Zamieszczone przez .3lite
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Nowy DAC :)
Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
-
Dzień dobry, to mój pierwszy post tutaj.
Ten DAC wzbudzał moją ciekawość od początku, a teraz gdy do mnie trafił, chcąc porównywać go z innym w stałym środowisku, zbudowałem to co widać na fotografii: Amanero podłączone równocześnie do AD i Soekrisa, analogi pobrane z przed buforów scalonych (RAW) podawane przez przekaźnik na popularny dwustopniowy przedwzmacniacz lampowy ze sprzężeniem zwrotnym. Soekris wersji czwartej -012, narazie niemodyfikowany, zasilany Salasem. AD w wersji podwójnej. Oczywiście sygnał z AD jest pobrany za filtrem analogowym.
Gdy DAC .3lite był wstępnie uruchomiony jak samodzielne urządzenie, i porównanie dźwięku odbywało się pomiędzy jego wyjściem buforowanym, a Soekrisem (też buforowane) dało się słyszeć, że AD przedstawia gęstszą i bardziej namacalną średnicę, bardziej sugestywnie przedstawia akustykę wnętrz (lub to co dodał procesor akustyki w postprodukcji), pełniejsze instrumenty dęte; dźwięk z AD .3lite stwarzał większe złudzenie autentyczności przekazu niż Skr. i audycja była bardziej wciągająca.
Soekris natomiast oferował nieco dobitniejszy i twardszy dół oraz bardziej jaskrawiej przedstawia blachy i dzwonki.
Po zintegrowaniu i skalibrowaniu poziomów obu daców dźwięk stał się mniej odróżnialny; jakby zatarły się charaktery poszczególnych zawodników. Na gorąco stawiam domysł, że preamp zaciera różnica, wymaga zmiany lamp albo kondensatorów lub w ogóle zmiany topologii i będzie to przedmiotem dalszych dociekań.
W załączeniu jeszcze oscylogramy Przebiegów prostokątnych 5kHz i 16kHz, wygenerowane z Fs=192kHz.
Większe przerzuty sa u Soekrisa.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Piotrzurawski Zobacz postaDzień dobry, to mój pierwszy post tutaj.
Ten DAC wzbudzał moją ciekawość od początku, a teraz gdy do mnie trafił, chcąc porównywać go z innym w stałym środowisku, zbudowałem to co widać na fotografii: Amanero podłączone równocześnie do AD i Soekrisa, analogi pobrane z przed buforów scalonych (RAW) podawane przez przekaźnik na popularny dwustopniowy przedwzmacniacz lampowy ze sprzężeniem zwrotnym. Soekris wersji czwartej -012, narazie niemodyfikowany, zasilany Salasem. AD w wersji podwójnej. Oczywiście sygnał z AD jest pobrany za filtrem analogowym.
Gdy DAC .3lite był wstępnie uruchomiony jak samodzielne urządzenie, i porównanie dźwięku odbywało się pomiędzy jego wyjściem buforowanym, a Soekrisem (też buforowane) dało się słyszeć, że AD przedstawia gęstszą i bardziej namacalną średnicę, bardziej sugestywnie przedstawia akustykę wnętrz (lub to co dodał procesor akustyki w postprodukcji), pełniejsze instrumenty dęte; dźwięk z AD .3lite stwarzał większe złudzenie autentyczności przekazu niż Skr. i audycja była bardziej wciągająca.
Soekris natomiast oferował nieco dobitniejszy i twardszy dół oraz bardziej jaskrawiej przedstawia blachy i dzwonki.
Po zintegrowaniu i skalibrowaniu poziomów obu daców dźwięk stał się mniej odróżnialny; jakby zatarły się charaktery poszczególnych zawodników. Na gorąco stawiam domysł, że preamp zaciera różnica, wymaga zmiany lamp albo kondensatorów lub w ogóle zmiany topologii i będzie to przedmiotem dalszych dociekań.
W załączeniu jeszcze oscylogramy Przebiegów prostokątnych 5kHz i 16kHz, wygenerowane z Fs=192kHz.
Większe przerzuty sa u Soekrisa.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez .3lite Zobacz postaNo dobra, ale jak ten DAC działa skoro nie został użyty jakikolwiek filtr w osobnym układzie? Czy jest to NOS? No nie, ale działa bardzo prosto, ponieważ sam ASRC jest filtrem cyfrowym, tylko jego zdolność nadpróbkowania kończy się na dosyć niskiej częstotliwości około 192 kHz, ale jak najbardziej potrafi wyciąć odbicia w paśmie do fs (192 kHz). Napisałem "około", ponieważ można go "wykręcić" na trochę więcej i tak też zrobiłem. Do takiego ASRC wchodzi sobie sygnał audio od 32 kHz do 192 kHz (Tak, chyba jako jedyny DAC z AD1865 ma możliwość pracy na formatach 24/192 i to nie przy idei "NOS", a posiadając filtr cyfrowy z prawdziwego zdarzenia), zostając potem "przekonwertowanym" na stałą wartość wyjściową jaką jest fs na poziomie 210,9375 kHz. Dlaczego akurat taka wartość a nie przykładowo 192 kHz? Z prostego względu - nic to nie zmienia, a dodatkowe 20 kHz dodaje mi ponad 10 dB spadku w filtrze analogowym :)
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Piotrzurawski Zobacz posta192kHz to Fs sygnału testowego.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez arkotik Zobacz postawydaje mi się że to obudowa Finalna do tego DAC-a
w pełni skończona okablowana :)
Last edited by dolphin123; 29.09.2018, 10:50.
Skomentuj
-
@dolphin123
Wygląda ciekawie ta obudowa :) a i wykonanie elementów robi bardzo dobre wrażenie (na mnie). Wydaje się, że wszystko masz przemyślane.
1. Te czerwone interkonekty to co?
2. A kabelek usb ten zewnętrzny to taki zwykły do drukarki czy jakiś trochę droższy? (Pytam z ciekawości nie, żeby rozwijać ten temat w tym wątku.)
3. Czym podyktowane jest takie usytuowanie "amanero": jak najkrótszymi przewodami sygnałowymi I2S?
4. Czy kabel usb "pośredniczący" w obudowie pomiędzy gniazdem w ściance tylnej a "amanero" nie ma negatywnego wpływu na jakość dźwięku?
5. Czy masz może zdjęcia "drugiego" poziomu obudowy, bo wygląda, że taki jest?
Dopytuję się bo będę składał dac'a i stoję przed problemem doboru obudowy.Last edited by misiaczekmarek; 26.09.2018, 07:51.
Skomentuj
-
1. te czerwone interkonekty produkt TatamiAudio
2. zwykłe kabel USB
3. to nie jest Amaneo, konwerter jest położony z tyłu aby skrócić drogę do I2S (ten konwerter to znacznie coś lepszego niż Amanero, stworzył go 3.lite)
4. kable ogólnie mają negatywny wpływ na dźwięk ale ten USB jest super neutralny, a tak serio to nie popadajmy w paranoję
5. jak będę montował front panel ze skóry to zrobię fotkę dołu
Skomentuj
Skomentuj