Monitory 8 calowe sa moze mało popularne ale raczej z powodu wielkości. To już sa monitory bliskiego-średniego pola i nie bardzo jest sens takie nosić, a i nie kazde studio bedzi emiało warunki do optymalnego ustawienia. A własnie monitory bliskiego pola maja tę zalete że realizator może je łatwo przytargac do studia, postawic na konsoli blisko twarzy i robic na takich do których ma zaufanie i jest przyzwyczajony.
Powiem tak: temat studia i wszystko co z nim zwiazane to moje hobby. Teraz np kupilem stare atari do zabawy z midi i starymi samplerami, no ale nie o tym mialem... Otoz bardzo duzo czytam fachowych stronek, gdzie wypowiadaja sie ludzie z wieloletnym doswiadczeniem i niestety ciagle przewija sie ta sama mantra, kolumny dwurozne 8 calowym basem sa 99% przypadkach kiepskie jakosciowo, szczegolnie do miksu. O ile komponowac w domu mozna na byle czym, to jesli chodzi o miks to trzeba naprawde precyzyjnych i specjalizowanych narzedzi. Czesto stosuje sie dodatkowe glosniczki szerokopasmowe czy zestawy 2.1 komputerowe do panowania nad miksem. Jednak to te glowne monitory bliskiego pola sa najwazniejsze. Niestety dla 8 calowcow malo jest pochlebnych opinii.
Nie chce sie spierac co jest lepsze, pisze tylko co mowia specjalisci w tym temacie. Tonsile AMS 1 byly swietne w swojej kategorii, ale pewnych kwestiach ustepowaly miejsca wlasnie mniejszym, glosnikom.
Probowales czasowego zgrania glosnikow? Warto poswiecic temu troche uwagi.