffjumper v1.0 THT.
                              Uruchomienie i testy zacząłem od BG7. Po regulacjach CapM i biasu zagrała muzyka. Zero brumów, trzasków, niesodzianek - wszystko ruszyło od pierwszego razu !!
                              Brzmienie (z poprawką do wspomnianego trafa) - bardzo przestrzenne i do bólu szczegółowe. Scena szeroka, precyzyjnie umiejscowione źródła dźwięku - wszystko super, ale.... No właśnie - odpaliłem sobie swojego 40-letniego Marantza jako referencję. Szczegółów znacznie mniej, scena ściśnięta, ale jest coś w brzmieniu, że stopa sama chodzi w rytm muzyki
                              Oceniłbym to tak: chirurgiczna precyzja kontra artystyczny nieład. Żeby nie było nieporozumień: brzmienie BG7 jest świetne, ale chyba nie w moim stylu. Przypomina mi trochę brzmienie mojej Yamahy (nie pamiętam już modelu) - dość sterylne, ale też nieprzekoloryzowane, "przezroczyste" - pewnie dla purystów może być doskonałe Ja lubię troszkę krągłości, miękkości - mój marantz wyraźniej eksponuje środek pasma, brzmienie ma masywne, mięsiste. Różnica uwydatnia się na nagraniach akustycznych, ciężkich gitarach. BG7 brzmi za to doskonale w elektronice, ambiencie.
                              No ale, ale....! Przecież mam jeszcze Cliffjumpera do sprawdzenia Przekładam, reguluję (btw - pytanie do specjalistów - czy bias powinienem regulować przy każdej zmianie IPS-ów?).
                              Włączam, odpalam ponownie swoją testową playlistę i wstrzymuję oddech.....


                              Szanowni Państwo - Cliffjumper to strzał w dziesiątkę! Wypełnia wzsystko to czego brakowało mi w BG7 - jest masa, mięso, siła, wykop. Tu już Marantz nie dał rady. Brzmieniowo obydwa wzmacniacze się zbliżyły, przy czym iAMP zachował swoją przestrzenność, szczegółowość, której brak "dziadkowi". Przesłuchuję teraz swoją audiotekę - czego pewnie każdy z nas doświadczył - na nowo.

                              Oczywiście zdaję sobie sprawę że ocena brzmienia to rzecz baardzo subiektywna - moja jest taka . Jeszcze pewnie wrócę do BG7 kiedy zainstaluję nowe zasilanie, ale podejrzewam, że będę miał na zbyciu dwie płytki :)
                              W planach jeszcze IPS na lampach.

                              Postaram się jeszcze wkrótce spisać moje własne porady w jakiejś zwartej formie - może przyda się następnym śmiałkom wiedza spisana w jednym miejscu.
                              Poniżej kilka fotek z różnych etapów prac


                              Skomentuj


                                I to się nazywa porządny feedback! Dzięki! :)

                                Odpowiadając na twoje pytanie nt regulacji - tak, za każdym razem przy zmianie IPS trzeba regulować - minimalnie się wartości różnią, ale zawsze warto sprawdzić.

                                Pamiętaj też, że jak już dostaniesz nowe trafo musisz całość na nowo wyregulować :) + jak dostaniesz nowe trafo to podepnij jeszcze raz BG7 :)

                                Co do śrub od tranzystorów i problemu po zalutowaniu kondensatorów - najlepiej używać śrub imbusowych z łbem walcowym lub kulistym. Wtedy bez problemu sobie imbusem podejdziesz po zalutowaniu wszystkiego

                                Jeśli chodzi o dokumentację - wszystko jest w jednym miejscu na dysku - do którego ma dostęp każdy kto zakupi PCB. Jeśli chodzi o instrukcje - co i jak uruchomić to część jest w moim temacie https://diyaudio.pl/showthread.php/2...-krok-po-kroku , brakuje tam i200 i i100. Ale przy każdym projekcie borysa wystarczy po prostu to polutować wg BOMu. Jeśli chodzi o i100m http://iamp.diyaudio.pl/?amplifier-first-power-up tutaj.

                                Jeśli będę miał okazję składać jakiś projekt, którego nie ma opisanego jak uruchomić w moim temacie to na pewno go tam dorzucę :)
                                Last edited by gavron04; 29.06.2019, 20:10.
                                http://www.gavron04.diyaudio.pl

                                Skomentuj


                                  Sam słucham na cliffjumperze Mk 2.1. Bardzo dobre granie.

                                  Skomentuj


                                    Nie na temat...
                                    Co do marantza to nie wiem jakiego masz ale miałem 2250 i 4230 i grało to...słabo. Było właśnie za dużo basu. Wszystko było przebasowione a za mało góry było. Tego mięsa aż za dużo było jak na mój gust .

                                    Skomentuj


                                      Mam 1030, to prawie 1060 z mniejszą mocą - ten ostatni uchodzi za jeden z najlepszych brzmieniowo modeli wśród starych (30+) marantzów - mój ma 40 lat i wszystkie części oryginalne, więc pewnie przydałby mu się recap.
                                      Basów ma na mój gust tyle ile trzeba (sam nie lubię sztucznie podkręcanego basu) - pewnie podobnie co iAMP. Ma więcej środka - ta mięsistość przypomina trochę brzmienie lampy.

                                      Skomentuj


                                        I jeszcze obiecane notatki do montażu iAMP100M Uprzedzam że robione na gorąco i - jeżeli mają błędy (co możliwe) - prosiłbym o wskazanie, żeby nie wprowadzić kogoś w błąd.
                                        Zawierają najistotniejsze informacje które bardzo ułatwiłyby mi pracę, gdybym miał je pod ręką na początku

                                        Uwagi przy montażu
                                        • Rezystory emiterowe 1 OHM mierzone na słabych multimetrach mogą dawać inne wartości – upewnić się co do wartości na podstawie kodów paskowych.
                                        • Dla płytki są 3 raidatory: największy dla końcówek mocy, mniejszy dla mosfetów T11, T13 z boku płytki oraz najmniejszy dla mostka B1 (ostatni radiator jest opcjonalny)
                                        • Diody Schottkyego typu BAT46 montowane w pady LED5 i LED6 zgodnie z polaryzacją - czarny pasek do bieguna (-) – poniżej, dioda wlutowana pionowo:


                                        Oznacznie diód LED ze statusami (wyjaśnienia od Gavron04)
                                        Diody na płytce wzmacniacza sygnalizują różne statusy - poniżej ich opis

                                        • Fuses +/- - sygnalizuje zasilanie poszczególnej linii (dodatnia/ujemna) (czy jest/nie ma)
                                        • Power - sygnalizuje zasilanie sterowania zabezpieczeń
                                        • Pro - sygnalizuje zadziałanie zabezpieczeń - rozłączone mosfety, "brak grania"
                                        • DC/Temp - sygnalizuje zadziałanie zabezpieczenia: przed DC na wyjściu ; przegrzanie układu (NTC na radiatorze)
                                        • SPK - sygnalizuje załączenie mosfetów od zabezpieczeń - załączenie głośników
                                        • Clip R/L - sygnalizuje Clipowanie, jeśli mruga - ściszyć
                                        • LED07, LED08 - wchodzą w skład zasilaczy, do źródeł 1,8v

                                        Uruchomienie - CapM
                                        OPS iAMP100m ma na płycie wbudowany moduł CapM ulepszający jakość zasilania wzmacniacza który musi być wyregulowany. Do pomiaru należy wymontować bezpieczniki F1, F2 na płytce – odłączane są obwody wzmacniacza.

                                        Do wykonania regulacji na płytce są wyprowadzone dwa pady pomiarowe z oznaczeniem TP- 2V oraz TP+ 2V (można tam zalutować goldpiny, lub mierzyć wkładając sondę multimetru w otwór). Ja wlutowałem kołki lutownicze (troszkę grubsze od goldpinów). Na TP+ należy ustawić napięcie 2V potencjometrem POT4, na TP- - potencjometrem POT3.


                                        Regulacja BIAS
                                        Wykonać identycznie dla obydwu kanałów
                                        • W gniazda IPS – zamiast płytek – włożyć szyny z zalutowanymi rezystorami 10k (wiem, lutowanie paskudne, sic):

                                        • Potencjometry bias POT1 i POT2 ustawić na minimalną wartość (u mnie maksymalnie obrócić w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara)
                                        • W gniazda bezpieczników włożyć „szybkie” bezpieczniki 1A lub przepalone bezpieczniki z dolutowanym rezystorem o małej wielkości (czyli jakiej? Na zdjęciach widziałem 2K) Ja użyłem bezpieczników
                                        • Zapiąć multimetr na padach pomiarowych biasu (tu również można zalutować goldpiny dla ułatwienia pomiarów), pomiar napięcia mV

                                        • Włączyć wzmacniacz i obserwować wartość bias na multimetrze, wartość powinna być bliska lub równa 0mV. Jeżeli bias jest wysoki, należy jak najszybciej wyłączyć zasilanie wzmacniacza i sprawdzić płytkę – coś zostało nieprawidłowo zmontowane.
                                        • Jeżeli wszystko jest w porządku – wyłączyć wzmacniacz, zamontować płytki OPS i ponownie zmierzyć napięcie bias. Wyregulować napięcie potencjometrami POT1 i POT2 w zakresie podanym na oznaczeniu na płytce PCB – 25-30mV. Ja - przyjąłem wartość ze środka - 27mV. Do wejść nie puszczać sygnału w trakcie pomiaru. Pytanie do mądrzejszych: czy nie należałoby tutaj zewrzeć wejść do masy?
                                        • Obserwować poziom na multimetrze, a po kilkunastu minutach powtórzyć regulację biasu
                                        • Jeśli wszystko jest OK – wzmacniacz jest uruchomiony

                                        I jeszcze kilka wskazówek do Cliffjumper (właściwie - skąd ta nazwa???)

                                        • W R15 w obydwu kanałach wlutować zworę. W przypadku brumienia na jednym z kanałów wlutować rezystor 10R (u mnie nie było brumienia)
                                        • W OPS-ach serii 100, 100M połączenie masy IPS-OPS może być realizowane przy pomocy nóżki dystansowej (lewa dolna na rysunku), zamiast oddzielnego połączenia przewodem. Aby włączyć połączenie masy przez nóżkę, wlutować zworę w punkcie 2
                                        • W miejscach dwóch padów oznaczonych przez 3 można – zamiast kondensatora C3 – wlutować duży kondensator osiowy
                                        Last edited by stinger; 29.06.2019, 20:46.

                                        Skomentuj


                                          No i tutaj ogromny szacun za poświęcenie czasu i za chęci :)

                                          PS. 1R to pokazywał twój miernik, a miał okolice 0,47R

                                          Post jak mi się uda to chętnie wykorzystam do instrukcji w temacie iAMP Krok po kroku
                                          Last edited by gavron04; 29.06.2019, 20:50.
                                          http://www.gavron04.diyaudio.pl

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X