Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Nie na temat...
    Zamieszczone przez malutkiz Zobacz posta
    Napisał DeKeR


    Przecież pracuje adekwatnie do zarobków



    święte słowa!
    Ewentualnie: Twoje zarobki są adekwatne do jakości twojej pracy. Tutaj zawsze będzie konflikt interesów na granicy pracodawca/pracownik - przy czym każdy będzie ciągnął "ku swojemu" ile się da

    Skomentuj


      Zamieszczone przez dabyl Zobacz posta
      Nie na temat...


      Ewentualnie: Twoje zarobki są adekwatne do jakości twojej pracy. Tutaj zawsze będzie konflikt interesów na granicy pracodawca/pracownik - przy czym każdy będzie ciągnął "ku swojemu" ile się da
      Bo punkt widzenia zależy od tego gdzie stoisz.

      Skomentuj


        Zamieszczone przez dabyl Zobacz posta
        Ewentualnie: Twoje zarobki są adekwatne do jakości twojej pracy. Tutaj zawsze będzie konflikt interesów na granicy pracodawca/pracownik - przy czym każdy będzie ciągnął "ku swojemu" ile się da
        oczywiście szef zawsze będzie zdania że sie człowiek nie nadaje do niczego

        Skomentuj


          Zamieszczone przez malutkiz Zobacz posta
          oczywiście szef zawsze będzie zdania że sie człowiek nie nadaje do niczego
          GEneralizujesz, taki szef sam się do niczego nie nadaje

          Skomentuj


            A tym czasem małe odsłuchy i przedsmak gotowej konstrukcji, zwrotka która mi się wykluła:
            Załączone pliki

            Skomentuj


              Łe noga nie ma fikuśnych kształtów. Szkoda To już ostateczna wersja standu? Jesli tak to fornir nie pasuje zupełnie do tego na monitorze.

              Skomentuj


                Nie, no Panowie, to jest całkiem przypadkowy stand Usiłowałem zgrać prawie wszystkie słoje więc takiego niedoptarzenia jak kolor bym nie popełnił. Miałem wyjście słuchania na ziemi albo na tym. Zestaw i tak pójdzie pod młotek więc na razie nie myślę o podstawkach,chyba że pojawi się takie życzenie :).

                Skomentuj


                  Te monitorki ładnie by wyglądały z aktywnymi dołami. jakieś fikuśne ścięcia skrzynki basowej pasujące do ścieć na rogach w monitorach i byłby nieszablonowy, piękny zestaw.

                  Skomentuj


                    gooralesko: Hmm, pewnie dałoby radę :) Ale jakbym robił to ja to na pewno nie tylko rogi byłyby ścięte :thumbsup:

                    Skomentuj


                      Zamieszczone przez 20Hz Zobacz posta
                      A tym czasem małe odsłuchy i przedsmak gotowej konstrukcji, zwrotka która mi się wykluła:
                      A mowia, ze to obudowy TL sa duze... :) Bardzo zwaliste wyszly, "ciezkie". Estetetyka bryly wg mnie nie rzuca na kolana. Kupa roboty, a efekt sredni.

                      Skomentuj


                        20Hz jak możesz to wrzuć pomiar farlield dla zobrazowania równowagi tonalnej. No i ucięło Ci skale.

                        Skomentuj


                          Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                          A mowia, ze to obudowy TL sa duze... :) Bardzo zwaliste wyszly, "ciezkie". Estetetyka bryly wg mnie nie rzuca na kolana. Kupa roboty, a efekt sredni.
                          Te bryłu postawione na jakimkowliek standzie będą raczej się kiepsko prezentować (Już pisałem wyżej, że to design po kilku głębszych ) ale w akompaniamencie aktywnej nadstawki już tak toprnie wyglądać nie będą. Tą wyraźnie widoczną ciężkość przejmie bryła niskotonowego i góra się nie będzie rzucać w oczy.

                          Skomentuj


                            Zamieszczone przez gooralesko Zobacz posta
                            ale w akompaniamencie aktywnej nadstawki już tak toprnie wyglądać nie będą. Tą wyraźnie widoczną ciężkość przejmie bryła niskotonowego i góra się nie będzie rzucać w oczy.
                            Zgodze sie, pod warunkiem ze modul niskotonowy bedzie rowniez sporych rozmiarow. Niestety takie formy modulowe idealnie wygladaja w kolumnach typu Wilson Audio, Von Schweikert.
                            Mnie ta estetyka w ogole nie pasuje, choc w pelni rozumiem walory elektro akustyczne. No coz, wszyscy mamy rozne gusta :)

                            Skomentuj


                              Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                              Zgodze sie, pod warunkiem ze modul niskotonowy bedzie rowniez sporych rozmiarow.

                              Jestem ciekaw czy miałbyś podobne odczucia stojąc koło nich "na żywo". Są one znacząco mniejsze od moich poprzednich monitorów i trudno mi dopatrzeć się w nich tej zwalistości - tej bezwzględnej. Ale jak to się mówi: jak kto lubi :) a opinie zawsze cenne.

                              Dzisiaj dostrajałem zwrotnicę. Połączyłem kolumny w reverse-null i zmieniając wartość jednego rezystora szukałem maksimum zapadłości w charakterystyce. Kiedy dołek zaczął ponownie rosnąć, zmieniłem kierunek poszukiwań i wróciłem do optymalnego punktu. I zastanawiam się teraz czy aby na pewno minąłem punkt 0' różnicy fazy. Zastanawiam się, bo, ściągnąłem także charakterystyki indywidualne poszczególnych głośników i nie potrafię uzyskać przebiegów fazowych w Arcie, które potwierdzają punkt 0' różnicy fazy.

                              Zamieszczone przez Leszek M Zobacz posta
                              20Hz jak możesz to wrzuć pomiar farlield dla zobrazowania równowagi tonalnej. No i ucięło Ci skale.
                              Poniżej pełny zrzut ekranu. Skalę specjalnie pomijałem ponieważ nie mam punktu odniesienia podczas pomiarów, tak więc to natężenie 140 można sobie... :) i nie wiadomo też czy skala jest proporcjonalna. Wygładzanie 1/9 oct.
                              Załączone pliki

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez 20Hz Zobacz posta
                                Jestem ciekaw czy miałbyś podobne odczucia stojąc koło nich "na żywo". Są one znacząco mniejsze od moich poprzednich monitorów i trudno mi dopatrzeć się w nich tej zwalistości - tej bezwzględnej. Ale jak to się mówi: jak kto lubi a opinie zawsze cenne.
                                Zawsze zwracam uwage w pierszej chwili na proporcje miedzy wielkosca midwoofera, a obudowy. Oczywiscie nie chodzi tylko o sama wielkosc, co bezposrednie wymiary. Z tego powodu wydaja mi sie takie klocowate. Rowniez sciecia zblizaja obudowe ksztaltem do bryly jakiegos kamienia, ktory zazwyczaj jest bezksztaltny i zwalisty.

                                Zamieszczone przez 20Hz Zobacz posta
                                Poniżej pełny zrzut ekranu. Skalę specjalnie pomijałem ponieważ nie mam punktu odniesienia podczas pomiarów, tak więc to natężenie 140 można sobie... i nie wiadomo też czy skala jest proporcjonalna. Wygładzanie 1/9 oct.
                                Masz bardzo nisko ustawiona bramke, czy aby napewno pomiar jest poprawny? Z jakiej odleglosci mierzysz glosniki i jaka odleglosc masz do scian pomieszczenia od przedniej scianki obudowy?

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                  Zawsze zwracam uwage w pierszej chwili na proporcje miedzy wielkosca midwoofera, a obudowy. Oczywiscie nie chodzi tylko o sama wielkosc, co bezposrednie wymiary. Z tego powodu wydaja mi sie takie klocowate.

                                  Dodałbym jeszcze kryterium powierzchni. Od jakiegoś czasu słabo trawie pieczołowicie fornirowane fronty prawie całe wypełnione głośnikami, a nie drewnem :).

                                  Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                  Masz bardzo nisko ustawiona bramke, czy aby napewno pomiar jest poprawny? Z jakiej odleglosci mierzysz glosniki i jaka odleglosc masz do scian pomieszczenia od przedniej scianki obudowy?

                                  Długość bramki limituje mi przede wszystkim odbicie od sufitu. Odbicia od ścian bocznych pojawiają się po nim. Nie podoba Ci się ogólne zafalowanie charakterystyki? To już chyba spuścizna kształtu. No chyba, że coś innego przykuło twoją uwagę. Pomiar 1m.
                                  Załączone pliki

                                  Skomentuj


                                    Zdecydowanie za dluga bramka. Jaka masz wysokosc pokoju pomiarowego? Ustaw bramke na minimum jakie jest mozliwe w Arta czyli 2.8ms (344hz). Pierwszy kursor jeszcze troche blizej do pierwszego impulsu. U mnie pokoj jest dosc maly i na pomiarach z jednego metra moge zejsc na najwyzej 3-3.33ms. Przy bramce 3.333 masz pomiar od 300hz. U Ciebie jest od 150hz co jest praktycznie niemozliwe do osiagniecia przy typowym pokoju. Dopiero gdybys zblizyl mikrofon do 48cm od scianki przedniej kolumny, to przy wytlumieniu odbicia od podlogi i wysokosci ponad podloge minimum 101cm, moglbys zalozyc bramke 5ms, ktora da Ci pomiar od 200hz. To ze program bramkuje i teoretycznie wydaje sie ze jest dobrze, nie znaczy ze jest dobrze. Jesli bramka jest zle dobrania, bedziesz mial momentalnie duze zafalowania pomiaru, a co za tym idzie zwykle bzdury.

                                    http://www.artalabs.hr/AppNotes/AP4_...d-Rev03eng.pdf

                                    Skomentuj


                                      Połączyłem kolumny w reverse-null i zmieniając wartość jednego rezystora szukałem maksimum zapadłości w charakterystyce.
                                      Podłączyłeś je "w odrotnej polaryzacji". "Reverse null" to "maksimum zapadłości w charakterystyce".


                                      W holimpulsie ładnie widac charakterystykli fazowe jak sie zablokuje czas kolejnych impulsow w odniesieniu do pierwszego zmieroznego http://diyaudio.pl/showthread.php/20...zwrotnic/page2 . Co do arty to nadal nie wiem jak to zrobic (mimo: http://www.audiostereo.pl/wplyw-usta...azy_57406.html )

                                      Skomentuj


                                        Zamieszczone przez tomq88 Zobacz posta
                                        Co do arty to nadal nie wiem jak to zrobic (mimo: http://www.audiostereo.pl/wplyw-usta...azy_57406.html )
                                        Kurde, nie wiem czym masz problem w Arta. To jest proste, poniewaz mozesz za kazdym kolejnym pomiarem glosnika ustawiac kursor w tej samej pozycji. W przypadku zestawow dwudroznych najwazniejsza jest dla nas faza w przewidywanym punkcie pomiaru. W zasadzie jakbys nie ustawil markerow, to w tym zakresie, na minimum phase bedzie wszystko poprawne.

                                        Skomentuj


                                          Pogromco , skracanie bramki wp rzypadku kolegi nic nie da bo przed drugim markerem ma cisze wiec wycinanie tego nie poprawi "jakości" pomiaru bo nie mam tam żadnych zakłóceń. Chyba ze chcesz wyciać to co ma na ok 5,3ms ale wtedy bramka będzie tak krótka, że niewiele zobaczy .

                                          Długa bramka to nic złego, szczególnie jak sie robi poglądowy pomiar całości. Wielokrotnie mierzyłem z krótką 5-6ms bramką , długa 30ms a nawet ekstremalnie długa i po wygładzeniu na odpowiednim poziomie do długości bramki zawsze pomiar na średnich i wysokich czestotliwościach pokrywał z tym "lepszym" pomiarem na krótkiej bramce. Tak na prawde róznica jest tylko w dolnym pasmie.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X