• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
No to musisz rozwazyc jakie jest nie za duze auto jeszcze [emoji16] ja C klasę do rodzinki 2+2 użytkuje.. ale czasem trzeba się z pakowaniem dostosować. I roletka nie zawsze w bagażniku się zamknie..

Wysłane z mojego telefonu
 
Cklasa w tej cenie to w203 zgnilec, chyba wolałbym a4 już, ale B7 ma automaty multitronik a to straszna kaszana jest. E91 nie ta kasa niestety. Chyba wolę kupić coś za 15-18k a zostawić z 2-3tys na "dołożenie" do napraw.
 
Żona jeździ do pracy na drugi koniec miasta, przejeżdża 30km po trasie Ską i reszta 30 po mieście, do tego dziecko do przedszkola 20km w dwie strony i powolutku się zbierają kilometry. Ostatnio zrobiła 40k w rok, uważam że to dość sporo. Moją byłą 190tką zrobiliśmy jednego roku 52tyś. Prawda jest taka że jeździmy coraz mniej, a ja mam firmowe auto do pracy więc te przebiegi mogą zejść nawet o połowę ale wolę mieć na uwadze że jednak te auto będzie jeździć sporo.

Myślałem o passacie ale o b6, w tej cenie można już znaleźć takie auto, co prawda 2.0tdi ale z automatem który działa dość dobrze.
 
Jeździłem kiedyś mojej siostry a4 b6 tylko manual i 2.0b+g, zapamiętałem te auto jako bardzo przyjemne, co prawda ciasne ale przyczepić się można było tylko tego że wpieprzało olej bo coś tam było nie tak z odmą.

Obecnie jeździmy mondeo Mk4, nie jest źle, ale to inna klasa auta.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Bardzo poważnie myślę o Citroen C5 3gen. Ale czy 20k to wystarczająca kwota to ciężko mi powiedzieć....
 
Myślałem o passacie ale o b6, w tej cenie można już znaleźć takie auto, co prawda 2.0tdi ale z automatem który działa dość dobrze.
zapomnij!
kolega w pracy ma B5 a zona B6
strasznie drogie auta w ustrzymaniu!
b6 oczywiscie 2x drozszy!

pomysl raczej o francuzach
C5 nie jest az tak drogie w utrzymaniu (druga generacja, nie wiem jak trzecia) a bardzo komfortowe auta
kolega ma c4 picasso i tez bardzo sobie chwali jako auto rodzine (glowny mechanik w peugeot, wiec sie chyba zna :p )

ja juz zaczynam zalowac zakupu passata. wydalem juz drugie tyle co na zakup auta :(
 
strasznie drogie auta w ustrzymaniu!

Wszystko zależy co się trafi, bo możesz mieć takiego, gdzie przez te kilka lat użytkowania będą do roboty tylko drobnostki, a możesz mieć takiego, gdzie wymienisz pół auta i dalej będą jakieś problemy, w Pasku oczywiście kluczowy jest stan zawiechy, bo to nie są tanie rzeczy, a silnikowo jak każdy inny VAG.
Jeśli 1.9 siedzi w za starych modelach, to 2.0 TDI też można brać pod uwagę, ale koniecznie CR, wprawdzie znam przypadki gdzie używany 2.0 TDI PD jeździ już kilkanaście lat, ale i tak lepiej w to nie iść.

C5 nie jest az tak drogie w utrzymaniu (druga generacja, nie wiem jak trzecia) a bardzo komfortowe auta

Z dużych to jeszcze można wziąć pod uwagę 407, 607, tylko w ich przypadku i C5 nie pchałbym się w stary automat, bo też można se kosztów narobić zresztą niepotrzebnych, szukać żeby był 2.0 HDI na wtrysku Bosch i może polata (ewentualnie jak ktoś lubi, to można i V6 z gazem, tylko tu raczej będzie automat).
 
nie wiem skąd masz te informacje o kosztach utrzymania pasków, ale francuzy wcale tańsze w utrzymaniu nie są...
 
Hmm a stare BMW 5? E39 np.

Jak bym miał 40k to bym kupił e500 w211, ale z tym budżetem muszę kupić pół e500 i żeby jechało chociaż jak pół tego :)
 
Zobaczmy, autem żona ma jeździć i dzieci więc myślę że łatwo niestety nie będzie.

Poważnie trzeba rozważyć C5 ale chyba należy dorzucić pieniędzy niestety.
 
C5 fajna, ale potrafi uderzyć po kieszeni... Za to zawieszenie hydropneumatyczne jest mega komfortowe, do wygodnej jazdy ideolo, ale w zamian do szybszej w ogóle się nie nadaje... Za to nie jest drogie w serwisie. Jak silnik to raczej diesel. Ale co jest nie tak z tym mondeo, że chcesz je zmieniać? Przecież to dobry samochód. 20k na C5 3gen raczej nie wystarczy, przynajmniej jeśli mowa o dobrej sztuce.
 
Hmm a stare BMW 5? E39 np.
ostatnie dobre bmw! ;)
dobre auta ale nadal bardzo drogie czesci
no i chyba diesle byly malo trwale

to chyba jedno z nielicznych aut ktore mozesz rozebrac 10x, zlozyc na oryginalnych spinkach a nadal nic nie bedzie trzeszczalo i sie bedzie trzymalo :D
no ale do audio fatalne. trzeba drzwi od zera robic :(


nie wiem skąd masz te informacje o kosztach utrzymania pasków
z pierwszej reki. wlasciciel wszystkich passatow od b3 az po b8 (ojciec)
i niestety sa strasznie drogie :(

ja w swoim B5 tez robie drobnostki i kasy nie malo idzie :(


ale francuzy wcale tańsze w utrzymaniu nie są...
tutaj tak dokladnych informacji juz nie mam... ale hdi sa bardzo trwale, zawieszenia prostsze, mniej "popularne" przez co nie trzymaja tak ceny
 
Ale co jest nie tak z tym mondeo, że chcesz je zmieniać? Przecież to dobry samochód.
To nie jest moje auto, użytkujemy je od 2 lat i dobrej opinii nie mam, trupa trafiłem albo jestem za bardzo przewrażliwiony na usterki drobne i mniej drobne...

BMW E39 ciężko kupić dobrze zachowane, niestety jest to stare auto i oblegane przez "młodych wilków" gdzie szpachli nie brak na żadnym elemencie. Jest za to mega trwałym wozem patrząc na dzisiejsze zabawki.

Że względu na żonę bardziej szedłbym w stronę C5, ale wyposażony tak jak chcę, to koszt około 30k. Ale ma wszystko co kobiecie trzeba. Jeżeli chodzi o zawieszenie, to jest ono fajne, kosztowne przy naprawie ale trudno, a że szybko jechać się nieda, 160 starczy.
 
Ewentualnie jak ma być diesel i koszty znośne, to można jeszcze brać pod uwagę Kia, Hyundai w CRDI, choć nie da się ukryć, że z takich dawniejszych lat to te auta jakby słabiej wyglądają niż wspomniany Citroen albo VAG.
 
C5 X7 z tego co kojarzę ma dwa rodzaje zawieszeń.
Hydropneumatyka jak w starszych(taką mam w C5 I generacji) oraz tradycyjne zawieszenie.

C5 to bliźniak Peugeota 407
 
Powrót
Góra