• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
dabyl, takie coś Cię śmieszy??


Akurat spojlery i dyfuzory to tak zwany "wieś style", ale wpisz sobie w google: german style lub cult style. Są to piękne style tuningowe i bardzo subtelne, ale skutecznie podkreślają "urodę" auta. Nie widzę w tym nic złego jeśli ktoś chce sie poytywnie wyróżniać z tłumu szaraków ;)
 
Michał K. napisał:
ogólnie jestem zdania, że fabryki sie nie poprawia

Jestem tego samego zdania. Lekkie przeróbki dopuszczam typu dodanie lepszych felg, jakieś gadżety poprawiajace funkcjonalność ale nie trawie szelkiego rodzaju "doklejek" typu plastikowe bad looki, przesadzone spojlery i zderzaki, nakładki na wydechy itp ulepszacze które są po prostu żałosne.

Co do obniżenia zawieszenia to mam mieszane uczucia, może i fajniej wyglada i lepiej sie prowadzi ale faktyczne zalety na tym się końćzą a później są same wady ;). Droższe częsci, koniecznosć wymiany sprężyn i amorków to spory koszt który nijak sie ma czasem do ceny auta do którego te ulepszenia sie montuje, ciekawe czy ktoś z domorosłych tuningowców zastanawia sie nad geometria takiego zawieszenia i późniejzszym zużywaniem opon.
Twardy zawias + niski profil opony to drastyczne zmniejszenie komfortu a tego nie lubię :mrgreen:
 
Michał K., jaki masz silnik przy tej calibrze?

ŁukaszN napisał:
dabyl, takie coś Cię śmieszy??

hmm ten Golf II, to te lampy przednie śmieszą troszke :razz: takie moje zdanie tylko :wink:
ale ta IV to ładna , bo chyba seria :mrgreen:
 
ŁukaszN, no szczerze mówiąc trochę śmieszy. Przecież "dwójka" to jakaś totalna porażka. "Czwórka" jest lepsza tylko dlatego, że niewiele w niej zmieniono ;) Przecież w trakcie procesu projektowania samochodu (choć trzeba przyznać, że chyba nie każdego :razz: ) siedzi nad tym jakiś designer, który ma wizję nadwozia jako całości i doklejenie spojlera gryzie się później z odbiorem tej właśnie całości.

Ale mi wcześniej nawet nie chodziło o sam fakt wyglądu samochodu tylko o to, że wielu z tych "tjuningowców" traktuje później taki samochód jak jakąś sportową furę - a to już jest śmieszne do potęgi :razz:
 
dabyl napisał:
Ale mi wcześniej nawet nie chodziło o sam fakt wyglądu samochodu tylko o to, że wielu z tych "tjuningowców" traktuje później taki samochód jak jakąś sportową furę - a to już jest śmieszne do potęgi
Nie raz mógłbyś się zdziwić jakbyś spotkał taką MKII z VR6 pod machą, zrobioną zgodnie ze sztuką.
Kumpel ma corsę A 2.0 turbo(silnik z calibry), z zewnątrz poza pakietem z gsi niczym się nie wyróżnia, a jedyne druciarstwo to siateks w grillu, który wynikł z tego, że orginalny plastik w grilu wadził o wentylator(ori wentylator zza chłodnicy musiał wylecieć, bo nie mieścił się z turbiną :P )

dabyl napisał:
Przecież "dwójka" to jakaś totalna porażka.
A w którym momencie ta II to porażka?
dabyl napisał:
Przecież w trakcie procesu projektowania samochodu (choć trzeba przyznać, że chyba nie każdego ) siedzi nad tym jakiś designer, który ma wizję nadwozia jako całości i doklejenie spojlera gryzie się później z odbiorem tej właśnie całości.
Owszem, ale w takich firmach jak Kamei, Irmscher, Mattig, Rieger też siedzą jacyś designerzy, którzy poprawiają wygląd auta wg swojej wizji.
Na tym polega styling, poprawiasz auto pod swój gust, a jeśli to są neony, badziewny laminat to tylko indywidualna sprawa właściciela auta, bo to on nim będzie jeździć.

Sam jestem zwolennikiem German i cult stylu, mimo, że auto robię w kierunku rat style.

Nie mam nic przeciwko laminatom, ale tylko jeśli są markowe(np. rieger czy mattig), bo są wykonane z odpowiednią technologią, mają TUV i są znacznie wytrzymalsze od badziewia z allegro.


Ideą tuningu jest wyróżniać się z tłumu, a więc co to za tuning, jak auto jest seryjne.
Faktem jest, że coraz więcej wieś tuningu jest na naszych drogach, niestety wynika to z faktu, że dzieci naoglądają się szybkich i wściekłych, a później tanim kosztem chcieliby osiągnąć podobny efekt. Problem w tym, że tuning nigdy nie był i nie będzie tani.
 
yxzabc napisał:
Michał K., jaki masz silnik przy tej calibrze?

2.0 16v

Yoshi_80 napisał:
Jestem tego samego zdania. Lekkie przeróbki dopuszczam typu dodanie lepszych felg, jakieś gadżety poprawiajace funkcjonalność ale nie trawie szelkiego rodzaju "doklejek" typu plastikowe bad looki, przesadzone spojlery i zderzaki, nakładki na wydechy itp ulepszacze które są po prostu żałosne.

Niech to ktoś pogrubi i powiększy czcionke ;) Święte słowa :cool:
 
cursor, pewnie masz dużo racji - ja się na tym nie znam, nie wiem nawet co to za style tuningowania, o których piszecie - aż z ciekawości poszukam czegoś o tym na necie. Chodzi mi tylko o to, że ogromna większość "podrasowań" w Polsce (a pewnie nie tylko w Polsce) to zwykłe dokręcenie przypadkowego spojlera, zmiana świateł na jakieś imitujące najnowszą "beemkę" i zamontowanie jakiejś buły na końcówke wydechu - to raczej z golfa 1,4 z gazem nie zrobi Ci samochodu o sportowych osiągach a często tak jest właśnie traktowane. I to o to chodziło mi z tą śmiesznością ;)
 
dabyl napisał:
cursor, pewnie masz dużo racji - ja się na tym nie znam, nie wiem nawet co to za style tuningowania, o których piszecie - aż z ciekawości poszukam czegoś o tym na necie. Chodzi mi tylko o to, że ogromna większość "podrasowań" w Polsce (a pewnie nie tylko w Polsce) to zwykłe dokręcenie przypadkowego spojlera, zmiana świateł na jakieś imitujące najnowszą "beemkę" i zamontowanie jakiejś buły na końcówke wydechu - to raczej z golfa 1,4 z gazem nie zrobi Ci samochodu o sportowych osiągach a często tak jest właśnie traktowane. I to o to chodziło mi z tą śmiesznością
Ale to oznacza, że golfa z fotki u góry strony można nazwać porażką, jak się nawet nie zna stylów tuningowych, a w tym golfie nie widać żadnych elementów o których wspomniałeś
 
melisław napisał:
Michał K., i tak od zera do setki masz 8,5s :twisted: (LET --> 6.8 ;) )
8.0s ma kadett gsi 16V. Calibra ma 9s(10s ma c20ne).

Ciekawe czemu opel do calibry zamiast c20ne nie pakował jako podstawowy silnik c20seh, zawsze to 15KM więcej i lepszy przebieg momentu(czuć różnicę między jednym i drugim silnikiem)

A c20xe to dobra baza pod turbo. Odprężyć silnik, dmuchnąć 0,5bara wysterować jakimś ecumasterem i 200km jest do osiągnięcia.
 
A u mnie w garazu (no dobra, kolegi :P ) stoi astra 1.4 juz ;) stargowalem do 750zl, tj gosc opuscil z 900 na 800 samemu, bo w polowie drogi do sc padła - alternator nie ladowal a aku sie rozladowal. Altek juz naprawiony - odpiał sie :D haha.

Do zrobienia:

cos z heblami - wyciek oleju na przewodach albo serwie
budzik - linka predkosciomierza, czujnik temp
zmienic przewody wn, oleje,plyny,pasek rozrzadu (dziala - ale to dla bezpieczenstwa)
zarowka w prawym swietle padła
maske lekko wyklepac, kupic/zrobic/ polke tylnia.
cos z elektryka chyba/przelacznikami, jutro to obejrze na spokojnie.
uszczelka pod pokrywa zaworow.

reczny dziala i to dobrze, niewiem czemu wtedy nie smigalo, moze cos przymarzlo, wkoncu bylo -20*C.
 
Mój kolega ma takie oto ciekawe i rzadko spotykane autko. Skoro golf z obrazka się nie podoba, to może ibizka full seria ładniejsza :wink:
grzesiek2014072007011.jpg
 
Powrót
Góra