Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wadliwa instalacja Seat Leon

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #41
    Vitu, to tak na próbę przełóż drzwiami. Chodzi o to, że wyeliminować problem.
    Juz mi sie nie chce...

    Skomentuj


      #42
      Zaczynają się dziać dziwne rzeczy z instalacja samochodu , centralny zamek nie domyka za raz wszystkich drzwi , czasami sam je otwiera i zamyka , zaczynają wariować wycieraczki.

      Cos z tym Leonem jest nie tak :roll:

      Skomentuj


        #43
        Raczej z Twoją instalacją .

        Skomentuj


          #44
          jeszcze sprawdź jak się z tylu światła świecą, czy nie ma dyskoteki

          Vitu, czy ty kiedykolwiek robiłeś taką instalację czy jest to twój pierwszy raz?
          Juz mi sie nie chce...

          Skomentuj


            #45
            Zamieszczone przez lklukasz
            jeszcze sprawdź jak się z tylu światła świecą, czy nie ma dyskoteki

            Vitu, czy ty kiedykolwiek robiłeś taką instalację czy jest to twój pierwszy raz?

            Robiłem wiele razy , zajmuje się tym o 2 lat , co prawda montuje dla znajomych a nie zarobkowo.

            Problem leży w tym ze samochód przyjechał z Holandii już z instalacja wadliwa , gdybym ja ją zakładał od początku pewnie bym wiedział gdzie popełniłem błąd.

            Auto ma masę jakiś przeróbek , ktoś sam zrobił podgrzewanie foteli a potem poodcinał kable , kolo aku mam mnóstwo poucinanych kabli , jakieś czujniki , alarmy wszystko to było kiedyś zamontowane a potem porostu odcięte.

            Ogólnie samochód jest w dobrym stanie jednak coś jest nie tak z instalacja , nie domyka drzwi kierowcy , po otworzeniu drzwi w środku powinna zapalić się lampka oświetlająca jednak tak się nie dzieje , nie działa klakson.

            Skomentuj


              #46
              Vitu, no to widzę, że nie będzie łatwo. Bez wizyty u dobrego elektryka, który nie wystraszy się tych wszystkich przeróbek ze schematem w ręku się nie obejdzie.
              Osobiście współczuję.
              Juz mi sie nie chce...

              Skomentuj


                #47
                Witajcie!

                pamiętałem że kolega miał podobny problem, więc nie zakładałem nowego wątku.

                Sprawa jest u mnie skomplikowana - Radio Alpine cda7878r z 3 parami RCA, wszystkie 4V i dc/dc converter. Do tej pory słuchałem przodu prosto z radia, a subwoofer puszczony był z sherwooda a100x4 - w planach miałem podpiąć przód do wzmacniacza i tak dziś się stało, poprowadziłem kable 2x1,5 do głośników, i dodatkowy kabel RCA.

                Wszystko było ok, skończyłem robotę, posprzątałem - chciałem wyjechać autem na podwórko - odpalam, a tu ciach - słychać alternator ;/
                Gdy odepnę jedne RCA - albo od suba albo od frontów - nic nie brumi.
                Zamieniałem miejscami, zmieniałem przewody na innych firm - na 4 jest tak samo, wyjąłem rca na wierzch (środek samochodu) nic to nie dało.
                Zmontowałem prosty filtr przeciwzakłuceniowy z 2x 2200uF i cewki, nic to nie pomogło, dałem bezpośrednio z aku zasilanie do radia - bez zmian.
                Próbowałem masy z różnych miejsc - takze niczym to nie skutkowało.
                Jest już ciemno i dałem sobie na dziś siana z tym zjawiskiem, do jutra
                Teraz podsumujmy, na wpiętej do radia jednej parze RCA jest ok, problemem jest gdy podepnę drugą parę do wzmacniacza 4 kanałowego.
                Czyli domyślam się, ze wina jest gdzieś w radiu lub wzmacniaczu - w vectrze takie cuda się nie działy, miałem 3 wzmacniacze podpięte pod nią i nie było pisków.
                Teraz wzmacniacz -


                Zastanawia mnie budowa - gdy pracują dwa z pośród 4 kanałów, to czy działa tak jakby połowa wzmacniacza, tj jedna przetwornica itd?
                Może gdy załączają się obie - to wtedy pojawiają się szumy z altka? Chociaż podpiąłem na razie przez kabelek Y i działają teraz 4 kanały bez trzasków z alternatora.

                Nie mam na razie innych wzmacniaczy, ani innego radia z wieloma RCA.

                Co radzicie koledzy?


                Wszystko jak należy, kable zasilające idą z prawej strony, razem z remote.
                Z prawej mam 4xRCA

                Skomentuj


                  #48
                  hmm.... Nie ukrywam, ze dziwne
                  musze sie zastanowic i popytac
                  jak cos wymysle to napisze

                  ---------- Post dodany o 19:56 ---------- Poprzedni post o 19:33 ----------

                  a zewrzyj dwa pozostale rca i powiedz czy wtedy szumi...
                  Juz mi sie nie chce...

                  Skomentuj


                    #49
                    Hmm ale dwa całe rca ze soba czy masy? masy próbowałem - dalej szumi, łączyłem także maszy chinchy 1 i 2.

                    Zlutuje teraz jeszcze separator masy - ale kondy daje się na sygnał czy mase? transformatorka niestety nie mam.

                    Skomentuj


                      #50
                      to nie kombinuj az tak...
                      dotknij palcem gniazda rca tak zeby zawrzec sygnal z masa
                      Juz mi sie nie chce...

                      Skomentuj


                        #51
                        Ok spróbuje.

                        Przygotowałem już na jutro separator masy, kabelek do połączenia masy radia i masy wzmacniacza, najzwyklejsze RCA bez ekranu, sprawdzę też czy szum wystąpi gdy połączę przy jednym podłączonym RCA masę z drugiego wyjścia RCA przy radiu. Zobaczę także co się będzie działo na innym akumulatorze podłączonym jedynie do radia.

                        Jeszcze jakieś sugestie?

                        Skomentuj


                          #52
                          może pętla mas? odetnij od jednej pary RCA ekran tuż przed wzmakiem - niech ma masę tylko z jednej pary RCA a z drugiej tylko gorące żyły

                          Skomentuj


                            #53
                            też o tym pomyślałem i zrobiłem sobie przejściówkę żeby nie rozcinać kabli, taką z samymi sygnałami a masą i ekranem odpiętym. Zobaczymy

                            Skomentuj


                              #54
                              pamiętaj żeby sprawdzać z podłączonymi przewodami z nieodciętą masą (żeby skądś ta masa sygnałowa była)

                              Skomentuj


                                #55
                                Zamieszczone przez jaromas Zobacz posta
                                może pętla mas? odetnij od jednej pary RCA ekran tuż przed wzmakiem - niech ma masę tylko z jednej pary RCA a z drugiej tylko gorące żyły
                                o tym tez pomyslalem
                                Juz mi sie nie chce...

                                Skomentuj


                                  #56
                                  miałep podobny przypadek w hummer h2 było to samo znajomy sie skarzył na brzeczenie i trzaski co sie okazało padł regulator napięcia w alternatorze co spowodowało zrobienie sie zwarcia między grodziami w aku. dodatkowo alternator ładował 16 V !!! po wymianie aku i regulatora było wszystko ok prawdo podobnie doszło do przeciążenia regulatora. wymien aku i sprawdź może pomoże

                                  Skomentuj


                                    #57
                                    Sprawa rozwiązana - pomogło umasowienie radia oraz wzmacniacza kabelkiem remote, oraz puszczenie zasilania prawą stroną a sygnału lewą czyli odwrócenie ich miejscami. Co ciekawsze - buczenie zwiększało się gdy przybliżałem kable sygnałowe do kabli z pompki paliwa - które idą prawym progiem.

                                    Skomentuj

                                    Czaruję...
                                    X