Zauważyłem też na metalicznej powierzchni tego tranzystora jakiś metalowy spłaszczony okruch - ciężko oderwać, odlutować.
Chyba powinienes go zauwazyc jak przykrecales tranzystory. To chyba oczywiste ze powierzchnie odprowadzajace cieplo musza byc plaskie, gladkie i czyste.
Zle przykrecone tranzystory mocy to praktycznie 100% uszkodzen uniampa, pomijam bledy montazowe.
Chyba powinienes go zauwazyc jak przykrecales tranzystory. To chyba oczywiste ze powierzchnie odprowadzajace cieplo musza byc plaskie, gladkie i czyste.
Zle przykrecone tranzystory mocy to praktycznie 100% uszkodzen uniampa, pomijam bledy montazowe.
myślę,ze i tak wyjdzie na Twoje ale to co proponowałem,czyli 4 termistory na każdym tranie mocy z możliwoscia odłączenia zasilania koncówki mocy w przypadku wzrostu temperatury jednego z tranów wy końcówki ???
gigipawel a gdzie mam nacisnąć nie widzę żadnego przycisku pomógł, chętnie kliknę ci i z 5 razy.
Nie no żartowałem :)
Co do połączenia to proponuje Ci wziąć kostkę łączeniową i eksperymentalnie podłączać uzwojenia wtórne. Poprawne połączenie jest wtedy gdy między fazami uzwojeń masz 2 krotność pojedynczego napięcia.
Ja mam podłaczone równolegle 2 trafka toroidy 80VA 2x24V(27ac) i UniAmp gra pięknie :)
Basiku ma troszkę mniej niż TDA7294 w niektórych gatunkach muzyki elektronicznej(Dubstep), ale to pewnie były zniekształcenia a nie zejście niżej :twisted:
myślę,ze i tak wyjdzie na Twoje ale to co proponowałem,czyli 4 termistory na każdym tranie mocy z możliwoscia odłączenia zasilania koncówki mocy w przypadku wzrostu temperatury jednego z tranów wy końcówki ???
Bez sensu termistory na tranach nic nie dadzą musiał byś mierzyć temperaturę struktury tranzystora. Trzeba po prostu prawidłowo zamontować tranzystory na radiatorze. Przed nieprawidłowym montażem nie ma zabezpieczeń.
A jak to poprawnie zrobić Irek pisał co najmniej kilka razy.
Ja przykręciłem normalnie śrubką i dodatkowo na każdą parę dałem blaszka dociskająca je do tranzystora, wykonana z zawiasu co prawda ale w końcu na spełniać swoją rolę.
Zerknij tutaj http://obrazki.elektroda.net/93_1273689190.jpg tylko jeszcze normalnie śrubkę w otwór włożyłem i przykręciłem.
Po testach na trafie 2*24V (jałowo)/150W przyszedł czas na 2*34V/200W. Nie powiem łobuzersko, choć bym chciał, ale ten wzmak to to czego od dawna szukałem. Dynamizm i średnica, tego mi brakowało w starym Dualu i wielu innych o podobnej mocy. Prądy spoczynkowe na 6,5mV i 6,7mV.
Po testach na trafie 2*24V (jałowo)/150W przyszedł czas na 2*34V/200W.
Zauważyłeś coś po tej przesiadce ?
Bo się zastanawiam czy mi coś pomoże przesiadka na mocniejsze trafo.
Dźwięk jest potężny! Różnica jest kolosalna, wzmak nie "przysiada" i jakby mniej się grzeje. Sprawdzam co chwilę temperaturę na radiatorze - max. 50c. Porównanie : silnik 75KM a 120KM w tym samym aucie. Nie żałuję pieniędzy, które włożyłem w zakup mocniejszego trafa i mam "banana" .
Amper-wszystko pięknie...ale nie szalej,masz za mały radiator(jest niewiele większy od tranzystorów,które też dziwnie przykręciłeś),kondensatory jednak lepiej wyglądają i pracują na "swoim"miejscu i zastanawia mnie mnie tan radiatorek,blaszka na mostku-jest po właściwej stronie ?...i złącz te Zl...
Amper-wszystko pięknie...ale nie szalej,masz za mały radiator(jest niewiele większy od tranzystorów,które też dziwnie przykręciłeś),kondensatory jednak lepiej wyglądają i pracują na "swoim"miejscu i zastanawia mnie mnie tan radiatorek,blaszka na mostku-jest po właściwej stronie ?...i złącz te Zl...
Hmmm. Jeśli o radiator chodzi to jest większy niż widać na zdjęciu - trany są celowo dane równo z górną ścianką radiatora gdyż moja obudowa nie umożliwia innego zamocowania. Obudowa jest aluminiowa i radiator UNI będzie przykręcony do tylnej ścianki. Już teraz nieźle oddaje na nią ciepło (będzie źle to poprawię). Jeśli chodzi o kondy to sprawa wygląda tak samo. Obudowa ma 7 cm wysokości i w pełni uniemożliwia inny montaż kondensatorów (o dziwo na razie nie ma zakłóceń). A co do radiatorka na mostku - gdzieś na zdjęciach widziałem go po tej stronie (tyle że większy powinien być, też się nieźle grzeje - mostek mam 8A bo innego nie mięli), chyba nawet na prototypie UNI Irka.
Witam, pojawił się problem przy uruchomieniu uniampa. Po ustawieniu prądu spoczynkowego na 1 kanale pojawiły się problemy z drugim. Na rezystorach R82 i R84 nie ma napięcia, natomiast na wyjściu wzmacniacza jest napięcie od 0,1 do 0,25V. Proszę o sugestie co może być przyczyną. Kupiłem końcówkę jako "sprawną" jakiś czas temu, lecz nie miałem wcześniej okazji jej uruchomić. Chyba trochę za późno na reklamację
Chętnie oddałbym go do naprawy komuś z Wrocławia, jeśli są chętni proszę o wiadomość na pw. Niestety nie znam się na tym na tyle aby samemu zdiagnozować i naprawić sprzęt.
Oczywiście wkradł się błąd, chodziło mi o R64. A ściślej są to R17 i R36 bo to lewy kanał. Kręcenie potencjometrem nic nie zmienia, dalej nie ma na nich napięcia.
Więc tak złożyłem uniampa po przykręcałem końcówki i po jakimś czasie przyszedł czas na uruchomienie a tu już problem. na prawym kanale na rezystorach emiterowych nie ma w ogóle napięcia na wyjściu napięcie skacze od 7 mv do 170mv, natomiast na lewym kana le non stop wywala bezpiecznik. raz się zdarzyło że przy podłączonej lewej stronie wywaliło kondensator zasilacza ale na prawej. sprawdziłem poprawność wlutowania diód kondensatorów. i wszystkie ścieżki czy nie ma czasem gdzieś zlutowanych pól lutowniczych oraz ścierze ponieważ mam cynowane. Już zgłupiałem przed wlutowywaniem wszystkiego po kolei najpierw się zapytam może już ktoś miał podobny problem. dodam że uruchamiam bez opornika na wtórnym.
Nie ma zcegos takiego jak kondensator czy bezpiecznik od kanalu, te dwa kondensatory i dwa bezpieczniki obsluguja oba kanaly. Jesli wywalilo kondensator to go odwrotnie wlutowales albo mostek prostowniczy czy diody 1N400x.
Nie wiem czy to moja wina ale dioda 1n7002 po lewej stronie była walnięta. wlutowałem nową bo miałem akurat pod ręką. prawy kanał napięcie 10mv na wyjściu 15mv, ale na lewym kanale brak napięcia na rezystorach emiterowych a na wyjściu około 320mv bo skacze. Macie jakiś pomysł.
prawy kanał napięcie 10mv na wyjściu 15mv, ale na lewym kanale brak napięcia na rezystorach emiterowych a na wyjściu około 320mv bo skacze. Macie jakiś pomysł.
no masło maślane.Może napisz gdzie mierzysz napiecia.Ewidentnie Twoja wina,coś spieprzyłes. :wink:
Skomentuj