• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)

Nie ma znaczenia jak precyzyjnie wycięte są formatki. Jeśli będą one klejone do czoła, to klawiszowanie jest kwestia czasu. Tutaj ogromne znaczenie ma wilgotność materiału, a nawet klej, jakiego się używa.

Jak już używasz wkrętów, to zawsze trzeba wiercić otwory pod wkręty.
 
A widzisz, i tej informacji nie znalazłem... Było o szpachlowaniu etc, ale nie o klejeniu do czoła. Na kleju nie oszczędzałem, kupiłem Titebond Ultimate.

A wkręty, które mam(SPAX-M), idą jak głupie w materiał i nawiercanie chyba mogę sobie odpuścić. Sprawdzę jeszcze jak będzie z klejem, póki co skręcałem na sucho i byłem mocno zaskoczony.
 
Są wkręty wkręty samowiercące meblowe które dadzą rade bez wiercenia a przynajmniej wiercenia w kancie bo w płaszczyznach możesz dla wstępnego spozycjonowania elementów.
Dla kolumn najlepiej sprawdza się ścinany pod kątem 45* element klejony. Wtedy sam klej wystarczy już powiedzmy od 18mm (klejenie białymi klejami lub poliuretanem)
 
A wkręty, które mam(SPAX-M), idą jak głupie w materiał i nawiercanie chyba mogę sobie odpuścić. Sprawdzę jeszcze jak będzie z klejem, póki co skręcałem na sucho i byłem mocno zaskoczony.

Osobiście nie rozumiem, po co używasz wkrętów przy klejeniu do czoła.
Jedyne uzasadnienie to czas.
Jeśli chodzi o wytrzymałość, to samo klejenie jest tak mocne, że młotkiem będziesz miał problem te obudowy rozwalić.
A gdy okleisz HDF-em, to już w ogóle, pancerne jak niemiecki bunkier.

Minus używania wkrętów to dodatkowa robota aby zamaskować ślady po wkrętach.

Jeśli chodzi o technikę przy użyciu wkrętów, to jeśli ja ich używam, to zawsze nawiercam i to dość dużym wiertłem, byle by wkręt lekko chwycił.
Chodzi o to aby wkręt nie rozwarstwił materiału.
 
A ja mam pytanie z innej beczki jak oczywiście można
Wymyśliłem sobie taka obudowę jak w linku. Pytałem tu i ówdzie czy można kupić przycięte na wymiar deski z jakiegoś drewna egzotycznego ale albo źle pytam albo tam gdzie pytam to odpowiedź nie . Może ktoś nada jakiś namiar gdzie materiał na taki drewniany szkielet można dostać

Właśnie udało mi się znaleźć to na AliExpress:
1 667,99zł | 845 rura elektroniczna podwozie mahoń klasa A wzmacniacz podwozie pre-klasa wzmacniacz klasy A podwozie wzmacniacz audio podwozie
https://a.aliexpress.com/_Exwbnw4
 
Ja też tak kiedyś robiłem.
Teraz przyznam, że to było po prostu głupie :)

...no chyba ze materiał był z gównolitu, a użyty klej był do tapet.
 
Osobiście nie rozumiem, po co używasz wkrętów przy klejeniu do czoła.
Jedyne uzasadnienie to czas.
Jeszcze nie mam ścisków. A doszedłem do wniosku, że skoro będę oklejać - i tu pytanie, bo widziałem HDF i MDF 3mm - czym? To mogę się pobawić trochę w szpachlowanie, skoro i tak będzie to zakryte.

A z ciekawostek, obdzwoniłem kilka firm(duże i małe) i nikt na 45 stopni nie chce ciąć. Ja wiem, że tak jest najlepiej, ale w moim przypadku zostaje piła firmy majster polska i pójście do kolegi z flaszką. I MDF z marketu.
 
Jeszcze nie mam ścisków. A doszedłem do wniosku, że skoro będę oklejać - i tu pytanie, bo widziałem HDF i MDF 3mm - czym? To mogę się pobawić trochę w szpachlowanie, skoro i tak będzie to zakryte.

A z ciekawostek, obdzwoniłem kilka firm(duże i małe) i nikt na 45 stopni nie chce ciąć. Ja wiem, że tak jest najlepiej, ale w moim przypadku zostaje piła firmy majster polska i pójście do kolegi z flaszką. I MDF z marketu.

Oj mnie nie pytałeś. Inna sprawa że wolał bym takie elementy skleić po wycięciu u siebie bo czasami trzeba te 0,3mm skorygować i łatwiej mieć to na blacie niż komuś wysyłać nie sklejone...
 
Jakoś nie potrafię dodać obrazków. Z wycięciem otworów w blachach alu sobie poradziłem tak jak ta obudowa z Ali. Ale mam pytanie czy jak obudowa wzmacniacza jest z boków drewnianych . Drewno ma 20mm grubości. Będę frezować na 3mm głęboko i 15 mm szeroko to są jakieś ustrojstwa co się wkręca w drewno z gwintem wewnętrznym co by wkręcić tam śrubę na m4 i łączyć np blachę górna z bokami drewnianymi. Nie wiem czy sensownie zadałem pytanie?
 
Wpisz w wyszukiwarkę "wkładka gwintowana M4 do drewna" i najlepiej włącz >grafikę<.
To prawdopodobnie jest "ustrojstwo", o które Ci chodzi.
 
Ostatnia edycja:
Jest tego bez liku, M3 nawet z Chin, ale M3 chyba za delikatne. M4 średnica kołnierza 8mm będę miał 15 mm powierzchni, nawiercic najpierw 6 potem wkręcić - nie rozerwie drewna ?
 
Jak nie zapomnę to wieczorem zmierzę suwmiarką jaka jest średnica wkładki i "wypustów". Pod M8 wierciłem wiertłem 10mm, ale montowałem inaczej.
 
Zmierzyłem, wiertło 5mm, najszerszy jest kołnierz 7.6mm, reszta ciut węższa, ok. 7.2-7.3mm. Zwykła mosiężna mufa dwugwintowa do drewna z amazona, zestaw M4-M8 na promocji kupiłem. Niestety poza MDF ani wiórówką nie mam nic, żeby Ci pokazać jak to wygląda po wkręceniu…
 
Powrót
Góra