• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Rowery i akcesoria


XC-60 mają klamrę - będziesz pewny, że but Ci się nie rozjedzie podczas jazdy ;) Mam 2 znajomych, którzy jeżdżą na szosie w butach tylko z rzepami i nie narzekają - rzepy też mocno trzymają, więc kwestia budżetu + minimalnej wygody (klamrą można dopiąć mocniej w trakcie jazdy, rzep trzeba cały odpinać). Oba modele XC-30 oraz XC-60 są polecane dla początkujących.

Ja w swojej kolarzówce mam PD-M520 + z jednej strony nakładki, a buty mavic rush z klamrą + 2 rzepy. Pedały z chyba najniższej półki, ale na razie dają radę :)
 
Ostatnia edycja:
Ktoś tu pisał że w spd się nie chodzi... to oczywiście totalna bzdura. Można spokojnie chodzić, podeszwa co prawda jest sztywna i same buty też sa cięższe ale spokojnie można w tym chodzić. Jeśli nie chcemy stukania to wykrecamy bloki. O ponowne poprawne przykręcenie nie ma co się martwić, po pierwszym przykręcenu zostaje ślad.
 
Co byście polecili do starego roweru pt "koń roboczy"? Zastanawiam się nad klamkomanetkami w przedziale cenowym ST-EF51 albo Avid FR5 + manetki Altus, z tym że nie mam pojęcia czy do starego, stalowego, ciężkiego trekingu warto ładować już ciut więcej kasy jak w drugiej opcji...

Nie chcę przesadzić, bo przynajmniej teraz strach zostawienia gdzieś przypiętego jest nieco mniejszy niż jakiegoś nowszego roweru.
 
mozesz opisac dlaczego?
ja nadal niechetny jestem... trudno mi sie przekonac :/

Kiedyś też przez to przechodziłem, bałem się wpinać, ale jak zacząłem jeździć treningi z innymi ludźmi, i odjeżdżali mi przede wszystkim pod górkę to się przesiadłem na spd. Początki są trudne, ale to szybko procentuje. Jeżdżę już jakieś 5 lat z spd i nie wyobrażam sobie jeździć w zwykłych butach. Poza lepszą pracą (pełny zakres pracy nogi podczas pedałowania) są przewiewne dobrze trzymają nogę, nie powodują odparzeń. Odpinanie wchodzi w nawyk po jakimś czasie, ale osiągi zdecydowanie się poprawiają.

- - - - - aktualizacja - - - - -


cyt. kol. dragon
"Ktoś tu pisał że w spd się nie chodzi... to oczywiście totalna bzdura. Można spokojnie chodzić, podeszwa co prawda jest sztywna i same buty też sa cięższe ale spokojnie można w tym chodzić. Jeśli nie chcemy stukania to wykrecamy bloki. O ponowne poprawne przykręcenie nie ma co się martwić, po pierwszym przykręcenu zostaje ślad."



Przepraszam ale chyba rozmawiamy o dwóch różnych rzeczach :)
Widziałeś kiedyś kogoś kto odkręcał sobie bloki żeby sobie pochodzić?? a potem je przykręca żeby dalej jechać??
które buty na rower są cięższe?? twoje? może w porównaniu do klapek..
często bloki (shimano) w spd są dwukolorowe, żółty kolor wierzchu bloku ściera się, pod spodem jest czarny, nawet w instrukcji jest napisane że jeżeli przetrą się do czarnego bloki należy wymienić
http://www.cyklotur.com/czesci/peda...w-spd-sl-sm-sh11-shimano,6401.html?skad=ceneo
z innymi firmami jest podobnie, ja używam na szosę shimano.
Ja swoje zmieniam co 1-1,5roku a chodzę w butach tylko wtedy gdy prowadzę rower do piwnicy lub gdzieś pod sklepem jak się zatrzymuje. Chyba że jakaś przygoda to częściej.
 
Ostatnia edycja:
W spd nie ma problemu z chodzeniem, mi się już zdarzyło pare razy 5km na butach po mieście chodzić, co prawda po szybkim marszu (w drodze do pracy...) na następny dzień czuć łydki :D
 
thomas: no i faktycznie mówimy o dwóch różnych rzeczach. Z tego co rozumiem używasz sprzętu do szos, ja do górskiej jazdy. Nie znam tego mocowania co przedstawiłeś w linku. Znam za to pedały i mocowanie takie jak tutaj http://allegro.pl/pedaly-spd-shimano-pd-m520-black-bloki-wys-24h-i4943132829.html

W przypadku butów pod takie mocowanie, wszystkie buciki od shimano w tym moje, które do tej pory przeglądałem były w porównywalnej wadze, dosyć dużej jak na but rowerowy przy czym mnie to w żadnym wypadku nie przeszkadza, a nawet ma to plusy.

Tak widziałem jak ktoś odkręca sobie bloki. Choćby ja i znajomy z którym byliśmy na wyprawie. 5 dni jazdy, po dotarciu do celu (wybrzeże) spędziliśmy tam 3 dni. W bagażu były tylko klapki nad wodę żeby nie dokładać wagi do sakw. Wystarczyło wykrecić imbusem bloki i można spokojnie smigać w psd jak w normalnych butach. Nawet nikt się nie połapie :) Montaż i demontaż tych bloków to minuta, więc nie wiem w czym problem...

Same bloki są odlewem, podeszwa z plastikowego odlewu = takim kombo możesz ściany burzyć. Po 5 latach użytkowania jednych bloków, w tym jazda i dużo chodzenia, w dalszym ciągu nie było problemów.

No i kolega Michal93 jak najbardziej ma racje, łydki w takim obuwiu dostają trochę po dupie ;) ale to również uważam za plus.
 
Co powiecie na Kross Evado 3.0 ?? :) Poszukuję coś na wiosnę dla siebie ... nówka... do 1700~1800zł ;)
Wzrost 178; noga w kroku jakieś 80. Drogi asfaltowe, w moich okolicach...

Poddajcie jakieś fajne propozycje ;)
 
Troche slabe korby w tym krossie.
tylko na korbe zwrociles uwage?
wg mnie ten rower jest nieco za drogi jak na to co oferuje

moj 29er, ktory z zasady jest duzo drozszy, kosztuje niewiele wiecej!
za taka cene da sie kupic najtanszego 29era!
wiec taki cross powinien kosztowac powiedzmy ok 1500zl


a propo korby
do wymiany mam srodkowa zebatke, ktora kosztuje 35zl
i tak sie zastatnawiam czy nie kupic tanszej nowej korby za 50-60zl?
czym one sie roznia poza waga?
 
może być tak, że ta tania korba ma zębatki z za przeproszeniem gównolitu i po 2kkm nie będzie się do niczego nadawała.. Kumpel miał w jakimś tanim specializedzie jakąś tanią korbę suntoura.. po wymianie łańcucha i kasety (pierwszej!) za żadne skarby korba tego nie chciała przyjąć..
 
A co polecicie ?? I jaką rame dla siebie brać :P wymiary podałem wczesniej ...

Tyle że Ty Paweł jestes wysoki... ja już nie :D
 
Tyle że Ty Paweł jestes wysoki... ja już nie
ale to nie ma znaczenia. kola takie same, rozmiar ramy sobie dobierzesz
roznica to jedynie przeznaczenie opon itp


Nie widziałem tego roweru na żywo, ale czy Ty czasem nie jesteś za ciężki na niego? (obręcze, opony i widelec)
wytrzyma - widzialem takich na slabszych rowerach :p

przegladalem jeszcze oferte authora - maja tansze rowery tego typu

zastanow sie dobrze co chcesz z tym rowerem robic i jak duzo bedziesz jezdzil
zeby pozniej sie nie okazalo ze za czesci zamienne bedziesz placil tak jak ja! :???:
wiec tutaj kaseta 7-8 rzedowa jest sporym plusem! ;)
tak samo v-brake bedzie tez na plus jezeli chodzi o niezawodnosc i koszty serwisu ;)
 
Powrót
Góra