• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Mikrofon pomiarowy

  • Autor wątku Autor wątku gi
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Mógłbyś mi dokładnie objaśnić jak działa taki pomiar? Dlaczego jest dokładniej i wygodniej? Najwidoczniej czegoś nie rozumiem, a już na pewno potrzeby użycia zewnętrznej karty do mikrofonu (ten preamp phantom). EMU 0404 to karta dwu-kanałowa, ma dwa preampy phantom, które można użyć jako wejście prawe i lewe.

Niby moglbym ale po co przepisywac instrukcje obslugi programu? :) Po prostu dual channel dalej wieksza dokladnosc pomiaru. Tylko trybie dual channel Arta do pomiaru impulsu wrzuca w punkcie 300 referencyjny sygnal, wg ktorego mozesz precyzyjnie okreslic delay. Wazna rzecza dla mnie jest rowniez to, ze robiac pomiar dualchannel moge regulowac moc wzmacniacza, a pomiar jest caly czas w tym samym miejscu na skali dB. Dopiero zmiany odleglosci mikrofonu powoduja zmiany efektywnosci.
Wszystko jest opisane instrukcji. Poza tym krorzystanie z jiga ( ktory jest konieczny do dual channel ) daje po prostu wygode i szybkosc dzialania. Odpalam ARTA i Limp'a i tylko jednym przelacznikiem na jigu zmieniam czy chce mierzyc impedancje czy czestotliwosc. Nie musze niczego rozlaczac, ani korzystac z innych miernikow impedancji.
Oczywiscie, ze mozna wykonywac pomiary w opcji single channel, ale skoro mozna to zrobic lepiej, to po co sie ograniczac?
 
Osobiście uważam że pliki kalibracyjne od Daytona to lipa. Kiedyś porównywałem ze sobą kilkanaście ściągniętych ze strony producenta i wyglądały jakby zostały sztucznie losowo wygenerowane.

Ja nie porównywałem ale pliki zamieszczone przez kolegę wcześniej wyglądają ok. Nie wiem w czym jest lipa. Jeżeli porównywałeś i każdy był inny to tylko świadczy o tym, ze faktycznie robiono pomiar mikrofonów a nie wciska się klientowi ciągle ten sam plik niezależnie od egzemplarza. Chyba nie wierzysz w to, że te mikrofony są tak powtarzalne :D. Pozatym warto zwrócić uwagę na skalę dB na pliku. To że jest on mocno pofalowany nie znaczy ze jest to lilpa, po prostu plik jest dokładny a skala wiarygodna. Odchyłki tych samych mikrofonów mogą sięgać nawet 8 dB na skraju pasma tu mamy około 2dB korekcji, tak dosyć typowo.


To ja dziękuje postoję :P
Pasuje .

Spoko. Mimo wszystko to nadal najtańszy mikrofon z plikiem kalibracyjnym jaki u nas można dostać. Cena jak cena, trzeba chwile policzyć i np do ceny z partexpressu doliczyć vat co daje około 210zł do tego przesyłka. Suma sumarum może udałoby się to za 50zł taniej ściągnąć. Zbiorowe zamówienie też nie bardzo wejdzie w rachubę do dolicza cło, więc może 2-3 szt w paczce to tak nie więcej. Tak więc można się pogimnastykować z partexpressem i mieć to przy 2-3 szt z 70zł taniej niż w polinku.
 
To sie lepiej dogadajcie z audiotransducers. Jak zrobicie grupowe, to napewno z ceny zejda.

Hmm to jest niegłupie posunięcie.

Co do plików zamieszczony to dopiero skumałem ze to są z tego cross spectrum a nie dytona. Pliku dytona jeszcze nie udało mi się przerobić tak aby był strawny dla SW i zeby to porównać. A warto by było wiedzieć jak to sie ma jedno do drugiego.
 
Spoko. Mimo wszystko to nadal najtańszy mikrofon z plikiem kalibracyjnym jaki u nas można dostać. Cena jak cena, trzeba chwile policzyć i np do ceny z partexpressu doliczyć vat co daje około 210zł do tego przesyłka. Suma sumarum może udałoby się to za 50zł taniej ściągnąć. Zbiorowe zamówienie też nie bardzo wejdzie w rachubę do dolicza cło, więc może 2-3 szt w paczce to tak nie więcej. Tak więc można się pogimnastykować z partexpressem i mieć to przy 2-3 szt z 70zł taniej niż w polinku.
Ja nie mam ciśnienia na kalibrowany mikrofon .
Żeby zaoszczędzić 70PLN też moim zdaniem nie warto się jakoś specjalnie gimnastykować .
Gdy by był za niewiele więcej jak te 40USD to bym przygarnął .
Wolę sobie kupić jakiś głośnik albo cewki do kolekcji za tą kasę ;)

- - - - - aktualizacja - - - - -

Hmm to jest niegłupie posunięcie.
No nie głupie .
Tylko nie sądzę że dadzą jakąś mocno odbiegającą cenę od tych 320PLN za daytona :)

- - - - - aktualizacja - - - - -

Można by ewentualnie puścić wici na AS może też paru maruderów się zbierze i wtedy pozycja negocjacyjna będzie lepsza ;)


Nie na temat...
daje po prostu wygode i szybkosc dzialania
No dla mnie korzystanie z dodatkowych skrzynek/kabli/wtyczek daje właśnie mniejszą wygodę, precyzję i szybkość działania ;)
 
Co do plików zamieszczony to dopiero skumałem ze to są z tego cross spectrum a nie dytona. Pliku dytona jeszcze nie udało mi się przerobić tak aby był strawny dla SW i zeby to porównać. A warto by było wiedzieć jak to sie ma jedno do drugiego.

Yoshi, spójrz proszę raz jeszcze na PIERWSZY WYKRES zamieszczony przez kolegę Echo.
wszystkie charakterystyki dotyczą TEGO SAMEGO (mojego) mikrofonu!

- linia czarna to charakterystyka z pliku kalibracyjnego który daje Dayton (ten który się ze stronki ściąga , a którego SW nie czyta)
- linia różowa to charakterystyka z pliku kalibracyjnego mikrofonu którą daje Cross-spectrum
- linia fioletowa to charakterystyka z pliku kalibracyjnego mikrofonu którą daje Cross-spectrum - wygładzona 1/3 okt.

wynika z tego że czarny do różowego nijak nie pasuje. więc ten plik kalibracyjny co go Dayton daje to jakiś dziwny jest:/

pozostałe wykresy to charakterystyki:
- pomiar dla 0 ,45 i 90 stopni
- pomiar dla 0, 45, 90 stopni wygładzone 1/3 okt.
 
Ostatnia edycja:
No dla mnie korzystanie z dodatkowych skrzynek/kabli/wtyczek daje właśnie mniejszą wygodę, precyzję i szybkość działania

Jakby Ci sie chcialo, to bys sobie zrobil jedna mala skrzyneczke, z jigiem, preampem, ampem i wszystkim co trzeba. A tak to sobie pomarudzisz na wieksza ilosc kabli i skrzynek.
 
A może ktoś, kto ma ten skalibrowany mikrofon i wkładkę pokazać jakie są różnice w pomiarach? Ja mam chybaz trzy mikrofony na wkładkach i ogromnego rozrzutu między nimi nie widzę tak jak to piszą.. Może też niewiele odbiega od tego skalibrowanego daytona.
 
Niby moglbym ale po co przepisywac instrukcje obslugi programu?

Nie wiem, może po to, aby czymś poprzeć swoje wywody? Podałbyś chociaż link do instrukcji wraz z numerem strony na której to się znajduje. Ja tego programu nie używam, więc średnio mi się chcę szukać informacji na ten temat.

Domyślam się, że ten magiczny pomiar dual-channel (bezsensowna nazwa, ponieważ pierw pomyślałem o konfiguracji różnicowej) to po prostu sprzężenie zwrotne od wzmacniacza na drugi kanał mikrofonu.

Może też niewiele odbiega od tego skalibrowanego daytona.

Pobożne życzenia.

http://www.avsforum.com/forum/155-d...hootout-emm-6-wm-61a-rs-33-2055-audyssey.html
 
Ostatnia edycja:
Yoshi, spójrz proszę raz jeszcze na PIERWSZY WYKRES zamieszczony przez kolegę Echo

Ok teraz widzę o co kaman. Faktycznie rozbieżności między kalibracjami są wyraźne. Nie wiem co o tym myśleć, kalibracja z spectrum wygląda na bardziej wiarygodną.

Ma ktoś mikrofon z audiotransducters ? Jak u nich wygląda ta kalibracja? Bo lepiej jednak dołożyć te 50zł i mieć pewny plik kalibracyjny bo tak na prawdę za to się płaci nie za mikrofon. Mikrofon bez kalibracji to można mieć za 20zł i będzie tak samo dobry.
 
Nie wiem, może po to, aby czymś poprzeć swoje wywody? Podałbyś chociaż link do instrukcji wraz z numerem strony na której to się znajduje. Ja tego programu nie używam, więc średnio mi się chcę szukać informacji na ten temat.

Domyślam się, że ten magiczny pomiar dual-channel (bezsensowna nazwa, ponieważ pierw pomyślałem o konfiguracji różnicowej) to po prostu sprzężenie zwrotne od wzmacniacza na drugi kanał mikrofonu.

Sam autor programu zaleca pomiar dual channel. Z reszta nie dotyczy to tylko Arta, ale wielu innych programow pomiarowych.

http://www.artalabs.hr/download/ARTA-user-manual.pdf



Ma ktoś mikrofon z audiotransducters ? Jak u nich wygląda ta kalibracja?

Plik kalibracyjny do mojego B5 wrzucony w ARTA.
 
Ostatnia edycja:
Było już tyle razy o wkładkach wm61 .
Z plikiem kalibracyjnym tzw. uniwersalnym potrafi mieć mały błąd .
Na stronie twórcy holma jest plik kalibracyjny utworzony na podstawie pomiarów iluś tam wkładek .
Wystarczy poszukać .
Obszerny wątek jest na diyaudio.com np.
Nie dawno El_liero też pokazywał to tutaj .

Problem jest taki, że tych wkładek nie można praktycznie kupić bo nie są już produkowane !
 
Bzdura. Plik kalibracyjny to dane dla programu z rzeczywistą charakterystyką mikrofonu. Jak się czyta branże to ma się wrażenie że handlowanie głośnikami i częściami daje monopol na wiedzę.
 
Ostatnia edycja:
to "trochę tak wygląda" jak charka mikrofonu a nie plik kalibracyjny
cudzysłów był celowy jakbyś nie zauważył ...
Jak się czyta branże to ma się wrażenie że handlowanie głośnikami i częściami daje monopol na wiedzę.
- obrażanie drugiej osoby jest bezcelowe !! chyba ze celowe ... oświeć mnie. Jeśli celowe to przedstaw się chciałbym wiedzieć Kto mnie obraża ...
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra