• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Projekt i-AMP

Ok, jeden problem rozwiązany, zamiast 470k w pętli sprzężenia przez pomyłkę wlutowałem 470R. Wzmocnienie wróciło do normy, tranzystory i op-amp już się nie grzeją.
Teraz został drugi problem, brum sieciowy w jednym kanale i tylko w jednym IPS. Problem w tym, że tak jak poprzednio na Symetrii wszystko działało bez zarzutu. Jakieś porady gdzie szukać przyczyny? Dodam, że w jednym IPS mam zworę, w drugim rezystor 10R, zgodnie z poradnikiem.
 
Przerabiałem wersje ze zworkami, z rezystorami, z jedną zworką i rezystorem. Wygląda na to, że jeden IPS bardzo mocno zbiera zakłócenia z masy, zarówno z rezystorem jak i ze zworką, drugi nie zbiera nic bez względu na "wersje". Poeksperymentowałem z ułożeniem kabli wewnątrz obudowy i jest trochę lepiej, ale nie idealnie. Biorąc pod uwagę, że przy Symetrii nie było takiego problemu, także podpinając w jeden kanał Symetrii, a w drugi A9, tylko ta jedna wejściówka tak brumi (lub też zbiera brum). Zamieniałem też wejścia stronami i chyba wszystkie inne kombinacje zamiany połączeń.

Taka ciekawostka: odpalając i-ampa w szeregu z żarówką brum jest znacznie mniejszy.
 
Ostatnia edycja:
Gdyby nawet trafo siało, problem leży tylko w jednej wejściówce. Mam zbyt małą obudowę, by móc cokolwiek zrobić z trafem, przewody wychodzą naprzeciwko.
Ponadto, znowu po godzinie słuchania radiatory końcówki są gorące, co też nie miało miejsca przy Symetrii. Radiatory od tranów sterujących w OPSie bardzo gorący, tak samo te spięte termicznie w IPS. Nie mam oscyloskopu żeby sprawdzić co się dzieje na wyjściu, ale obstawiam jakieś oscylacje.
Chyba czas powrócić do poprzednich wejściówek...
 
wiorekw,u mnie to samo z tym,że z a9d.Radiatory nawet przy niedużym natężeniu dżwięku nagrzewają sie po godz. do ok 70 st .Dla mnie wygląda to na wzbudzanie się końcówek;nie było tego z układem symetri
 
Bez problemu można obydwa IPS na przewodach odsunąć od trafa, ja miałem tak że jeden IPS mi łapał trafo bo był od niego jakieś 4cm.
Zamontowałem IPS 10 cm dalej i jest martwa cisza.

Bardzo mi się podoba jak w iAmp100, przez tą słabszą kontrolę basu fruwają membrany satelit, przy basowych dropach.
Filtr subfoniczny w układzie subwoofera wycina mi ten efekt wizualny, a szkoda bo choć wiem że to niezbyt bezpieczne dla głośników, wygląda to super ^^
Gram, leci jakiś ambient a tu nagle membrany fruwają.
 
Ostatnia edycja:
wiorekw Ja też mam taką samą sytuację z wejściówką, tyle, że CFP. Nie wiem co jest, ale strasznie brumi, nie ważne z jakim OPS-em. Reszta IPS cisza, nawet przy trafie, a ta 20cm od trafa dalej robi swoje. Wydaję mi się, że jakieś uszkodzone są chyba.

Ktoś ma jakąś opinie na temat kondensatorów SCR?
Dokładnie takiego.
https://gd3.alicdn.com/imgextra/i1/0/TB16lVwHXXXXXcQXVXXXXXXXXXX_!!0-item_pic.jpg
 
Ostatnia edycja:
Ja miałem chyba prawie wszystkie wejsciowki poza ironhide, starego niebieskiego cliffjumpera i zielonego cfp. Żadne nie Brumily poza ecc88 gdzie rezik 10r do masy załatwił sprawę (było miejsce na pcb). No i czarna lampa nie chce mi chodzic na nos lampach, ale muszę sprawdzić napięcie katodowe i Borys ma to ogarnąć.
 
Ostatnia edycja:
wiorekw,u mnie to samo z tym,że z a9d.Radiatory nawet przy niedużym natężeniu dżwięku nagrzewają sie po godz. do ok 70 st .Dla mnie wygląda to na wzbudzanie się końcówek;nie było tego z układem symetri

Dobrze bylo by zmierzyc bias na tych malych tranzystorkach w A9 (reziki 100R obok nich), jedna z przypadlosci tej wejsciowki to dlogo stabilizujacy sie bias stopnia napieciowego ktory sobie powoli rosnie z temperatura a to z kolei pociaga za soba bias tranzystorow koncowych - co moze tlumaczyc wyzsza temperature radiatora koncowego.
Rozwiazanie --> zmierzyc wartosc po okolo 30min (rezy 100R w wejsciowce) i mi podac ta wartosc, nastepnie wymienic reziki na wieksza wartosc.



PS
Wbrew pozora obudowa pelni wazna czesc wzmacniacza takze trzeba ja takze dobrze rozbplanowac --> brumik.
 
Jak się ma nowy OPS3 v2.1 do starej wersji- tej gdzie płytka była miała wcięcia nad tranzystorami? Duża jest różnica? Pytam bo dawno temu kupiłem elementy i zawiesiłem temat. Teraz chciałbym ruszyć, ale nowa wersja nie zmieści mi się na radiator i do obudowy. Więc teraz mam dylemat czy inwestować w wszystko nowe(kondy, radiatory i obudowę), czy odkopywać starego i-ampa.
 
Dzięki borys za wskazówkę,sprawdzę.U mnie nic nie brumi ,jest kompletna cisza DC na wyjściu poniżej 1mV.Jedyny mankament to te dziwne zachowanie;zakładając skalę regulacji poziomu sygnału 0 do 10 to kiedy mam ustawioną cicho tak do 2-3 to radiatory szybko osiągają temperaturę 60-70 stopni (jakieś 30-45min),natomiast kiedy ustawię poziom tak na 5-6 po tym samym czasie słuchania radiatory są można napisać letnie (max 45stopni).
 
Jakie? skąd? Też planuję Vu. Holgin mi już układ machnal ten od Borysa

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Dokładnie to będą takie, u mnie też jest układ od Borysa.
A wskaźniki z modushop.
ff80a3544c056a5e981443e5f9678c0d_1511846398.jpg
 
Ostatnia edycja:
Dzięki borys za wskazówkę,sprawdzę.U mnie nic nie brumi ,jest kompletna cisza DC na wyjściu poniżej 1mV.Jedyny mankament to te dziwne zachowanie;zakładając skalę regulacji poziomu sygnału 0 do 10 to kiedy mam ustawioną cicho tak do 2-3 to radiatory szybko osiągają temperaturę 60-70 stopni (jakieś 30-45min),natomiast kiedy ustawię poziom tak na 5-6 po tym samym czasie słuchania radiatory są można napisać letnie (max 45stopni).

Mozna napisac tak jak kolega ampli, przy roznych poziomach glosnosci bedzie sie wydzielala rozna ilosc ciepla. Calkowita moc rozklada sie na ta, ktora trafia do glosnika oraz moc strat.
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra