Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Artyku³y

Collapse
  •  
  • Filtr
  • Czas
  • Poka¿
Clear All
new posts

  • Fornirowanie

    Fornirowanie

    Gotowe obudowy mo¿emy wykoñczyæ na 3 sposoby: pomalowaæ, okleiæ foli± winylow± lub okleiæ naturalnym fornirem. Pierwszy sposób jest tani i szybki, niestety aby osi±gn±æ dobre rezultaty musimy mieæ idealnie g³adk± powierzchniê, kabinê do lakierowania oraz specjalny pistolet do malowania. Drugi sposób jest tañszy, przynosi dobre rezultaty, jednak obudowa jest bardzo podatna na zarysowania i uszkodzenia. Trzeci i wed³ug mnie - najlepszy sposób - to oklejenie obudowy naturalnym fornirem. Fornir to naturalne...
    Zobacz więcej | Idź do posta

  • Regeneracja g³o¶nika

    Regeneracja g³o¶nika

    Ka¿dy u¿ytkownik Altusów po kilku lub kilkunastu latach spotka³ siê zapewne z tym samym problemem. Górne zawieszenie g³o¶ników nisko i ¶redniotonowych z up³ywem czasu po prostu siê rozpada. Nie dotyczy to tylko g³o¶ników z typowym, pianowym zawieszeniem stosowanym przez Tonsila. Nawet zawieszenie gumowe z up³ywem lat staje siê twarde i pêka. Takie g³o¶niki nie nadaj± siê do u¿ytkowania, nale¿a³o by je wymieniæ na nowe. Komplet g³o¶ników do Altusów to koszt oko³o 600z³, jest jednak inna, tañsz...
    Zobacz więcej | Idź do posta

  • Wyt³umianie obudowy

    Wyt³umianie obudowy

    Ka¿dy g³o¶nik dynamiczny promieniuje falê d¼wiêkow± tyln± stron± membrany, tak naprawdê d¼wiêk to nic innego jak zmiana ci¶nienia z okre¶lon± czêstotliwo¶ci±. Przy okazji pracuj±cy g³o¶nik pobudza do drgañ obudowê, która równie¿ gra!. Niestety nie jest to po¿±dane, "graj±ca obudowa" wprowadza zniekszta³cenia. Aby zmniejszyæ to zjawisko stosujemy wyt³umienie oraz wzmocnienia wewnêtrzne. O ile w przypadku obudowy z otworem czê¶æ energii promieniowanej przez tyln± stronê membrany jest wykorzystywana,...
    Zobacz więcej | Idź do posta

  • Jak zrobiæ obudowê

    Jak zrobiæ obudowê

    W tym dziale poka¿ê jak wykonaæ we w³asnym zakresie obudowê. Do jej wykonania nie trzeba mieæ super warunków ani drogich maszyn. Przede wszystkim nale¿y mieæ dobre chêci, znaæ siê trochê na majsterkowaniu oraz posiadaæ du¿± cierpliwo¶æ. Jak to przewa¿nie bywa w¶ród pocz±tkuj±cych, chc± oni jak najszybciej skoñczyæ swoje dzie³a, nawet w ci±gu jednego dnia. Mo¿na oczywi¶cie zbudowaæ subwoofer czy kolumnê w ci±gu jednego dnia, jednak ¿eby uzyskaæ dobre walory estetyczne i akustyczne nale¿y po¶wiêciæ...
    Zobacz więcej | Idź do posta

  • Wytrzyma³o¶æ mocowa

    Wytrzyma³o¶æ mocowa

    Jednym z wa¿nych parametrów g³o¶nika jest moc znamionowa. Dla g³o¶ników niskotonowych mierzona jest przy czêstotliwo¶ci 1kHz wed³ug odpowiedniej normy (niestety nie ma jednej normy, wiêc porównywanie g³o¶ników ró¿nych firm pod tym k±tem mo¿e nie byæ obiektywne). Moc typowego g³o¶nika o ¶rednicy 18cm ¶redniej klasy wynosi 60W. Czy to oznacza, ¿e mo¿emy do tego g³o¶nika bez obaw o jego zniszczenie podaæ 60W? Niestety nie zawsze. Owszem, taki g³o¶nik wytrzymuje 60W przy 1kHz, ale zespó³ g³o¶ni...
    Zobacz więcej | Idź do posta

  • Zamkniêta vs bass-reflex

    Zamkniêta vs bass-reflex

    Je¶li nie jeste¶my pewni jak± obudowê wybraæ, ten artyku³ powinien rozwiaæ pewne w±tpliwo¶ci co do typu obudowy. Na pocz±tku jednak, nale¿y sobie odpowiedzieæ na pytanie czego oczekujemy od ostatniego ogniwa w naszym systemie. To, jak± obudowê wybierzemy jest wy³±cznie kwesti± naszego gustu jako s³uchacza. Obydwie obudowy maj± swoje s³abe i mocne strony, wszystkie przyk³ady pokazane poni¿ej opieraj± siê na tym samym g³o¶niku, artyku³ ma charakter porównania ze sob± dwóch obudów o podobnej objêto¶ci....
    Zobacz więcej | Idź do posta

  • Obudowa band-pass

    Obudowa band-pass

    Obudowa band-pass, zwana te¿ pasmowo-przepustow±, jest akustycznym filtrem dolnoprzepustowym. G³o¶nik zamontowany jest w przegrodzie wewn±trz obudowy, jedn± stron± pracuj±cy w obudowie zamkniêtej, drug± w obudowie bass-reflex. Charakterystyka przenoszenia obudowy band-pass zaczyna spadaæ przy 80-200Hz (w zale¿no¶ci od wielko¶ci i czêstotliwo¶ci strojenia obudowy). Z tego wzglêdu ten rodzaj obudowy mo¿e byæ (i jest) stosowany tylko w subwooferach. Nie jest prawd±, ¿e ten rodzaj obudowy osi±ga ni¿s...
    Zobacz więcej | Idź do posta

  • Obudowa bass-reflex

    Obudowa bass-reflex



    Jak to dzia³a
    Ten rodzaj obudowy jest dzisiaj najczê¶ciej spotykany. W obudowie bass-reflex wykorzystujemy energiê promieniowan± przez tyln± stronê membrany, dziêki czemu mo¿emy uzyskiwaæ ni¿sze dolne czêstotliwo¶ci graniczne ni¿ w obudowie zamkniêtej. Oprócz tego, obudowa bass-reflex pozwala nam uzyskiwaæ wiêksz± sprawno¶æ w zakresie niskich czêstotliwo¶ci, oraz ograniczyæ zniekszta³cenia nieliniowe w tym zakresie. Do obliczenia pojemno¶ci obudowy musimy znaæ: Fs, Qts, VAS. N...
    Zobacz więcej | Idź do posta

  • Obudowa zamkniêta

    Obudowa zamkniêta

    Do lat 1980 by³ to najbardziej popularny typ obudowy, potem wypierany przez obudowy typu bass-reflex. Jednak dziêki dobrej charakterystyce impulsowej obudowa ta ma jeszcze wielu zwolenników. W tym wypadku g³o¶nik pracuje w szczelnej obudowie i porusza siê na tzw poduszce powietrznej. Obudowa tego typu jest mniej podatna na niedok³adno¶æ obliczeñ. Do obliczenia musimy znaæ: Fs, Qts, Vas. Oprócz tego musimy przyj±æ Qtc. Parametr Qtc powinien mieæ warto¶æ od 0,6 do 1,2, to od niego zale¿y jak±...
    Zobacz więcej | Idź do posta

  • Po³±czenia g³o¶ników

    Po³±czenia g³o¶ników

    Dostaje du¿o e-mail'i z pytaniami: jak mo¿na ³±czyæ g³o¶niki, jak zmienia siê ich impedancja, moc, efektywno¶æ. Przy wyznaczaniu rezystancji zastêpczej nale¿y siê pos³u¿yæ wzorem który ka¿dy powinien znaæ ze szko³y podstawowej:

    Po³±czenie równoleg³e



    Aby wyznaczyæ rezystancjê zastêpcz± nale¿y skorzystaæ ze wzoru: 1/R=1/R1+1/R2+1/R3... Przyk³ad: dwa g³o¶niki 8ohm: 1/R=1/8+1/8=2/8 czyli R=8/2=4ohm. W przypadku po³±czenia równoleg³ego moc wypadkowa to su...
    Zobacz więcej | Idź do posta
There are no articles in this category.
 
  • Filtr
  • Czas
  • Poka¿
Clear All
new posts
Please log in to your account to view your subscribed posts.

Kategorie

Collapse

Latest Articles

Collapse

  • Tworzenie płytki w Eagle 7.5.0.
    taz
    Umiemy już stworzyć własną bibliotekę, umiemy zrobić schemat, teraz czas na zaprojektowanie płytki. Moim celem jest pokazanie sposobu jak to zrobić, przekazanie wszelkich informacji na temat ekranowania, prowadzenia ścieżek, rozmieszczania elementów itp nie jest celem poniższego tutoriala.
    W pierwszej kolejności otwieramy schemat i naciskamy przycisk wskazany poniżej. Zatwierdzamy stworzenie nowej płytki, to pozwoli nam przejść do modułu do edycji PCB.
    Po lewej stronie mamy wszystkie eleme...
    08.03.2016, 21:30
  • Tworzenie schematu w Eagle 7.5.0.
    tomekk_
    Kolejny artykuł od naszego kolegi dot. popularnego Eagle'a. Tymrazem tworzymy nowy schemat w programie. Zapraszamy!
    Tworzenie schematu w Eagle
    ...
    10.01.2016, 19:41
  • Tworzenie schematu w Eagle 7.5.0.
    taz
    W poprzedniej czê¶ci http://diyaudio.pl/content.php/118-T...ioteki-w-Eagle pokaza³em jak utworzyæ now± bibliotekê dla elementu. W tej czê¶ci postaram siê przedstawiæ w kilku krokach proces tworzenia schematu. Uruchamiamy Eagle'a z prawami administratora. W g³ównym oknie programu dajemy File -> New -> Schematic. Tworzenie schematu rozpoczniemy od dodania kilku potrzebnych elementów. W ramach tego tutorialu zbudujemy dwustopniowy niskoszumny zasilacz. ...
    10.01.2016, 18:58
  • Obudowa zamkniêta dla subwoofera samochodowego.
    Pawel S.


    Budowanie obudowy zamkniêtej dla subwoofera samochodowego....
    10.01.2016, 17:18
  • Stalowy cyrkiel do frezarki
    Pawel S.


    Solidniejsza wersja sprawdzonego pomys³u na cyrkiel do frezarki.
    Do zdobycia przez nasze forum w temacie, w zbiorowych zamówieniach....
    10.01.2016, 17:15
  • Oklejanie subwoofera materia³em-kocykiem
    Pawel S.


    Film instrukta¿owy jak krok po kroku okleiæ subwoofer samochodowy materia³em tzw "kocykiem"....
    10.01.2016, 17:12
Czarujê...
X