Dokładnie nie pamiętam, to było dwa lata temu, ale wiem że to nie moje granie (chyba waliło środkiem/jazgot).
Ja słuchałem ich dość długo na AS, no i mi też nie do końca podobało się w pewnych aspektach, natomiast w innych było referencyjnie:
in minus:
-zdecydowanie zbyt jasny balans tonalny!!! (pisałem o tym wcześniej - podejrzewam, że te kolumny były strojone pod linijkę, zamiast z lekkim spadkiem)
- bass reflex, który niezmiennie słyszę jeśli jest wysoko strojony ( a tak muszą być strojone estradówki)
in plus:
-świetna scena, która przenosi słuchacza do studia i muzyków, dzięki małej ilości odbić od ścian pokoju odsłuchowego
(w przeciwieństwie do częściej spotykanej przy kopułkach sceny, która przenosi muzyków do pokoju odsłuchowego, czyli odwieczne pytanie: "you are there" vs "they are here")
-świetny atak/wrażenie szybkości - zero zmulenia
-rozdzielczość i mikrodynamika na bardzo wysokim poziomie
---------- Post dodany o 07:08 ---------- Poprzedni post o 07:00 ----------
Czy daje się zrobić głośnik o parametrach idealnych do zastosowań w określonej obudowie czy zawsze jest to "mniej-więcej"?
Niestety na rynku jest niezapełniona nisza, czyli hybrydy między estradą, a HiFI. Znam tylko kilka takich udomowionych estrad:
Beyma 12BR70
Beyma 12B100R
Klon woofera z Klipsch Heresy:
CW1228
CW1228 12 inch woofer.
FS is 27.7, Re is 6.19 Ohms, VAS is 286.6 liters, BL is 12.76 Tm, QM is 5.97, QE is 0.29, QT is 0.28, Sensitivity is 95.1db 1W-1M, Pmax is 150 Watts, Xmax is 3.18mm, MMS is 44.0 grams, Cms is 0.748 mm/N.