• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Tanie cd vintage

Używało go przynajmniej setki osób i żadna nie miała jakichkolwiek problemów

Milion much je gówno, ale to nie znaczy, że jest dobre :) Już o tym wiele razy było, przy różnych okazjach.

Mój wzmacniacz klasy D przenosi tak do 35 kHz z powodu filtru na wyjściu, który ogranicza slew rate mniej więcej do pasma audio. Także u mnie te częstotliwości będą jakoś tłumione. Co innego wzmacniacz klasy AB.
 
Gratuluje 3lite, a i tak znajda się tacy co będą psy wieszać na Sony ;p
Podobne wrazenia po otwarciu wzmacniaczy, i nawet nie tych topowych, wystarczy zajrzeć do takiego TA-F670ES czy 690ES, za tak zbudowane urządzenia teraz trzeba placic po 10tys i wiecej

Bo kiedys .... wiele, wiele lat temu to sony ES, to bylo cos ...... dzisiaj z sony to tylko PS4 ;)
 
Milion much je gówno, ale to nie znaczy, że jest dobre :)
Sprawdzałeś organoleptycznie czy oglądałeś wykresy ? :)

Najciekawsze w tym wszystkim jest to że nie słuchając z góry zakładasz , że musi grać źle i będą miały miejsce wyimaginowane problemy
Czyli szukasz dziury w całym :)
Udowodnij to praktycznie , chętnie zapoznam się z wynikiem odsłuchowym
 
Ostatnia edycja:
Sprawdzałeś czy oglądałeś wykresy ?

Niestety nie mam zamiaru takiego czegoś podłączać pod mój wzmacniacz i kolumny.

Sztuką jest coś zrobić poprawnie i tak, aby dobrze grało. Ja nie wrzucam byle czego do systemu audio z nadzieją, że nuż się uda i nic mi się nie wzbudzi, a tweeter będzie żył.

musi grać źle

Bzdury. Nic takiego nie napisałem.

będą miały miejsce wyimaginowane problemy

Problemy są udowodnione przez testy laboratoryjne na podanej stronie, ale przecież skoro nie słuchasz wykresów, to oczywiście ich nie ma :)

Udowodnij to praktycznie

Było udowodnione, ale zawsze kończysz to wszystko jednym argumentem - "nie słucham wykresów".

Szkoda takiej rozmowy, ponieważ ja się produkuję, a otrzymuje tylko jeden argument, który już się robi nudny.

W każdym wypadku ja swoje napisałem względem idei NOS i nawet podałem rozwiązanie względem nadpróbkowania, które mogłoby przybliżyć NOS w poprawnej aplikacji.

Specjalnie nawet pomijałem argumenty względem IMD w paśmie audio:

Pomijam tutaj IMD aliasów wracających do pasma audio. Może kogoś to jara, nie wnikam
Pomińmy IMD w paśmie audio

Próbując pokazać inne problemy, które nie wpływają na dźwięk.
 
Ostatnia edycja:
Bo kiedys .... wiele, wiele lat temu to sony ES, to bylo cos ...... dzisiaj z sony to tylko PS4 ;)

Nawet dzis te urządzenia sa bardzo wysokiej klasy, wielu naprawdę wielu producentow moglo by sie uczyć od sony jak sie robi odtwarzacze i wzmacniacze, budowa nawet tych srednich modeli to kawał porzadnej roboty za ktora dzis trzeba zapłacić 5 cyfrowa kwote.

dzwiek to kwestia gustu, trzeba zgrac ze soba caly system.
jak komus sie to uda to juz z firma Sony sie nie rozstaje.
 
Szkoda takiej rozmowy
Pod tym względem całkowicie się z Tobą zgadzam :)
Nasza polemika zaczyna przypominać rozmowę głuchoniemego z niewidomym :)
Ty o górach , ja o chmurach :)

Może kiedyś uda się przedyskutować tę sprawę na żywo , łatwiej będzie wyjaśnić sporne kwestie
 
Wracając do tematu. Swego czasu miałem Pioneer PD-7700. Ciekawy mechanizm z talerzem, coś jakby gramofon. Płytę kładło się do góry nogami. Profil brzmienia... kwestia gustu, trochę rozjaśniony... mnie pasowało. Używałem parę ładnych lat, czytał wszystko, łącznie z płytami chodnikowymi. Do dziś żałuję, że sprzedałem.
Podobno jedne z najlepszych mechanizmów. Gdzieś mi mignęło, że Nykiel na ich bazie dokładał swoje DAC i pchał.
 
Jeszcze jakbyś mógł - co myślisz o interpolacji liniowej w prostym filtrze cyfrowym?
Dla zabawy można zrobić :)
Ale lepsze efekty sin(x)/(x) :)

Ciekawe natomiast może być zrobienie tego częściowo analogowo .
Opóźnienie robisz cyfrowo a sumowanie analogowo wykorzystując N daców (dla N razy OS ).
Widziałem nawet projekt na diyaudio.com gdzie gość użył 16 kości TDA1541 na kanał :D
Tanio można to zrobić z TDA1543 .


Czyli z samym syfem w.cz. od DAC nie powinno być problemu? Jak patrzysz na jakąś wyższą amplitudę, powiedzmy -4 dBFS, to syf w.cz. ma małe znaczenie względem samego sygnału, ale co jeśli puścimy sinusa o amplitudzie -90 dBFS?
Jak podasz sinus to może być problem :) Ale jak puścisz sinus to i tak jest problem :D
Przy muzyce jedynie w grę wchodzą IMD i to one zwykle są powodem zmiany brzmienia ale jak ktoś lubi to niech słucha :)
Uszkodzenie TW jak i ampa jest mało prawdopodobne ale możliwe .
 
Dla zabawy można zrobić
Ale lepsze efekty sin(x)/(x)

Zrobiłem 2x OS z interpolacją liniową (w sensie, że dodatkowa próbka jest po środku linii między dwoma) i w sumie to gra normalnie :D Muszę nad tym posiedzieć, a jeszcze lepiej, to bym widział interpolację wielomianową jakiegoś większego rzędu, ale tego na prostym FPGA nie ogarnę i na daną chwilę wydaje mi się to dosyć trudne...

Zastanawiam się też, czy wstawianie próbek zerowych (jak to robią praktycznie wszystkie filtry cyfrowe) jest naprawdę tak dobrym rozwiązaniem? Czy po prostu prostym i daje odpowiednie efekty?

Ciekawe natomiast może być zrobienie tego częściowo analogowo .
Opóźnienie robisz cyfrowo a sumowanie analogowo wykorzystując N daców (dla N razy OS ).
Widziałem nawet projekt na diyaudio.com gdzie gość użył 16 kości TDA1541 na kanał
Tanio można to zrobić z TDA1543 .

No ale to nie jest interpolacja liniowa, no chyba, że coś źle zrozumiałem. Następna próbka jest taka sama jak poprzednia :) Co nie zmienia faktu, że taki DAC na 16x TDA1541 bym chętnie przygarnął :D Fajna kostka, dodać do tego synchroniczny zegar względem BCLK dla DEM i będzie jeszcze lepiej :)

Jak podasz sinus to może być problem Ale jak puścisz sinus to i tak jest problem
Przy muzyce jedynie w grę wchodzą IMD i to one zwykle są powodem zmiany brzmienia ale jak ktoś lubi to niech słucha
Uszkodzenie TW jak i ampa jest mało prawdopodobne ale możliwe .

No tak... nie pomyślałem, że dla muzyki nie będzie tego problemu :) Co do IMD się zgadzam, dlatego to omijałem, ponieważ może komuś się podobać, nie wnikam.
 
Doszedl Sony CDP-338ESD oczywiscie w stanie dalekim od opisywanego przez sprzedajacego, nie czyta polowy CD-R nie ruszyl na poczatku tez nowej oryginalnej plyty wyciagnietej z folii.



Nie dziala krancowka szuflady, szuflada otwiera sie i od razu zamyka...zaczynamy od diagnozy problemu na 1 rzut oka kolimator matowy, po czyszczeniu naped wczytuje TOC, pracuje cicho podczas przeskakiwania ze sciezki na sciezke, stop-start robi w ulamek sekundy, 1 track do ostatniego tak samo.

Pozostal problem randomowych przeskokow, regulacja TG daje poprawe ale nawet przy skrajnym ustawieniu zdarzaja sie przeskoki, rozebralem cala soczewke, zespol fotodiod tak samo matowy jak kolimator, po czyszczeniu w ustawieniach default wydaje sie byc normalnie, zobaczymy po kilku godzinach, dniach testow
 
Nie bardzo wiem co masz na mysli? ten odtwarzacz ma 25-26 lat wiec wymaga czyszczenia i kalibracji, a porownanie do radioodtwarzaczy czy miniwiezy to juz wgl przegiecie :)
 
Doszedl Sony CDP-338ESD oczywiscie w stanie dalekim od opisywanego przez sprzedajacego

Też ostatnio mnie strzela kupując cokolwiek ze starszego sprzętu na allegro. Oczywiście wszystko 100% sprawne od dziadka co do kościoła jeździł.

1: dokupiłem sobie magnetofon do wieży Technicsa (w sumie bardziej, żeby ładnie wyglądał), ale z epoki ~1984 i jeden z wyższych modeli (3-głowicowy). Niby po wymianie pasków i kółka. Oczywiście obroty sobie pływają, jak chcą. Dobrze, że i tak planowałem rozebrać mechanizm i wykąpać oraz przesmarować wszystko.

2: załatwiałem koledze gramofon (SL-J1). 100% sprawny, a jakże :) W planach miałem wymianę elektrolitów. No i dobrze, że od razu się za to zabrałem, bo główny kondensator w zasilaczu miał wyciek, oraz był pęknięty kabel łączący płytę główną z silnikiem napędzającym talerz (tak tak, silnik się nie kręcił z tego powodu).
 
Ja miałem to samo. Kupując 30 letni sprzęt trzeba się z tym liczyć.

Co tam dokładnie w tym 338ESD siedzi? TDA1541 czy TDA1541A? Jak ten pierwszy, to może warto pomyśleć o wymienia na wersje A - lepsze parametry.
 
PCM 58P gradacja J, bardziej mi odpowiada od TDA.

I tak bede chcial sobie za jakis czas kupic dawce lasera na zapas, chociaz poki co po samym czyszczeniu kolimatora i diod, smarowaniu prowadnicy karetki i lozysk silnika napedu plyty wszystko pracuje jak nowe. Tracking i Focus ustawiony zgodnie z serwisówka
 
No tak, myślałem o innej wersji. Dobra kostka. Chociaż faktem jest, że granie tych kostek już mocno zależy od aplikacji.
 
namiastke tego co oferuje 338ESD mialem kiedys maja CDP-970 i CDP-950, juz wtedy wiedzialem ze jak cos to tylko Burr Brown
 
Panowie jeżeli już mowa o cdp 950 to mam mały problem z tym odtwarzaczem, nie działa mi podgłaszanie z pilota. Ręcznie potęcjometr działa jak należy i reszta funkcji z pilota również. Ktoś juz może to przerabiał ? Dodam tylko ze mam pilota silvercrest ten podswietlany z lidla.
 
namiastke tego co oferuje 338ESD mialem kiedys maja CDP-970 i CDP-950, juz wtedy wiedzialem ze jak cos to tylko Burr Brown
Wcale się nie dziwię :)
Dla mnie po wielu latach doświadczeń odsłuchowych został na placu boju tylko Burr-Brown i Analog Devices
Philips nigdy tak naprawdę nie dochrapał się wybitnej kostki DAC
Pomimo bardzo mocnego lansowania TDA w swoich i niewolniczych produktach :)
Nie zmienia to faktu że kiedyś może się to zmienić
Czasami nawet niszowi producenci robią coś naprawdę dobrego , tylko na ogół firemka i tak pada albo zostaje wykupiona
 
Powrót
Góra