Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wp³yw interkonektów i kabli g³o¶nikowych na d¼wiêk.

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Poka¿
Clear All
new posts

    #21
    Zgadzam siê z KrzysiekA, ¿e kable maj± wp³yw na d¼wiêk. Pewnie wiêkszo¶æ z Was by to us³ysza³a, gdyby mia³a mo¿liwo¶æ takich porównañ na odpowiedniej klasy sprzêcie, z zachowaniem takich samych warunków ods³uchu. Najwiêksz± ró¿nicê s³ychaæ przy interkonektach. Mam s³uchawki Sennheiser HD600, mo¿na powiedzieæ, ¿e wystarczaj±co szczegó³owe i neutralne, z którymi zje¼dzi³em sporo sklepów ze sprzêtem Hi End, gdzie porównywa³em kable, s³uchaj±c jednej, dobrze znanej p³yty. Mam wra¿enie, ¿e wiêkszo¶æ wypowiadaj±cych siê na temat kabli nie zada³a sobie trudu, by na naprawdê dobrym sprzêcie, w odpowiednich warunkach sprawdziæ, czy rzeczywi¶cie s³ychaæ ró¿nicê. Nie trzeba mieæ przy tym wyj±tkowego s³uchu.

    Skomentuj


      #22
      Prawdê powiedziawszy to sam nie wierzê w dzia³anie tych diód. Wymieni³em je tylko jako jedno ze zjawisk zachodz±cych w kablu. Pr±d musi siê jako¶ przedostawaæ miêdzy kryszta³ami miedzi.
      Van den Hul omawia³ kiedy¶ wygrzewanie kabla. Twierdzi³ ¿e kabel nale¿y zostawiæ w spokoju bo zaginanie go niszczy po³±czenia pomiêdzy poszczególnymi kryszta³ami miedzi które siê tworz± pod wp³ywam przep³ywu pr±du. Z tego powodu powsta³y kable wêglowe.
      Trudno powiedzieæ jak to jest naprawdê.

      [ Dodano: 2008-12-18, 13:17 ]
      Kiedy¶ bawi³em siê interkonektami. Ró¿nice istniej± ale w bardzo ma³ej ilo¶ci przypadków. Wiêkszo¶æ kabli by³a nie do odró¿nienia przynajmniej na moim sprzêcie, ale zdarza³y siê kable które brzmia³y wyra¼nie inaczej. Po której¶ tam wymianie kabla w sklepie my¶l±³em ¿e sprzedawca mnie udusi. Co do kabli g³o¶nikowych to mam zupe³nie inne do¶wiadczenia. Ró¿nice by³y ³atwo s³yszalne.

      Skomentuj


        #23
        Ja sie z kolegom KrzysiekA zgadzam róznica naprawde miedzy kablami jest do us³yszenia, ale pamiêtajmy miedzy kablami z najni¿szej pó³ki do najwy¿szej, tymi po miedzy nie ma a¿ tak wielkiej ró¿nicy, i ta ró¿nica tak¿e jest nie wielka przewa¿enie w detalach, w zakrescie srednich i wysokich czêstotliwo¶æi. Jak kto¶ nie wierzy niech sam sprawdzi, a nie wypowiada sie ¿e nie ma, bo kto¶ juz tak na forum napisa³...
        Dodam ¿e sam osobi¶cie mia³em kilka kabli od najtañszych po ProCab,Klotz,Kimber róznice mo¿na us³yszeæ, ale ciê¿ko opisaæ tego trzeba samemu do¶wiadczyæ, "srebrzanki" juz nie mia³em okazji przetestowaæ s± za drogie na moja kieszen.

        Skomentuj


          #24
          Tu znalaz³em jakie¶ ¶lepe testy.
          http://www.audiostereo.pl/kable_glos...testy_890.html

          Skomentuj


            #25
            "Dwa" zdania.
            Osobi¶cie nie s³yszê ró¿nic w brzmieniu pomiêdzy przewodami o ile nie s± uszkodzone ale mój znajomy przeprowadza³ niedawno badania (laboratorki) na Politechnice Gdañskiej i bada³ ich wp³yw na brzmienie. Ogromnie ¿a³ujê, ¿e nie mog³em w nich uczetniczyæ (zdarzenie losowe) ale z pierwszych informacji wynika, ¿e przepuszczaj±c sygna³ (generator Hz) przez ró¿ne przewody (IC, g³o¶nikowe) pojawia siê ró¿ny parametr "t³umienno¶ci" dla danego przewodu. Id±c typ tropem mo¿na siê domy¶laæ, ¿e co przewód to ró¿ne brzmienie - oczywi¶cie o ile parametr badany ma istotny w³yw na brzmienie.
            PS. T³umienno¶æ to tylko jeden w wielu parametrów, które by³y poddane pomiarom.

            Za wikipedi± - T³umienno¶æ:
            "Jeden z podstawowych parametrów opisuj±cych zdolno¶æ danego ³±cza do realizacji transmisji (kabel, ¶wiat³owód, ³±cze bezprzewodowe). £±cza t³umi± sygna³ z kilku powodów:
            - szumy termiczne,
            - "nieczysto¶æ" materia³u (ka¿da niepo¿±dana cz±stka wprowadza t³umienie),
            - rozpraszanie sygna³u,
            - przeniki i przes³uchy (przy ³±czach miedzianych),
            - pojemno¶ci i indukcyjno¶ci paso¿ytnicze (przy ³±czach miedzianych).

            Wielko¶æ t³umienia okre¶la spadek mocy sygna³u przep³ywaj±cego przez ³±cze transmisyjne. Warto¶æ wyznaczana jest jako logarytm stosunku mocy sygna³u na wyj¶ciu do mocy sygna³u na wej¶ciu."

            To tyle z mojej strony.

            Skomentuj


              #26
              Zamieszczone przez KrzysiekA
              Tu znalaz³em jakie¶ ¶lepe testy.
              http://www.audiostereo.pl..._testy_890.html
              "Test nale¿y przeprowadziæ wieczorow± por± -wiadomo - pr±d jest wtedy najlepszy a ha³as na zewn±trz najni¿szy ( nie s³uchaæ ju¿ jêków s±siadki , któr± m±¿ ok³ada jakim¶ nieaudiofilskim kablem)."
              Prawie oplu³em monitor ze ¶miechu :twisted:

              Skomentuj


                #27
                Osobiscie sluchalem (przepraszam za to slowo) paru kabli glosnikowcych - poczoawszy od bylejakich kabelkow z niewiadomo czego, przez kabel voicekrafta 2x1,5 niby OFC (a tak naprade przyciagal go magnes), kable procaba LS15 i LS25, jakis inny (tym razem naprawde czysta miedz) no-name 2x1,5mm, kabla barta 2x2,5mm ... nie wiem co to za fima byla ale tez taka typowa produkujaca kable normalne w normalnych cenach, no i jantzeny 2x2,5mm. Roznice mozna wyczuc pomiedzy kablem niemiedziowym (stalowka vk czy co to bylo) choc nie jest to wybitna roznica, oraz pomiedzy kablami o duzej roznicy przekroju co jest dosc oczywiste. Pomiedzy podobnymi kablami nie odczulem zadnej roznicy.

                Podsumujmy ta czesc dyskusji:

                Zamieszczone przez KrzysiekA
                Ró¿na impedancja kabla czyli rezystancja, indykcyjno¶æ, i pojemno¶æ.
                Owszem ale udowodnij ze wplywaja na cokolwiek w takim stopniu ze czlowiek jest w stanie wychwycic roznice.

                Zamieszczone przez KrzysiekA
                Kabel nie jest ci±g³y ale zbudowany z kryszta³ów na po³±czeniu których tworz± siê ma³e diody.
                [code]Sygna³ biegn±c przez przewodnik powinien napotykaæ na swojej drodze jak najmniej przeszkód. W przypadku miedzi o ma³ej czysto¶ci ilo¶æ zanieczyszczeñ które musi "omin±æ" jest du¿a, mo¿na powiedzieæ wtedy ¿e sygna³ ma do pokonania istny slalom. W oczyszczonej miedzi elektrony biegn± prosto do celu, dziêki czemu d¼wiêk nie zostaje zniekszta³cony.[/code]

                O jaki ladny audiofilski opis znalazlem na temat jednego z kabli masz szczescie ze ty nie napisales o slalomie pomiedzy zanieczyszczeniami bo bys sie jeszcze bardziej ponizyl.

                W kwestii malych diod wytlumacz mi jedno... zakladam ze diody o ktorych mowisz nie tworza sie na szerokosc calego kabla? W takim razie rozpatrzmy sytuacje podobna do podlaczenia szeregowo opornika np 100kohm i kabla miedzianego o oporze ponizej 1R. Teraz przepuscimy przez uklad prad zgodnie z prawami fizyki i myslisz ze jak uklad sie zachowa? jesli twierdzisz ze cokolwiek poplynie przez ten opornik (lub twoja diode) to dodaj do tego takt ze objetosc wszystkich twoich diod to 0,0001 do 1 objetosci kabla. Czyli jesli nawet cos przez nie polynie to pomniejsz to jeszcze 10tys razy. Dalej twierdzisz ze to uslyszysz?

                Zamieszczone przez KrzysiekA
                Do tego dochodzi zjawisjo naskórkowo¶ci które przy grubych kablach ma wp³yw ju¿ na zakres akustyczny i które zmienia siê pod wp³ywem pulsowania kabla.
                Zgodnie z definicja tego efektu przy 20khz masz dla kabla ~2,5mm zmniejszenie powierzchni przez ktora plynie prad o niecala polowe. Biorac do tego opor np procaba: 0,0066R otrzymujesz opor 0,013R a teraz sam sobie odpowiedz czy to uslyszysz. Chcesz testu to wepnij sobie opornik nawer 1R czyli 100x wiekszy i zobacz w slepym tescie czy rozroznisz wersje z o bez opornika ; )

                Zamieszczone przez KrzysiekA
                Jest to raczej wp³yw naskórkowo¶ci kabla bo w 4TC jest specjalny splot ¿y³ który ma zapewniæ jak najmniejsz± powierzchnie styku miêdzy nimi.
                JW - moze i splot zyl jest ale w praktyce widac jaki potezny efekt :lol: wystepuje na kabelku.. co ciekawsze przy kabelku 1,5mm wplyw jest jeszcze mniejszy. A tak nawiazujac do tego splotu jesli producentowi naprawde zalezy na tym 0,013R to ciekawe czymu nie robi zyl w izolacji (przy okazji hiendowy gruby wyglad kabla haha) lub w emalii - przeciez to nie jest drogie rozwiazanie .

                Zamieszczone przez KrzysiekA
                ga³kê regulacji basu przekrêci³em z godziny 12 na 15 ¿eby to zrekompensowaæ
                Hm to ciekawe ze kawalek kabla wprowadzil roznicze rzedu paru db zakladam ze to jakies 5db skoro byla dla ciebie dosc slyszalna roznica (moze to ten opor 0,01R o ktorym byla mow wczesniej ). Doprawdy cuda sie dzieja. Po co w takim razie kompensowac baffle step skoro mozna dac inny kabel :lol:

                Zamieszczone przez KrzysiekA
                Nie twierdzê ¿e dla kabli g³o¶nikowych struktura molekularna ma du¿y wp³yw raczej ju¿ dla interkonektów.
                Ciekwae czy to kolejne twoje przypuszczenie czy jakis wniosek wysnuty na podstawie pomiaru lub obliczen ?

                Zamieszczone przez KrzysiekA
                Van den Hul omawia³ kiedy¶ wygrzewanie kabla. Twierdzi³ ¿e kabel nale¿y zostawiæ w spokoju bo zaginanie go niszczy po³±czenia pomiêdzy poszczególnymi kryszta³ami miedzi które siê tworz± pod wp³ywam przep³ywu pr±du.
                To dobre . Probojesz sie opierac na Van den co¶tam ktory zarabia wlasnie dzieki temu ze ludzie wierza w kable.... calkiem ciekawe jest tez podejscie do tematu wygrzania kabla cieplnie bo rozumiem ze uzgodnilismy ze prad to nie ruch atamow a raczej elektronow :P...? Mowisz ze pod wplywem temperatury zmienia sie struktura tak? Pokaz mi wzmacniacz ktoy tak rozgrzeje kable ze cos zacznie dziac sie ze struktura krystaliczna miedzi ... nie przeskoczysz fizyki. No chyba ze faktycznie rozgrzejesz kable do ponad 1000st C ale wtedy chyba stopi ci sie izolacja..

                [ Dodano: 2008-12-18, 14:49 ]
                A moze przejdziemy jeszcze do odsluchu potencjometrow? Kolega voldemort i inni na AS w temacie o wzmaku lampowym Manty rozpisywali sie jaki wplyw na bas i szczegolowowsc wysokich miala zamiana potka na APLSa niebieskiego..

                Skomentuj


                  #28
                  Zamieszczone przez DIGIPROCOMP
                  "Test nale¿y przeprowadziæ wieczorow± por± -wiadomo - pr±d jest wtedy najlepszy a ha³as na zewn±trz najni¿szy ( nie s³uchaæ ju¿ jêków s±siadki , któr± m±¿ ok³ada jakim¶ nieaudiofilskim kablem)."
                  Prawie oplu³em monitor ze ¶miechu :twisted:
                  DIGIPROCOMP - ¿eby u³yszeæ ró¿nicê w kabelkach to potrzeba trochê mistycyzmu, okultyzmu i voodoo razem z sob± wymieszanych + szczypta DOBREGO pr±du - wtedy s³ychac wszystko :P

                  Skomentuj


                    #29
                    n_omyzs nie szkoda klawiatury :shock:
                    Dumamy tutaj nad warunkami laboratoryjnymi, które s± nie do odwzorowania w mieszkaniu:
                    -meble
                    -otwarte okno
                    -panele - najwiêkszy syf pogarszaj±cy zakres basu
                    -ustawienie kolumn
                    Krzy¶ku w moim temacie, pokaza³e¶ jak wygl±da wykres czêstotliwo¶ci w mieszkaniu (ró¿nica nawet 8dB na danej czêstotliwo¶ci) a na elce jak gra twoja kolumna oddalona 0,5m od ¶ciany.

                    Skomentuj


                      #30
                      Wszystkie zjawiska o których mowicie zachodz± ale ich wp³yw jest taki jak wp³yw patyka w rzece, na pewno tam± go nazwaæ nie mo¿na :wink: .

                      Nie wiem jak wy ale ja nie moge sobie wyobraziæ owej monokrystalicznej miedzi, ciekawe jak to robi± , jeden pojedynczy kryszta³ o d³ugosci np 10m :lol: . Mied¼ to mied¼, wszelkiego rodzaju przymiotniki do nazwy nie zmieni± jej w³a¶ciwo¶ci.

                      Opowie¶ci o niesamowitych czysto¶ciach miedzi mozna sobie miedzy bajki wsadziæ, realnie osiagalna czytosæ to 99,99%. Wiecej miejsc po przecinku to osiagaja w laboratoriach a nie w skali przemys³owej. To tak jakby powiedzieæ, ¿e rura z wod± o przekroju 99,99% przekroju nominalnego wodê przepuszcza du¿o go¿ej od tej 100% :lol:.

                      Nie wiem dlaczego akurat kable daj± takie spektakularne wyniki ods³uchów.

                      Skomentuj


                        #31
                        Oj ale siê rozpisa³e¶ n_omyzs. Nie wiem od czego zacz±æ.
                        Mo¿e od ty³u. To z Baffle Step to ca³kiem dobry pomys³. Odbiór ilo¶ci basu jest bardzo subiektywny. Kiedy¶ próbowa³em dorobiæ w³asn± zwrotnicê do TB W4-1320.
                        Okaza³o siê ¿e jak zmniejszy³em indukcyjno¶æ cewki redukuj±cej zjawisko Baffle Step to pozornie zwiêkszy³a siê ilo¶æ basu. A powinno byæ odwrotnie. Nie mam zielonego pojêcia jak to wyt³umaczyæ. Skoñczy³o siê tym ¿e zastosowa³em zwrotnicê z Klang und Ton która by³a optymalna.
                        Co do Baffle step to dodam tylko jeszcze ¿e zwrotnica z Akustyka do Vify i Peerleesa nie uwzglêdnia tego zjawiska i ¿e co poniektórzy odczuwaj± brak basu. Byæ mo¿e kimber 4PR by³ w³a¶nie lekarstwem na te niedomagania. Jest to w koñcu kabel powszechnie uwa¿any za kabel ³agodz±cy wysokie tony ale nie ciemny.
                        Co tam jeszcze.
                        Na temat diód siê ju¿ wypowiedzia³em, to nie bêdê siê powtarza³.
                        Co¶ tam pisa³e¶ o poni¿aniu siê w tym kontekscie.
                        Ludzie tu nie chodzi o z³ote kalesony. Nie lubiê dyskutowaæ z pian± na ustach bo w koñcu i tak oplujê swój monitor a nie twój i potem bêdê musia³ go sam sobie wyczy¶ciæ.
                        Oczywi¶cie ¿e mo¿na mieæ na wiele tematów bardzo subiektywne zdanie ale tu chodzi raczej o podwa¿enie pogl±dów (a raczej zbli¿anie siê do obiektywnej prawdy)a nie godno¶ci osobistej wspó³rozmówcy.

                        [ Dodano: 2008-12-18, 15:10 ]
                        To z d³ugo¶ci± kryszta³ów jest ³atwo wyt³umaczalne. Je¿eli z jedno metrowego prêta uci±gniesz na zimno 10 metrów kabla albo 100 metrów to w tym 100 metrowym kablu kryszta³y bêd± 10 razy d³u¿sze. Teoretycznie przynajmniej.
                        Czy kable daj± takie spektakularne wyniki ods³uchów?
                        Nie jestem pewien czy mo¿na to tak nazwaæ.
                        Jestem jednak pewien ¿e o kablach nie powinno siê zapominaæ bo kablem mo¿na wiele popsuæ i wiele skorygowaæ.

                        Skomentuj


                          #32
                          Takie kable kupuj± snoby z du¿± zawarto¶ci± portfela, którzy przy zakupie kieruj± siê tylko i wy³±cznie cen± - dro¿sze to chyba lepsze. Wiêkszo¶æ z nich i tak nie ma zielonego pojêcia o sprzêcie i wierz± w to co powie sprzedawca :twisted: .

                          Skomentuj


                            #33
                            A w³a¶nie ¿e nie. U mnie dro¿szy kabel gra gorzej. My¶lê ¿e tu chodzi raczej o dopasowanie do reszty zestawu.

                            Skomentuj


                              #34
                              Ja powiem tak, dopóki nie bêdzie czarno na bia³ym pokazane CO (poparte rzetelnymi badaniami uznanych naukowców oraz wynikami pomiarów) poprawia ten d¼wiêk w kablach za 100+ z³/mb to dla mnie to jest voodoo.

                              Jak na razie, nawet je¿eli przyj±æ ¿e czym¶ siê tam ró¿ni± miedzy sob± kable z miedzi beztlenowej o tej samej ¶rednicy, to nadal mowa jest o ró¿nicy a nie byciu lepszymi. My¶licie, ¿e firmy "audiofilskie" posiad³y tajemn± wiedzê, której nie ma nikt inny ? My¶licie, ¿e wydali grube miliony na badania nad tematem (to czemu nie przedstawiaj± wyników owych badañ podpisanych znanymi nazwiskami ze ¶wiata nauki ?) ? Ju¿ kiedy¶ kto¶ rozebra³ taki kabelek za grub± kasê i ¶rodku by³ zwyk³y dwu ¿y³owy kabelek wcale nie du¿ej ¶rednicy ...

                              No wiêc o ile kable siê ró¿ni± miêdzy sob±, o ile jest jakakolwiek zauwa¿alna ró¿nica miêdzy kablami z tego samego materia³u i grubo¶ci to ja bym siê zastanowi³ czy nie warto powybieraæ miêdzy tanimi kablami ró¿nych firm. Podejrzewam, ¿e w niektórych w ¶lepym te¶cie bas bêdzie g³êboki, a wysokie tony krystaliczne ...

                              gi

                              Skomentuj


                                #35
                                Ja powiem tak.
                                a)Te¿ uwa¿am ¿e kabel wcale nie musi byæ drogi ¿eby by³ dobry.
                                b)100 z³oty/m to nie jest wcale tak drogo.
                                c) Nawet je¿eli dro¿szy mia³ by graæ tak samo jak tañszy (co nie znaczy ¿e gra) a ma siê wystarczaj±ca ilo¶æ szmalu to dlaczego nie wydaæ na niego tylko z powodu lepszego wygl±du. Jak to wygl±da gdy z high end'owej kolumny wychodzi kabelek telefoniczny.
                                d) Je¿eli kto¶ wydaje na kabel 1000z³ zarabiaj±c przy tym 1500z³ miesiêcznie i pod³±cza to do sprzêtu za 5000 to radzi³ bym mu siê udaæ do poradni odwykowej bo to ju¿ jest na³óg.
                                e) Je¿eli kto¶ wyda³ na sprzêt 5000 z³oty i pod³±cza do tego kabel za 5z³ za metr i nie s³yszy ró¿nicy pomiêdzy kablami za 50 z³ za metr to radzi³ bym mu sprzedaæ sprzêt i za t± cenê kupiæ dobry aparat s³uchowy.

                                Skomentuj


                                  #36
                                  Zamieszczone przez KrzysiekA
                                  Ja powiem tak.
                                  a)Te¿ uwa¿am ¿e kabel wcale nie musi byæ drogi ¿eby by³ dobry.
                                  ale nie za tani
                                  Zamieszczone przez KrzysiekA
                                  b)100 z³oty/m to nie jest wcale tak drogo.
                                  nieee, wcale nie jest drogi :lol:

                                  "i koñcówków siê naumij" - "100 z³otych" a nie "100 z³oty", bo z³oty to zegarek mo¿e byæ.
                                  Zamieszczone przez KrzysiekA
                                  c) Nawet je¿eli dro¿szy mia³ by graæ tak samo jak tañszy (co nie znaczy ¿e gra) a ma siê wystarczaj±ca ilo¶æ szmalu to dlaczego nie wydaæ na niego tylko z powodu lepszego wygl±du. Jak to wygl±da gdy z high end'owej kolumny wychodzi kabelek telefoniczny.
                                  jak ze wszystkim
                                  Zamieszczone przez KrzysiekA
                                  d) Je¿eli kto¶ wydaje na kabel 1000z³ zarabiaj±c przy tym 1500z³ miesiêcznie i pod³±cza to do sprzêtu za 5000 to radzi³ bym mu siê udaæ do poradni odwykowej bo to ju¿ jest na³óg.
                                  je¶li to czyja¶ pasja to dlaczego ma nie ciu³aæ sobie zamiast przeje¶æ i przepiæ?
                                  Zamieszczone przez KrzysiekA
                                  e) Je¿eli kto¶ wyda³ na sprzêt 5000 z³oty i pod³±cza do tego kabel za 5z³ za metr i nie s³yszy ró¿nicy pomiêdzy kablami za 50 z³ za metr to radzi³ bym mu sprzedaæ sprzêt i za t± cenê kupiæ dobry aparat s³uchowy.
                                  albo to oznacza, ¿e nie uprawia voovoo. ale mo¿na za to znaæ odmianê wyrazów w jêzyku polskim.
                                  ONKYO TX-SR501E | Monacor SPH165KEP + Vifa XT19

                                  Skomentuj


                                    #37
                                    1.Co do rozs±dnej ceny kabla to stosujê nastêpuj±c± regu³ê. Kable powinny (ale nie musz± ) kosztowaæ najwy¿ê 10% ceny sprzêtu i nie mniej ni¿ 5%.

                                    2.No có¿ 100 z³ za metr to na Polskie warunku mo¿e jest drogo. Inaczej wygl±da to gdy siê na to spogl±da z zachodniej strony granicy. Poza tym patrz punkt 1.

                                    3.Je¿eli kogo¶ staæ ¿eby wydaæ 5000 z³. na sprzêt to staæ go te¿ na to ¿eby wydaæ 500 z³ na kable.

                                    Co do pasji ciu³ania i kupowania sprzêtu. Powiedz to mojej ¿onie ja nie mam na tyle odwagi.
                                    Po prostu nie przyznajê siê ile zap³aci³em.

                                    Jakie s³owo odmieni³em ¼le? Zauwa¿y³em ¿e po 5 latach mieszkania w Niemczech zapominam jêzyka polskiego.

                                    Skomentuj


                                      #38
                                      s³owo "z³oty" jako waluta - odmienia siê.

                                      najwy¿ej 10%, nie mniej ni¿ 5%. niby dlaczego? je¶li kto¶ s³yszy ró¿nicê to niech i kupi za 2 razy tyle co sprzêt, a jak nie uprawia voodoo to we¼mie procaba po 4,50 nawet do zestawu za 10 klocków. na zachodzie to nie 100z³ tylko 30 auro, wiêc kwota niewielka.

                                      z ¿on± to s± ró¿ne szko³y jazdy :wink: mo¿na jawnie kupowaæ aby na inne rzeczy nie brakowa³o, mo¿na "na tajniaka".
                                      ONKYO TX-SR501E | Monacor SPH165KEP + Vifa XT19

                                      Skomentuj


                                        #39
                                        Albo dla odwrócenia uwagi pytaæ siê ile te nowe buty kosztowa³y . Tylko ¿e jak siê zapytam to zaraz siê obrazi. I tak ¼le i tak nie dobrze. Na tajniaka chyba najmniej problemów.

                                        Skomentuj


                                          #40
                                          Tak wtr±caj±c siê do tematu, mo¿e podej¶æ do niego do¶æ inaczej? Tam gdzie taki wp³yw mo¿na odczuæ? Wiadomo ¿e najpro¶ciej bêdzie odczuæ ró¿nice, tam gdzie nie wp³ywa na wynik wiele innych czynników.

                                          Dobry odtwarzacz plików przeno¶nych nieskompresowanych (byæ mo¿e discman) , zasilany bateryjne, wiec odejd± problemy sieci, i s³uchawki douszne tak by niwelowa³o siê wp³yw pomieszczenia. Teraz padn± odpowiedzi 2x2,5mm do s³uchawek i to dousznych? To tylko testy panowie, i bêd± pozwala³y okre¶liæ czy kto¶ ma racje. Trzeba jednak zwróciæ uwagê na to ¿e standardowe do s³uchawek maj± 25x powierzchnie mniejsz± ni¿ g³o¶nikowe, i tutaj bêdzie da³o siê odczuæ tez ich rezystancje i inne sk³adniki, ale generalnie to jest jaki¶ sposób ¿eby sprawdziæ to "brzmienie" kabli. Skoro na mikrofonowych da siê odczuæ ró¿nice, to czemu nie spróbowaæ z g³o¶nikowymi?

                                          Skomentuj

                                          Czarujê...
                                          X