Witam szanownych Forumowiczów.
Pomimo, że jestem zarejestrowany od niedawna, jestem stałym bywalcem Waszego forum od wielu lat. Tak więc znam panujące tu opinie, zasady i wiem z czyją opinią liczyć się najbardziej.
Chciałbym Was bardzo prosić o pomoc w temacie nagłośnienia mojego samochodu:
Ford Mondeo Mk3; kombi; alternator 90A
Moje obecne nagłośnienie to:
Radio JVC KW-XR611 (2 DIN)
2 komplety głośników (łącznie cztery sztuki, pasażerowie z tyłu też mają) 16 cm Helix B62c (50W RMS)
Helixy napędza wzmacniacz Alpine V12 MRV F300s (4x50W RMS @ 14,4V)
przewody zasilające: Renegade 20mm^2
Ostatnio sprzedałem skrzynię zamkniętą opartą na głośniku JBL CS1204 w obudowie zamkniętej zasilanej przez Carpowera HPB-602 (około 200 W RMS w mostku 4R) aby jak się nietrudno domyśleć przesiąść się na coś lepszego.
Ponieważ jestem bardzo zadowolony z wzmacniacza Alpine, subwoofer chciałbym zasilić jego bratem, V12 MRV T500, który w mostku przy 4R i napięciu zasilającym 14,4V daje 300W RMS.
Po wymierzeniu przestrzeni bagażnika (przypominam - kombi) - zrodził mi się taki oto koncept:


W centralnej części zabudowy schowany będzie kondensator (najprawdopodobniej będzie to 1F Hifonics HFC1000), przyłącza kondensatora będą też elementem rozdzielającym - to tu będą się łączyć przewody doprowadzające prąd z akumulatora z tymi, które powędrują do wzmacniaczy. Dlatego też ścianka za kondensatorem jest obniżona, by można było łatwo pociągnąć przewody. Nie będzie widać oparcia siedziska - zupełnie z tyłu skrzyni zostanie zasłonięte wszystko kocem do obijania skrzyń, by nie przedostawało się światło.

Na lewej ściance skrzyni zostaną wycięte otwory do regulacji wzmacniaczy.

Wolne miejsca za kondensatorem zostanie wykorzystane do upchania nadmiaru kabli, inwertera do zimnych katod, a także jak doskonale widzicie jest tam terminal od głośnika który w prostej drodze wiedzie do wzmacniacza. Okrągłe otwory w ściance przy wzmacniaczach służą oczywiście do przeprowadzenia kabli.
Same wzmacniacze zostaną lepiej wyeksponowane poprzez umieszczenie ich pod kątem około 15 stopni, ma to też pomóc w lepszym chłodzeniu i wymianie ciepła z powietrzem również od spodu wzmaka.

Tak, dobrze widzicie - niebieskie elementy na górze to zimne katody. Proszę, nie wdawajmy się w dyskusje czy to dobry pomysł - uważam że delikatne podświetlenie może dodać uroku, a jak stwierdzę, że to się nie nadaje - zawsze jest wyłącznik. Dlatego też przed katodami jest listwa, która ma sprawić, że katody nie będą walić po oczach, tylko delikatnie oświetlać wzmacniacze.

Tak to przedstawia się koncepcyjnie, teraz przejdźmy do meritum. Potrzebuję dobrego głośnika. Ma być zasilany 300W RMS na 4R, schodzić nisko, grać ładnie i soczyście. Na razie "swoimi siłami" wyłoniłem 4 kandydatów:
1. Focal Polyglass 33V1 400W RMS - br 45l strojenie 35 Hz
2. Helix Precision P12 350W RMS - br 45l strojenie 35 Hz
3. Rockford Fosgate P1S4-12 250W RMS - closed 45l
4. Hifonics HFi 12D4 300W RMS - closed 45l
STX odrzucony, gdyż tym wzmacniaczem ledwo go rozbujam :(.


Nigdy nie słyszałem żadnego z powyższych - czy polecacie szczególnie jakiś model, a może macie lepsze propozycje? (kwota jaką mogę przeznaczyć - 350 PLN, 500 PLN absolutne max)
Moim faworytem jest Focal - ma on jednak moc znamionową rzędu 400W RMS, wzmacniacz dostarczy mu 300W - czy ta moc zapewni dobrą kontrolę głośnika?
Kolejnym wielkim problemem jest dobór tunelu BR. Nie ukrywam, że chciałbym port br szczelinowy, jak podstawiam odpowiednie wartości w WinISD wychodzą mi wartości, które nijak mogę zastosować w swoim projekcie skrzyni:

Macie jakiś pomysł? Czy okrągły otwór br i kolanko jest jedynym wyjściem?
Czy macie może jeszcze jakieś uwagi, spostrzeżenia odnośnie projektu - może mógłbym jeszcze coś ulepszyć?
Pozdrawiam,
Łukasz
Pomimo, że jestem zarejestrowany od niedawna, jestem stałym bywalcem Waszego forum od wielu lat. Tak więc znam panujące tu opinie, zasady i wiem z czyją opinią liczyć się najbardziej.
Chciałbym Was bardzo prosić o pomoc w temacie nagłośnienia mojego samochodu:
Ford Mondeo Mk3; kombi; alternator 90A
Moje obecne nagłośnienie to:
Radio JVC KW-XR611 (2 DIN)
2 komplety głośników (łącznie cztery sztuki, pasażerowie z tyłu też mają) 16 cm Helix B62c (50W RMS)
Helixy napędza wzmacniacz Alpine V12 MRV F300s (4x50W RMS @ 14,4V)
przewody zasilające: Renegade 20mm^2
Ostatnio sprzedałem skrzynię zamkniętą opartą na głośniku JBL CS1204 w obudowie zamkniętej zasilanej przez Carpowera HPB-602 (około 200 W RMS w mostku 4R) aby jak się nietrudno domyśleć przesiąść się na coś lepszego.
Ponieważ jestem bardzo zadowolony z wzmacniacza Alpine, subwoofer chciałbym zasilić jego bratem, V12 MRV T500, który w mostku przy 4R i napięciu zasilającym 14,4V daje 300W RMS.
Po wymierzeniu przestrzeni bagażnika (przypominam - kombi) - zrodził mi się taki oto koncept:


W centralnej części zabudowy schowany będzie kondensator (najprawdopodobniej będzie to 1F Hifonics HFC1000), przyłącza kondensatora będą też elementem rozdzielającym - to tu będą się łączyć przewody doprowadzające prąd z akumulatora z tymi, które powędrują do wzmacniaczy. Dlatego też ścianka za kondensatorem jest obniżona, by można było łatwo pociągnąć przewody. Nie będzie widać oparcia siedziska - zupełnie z tyłu skrzyni zostanie zasłonięte wszystko kocem do obijania skrzyń, by nie przedostawało się światło.

Na lewej ściance skrzyni zostaną wycięte otwory do regulacji wzmacniaczy.

Wolne miejsca za kondensatorem zostanie wykorzystane do upchania nadmiaru kabli, inwertera do zimnych katod, a także jak doskonale widzicie jest tam terminal od głośnika który w prostej drodze wiedzie do wzmacniacza. Okrągłe otwory w ściance przy wzmacniaczach służą oczywiście do przeprowadzenia kabli.
Same wzmacniacze zostaną lepiej wyeksponowane poprzez umieszczenie ich pod kątem około 15 stopni, ma to też pomóc w lepszym chłodzeniu i wymianie ciepła z powietrzem również od spodu wzmaka.

Tak, dobrze widzicie - niebieskie elementy na górze to zimne katody. Proszę, nie wdawajmy się w dyskusje czy to dobry pomysł - uważam że delikatne podświetlenie może dodać uroku, a jak stwierdzę, że to się nie nadaje - zawsze jest wyłącznik. Dlatego też przed katodami jest listwa, która ma sprawić, że katody nie będą walić po oczach, tylko delikatnie oświetlać wzmacniacze.

Tak to przedstawia się koncepcyjnie, teraz przejdźmy do meritum. Potrzebuję dobrego głośnika. Ma być zasilany 300W RMS na 4R, schodzić nisko, grać ładnie i soczyście. Na razie "swoimi siłami" wyłoniłem 4 kandydatów:
1. Focal Polyglass 33V1 400W RMS - br 45l strojenie 35 Hz
2. Helix Precision P12 350W RMS - br 45l strojenie 35 Hz
3. Rockford Fosgate P1S4-12 250W RMS - closed 45l
4. Hifonics HFi 12D4 300W RMS - closed 45l
STX odrzucony, gdyż tym wzmacniaczem ledwo go rozbujam :(.


Nigdy nie słyszałem żadnego z powyższych - czy polecacie szczególnie jakiś model, a może macie lepsze propozycje? (kwota jaką mogę przeznaczyć - 350 PLN, 500 PLN absolutne max)
Moim faworytem jest Focal - ma on jednak moc znamionową rzędu 400W RMS, wzmacniacz dostarczy mu 300W - czy ta moc zapewni dobrą kontrolę głośnika?
Kolejnym wielkim problemem jest dobór tunelu BR. Nie ukrywam, że chciałbym port br szczelinowy, jak podstawiam odpowiednie wartości w WinISD wychodzą mi wartości, które nijak mogę zastosować w swoim projekcie skrzyni:

Macie jakiś pomysł? Czy okrągły otwór br i kolanko jest jedynym wyjściem?
Czy macie może jeszcze jakieś uwagi, spostrzeżenia odnośnie projektu - może mógłbym jeszcze coś ulepszyć?
Pozdrawiam,
Łukasz
Skomentuj