• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Wiem, wiem, ale sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Iskra byla spieta z wideorejestratorem w aucie. Od 100zl nie zbiednieje, trudno, beda mieli wiecej na 500+.
 
Przymierzam sie do wyprania tapicerki w Sceniku. Macie jakies patenty na uzycie taniej, dostepnej chemii gospodarczej, czy koniecznie trzeba kupic cos specjalnego ( i drogiego ) do tapicerki?. Ze sprzetu mam tylko odkurzacz warsztatowy, ktory ciagnie wode.
 
Znowu problem z francuzem, co kilka dni pojawia sie problem, po nocnym postoju jak zwykle odpalam, 1 i gaz do 3 tys obrotow, puszczam gaz by zmienić bieg a tu dupa, obroty nie spadaja, auto ciagnie jakby mialo caly czas wcisniety gaz, zdarzylo sie ze po dluzszej chwili same spadly do obr odpowiednich dla biegu jalowego, dzis gdy to wystapilo to jak przygazowalem to spadly od razu.

Przepustnice mam nowa, jest to element zespolony z czujnikiem polozenia przepystnicy
Dolot szczelny, obroty nie faluja
Jak wcisanalem sprzeglo to obroty dalej wysialy
Sonda lambda 2 wymieniona na uniwersalna.
Katalizator domaga sie wymiany jesli to ma znaczenie
Auto bez lpg.

Brak juz sil do tego auta, co prawda zadna z usterek nie byla nigdy unieruchamiajaca ale jednak caly czas cos sie z nim dzieje.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Zadnych bledow, zadnych zaswieconych kontrolek
 
Może uszkodzony sterownik silnika?
Miałem kiedyś podobne objawy przy wymianie sterownika w seacie cordoba na "niby" identyczny z golfa. Też wskakiwał na wysokie obroty i nie chciały spaść i dopiero po jakimś niekontrolowanym czasie nagle się stabilizowały.
Elektronik który mi to wymieniał doradził mi taka dziwną adaptację tego sterownika:
Pojechać na boczną drogę, odłączyć akumulator na 15min, podłączyć aku, rozpędzić się dynamicznie do 100km/k do biegu piątego po czym wyhamować auto redukując po kolei TYLKO BIEGAMI aż do zera. Zrobić tak jeszcze 2xrazy (już bez odłączania akumulatora) i będzie OK.
Wiele wysiłku coś takiego nie kosztuje a może pomoże. Mi w seacie pomogło.

- - - - - aktualizacja - - - - -

ps. uniwersalne sondy lambda są do d...
 
A dywanik ci się nie podwija ??

Kiedyś jechałem kolegi autem i wariował tak jak twój. Okazało sie ze dywanik sie przesuwał i nie pozwalał na pełne odbicie pedału gazu :)
 
Nie podwija. Do warsztatu nie mam co jechac, kazdy pogrzebie pomierzy i stwierdzi ze wszystko ok, tak to jest z takimi usterkami widmo
 
Dziś udało mi się zarejestrować parametry, po depnięciu gazu obroty wynosiły 2000, otwarcie przepustnicy ok 4%, zwykle na ssaniu otwarcie wynosi ok 3.5% więc te obroty to nie kwestia lewego powietrza, noga z gazu a obroty i wychylenie bez zmian.
Co ciekawe po wciśnięciu sprzęgła spadły, a poprzednim razem wciskanie sprzęgła nic nie dawało.

Jakieś nowe sugestie? jutro chyba wybiorę się gdzieś do mechanika.
 
Może przypadek?
A nie dymi na biało albo jakoś podejrzanie ? Spalanie oleju z turbiny ?

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
 
Zainwestuje w uzywany potencjometr gazu i linke, bylem w kilku warsztatach i kazdy rozklada rece mowiac ze usterka jest nie do zlokalizowania
 
A może zmierzyć ten potencjometr ? Normalnie multimetrem, może coś się dowiesz

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
 
A byłeś na kompie? jak masz możliwość to trzeba się podpiąć,odpalić program, włączyć rejestrację parametrów, odpalić auto i pojeździć aż do wystąpienia problemu. A potem do mechanika. Teraz jest tak że każdy kasę by brał i nie wysilał komórek.
 
Dziś udało mi się zarejestrować parametry, po depnięciu gazu obroty wynosiły 2000, otwarcie przepustnicy ok 4%, zwykle na ssaniu otwarcie wynosi ok 3.5% więc te obroty to nie kwestia lewego powietrza, noga z gazu a obroty i wychylenie bez zmian.

Brakuj jeszcze informacji o tym co do ECU podawał potencjometr pedału gazu. Wtedy wiedział byś gdzie szukać.

W tym modelu, obrotami biegu jałowego steruje silnik krokowy, czy sama przepustnica ?

A jak jest zamontowany pedał gazu, na tej samej ośce co pedał sprzęgła i hamulca ? Może wytarły się jakieś tulejki które "łożyskują" pedały i coś się przycina ? Silnik bez obciążenia nawet na minimalnym uchyleniu przepustnicy może wchodzić na obroty.
 
A może zmierzyć ten potencjometr ? Normalnie multimetrem, może coś się dowiesz
Moge ale nic mi to nie da, bo auto przez 99,9% czasu pracuje poprawnie.

- - - - - aktualizacja - - - - -

A byłeś na kompie? jak masz możliwość to trzeba się podpiąć,odpalić program, włączyć rejestrację parametrów, odpalić auto i pojeździć aż do wystąpienia problemu. A potem do mechanika. Teraz jest tak że każdy kasę by brał i nie wysilał komórek.
Byłem, nie ma zadnych bledow nadchodzacych czy aktualnych, parametry w normie.

Musialbym jezdzic z komputerem mechanika kilka dni a to jest nierealne. Moj interfejs jest w stanie podac takie parametry jak wychylenie przepustnicy, cisnienie z map sensora, obciazenie silnika, obroty, korekty wtryskow.

gdy wystapil problem wczoraj to wychylenie przepustnicy bylo ok 0,5% wieksze.

Sytuacja wyglada tak, ze na ile wykrece obroty to tyle zostana, wczoraj pedal odpuscilem przy 2k i tyle zostalo, kilka dni temu przy 3k i tyle zostalo. Dlatego podejrzewam potencjometr gazu lub zacinajaca sie linke chociaz nie czuje by sie zacinala

- - - - - aktualizacja - - - - -

W tym modelu, obrotami biegu jałowego steruje silnik krokowy, czy sama przepustnica ?
Przepustnica

- - - - - aktualizacja - - - - -

A jak jest zamontowany pedał gazu, na tej samej ośce co pedał sprzęgła i hamulca ? Może wytarły się jakieś tulejki które "łożyskują" pedały i coś się przycina ?
Osobne

- - - - - aktualizacja - - - - -

Silnik bez obciążenia nawet na minimalnym uchyleniu przepustnicy może
Wiem, 1.2% ma przy obrotach biegu jalowego.
 
Powrót
Góra