Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ślepe testy

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Zamieszczone przez Micwoj Zobacz posta
    Stały Harmonixy, akurat leciała Diana Krall. I rzeczywiście kolumny kompletnie znikły, stała przede mną Diana i śpiewała. Wrażenie było niesamowite, oglądając wystawę wracałem tam wtedy jeszcze 2x i za każdym razem było podobnie.
    Ja tak mam gdy na amplitunerze włączę "jazz club" lub "live house", gdzie w pierwszym przypadku kolumny "znikają", a raczej pokój z 10mk robi się przynajmniej 40mk, a w drugim wokal mam ''na mordzie".
    Więc dla mnie to żadna magia w nagraniu płyty, czy też dobrego sprzętu... wystarczy procesor który wymusi wokal na środek a resztę schowa z tyłu.

    Raz takie coś słyszałem na AS, pokazał bym na jakim sprzęcie ale nie mogę znaleźć zdjęcia.
    Brzmiało to tak jak by był zapięty jakiś procek który sztucznie robił głębię.
    Fajnie brzmiało, podobało mi się, ale wiedziałem że to nie jest naturalne.
    Tak samo przy nagrywaniu płyt, jeśli coś gra fajnie to się tak zostawia, i nie ważne że lekko odbiega od oryginału.

    Skomentuj


      Chyba nie, Marian, bo po takich "przestrzennych" procesorach zwykle mam gęsią skórkę i zęby mi zgrzytają. A to brzmiało właśnie naturalnie.
      Chyba, że taki zaj... procesor. A jeśli tak to jestem ciekaw co to było i jak to zrobić :) Chociaż jak pytałem to mówili że nie ma korekcji w torze. Jeśli już to mieli preparowane nagrania. Ale też nie chce mi się wierzyć.

      Skomentuj


        Zamieszczone przez Micwoj Zobacz posta
        Chociaż jak pytałem to mówili że nie ma korekcji w torze
        Taaa... jeden też mówił że za firanką żadnego suba nie ma :rolleyes:

        Skomentuj


          Poważnie?

          Skomentuj


            Zamieszczone przez fader_audio Zobacz posta
            To samochód demo mojego forumowego kolegi z forum foto, jego firma to proaudio z tychów. Samochód był nagradzany za wzorcowe brzmienie. Dźwięk bardzo fajny ze sceną, jak na samochód to naprawdę super. Problem tylko w tym, że cały czar pryska po zapaleniu silniku, słychać było przydźwięk pracy alternatora, co świadczy o dupiatej instalacji zasilania. ake to nie ten temat.
            Startował w zawodach easca?
            Gdzie i kiedy?
            Jakie miejsce zajmował?

            Miał zle instalacje przygotowana jak siała.

            - - - - - aktualizacja - - - - -

            Zamieszczone przez marian Zobacz posta
            Więc dla mnie to żadna magia w nagraniu płyty, czy też dobrego sprzętu... wystarczy procesor który wymusi wokal na środek a resztę schowa z tyłu.
            O jakim procesorze mowa?
            "Środek na środek" ok
            Ale reszte w glebie? Jak?

            To teraz pytanie do was:
            W jaki sposób osiągnąć głęboka scenę w domu bez użycia procesora?
            Juz mi sie nie chce...

            Skomentuj


              Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
              O jakim procesorze mowa?
              "Środek na środek" ok
              Ale reszte w glebie? Jak?
              Nie wiem, nie jestem elektronikiem.

              Jeśli utwór jest nagrany "normalnie", i na zwykłym (ale dobrym) sprzęcie gra "normalnie", tak samo jak w studiu tam gdzie został nagrany, a w salonie audio czy na AS gra całkiem inaczej, czyt. ma głębię jak 50m studnia, to coś jest na rzeczy, bo z założenia tak grać nie powinno.
              A to że się podoba, to tylko potwierdza hasło: "Im większy pogłos i dłuższe wybrzmienie na płycie, tym bardziej audiofil zadowolony".

              Skomentuj


                Zamieszczone przez DiGiCo Zobacz posta
                W powietrzu fale dźwiękowe nakładają się i ma to znaczący wpływ na sumę sygnałów która docierają do naszego ucha.
                nie ma , czy zagrają same skrzypce czy razem z altówka i kontrabasem nie wpływają na siebie , słyszysz jeden albo 3 tak samo i bez problemu wyróżnisz ich brzmienia. W żaden sposób nie można tego porównywać z sumowaniem się sygnałów w mikserze .
                Zamieszczone przez DiGiCo Zobacz posta
                Znowu bzdury, próbowałeś nagłośnić perkusje jednym mikrofonem?
                KTO nagłaśnia perkusje jednym mikrofonem, jak byś rozłożył przejścia w panoramie i brzmienie każdego gara.
                Zamieszczone przez Micwoj Zobacz posta
                Obecnie ucieka się od grupowania pod jednym mikrofonem, tworząc grupy dopiero w stole mikserskim.
                mylisz zbieranie grupy instrumentów i akustyki sali na koncercie muzyki klasycznej , a grupami w stole mikserskim gdzie grupuje się powroty z efektów, poza tym wszystko zależy od składu jaki występuje , taka nasza pisanina może trwać bez końca..
                Zamieszczone przez DiGiCo Zobacz posta
                Jeden mikrofon dla kilku źródeł dźwięku ma racje bytu w przypadku chórów
                tak i kilku instrumentów grających to samo np.skrzypiec
                Zamieszczone przez DiGiCo Zobacz posta
                Osobiście byłem w realizacji technicznej 2 koncertów muzyki poważnej....
                wybierz się na trzeci.



                - - - - - aktualizacja - - - - -

                Zamieszczone przez marian Zobacz posta
                Jeśli utwór jest nagrany "normalnie", i na zwykłym (ale dobrym) sprzęcie gra "normalnie", tak samo jak w studiu tam gdzie został nagrany, a w salonie audio czy na AS gra całkiem inaczej, czyt. ma głębię jak 50m studnia, to coś jest na rzeczy, bo z założenia tak grać nie powinno.
                A to że się podoba, to tylko potwierdza hasło: "Im większy pogłos i dłuższe wybrzmienie na płycie, tym bardziej audiofil zadowolony".
                biorąc pod uwagę że chyba większość puszcza nagrania z laptopów , to nie widzę problemu odtwarzać np. foobarem z wtyczką vst typu procesor masteringowy, też tak robiłem w domu np. Ozone / dla próby /

                https://www.izotope.com/en/products/...stering/ozone/
                już sama nazwa wiele mówi
                Last edited by bolonietoperz; 21.10.2014, 13:45.
                audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                http://www.rane.com/note160.html
                Amethyst Trinnov Audio

                Skomentuj


                  zwykłym użytkownikom może być przydatna do odtwarzania starych płyt cd , poprawiając dynamikę i brzmienie .
                  audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                  http://www.rane.com/note160.html
                  Amethyst Trinnov Audio

                  Skomentuj


                    A w starych płytach to nie jest przypadkiem kwestia włączenia deemfazy?

                    Skomentuj


                      ta wtyczka to kombajn masteringowy z pesetami i oczywiście własnymi ustawieniami , działa na rożne aspekty dźwięku , to nie tylko zaawansowana korekcja i odpowiednie pogłosy ale procesory psychoakustyczne , krótko mówiąc dźwięk ,,nabiera powietrza,,i dynamiki , lepiej zagrały płyty z lat 80 tych ,szczególnie te z początku dekady które są słabe.

                      - - - - - aktualizacja - - - - -

                      jest to oczywiście wtyczka dla producentów nie słuchaczy ale kto zabroni...
                      taki mastering na żywo
                      Last edited by bolonietoperz; 22.10.2014, 10:51.
                      audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                      http://www.rane.com/note160.html
                      Amethyst Trinnov Audio

                      Skomentuj


                        Zamieszczone przez Micwoj Zobacz posta
                        Format oczywiście pomaga, ale w rzeczywistości bez znaczenia. Mówię o urodzie matrycy. Fizycznie ma parametry najlepsze przy optymalnym naświetleniu.
                        Jak fizycznie niedoświetlisz i poprawisz to np curvami, to dalej w cieniach nie będziesz miał detali (oczywiście będą jaśniejsze) a na dokładkę wyciągniesz do góry szumy. Jak masz prześwietlone, to to samo, ale ze świateł detali nie wyciągniesz. Po prostu będzie jasniej/ciemniej. Poprawiasz ogólny balans za cenę obcięcia rozpiętości. Przez analogię, jak windowsowy volume.
                        z cieni nie wyciągam przez krzywą, ja mam suwaczek shadow i tym można wyciągnąć sporo, robię dużo zdjęc z raw i wiem jak to wygląda, oczywiście jak niedoświetlisz fotki o 3ev to inna sprawa. jak scena ma zbyt duzą rozpiętośc to robisz hdr i szczególy z cieni wychodzą bez zająknięcia. W muzyce już chyba takie coś byłoby gorzej zrobić. Jak we wszystkim trzeb iśc na jakiś kompromis.

                        Raw dałem jako przykład, że wykorzystuje cały potencjał matrycy, tak jak np wav(lub inny format) wykorzysta cały potencjał urzadzeń.

                        - - - - - aktualizacja - - - - -

                        [QUOTE=lklukasz;422223]Startował w zawodach easca?
                        Gdzie i kiedy?
                        Jakie miejsce zajmował?

                        Miał zle instalacje przygotowana jak siała.

                        - - - - - aktualizacja - - - - -


                        QUOTE]

                        ja go słuchalem jak dobrze pamietam w 2010 roku, zdobył mistrza polski, ale w jkakich zawodach to nie wiem,. na pewno to były zawody na jakośc dżwięku. co do instalacji to jak się prowadzi tylko + do wzmaka a masa to karoseria tio nie dziwne że tak się dzieję. ale nie będę wnikał coś było nie tak.
                        Last edited by fader_audio; 24.10.2014, 14:27.

                        Skomentuj


                          Nie wiem czy tego typu algorytmy nie są robione przez automatyczną korekcję krzywych, dla całego obszaru roboczego. Nie przepadam za korzystaniem z tego typu automatycznych algorytmów, wolę mimo wszystko modyfikować manualnie. Ja się jeszcze na powiększalnikach w ciemni wychowałem, więc może dlatego. Ale takie tradycyjne podejście do foto lubię. Albo obrazek jest naświetlony albo nie. Albo jest ostry, albo nie. I staram się osiągnąć to na matówce, a nie na monitorze.
                          Pewnie że korekty +-1EV to jeszcze jak najbardziej w granicach przeze mnie akceptowalnych, bo to normalne. Przy cyfrowej fotografii mam więcej obaw czy uda się przekazać to co chcę pokazać niż miałem robiąc odbitki pod powiększalnikiem, ze względu na to że każdy ogląda na innym monitorze/telewizorze. Podejrzewam że ludzie robiący mastering tez mają podobne dylematy :) Ale pewnie krótko je mają, bo w końcu jaka część odbiorców potrafi to świadomie docenić? 1%? mniej?

                          Skomentuj


                            Zamieszczone przez fader_audio Zobacz posta
                            ja go słuchalem jak dobrze pamietam w 2010 roku, zdobył mistrza polski, ale w jkakich zawodach to nie wiem,. na pewno to były zawody na jakośc dżwięku. co do instalacji to jak się prowadzi tylko + do wzmaka a masa to karoseria tio nie dziwne że tak się dzieję. ale nie będę wnikał coś było nie tak.
                            A czyje to auto bo nie moge sobie forda przypomnieć?

                            Ja tez tak mam poprowadzona instalacje i często tak zakładamy klientom i nie ma z tym problemow
                            Problem leży gdzie indziej
                            Juz mi sie nie chce...

                            Skomentuj


                              Zamieszczone przez Micwoj Zobacz posta
                              Nie wiem czy tego typu algorytmy nie są robione przez automatyczną korekcję krzywych, dla całego obszaru roboczego. Nie przepadam za korzystaniem z tego typu automatycznych algorytmów, wolę mimo wszystko modyfikować manualnie. Ja się jeszcze na powiększalnikach w ciemni wychowałem, więc może dlatego. Ale takie tradycyjne podejście do foto lubię. Albo obrazek jest naświetlony albo nie. Albo jest ostry, albo nie. I staram się osiągnąć to na matówce, a nie na monitorze.
                              Pewnie że korekty +-1EV to jeszcze jak najbardziej w granicach przeze mnie akceptowalnych, bo to normalne. Przy cyfrowej fotografii mam więcej obaw czy uda się przekazać to co chcę pokazać niż miałem robiąc odbitki pod powiększalnikiem, ze względu na to że każdy ogląda na innym monitorze/telewizorze. Podejrzewam że ludzie robiący mastering tez mają podobne dylematy :) Ale pewnie krótko je mają, bo w końcu jaka część odbiorców potrafi to świadomie docenić? 1%? mniej?
                              własnie o to mi chodziło, że w audio jest podobnie jeśli chodzi o nagrywanie, jak pisałem nie mam o tym zbyt dużej wiedzy jedynie moge się domyślać jak to jest. w foto mamy jeden plus, jak wywoałamy zaszumione zdjęcia tego ziarna na [papierze nie będzie widać w dzwięku już chyba tak różowo nie jest.

                              - - - - - aktualizacja - - - - -

                              Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                              A czyje to auto bo nie moge sobie forda przypomnieć?

                              Ja tez tak mam poprowadzona instalacje i często tak zakładamy klientom i nie ma z tym problemow
                              Problem leży gdzie indziej
                              Auto należało do Właściciela sklepu pro audio z Tychów - Tomek, nazwiska nie znam. tak jak pisałem wcześniej słuchałem fordzika w 2009 lub 2010 nie pamietam dokładnie więc pewnie auto było wynagradzane we wcześniejszych latach.

                              Ja robiłe mkilka instalacji car audio dla znajomych, zasilanie prowadziłem zawsze 2 przewodami od aku, nigdy problemu nie miałem z jakims bzyczeniem itp.
                              rozumiem że działasz w car audio, myślę ze jak ogarnę się z robotą to podpytam o pewne rozwiązania do zabudowy głośnika.

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez fader_audio Zobacz posta
                                rozumiem że działasz w car audio, myślę ze jak ogarnę się z robotą to podpytam o pewne rozwiązania do zabudowy głośnika.
                                Wal śmiało

                                Jak bede umiał to pomoge :)
                                Juz mi sie nie chce...

                                Skomentuj

                                Czaruję...
                                X