• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Drugie DIY w życiu - kilka pytań aby nie popełnić tych samych błędów...

Będę się jeszcze dopytywać i testować na małych obszarach jak już poskładam wszystko do kupy.
 
surowy look mdf ma swój urok ;^) cos na ten temat mogę powiedzieć i do tego całkiem przyjemnie pachnie

Surowy MDF też jest spoko.
Ale sam MDF musi być dobrej jakości, kanty najlepiej jak będą lekko zaokrąglone, oraz jest frezik w miejscu klejenia, tak jak w tym projekcie:

https://diyaudio.pl/forum/praktyczn...8-projekt-by-tatami-audio-diy-spot#post649622

...potem można to prysnąć farbą nie obawiając się klawiszowania:

https://diyaudio.pl/forum/praktyczn...tw29rn-b-mw19pnw-8-by-tatami-audio#post509397
 
Będę się jeszcze dopytywać i testować na małych obszarach jak już poskładam wszystko do kupy.

Kurcze, ty się nie martw to naprawdę bardzo proste. Koledzy dyskutują na temat wyższości świąt Wielkiej nocy nad Bożego narodzenia. Nie martw się i działaj bez lęków.
 
Generalnie testowałem klej surowy mdf - surowy mdf a surowy mdf i biały mdf i kurcze... niebo a ziemia. Trzeba będzie zeszlifować trochę na łączeniach. Moje aktualne DIY pewnie rozpadłyby się po upadku z 20 cm :D bo tam jechałem na białym mdfie ;P
 
Ostatnia edycja:
Klejenie czas zacząć! |;‑)
Niestety spieprzyłem lekko sprawę i dałem 'za dużo' kleju na początku i czeka mnie pewnie lekkie szlifowanie jak klej wyschnie... No trudno - dobrze, że to tylko dwa boki.



No i osoba, która przygotowywała mi budę to nie do końca idealnie pocięła i... front jest krótszy o 1 mm więc znowu trzeba będzie szlifować.. ale ustawiłem wszystko tak, aby góra była OK, a dół się poprawi (ostatecznie i tak nie będzie widoczny).

Co do kleju używam pattex wood expert, który na początku jest lepki i się ślizga wszystko, ale po tych 30 sekundach już jest ok. Do około 5 minut można zrobić poprawki, potem nie do ruszenia już.
 
Ostatnia edycja:
;Budy "skończone" oraz małe porównanie z moimi aktualnymi DIY. Jutro wrzuce prototyp zwrotki, aby ktoś dla pewności potwierdził.

 
Ostatnia edycja:
A co tam się stało w prawym górnym rogu?
Nie wygląda to ciekawie, możesz mieć problem z estetyką przy nakładaniu forniru.
 
Obawiam się, że ten biały lakier (pokrycie płyt) będzie problemem przy fornirowaniu, a raczej później - z trwałością klejenia forniru.
Żeby nie okazało się po jakimś czasie, że zacznie odchodzić od podłoża.
Przynajmniej dobrze "podrap" to pokrycie, względnie grubym płótnem ściernym, żeby nie obudzić się po czasie z ręką w nocniku (co i tak nie jest wykluczone).
W moich przygodach żaden klej do drewna nie trzymał laminatu, a lakieru bardzo słabo - używałem czasem płyt laminowanych jako docisków, bo wiedziałem że zawsze "odejdą" od dociskanych elementów. Owszem, w razie wątpliwości używałem dodatkowo folii polietylenowej.
 
A co tam się stało w prawym górnym rogu?
Nie wygląda to ciekawie, możesz mieć problem z estetyką przy nakładaniu forniru.

Wszystko jest ok. Lekko podszlifowane jest. Jest tam normalny kąt prosty, ale nie widać tego na zdjęciu :)




Obawiam się, że ten biały lakier (pokrycie płyt) będzie problemem przy fornirowaniu, a raczej później - z trwałością klejenia forniru.
Żeby nie okazało się po jakimś czasie, że zacznie odchodzić od podłoża.

Moje aktualne DIY tak robiłem 5 lat temu i nic absolutnie nie odchodzi. Co prawda był to inny klej Henkel MOMENT i nie używałem wosku/lakieru, ale mam nadzieję, że nic się nie stanie. Ewentualnie lekko przelecę po całości, aby nie było idealnie gładkie.

Prowizoryczna zwrotka bo wiadomo, że będę lutował jak najciaśniej, ale chce po prostu wiedzieć, czy tak mogą być ustawione cewki. PS. Mogę to potem klejem na gorąco do deski, nie?

 
Ostatnia edycja:
...chce po prostu wiedzieć, czy tak mogą być ustawione cewki.

Dużą kładziesz (tak aby była pionowo jak się patrzy na to zdjęcie, talerzami góra-dół).
Tą najmniejszą kładziesz na płasko.
A tą od wysokotonówki obracasz o 90*.
 
Tak, obroty są OK.
Ale oddal tą małą cewkę od dużej najdalej jak się da.
Masz jeszcze sporo miejsca z prawej strony aby elementy rozsunąć.
 
Ostatnia edycja:
Tak, obroty są OK.
Ale oddal tą małą cewkę od dużej najdalej jak się da.
Masz jeszcze sporo miejsca z prawej strony aby elementy rozsunąć.

ok dzięki

EDIT:
Polutowane i myślę, że wygląda schludnie. Czy na lewej/prawej ściance na poziomie woofera to dobry pomysł? Mam na myśli umiejscowienie zwrotnicy.

 
Ostatnia edycja:
Zwrotka i głośniki przetestowane na surowo i już mogę stwierdzić, że grają lepiej niż moje aktualne DIY. Jeżeli wygłuszenie oraz zamknięcie budy (nie miałem terminala przykręconego, bo kable puściłem przez tą dziurę) poprawi jeszcze sytuację to będę mega zadowolony.

 
Ostatnia edycja:
Tyle wygłuszenia wystarczy? Trochę potestowałem i mając jeszcze na dole (przy bass reflex wszystkie ścianki + spód) to miałem wrażenie, że bass jest lekko przygłuszony. Mam jeszcze taką białą watę. Dodać gdzieś to też?


wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
 
Ostatnia edycja:
Ja ten filc dał bym na kazdą scianke i za wooferkiem drugi rodzaj wygłuszenia np. biala owata czy tez welna owcza i jeszcze posłuchał.
 
Ja ten filc dał bym na kazdą scianke i za wooferkiem drugi rodzaj wygłuszenia np. biala owata czy tez welna owcza i jeszcze posłuchał.

tę wełnę dać tylko za wooferem? Bez ścianek? Nie zmniejszy to objętości budy? Filc też tam gdzie jest tweeter?
 
Powrót
Góra