• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

UniAMP by Irek - pierwsze testy i odsłuchy :)

w projekcie masz podane 2x35V jałowo,z tego co pisze irek na trafach podaja wartosc napiecia ale juz pod obciazeniem czyli musisz nabyc transformator 2x32V,pod obiciazeniem masz zawsze wyzsze napiecie
 
Będzie dobre, sam mam takie tylko mocniejsze. Co do wersji audio - wg mnie nie ma sensu. Podstawowa wada tej wersji to środek zalany żywicą przez co nie można przewinąć trafa w razie zmiany napięcia lub uszkodzenia zwojów. Różnica w cenie też jest duża. Lepiej włożyć tę kasę w lepsze wykończenie :].
 
też masz z toroidy.pl? W mocniejsze nie wiem, chyba nie ma sensu pakować pieniędzy bo mocy większej nie osiągnę ;] chyba że kilka W :razz: także chyba takie będzie najlepsze co??
 
Też mam z Toroidy.pl

250VA 2x32V w wersji standardowej, jak chcesz te kilka wat więcej to weź 250VA 2x35V ale wtedy będą Ci się bardziej grzały elementy, szczególnie tranzystory mocy, jak Irek wspomniał.
 
w projekcie masz podane 2x35V jałowo,z tego co pisze irek na trafach podaja wartosc napiecia ale juz pod obciazeniem czyli musisz nabyc transformator 2x32V,pod obiciazeniem masz zawsze wyzsze napiecie
Pod obciążeniem napięcie maleje a nie rośnie. Jeżeli byś kupił 2x35(pod obciążeniem) to jałowo załóżmy by było 2x38, a tego mogły by już nie wytrzymać kondensatory na 50V.
 
to mówiliście że 2x35V nie bardzo, ja bym obstawał przy 2x32V 250VA, takie byłoby chyba idealne co?? ile V miało by jałowo?? 35?
PS: co do mocniejszego trafo chodziło mi o to że chyba nie ma sensu kupować 300VA bo nie osiągnę więcej mocy jedynie może pare W.
To co? zamówić z toroidów takie: http://www.toroidy.pl/index.php?pag...ufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=2 wersja standard.
Będzie idealne na 100%??
 
Co prawda ja mam 2x36V i 300VA z toroidów i kondensatory spokojnie dają radę.
mateusz77892 napisał:
ja bym obstawał przy 2x32V 250VA
Myślę, że możesz spokojnie brać. Te kilka voltów nie zrobi różnicy.
 
irek napisał:
Wiec cos nie tak jest w ukladzie, bardzo zadko trafiaja sie na tyle duze rozrzuty tranzystorow wejsciowych ze napiecie stale na wyjsciu ma za duza wartosc ale piszesz ze wczesniej bylo ok. No chyba ze zmieniales tez trany wejsciowe a nie zrobiles tego parami albo trafily sie felerne.

No wlasnie, musiałem wymienić T8 bo okazało się że po tym uszkodzeniu także siadł. Miałem jakiś BC546B innego producenta z zapasów i taki założyłem.
Dziś wymieniłem na egzemplarz tego samego producenta co reszta - skutek: napięcie jałowe na kanale 8mV :).

Dziękuję za poradę. Teraz spróbuję wzmacniacz trochę pomęczyć.

Pozdrowienia
 
1.Bardzo proszę mi powiedzieć i napisać obok jakiego rodzaju mają być kondensatory?
2 18pF/50V C9 C27
4 47pF/100V C4 C11 C24 C31
2 470pF/50V C7 C29
8 100nF/63V C1 C2 C10 C14 C20 C26 C32 C34 FOLIOWE?
1 1uF/25V C13
2 4u7/25V C6 C28
2 10uF/25V C17 C21
3 47uF/25V C8 C16 C25
4 47uF/63V C3 C15 C22 C33
2 10.000uF/50V C18 C19 ELEKTROLIT

2.No i poza tym kondensator foliowy to tylko taki plastikowy sześcianik czy też taki podobny do ceramika kształtem np.
http://www.allegro.pl/item1020937911_1020937911.html#gallery
bo mówiłem że foliowe to mi koleś dawał takie jak ceramiki, to mu podziękowałem.

3.Mostek... czy mógłbym dać mostek np. 25A 1000V?? Czy im mocniejszy tym mniej by się grzał??
 
2 18pF/50V C9 C27 -Ceramik
4 47pF/100V C4 C11 C24 C31-Ceramik
2 470pF/50V C7 C29-Ceramik
8 100nF/63V C1 C2 C10 C14 C20 C26 C32 C34 pytaj o MKT napewno maja w elektroniku unitrel badz "elektronika" na nowym miescie
1 1uF/25V C13 -elektrolit
2 4u7/25V C6 C28-elektrolit
2 10uF/25V C17 C21-elektrolit
3 47uF/25V C8 C16 C25-elektrolit
4 47uF/63V C3 C15 C22 C33-elektrolit
2 10.000uF/50V C18 C19 ELEKTROLIT -nie polecam zakupu w elektroniku koszt jednego 10000uf to cena ok 20zl x2 mamy 40zł tyle ja placilem ale w wersji hi end


mateusz77892 napisał:
3.Mostek... czy mógłbym dać mostek np. 25A 1000V?? Czy im mocniejszy tym mniej by się grzał??
Niema sensu dawac az takiego duzego,pozatym bylby problem z umieszczeniem go na plytce mozesz wstawic 8,10 amperowy,czym wiekszy mostek tym wydaje mi sie ze lepiej radzi sobie z odprowadzaniem ciepla,ale mozesz od strony arek zamotnowac sobie kawalek blaszki ktora bedzie pełnila role radiatora
 
kaman777 napisał:
8 100nF/63V C1 C2 C10 C14 C20 C26 C32 C34 pytaj o MKT napewno maja w elektroniku unitrel badz "elektronika" na nowym miescie
No ok ale tak jak pytałem MKT to są tylko takie w plastikowym sześcianie? czy te co wyżej link podałem też są dobre, choć wyglądem przypominają ceramiki??
I te szare u irka MKT to jakie?

a 10.000uf w rutroniku pytałem są po 9 zł bodajże. a Hi endowe będą się różnić znacząco od zwykłych?
 
mkp to sa kondesatory foliowe,mkt poliestrowe,100nf to sa tylko kondesatory bocznikujace wiec bez znaczenia ktore wlutujesz nie odczujesz roznicy

[ Dodano: 2010-06-08, 15:57 ]
szescienne to sa wlasnie mkt te z linku bardziej przyminaja mkp ale tak jak pisalem powyzej
 
te dwa duze szare to sa kondensatory wejsciowe i maja 2,2uF. Ciezko je kupic i sa dosc drogie dlatego mozna wlutowac zwykle elektrolity, z foliowych miniaturek na 50V mozna kupic co najwyzej 4,7uF nie ma znaczenia jakiego typu beda czy mkt, mkp, mkse itd bo to wszystko sa kondensatory foliowe.
 
To ja mam takie pytanie w związku z tymi kondensatorami. Czy będzie duża różnica pomiędzy 2,2 a 4,7uF?
 
Zachęcony opiniami zakupiłem ostatnio Uniampa od Irka. Wzmacniacz zaskoczył mnie bardzo pozytywnie :) Gratulacje dla konstruktora :wink:

Myślę też jakiejś skrzynce do niego i pomyślałem, że chciałbym mieć analogowe wskaźniki wysterowania z podświetleniem (jak w starszych wzmacniaczach). Czy ktoś może przerabiał taki temat ?
 
Powrót
Góra