Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ślepe testy

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #81
    Jeżeli chodzi o pierwszy post to chodziło o grę na jednym instrumencie. Lokalizacja - jeżeli muzyk grał na instrumencie to źródło było jedno - z kolumn źródeł dźwięku było wiele. Słuchaczów to mogło też zmylić. Balans tonalny: Kolumny te same dźwięki mogły przedstawić inaczej: często dąży się żeby kolumny odgrywały dźwięki "jasno": ale czy w realu instrumenty takie są? Aż tak nasycone wysokimi i wyższymi średnimi?
    Czyli jednym z wniosków jakie pewna osoba podała, może być to, że instrumenty nie mają tak "otwartego" dźwięku - do jakiego wiele jest przyzwyczajona słuchając kolumn. Większość instrumentów nie ma "jasnego" dźwięku - chodzi o wysokie tony - przeciwnie można powiedzieć, że ma "cięższy", "ciemniejszy" dźwięk.

    PS.
    Jeżeli moderatorzy uważają za stosowne to mogą zmienić tytuł, bo do końca nie jest trafny: tutaj rozmawiamy na temat brzmienia kolumn kontra rzeczywistość.
    Last edited by jamess8; 20.10.2014, 11:14.

    Skomentuj


      #82
      Zamieszczone przez bolonietoperz Zobacz posta
      ja myślę że na koncercie efektownie a w nagraniu naturalnie.
      Nagraniu koncertowym?
      Ścieżki instrumentów idą czysto z mikrofonów, potem procesorami modyfikuje się tak aby to "grało" (tak samo jak robi to akustyk w czasie koncertu).
      Więc na samym końcu nic nie jest "naturalne", tylko takie, jakie się np. akustykowi podoba.

      Chciał bym usłyszeć taką płytę, np. zespołu rockowego którą byś skleił z nieobrobionych ścieżek... stopa brzmiała by bosko

      Nagłaśniałeś kiedyś perkusję na koncercie?
      Jeśli tak, to wiesz ile rzeczy trzeba zrobić aby w ogóle dało się tego słuchać.

      Skomentuj


        #83
        No właśnie, po moich ostatnich wyjściach na koncerty stwierdziłem, że moje kolumny tez są rozjaśnione i dokładają instrumentom to, czego w rzeczywistości nie ma. Męczyło mnie to wrażenie już jakiś czas, a teraz mi się potwierdziło. Będę nad tym działał.
        Zamieszczone przez Micwoj Zobacz posta
        Jeśli tak, to wiesz ile rzeczy trzeba zrobić aby w ogóle dało się tego słuchać.
        Też tak myślę, IHMO taka perkusja na żywo nieszczególnie brzmi... Może być tak, że nie słyszałem dobrej perkusji na żywo, ale z doświadczeń jakie miałem zawsze miałem takie wrażenie.
        Last edited by Micwoj; 20.10.2014, 11:31.

        Skomentuj


          #84
          Zamieszczone przez marian Zobacz posta
          Więc na samym końcu nic nie jest "naturalne", tylko takie, jakie się np. akustykowi podoba.
          no niewątpliwie, mi raczej chodziło o możliwie naturalne.

          - - - - - aktualizacja - - - - -

          Zamieszczone przez marian Zobacz posta
          Chciał bym usłyszeć taką płytę, np. zespołu rockowego którą byś skleił z nieobrobionych ścieżek... stopa brzmiała by bosko
          no bez przesady ,to niemożliwe.

          - - - - - aktualizacja - - - - -

          Zamieszczone przez marian Zobacz posta
          Nagłaśniałeś kiedyś perkusję na koncercie?
          nigdy nie nagłaśniałem , ja nagrywam
          audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
          http://www.rane.com/note160.html
          Amethyst Trinnov Audio

          Skomentuj


            #85
            Zamieszczone przez Micwoj Zobacz posta
            Może być tak, że nie słyszałem dobrej perkusji na żywo
            To nie to, po prostu pewnych rzeczy nie przeskoczysz.
            Naturalna stopa nie ma dołu, a floor tom czy werbel sam z siebie nie skróci czasu wybrzmiewania, nawet żelki czasem nie pomagają.
            Do tego służą procesory, EQ i bramki.

            Skomentuj


              #86
              Zamieszczone przez bolonietoperz Zobacz posta
              w skrócie to można powiedzieć że instrument wydawał dźwięki dookólnie i naturalnie , a kolumny pewnie w klasycznym układzie grały głośnikami do przodu i dzieliły pasmo między 3 różnego typu głośniki . Już to podzielenie powoduje tworzenie ,,brzmienia,, kolumny
              więc głośniki i zwrotnica tworzą brzmienie kolumny , i kolumny o jasnym brzmieniu zwykle się bardziej będą podobać.
              audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
              http://www.rane.com/note160.html
              Amethyst Trinnov Audio

              Skomentuj


                #87
                Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                To ja podgrzeje jeszcze atmosferę
                Powiem ci wiecej słyszałem samochod w którym rozmieszczenie sceny było genialne
                Szerokie i mega głębokie
                Jak słuchałes w ciemności to tak jak byś na koncercie siedział
                Jak by przed tobą nie było juz nic
                Jakby sie samochod kończył
                Ty chyba poprostu mało slyszales



                Na kolumnach da rade zrobic taki efekt
                był to może ford c-max z alpine f1status????, z głośnikami roibionymi przez Scan speak dla ALPINE???

                Skomentuj


                  #88
                  Stare zielone audi a6.

                  Skomentuj


                    #89
                    Zamieszczone przez fader_audio Zobacz posta
                    był to może ford c-max z alpine f1status????, z głośnikami roibionymi przez Scan speak dla ALPINE???
                    Dan wyżej napisał

                    A czyj to fordzik?
                    Gdzie mozna go posluchac?
                    Juz mi sie nie chce...

                    Skomentuj


                      #90
                      Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                      Na kolumnach da rade zrobic taki efekt
                      Ale taki sam jak w rzeczonym samochodzie czy taki sam jak na koncercie na żywo? No i czy na domowych kolumnach w domu czy na jakich i gdzie?
                      Last edited by Spurek; 20.10.2014, 21:58.

                      Skomentuj


                        #91
                        Da radę zrobić taki system, ze bedziesz potrafił wskazać źrodła dźwięku i głębokość iść źrodła.
                        Będziesz umiał wskazać lewa, pół lewa, środek, pół prawa i prawa i określić głębokość miejsca w którym znajduje sie instrument, oraz wysokość.
                        Takie cos osiągnęliśmy na głośnikach sonido.
                        Niestety brakowało tam dynamiki i najniższych rejestrów.
                        Jednak mozna było je czymś uzupełnić.
                        Np jakaś dobrze spisująca sie 12"

                        - - - - - aktualizacja - - - - -

                        Na tych kolumnach mozna było wskazać dokładne miejsce stania/siedzenia np AMJ
                        Nawet mimo nienajleszego pomieszczenia odsluchowego
                        Juz mi sie nie chce...

                        Skomentuj


                          #92
                          Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                          Takie cos osiągnęliśmy na głośnikach sonido.
                          Ja też mam i nie muszę trzymać głowy na osi co do mm

                          Skomentuj


                            #93
                            lklukasz,
                            Wszystko ładnie, pięknie ale co to ma wspólnego z brzmieniem koncertowym? Bo o takie pytałem a Ty o takim pisałeś

                            Skomentuj


                              #94
                              Ja na AS dwa lata temu słyszałem raz coś, co zrobiło na mnie wrażenie. Stały Harmonixy, akurat leciała Diana Krall. I rzeczywiście kolumny kompletnie znikły, stała przede mną Diana i śpiewała. Wrażenie było niesamowite, oglądając wystawę wracałem tam wtedy jeszcze 2x i za każdym razem było podobnie.
                              Co ciekawe, ten sam zestaw rok później już tak nie grał. Nie wiem co zmienili, ale wrażenia miałem już dość przeciętne.
                              Rok później podobne wrażenie miałem w pokoju Lampizatora przy tych niesamowitych Destination Audio. Ale na nie pokój był zdecydowanie za mały.
                              Last edited by Micwoj; 21.10.2014, 07:48.

                              Skomentuj


                                #95
                                Zamieszczone przez raven1985 Zobacz posta
                                Ja też mam i nie muszę trzymać głowy na osi co do mm
                                też nie muszę
                                audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                                http://www.rane.com/note160.html
                                Amethyst Trinnov Audio

                                Skomentuj


                                  #96
                                  Zamieszczone przez bolonietoperz Zobacz posta
                                  poczytałeś sobie trochę gazet , gdzieś coś usłyszałeś i piszesz że nie wiem jak się nagrywa, rozumiem że sam nic nie nagrałeś.
                                  Przypominam że temat nie dotyczy nagrywania. Jest to etap końcowy i zanim nastąpi, dźwięk musi być już odtworzony wcześniej(w studiu) lub w tej samej chwili(na koncertach). Nie ukrywam że lubię czytać książki i czasopisma o tematach elektroakustycznych :) Teorie natomiast opieram na doświadczeniu nabytym przez 3lata w technice estradowej.

                                  Zamieszczone przez bolonietoperz Zobacz posta
                                  Nie można mówić że ,,dźwięk się miksuje samoistnie w powietrzu,,gdy ustawi się kilka instrumentów akustycznych grających w różnych miejscach, nie ma to nic wspólnego ze zmiksowaniem , takie instrumenty ich brzmienia nie wpływają na siebie .
                                  W powietrzu fale dźwiękowe nakładają się i ma to znaczący wpływ na sumę sygnałów która docierają do naszego ucha. Bo nie ma mowy o instrumentach które grają selektywnie, więc pasma zawsze będą się w mniejszym lub większym stopniu nakładać! Lecz nie będę udzielał lekcji, zapraszam do poczytania na temat zjawisk falowych. Tutaj chodzi o sam fakt że w takich warunkach nie mamy pełnej kontroli nad brzmieniem utworu. Przez co zawsze będzie na gorszej pozycji od tego który jest przekazywany naturalnie.

                                  Zamieszczone przez bolonietoperz Zobacz posta
                                  co innego nagrywanie czy nagłaśnianie dużej orkiestry w filharmonii , tam nie mikrofonuje się każdego instrumentu , tylko grupy i te solowe jeśli mają większe znaczenie niż tło.[
                                  Znowu bzdury, próbowałeś nagłośnić perkusje jednym mikrofonem? Obecnie ucieka się od grupowania pod jednym mikrofonem, tworząc grupy dopiero w stole mikserskim. Jeden mikrofon dla kilku źródeł dźwięku ma racje bytu w przypadku chórów. Osobiście byłem w realizacji technicznej 2 koncertów muzyki poważnej....
                                  Last edited by DiGiCo; 21.10.2014, 09:04.

                                  Skomentuj


                                    #97
                                    Zamieszczone przez raven1985 Zobacz posta
                                    Ja też mam i nie muszę trzymać głowy na osi co do mm
                                    Czyli da sie
                                    W tym wypadku było to cos za cos
                                    Juz mi sie nie chce...

                                    Skomentuj


                                      #98
                                      Zamieszczone przez Micwoj Zobacz posta

                                      Trochę się da. Tak jak niedoświetlone zdjęcie można nieco rozjaśnić. Co więcej można to zrobić tak, żeby wyglądało w miarę naturalnie. Co nie zmienia faktu, że rozpiętość tonalną i parę innych rzeczy bierze w łeb, więc jakościowo i tak kupa. Ale wygląda lepiej.
                                      jak robisz w raw to zdjęcia uratujesz. Raw w foto to jest coś w rodzaju owych tracków jeśli dobrze tu czytam, bo nie znam się na realizacji nagrań w takim stopniu by tu coś pisać.

                                      Skomentuj


                                        #99
                                        Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                                        Dan wyżej napisał

                                        A czyj to fordzik?
                                        Gdzie mozna go posluchac?
                                        To samochód demo mojego forumowego kolegi z forum foto, jego firma to proaudio z tychów. Samochód był nagradzany za wzorcowe brzmienie. Dźwięk bardzo fajny ze sceną, jak na samochód to naprawdę super. Problem tylko w tym, że cały czar pryska po zapaleniu silniku, słychać było przydźwięk pracy alternatora, co świadczy o dupiatej instalacji zasilania. ake to nie ten temat.

                                        Skomentuj


                                          Zamieszczone przez fader_audio Zobacz posta
                                          jak robisz w raw to zdjęcia uratujesz
                                          Format oczywiście pomaga, ale w rzeczywistości bez znaczenia. Mówię o urodzie matrycy. Fizycznie ma parametry najlepsze przy optymalnym naświetleniu.
                                          Jak fizycznie niedoświetlisz i poprawisz to np curvami, to dalej w cieniach nie będziesz miał detali (oczywiście będą jaśniejsze) a na dokładkę wyciągniesz do góry szumy. Jak masz prześwietlone, to to samo, ale ze świateł detali nie wyciągniesz. Po prostu będzie jasniej/ciemniej. Poprawiasz ogólny balans za cenę obcięcia rozpiętości. Przez analogię, jak windowsowy volume.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X