1. Dlaczego Rod Elliot w 3 drożnej zwrotnicy wstawił filtr niskotnowy zaraz za filtrem średniaka?

Jak widac tweeter jest odcinany normalnie, ale bas i średnie nei są połączone równolegle, tylko jest wspólny filtr odcinający wysokie, a potem jeszcze jeden filtr odcinający wysokie i srednie dla basu. Dlaczego te 3 filtry nie sa polaczone rownolegle, jak w zwyklej zwrotnicy pasywne tzn tak:

Elliot coś pisał o zgraniu fazowym - w przypadku równległego połączenia nie byłoby zgrania fazowego?
2. Można zamiast prowadzic mase poprostyu ja rozlać, jak np tu:

3. Autor pisze tu http://www.synaesthesia.ca/LNschematics.html , ze filtry 24db/oct wprowadzaja za duze opoznienie grupowe(?), wiec lepiej stosowac 18db/oct. natomaist Elliot zachwala IV rzad. I znow - kto ma racje?
Niektore zwrotnice maja mase rozlana, inne prowadzona. Jak jest lepiej?


Jak widac tweeter jest odcinany normalnie, ale bas i średnie nei są połączone równolegle, tylko jest wspólny filtr odcinający wysokie, a potem jeszcze jeden filtr odcinający wysokie i srednie dla basu. Dlaczego te 3 filtry nie sa polaczone rownolegle, jak w zwyklej zwrotnicy pasywne tzn tak:

Elliot coś pisał o zgraniu fazowym - w przypadku równległego połączenia nie byłoby zgrania fazowego?
2. Można zamiast prowadzic mase poprostyu ja rozlać, jak np tu:

3. Autor pisze tu http://www.synaesthesia.ca/LNschematics.html , ze filtry 24db/oct wprowadzaja za duze opoznienie grupowe(?), wiec lepiej stosowac 18db/oct. natomaist Elliot zachwala IV rzad. I znow - kto ma racje?
Niektore zwrotnice maja mase rozlana, inne prowadzona. Jak jest lepiej?
Skomentuj