Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Tanie cd vintage

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #61
    Jak najbardziej. Myślę, że fajnie zagra :) Chociaż jakbyś mógł tanio wyrwać 227ESD, to polecam.

    Skomentuj


      #62
      228 i 338 podobno dużo lepsze od 227 i 337, byly drozsze i lepiej zbudowane
      Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

      youtube.com/user/Mr1Raziel

      Skomentuj


        #63
        Nie zgadzam się z tym :P Przynajmniej jeśli chodzi o 227ESD w wersji z czterema przetwornikami, ponieważ była jeszcze jakaś inna wersja.

        W 227ESD pracują dwie kostki TDA1541A R1 (jest to kostka stereo, więc 2x DAC). Kostki pracują równolegle dla każdego kanału, każdy kanał idzie na dwa DAC'i (każdy z osobnej kości, naprzemiennie) i potem prądy są sumowane.

        Skomentuj


          #64
          Ile średnio takie cd.

          Skomentuj


            #65
            x7es? ze 2k trzeba liczyc. Ceny sa dobre tylko zawsze jest obawa o laser, tyle ze one z dnia na dzien nie padaja wiec jak kupujemy z pewnego zrodla to mozna brac.
            Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

            youtube.com/user/Mr1Raziel

            Skomentuj


              #66
              Zamieszczone przez Bumpalump Zobacz posta
              x7es? ze 2k trzeba liczyc. Ceny sa dobre tylko zawsze jest obawa o laser, tyle ze one z dnia na dzien nie padaja wiec jak kupujemy z pewnego zrodla to mozna brac.
              Mylisz się , padają dosłownie w chwili :)
              Miałem taki przypadek i z tego co mi wiadomo nie był odosobniony

              - - - - - aktualizacja - - - - -

              Zamieszczone przez .3lite Zobacz posta
              No to lecisz. Byle by tylko nic związanego z lampami lub NOS :)
              Lamp nigdy nie polecam , natomiast NOS w przypadku PCM56 daje bardzo dobre efekty

              Skomentuj


                #67
                Zamieszczone przez kolmen Zobacz posta
                Lamp nigdy nie polecam , natomiast NOS w przypadku PCM56 daje bardzo dobre efekty
                Niestety NOS dla małych częstotliwości próbkowania (w tym wypadku 44,1 kHz) to głupota i już tłumaczę dlaczego. Nadpróbkowanie jest wymagane w celu prostego filtrowania analogowego na wyjściu DAC (filtr gładzikowy). Bez tego filtru (a w NOS go usuwasz, ponieważ nie da żadnych efektów) wyjście DAC wygląda jak drabinka i jest to bardzo niebezpieczne dla wzmacniacza i naszych kolumn.



                Problem jest taki, że jak jest nadpróbkowanie, to taki filtr gładzikowy jest banalnie prosty i daje odpowiednie efekty. Bez nadpróbkowania nie da się zaprojektować prostego filtru, który mógłby wyciąć częstotliwości ponad akustyczne powyżej tych 22 kHz, gdzie do tych 22 kHz nie miałby spadku, a przy 44 miałby spadek kilkunastu decybeli w celu odpowiedniego wygładzenia przebiegu.

                Jakiś czas temu myślałem jak połączyć te dwa światy, tj. NOS i OS, co mi wyszło? A no właśnie interpolacja liniowa, która podniosłaby częstotliwość bez wpływu na dźwięk względem NOS. Taki filtr da się zaprojektować w FPGA i właściwie już coś podobnego zrobiłem, ale na razie tylko 2x OS w celach edukacyjnych - na razie muszę dokończyć podstawy projektu (inne założenia są, nie myślałem, że jeszcze filtr interpolacyjny do tego dodam) i potem zastanowię się nad resztą.
                Last edited by .3lite; 28.01.2016, 16:08.

                Skomentuj


                  #68
                  Zamieszczone przez kolmen Zobacz posta
                  Mylisz się , padają dosłownie w chwili
                  Miałem taki przypadek i z tego co mi wiadomo nie był odosobniony
                  To jest fizycznie niemozliwe, utrata emisji jest stopniowa, jesli cd wczoraj czytal a dzisiaj nie czyta to jest to problem mechaniczny, malo kto wgl wie ze lasery sie reguluje i wcale nie mowie tutaj o regulacji intensywnosci strumienia, ale o regulacjach sledzenia, ogniskowania, prowadzenia karetki itp
                  Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

                  youtube.com/user/Mr1Raziel

                  Skomentuj


                    #69
                    No i transport też wypada przesmarować -- ale nie, że przesmarować, ale usunąć stary i dopiero wtedy dać nowy smar. Taki problem właśnie mam w SL-P2, gdzie smar stwardniał i powoduje przeskoki.

                    Skomentuj


                      #70
                      Problem znany chociazby z CD Onkyo, tam lasery fizycznie padaja bardzo rzadko, a najwiecej problemów jest wlasnie z mechanika
                      Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

                      youtube.com/user/Mr1Raziel

                      Skomentuj


                        #71
                        Zamieszczone przez .3lite Zobacz posta
                        Niestety NOS dla małych częstotliwości próbkowania (w tym wypadku 44,1 kHz) to głupota i już tłumaczę dlaczego. Nadpróbkowanie jest wymagane w celu prostego filtrowania analogowego na wyjściu DAC (filtr gładzikowy). Bez tego filtru (a w NOS go usuwasz, ponieważ nie da żadnych efektów) wyjście DAC wygląda jak drabinka i jest to bardzo niebezpieczne dla wzmacniacza i naszych kolumn.
                        W jakim sensie niebezpieczne ? :)
                        Gram codziennie w pracy używając NOS DACa na PCM56 projektu Molibdena od kilku lat
                        Nie gryzie , nie kopie i nie ryczy a wręcz przeciwnie , gra naprawdę przyjemnie i z klasą
                        Prawdę mówiąc zastąpił pewnego Soniaka wymienionego wyżej i moim zdaniem radzi sobie z dźwiękiem znacznie lepiej :)
                        Ale to pewnie dlatego że do słuchania używam uszu i nigdy nie widziałem żadnych wykresów
                        Last edited by kolmen; 28.01.2016, 14:56.

                        Skomentuj


                          #72
                          Zamieszczone przez kolmen Zobacz posta
                          W jakim sensie niebezpieczne
                          W takim, że wzmacniacz może się wzbudzić i rozwalić kolumny razem ze sobą. Zależy to oczywiście od jego konstrukcji i jak dobrze jest zbudowany. Możliwe jest też, że częstotliwości próbkowania przejdą na tweeter (zależy od wzmacniacza i jakie ma pasmo graniczne). Generalnie na wyjściu masz pełno syfu wysokoczęstotliwościowego, którego w ogóle nie filtrujesz.

                          Masz swój system i jak tak preferujesz, to nic mi do tego. Po prostu tłumaczę jak powinno się robić poprawnie, a potem dopiero trzeba myśleć o dźwięku. Ja bym czegoś takiego nie podłączał pod swój wzmacniacz i kolumny.
                          Last edited by .3lite; 28.01.2016, 16:10.

                          Skomentuj


                            #73
                            Zamieszczone przez .3lite Zobacz posta
                            W takim, że wzmacniacz może się wzbudzić
                            Przede wszystkim to wzmacniacze są mocno nieliniowe powyżej 20kHz, a z takiego daca dostaną niemal tyle samo sygnału na w.cz. co mają w paśmie roboczym . Zniekształcenia IMD będą wracać od tego w.cz. w pasmo audio .
                            Drabinkowy DAC ma charakterystykę kształtu sin(x)/x więc pierwszy alias jest tłumiony chyba tylko o 3dB a filtry na wejściu wzmacniaczy zwykle są dużo wyżej .
                            No i taki dac ma stłumione pasmo już przed 20k.

                            Jak to wygląda można sobie zobaczyć :


                            http://www.stereophile.com/content/a...r-measurements

                            Skomentuj


                              #74
                              Zamieszczone przez raven1985 Zobacz posta
                              Przede wszystkim to wzmacniacze są mocno nieliniowe powyżej 20kHz, a z takiego daca dostaną niemal tyle samo sygnału na w.cz. co mają w paśmie roboczym .
                              Czyli z samym syfem w.cz. od DAC nie powinno być problemu? Jak patrzysz na jakąś wyższą amplitudę, powiedzmy -4 dBFS, to syf w.cz. ma małe znaczenie względem samego sygnału, ale co jeśli puścimy sinusa o amplitudzie -90 dBFS?

                              Zamieszczone przez raven1985 Zobacz posta
                              Zniekształcenia IMD będą wracać od tego w.cz. w pasmo audio .
                              Faktycznie. Bardziej przejrzyście IMD można zobaczyć tutaj z aliasów (19+20 kHz):



                              Pierwszy alias jest prawie na tym samym poziomie, ale reszta jest już w miarę tłumiona.

                              Zamieszczone przez raven1985 Zobacz posta
                              Drabinkowy DAC ma charakterystykę kształtu sin(x)/x więc pierwszy alias jest tłumiony chyba tylko o 3dB a filtry na wejściu wzmacniaczy zwykle są dużo wyżej .
                              Jak się przyjrzysz to faktycznie jest sin(x)/x z tych aliasów. Kurdę, dobrze wiedzieć :P

                              Pierwszy ultrasoniczny alias z wyższej częstotliwości (powiedzmy 20 kHz i próbkowanie 44,1 kHz, co da nam alias na 24,1 kHz jeśli dobrze liczę) pójdzie na tweeter. A jako, że ma praktycznie taką samą amplitudę co główna częstotliwość, to nie będzie śmiesznie. Jeszcze lepiej wyjdzie z aliasem od próbkowania 48 kHz :)

                              Pomijam tutaj IMD aliasów wracających do pasma audio. Może kogoś to jara, nie wnikam :)

                              Dzięki Raven.

                              Jeszcze jakbyś mógł - co myślisz o interpolacji liniowej w prostym filtrze cyfrowym?
                              Last edited by .3lite; 28.01.2016, 19:25.

                              Skomentuj


                                #75
                                Zamieszczone przez .3lite Zobacz posta
                                W takim, że wzmacniacz może się wzbudzić i rozwalić kolumny razem ze sobą. Zależy to oczywiście od jego konstrukcji i jak dobrze jest zbudowany. Możliwe jest też, że częstotliwości próbkowania przejdą na tweeter (zależy od wzmacniacza i jakie ma pasmo graniczne). Generalnie na wyjściu masz pełno syfu wysokoczęstotliwościowego, którego w ogóle nie filtrujesz.

                                Masz swój system i jak tak preferujesz, to nic mi do tego. Po prostu tłumaczę jak powinno się robić poprawnie, a potem dopiero trzeba myśleć o dźwięku. Ja bym czegoś takiego nie podłączał pod swój wzmacniacz i kolumny.
                                Miałem podpinane różne wzmacniacze , fabryczne i tworzone
                                Nigdy nic nie wybuchło :)
                                Dobrze , że nie oglądam wykresów :)

                                Skomentuj


                                  #76
                                  Zamieszczone przez kolmen Zobacz posta
                                  Dobrze , że nie oglądam wykresów
                                  Dobrze być ignorantem technicznym, przynajmniej nie wie się o ryzyku stosowanie pewnych rzeczy :)
                                  Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

                                  Skomentuj


                                    #77
                                    Zamieszczone przez kolmen Zobacz posta
                                    Miałem podpinane różne wzmacniacze , fabryczne i tworzone
                                    Nigdy nic nie wybuchło
                                    Dobrze , że nie oglądam wykresów
                                    Oby tak zostało :)

                                    Zamieszczone przez LuSzTi Zobacz posta
                                    Dobrze być ignorantem technicznym, przynajmniej nie wie się o ryzyku stosowanie pewnych rzeczy
                                    To jest życie :)

                                    Zamieszczone przez raven1985 Zobacz posta
                                    więc pierwszy alias jest tłumiony chyba tylko o 3dB a filtry na wejściu wzmacniaczy zwykle są dużo wyżej .
                                    Zobaczmy jeszcze raz na obrazek, który pokazałeś, ponieważ mnie to nurtuje :) Pomińmy IMD w paśmie audio. Tam wejściowa częstotliwość to 19,1 kHz, czyli powstaje alias na 25 kHz (ponieważ mamy próbkowanie 44,1 kHz) o amplitudzie praktycznie takiej samej (!) jak częstotliwość wejściowa i tego aliasu nie da się pozbyć. Idzie na tweeter. Pytanie brzmi - co się stanie z aliasami między 60 a 70k? Przecież one są tylko o lekko ponad 10 dB wytłumione względem częstotliwości wejściowej. Jak wzmacniacz sobie z tym poradzi?

                                    Skomentuj


                                      #78
                                      Zamieszczone przez LuSzTi Zobacz posta
                                      Dobrze być ignorantem technicznym, przynajmniej nie wie się o ryzyku stosowanie pewnych rzeczy :)
                                      Jeżeli dla ciebie każdy kto słucha uszami i ignoruje wykresy jest ignorantem technicznym to gratuluję pojmowania rzeczywistości :)
                                      Przyjmując twój punkt widzenia każdy kto próbuje wyobrazić sobie granie analizując wykresy jet totalnym ignorantem muzycznym :lol:
                                      Ja natomiast ignoruję tylko wykresy i analizę dlaczego tak gra i skupiając się na słuchaniu :)

                                      - - - - - aktualizacja - - - - -

                                      Zamieszczone przez .3lite Zobacz posta
                                      Oby tak zostało :)



                                      To jest życie :)
                                      Też mam nadzieję , że tak zostanie i nie będę się wpatrywał w wykresy :)
                                      I że nic nie wybuchnie :)




                                      Zamieszczone przez .3lite
                                      Zobaczmy jeszcze raz na obrazek, który pokazałeś, ponieważ mnie to nurtuje :) Pomińmy IMD w paśmie audio. Tam wejściowa częstotliwość to 19,1 kHz, czyli powstaje alias na 25 kHz (ponieważ mamy próbkowanie 44,1 kHz) o amplitudzie praktycznie takiej samej (!) jak częstotliwość wejściowa i tego aliasu nie da się pozbyć. Idzie na tweeter. Pytanie brzmi - co się stanie z aliasami między 60 a 70k? Przecież one są tylko o lekko ponad 10 dB wytłumione względem częstotliwości wejściowej. Jak wzmacniacz sobie z tym poradzi?

                                      Prawidłowo zaprojektowany wzmacniacz bez problemu sobie z tym radzi

                                      Skomentuj


                                        #79
                                        Zamieszczone przez kolmen Zobacz posta
                                        Prawidłowo zaprojektowany wzmacniacz bez problemu sobie z tym radzi
                                        Akurat sam wzmacniacz sobie poradzi, ale chodzi o filtr wejściowy, który powinien ten syf wyciąć.

                                        Jak nie wytnie, to pójdzie to na głośniki. Aliasu 25 kHz na pewno nie wytnie i pójdzie na głośniki z prawie taką samą amplitudą co wejściowa częstotliwość.

                                        Skomentuj


                                          #80
                                          Zamieszczone przez .3lite Zobacz posta
                                          Akurat sam wzmacniacz sobie poradzi, ale chodzi o filtr wejściowy, który powinien ten syf wyciąć.

                                          Jak nie wytnie, to pójdzie to na głośniki. Aliasu 25 kHz na pewno nie wytnie i pójdzie na głośniki z prawie taką samą amplitudą co wejściowa częstotliwość.
                                          Prawdę mówiąc teoretyczne gdybanie jest nic nie warte jeżeli nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości
                                          Brzmi to tak samo jak dowodzeniu wyższość Wielkanocy na świętami Bożego Narodzenia :)

                                          Z tego co mi wiadomo według projektu Molibdena powstała przynajmniej setka NOS DAC
                                          Używało go przynajmniej setki osób i żadna nie miała jakichkolwiek problemów :)

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X