Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Projekt i-AMP

Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    gazela922

    Sprawdz wartosc DC na wyjsciu wzmacniacza, moze cos powoduje zalanczanie sie zabezpieczenia DC.
    i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
    https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

    Skomentuj


      Zamieszczone przez borys Zobacz posta
      gazela922

      Sprawdz wartosc DC na wyjsciu wzmacniacza, moze cos powoduje zalanczanie sie zabezpieczenia DC.
      Już działa. Nie stykal jeden przewód i robił zamieszanie, organoleptycznie ciężko było wyczaić. Mam podpięty dac usb i iamp oraz podłączone słuchawki. Jest słyszalny szum w słuchawkach, np. W menu gry jakiejś jest inny w pulpicie inny etc. Iamp nie ma potka. Czego to moze być przyczyna?

      Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

      Skomentuj


        Zamieszczone przez lonevolf Zobacz posta
        Z okazji rocznicy:blushing: kilka fotek ehhh może jeszcze w 2017 uda się go uruchomić :drool:
        Widzę Fine Goldy jak w moim i100. U mnie nie zmieściły się pod standardowo tulejki 25mm i goldpiny 19mm. Jaki dystans dałeś? Pewnie goldpim 29mm i tulejki 30mm

        Zamieszczone przez bawolek Zobacz posta
        niby czasem widać, że ludzie tak robią ale nie wiem czy docelowo to dobre rozwiązanie bo przewodność cieplna takiej taśmy kaptonowej to ok 0,3W/mk ....dla porównania podkładki ceramiczne to 25W/mk ...
        A duża jest różnica pomiędzy cienką miką a ceramiką? T.zn. ceramiczne mają jakieś super plusy?

        Skomentuj


          Niby przewodność cieplna podkładek ceramicznych jest dużo większa od taśmy kaptonowej ale trzeba brać jeszcze jej grubość gdzie podkładki ceramiczne to 1.5mm a taśma kaptonowa 25um.

          Skomentuj


            Zamieszczone przez krojo Zobacz posta
            Niby przewodność cieplna podkładek ceramicznych jest dużo większa od taśmy kaptonowej ale trzeba brać jeszcze jej grubość gdzie podkładki ceramiczne to 1.5mm a taśma kaptonowa 25um.
            Ceramiczne co zamawialiśmy są dostępne 1mm oraz 0.6mm

            Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

            Skomentuj


              Nie rozdzielacie podkładek na kilka cieńszych? Średnio da się rozdzielić na 2, jak jest grubsza to na 3-4. Wiadomo, że nieraz przy rozdzielaniu szlag trafia całość, ale i tak się opłaca je rozdzielać.

              Skomentuj


                Mikowe to sobie rozdzielisz, ale ceramicznych raczej się nie da :cool:

                Skomentuj


                  DAC pewnie szumi, a iAMP ze swoim tęgim wzmocnieniem to łapie i stąd szum.

                  Skomentuj


                    Zamieszczone przez pierotez Zobacz posta
                    Widzę Fine Goldy jak w moim i100. U mnie nie zmieściły się pod standardowo tulejki 25mm i goldpiny 19mm. Jaki dystans dałeś? Pewnie goldpim 29mm i tulejki 30mm
                    U mnie dystansy są na 35mm a goldpiny miały 38mm troszkę je skróciłem:) jak trochę naciśniesz jakimś płaskownikiem tą czarna listwę to się przesunie:) wtedy se docinasz ile potrzeba :)

                    Skomentuj




                      Mój OPS Iamp100 Mosfet uruchomiony i wyregulowany. Nie obyło się bez drobnych problemików. Nie dało się ustawić właściwego prądu spoczynkowego tranzystorów mocy. Regulacja kończyła się na 10mA. Drobna korekta rezystorów R8, R21 z 2,2k na 1,8k załatwiła sprawę. Prąd spoczynkowy 50mA wypada gdzieś w środku regulacji potencjometrów wieloobrotowych, więc jest git. Następny test. Rozgrzałem (opalarką) radiator do około 80 stopni. Jeden kanał pięknie trzymał prąd spoczynkowy drugi tylko przez chwilę potem prąd spoczynkowy gwałtownie wzrósł, aż do 1A. To nie jest ani prawidłowe ani bezpieczne. Wymiana tranzystora BD139 nie przyniosła skutku. Wiecie co było przyczyną? Nie uwierzycie. Dioda LED w emiterze BD139. Niby była dobra, niby świeciła, ale jak tylko dostała ciepełka od radiatora to zaczynała szaleć a wraz z nią prąd tranzystorów mocy. Jej wymiana załatwiła sprawę raz na zawsze. Teraz pozostała jeszcze kwestia zabezpieczenia termicznego. Nie wiem na jaką temperaturę zadziałania tegoż projektował borys, ale mnie po rozgrzaniu radiatora do ponad 80 stopni zabezpieczenie nie zadziałało. Oczywiście dmuchniecie opalarką na sam termistor powoduje wyłączenie, więc sam układ działa. Termistor jest umieszczony w otworze radiatora i siedzi jeszcze dodatkowo w paście termicznej. Lepszego kontaktu termicznego nie potrafię zapewnić. Muszę więc pogmerać w układzie borysa, aby zadziałanie zabezpieczenia termicznego działało już przy 70 stopniach. Dalsze rozgrzewanie radiatora nie ma sensu i nie jest bezpieczne według mnie, biorąc pod uwagę, że na samych tranzystorach i tak temperatura jest znacznie większa.
                      Last edited by DiscoLED; 28.12.2017, 11:37.

                      Skomentuj


                        Święta, to trochę czasu wolnego było.. :)
                        Kiedyś we wzmaku zrobiłem sobie zdublowany zasilacz w formie kanapki z racji tego, że miałem dużo kondensatorów 6800uF i mało miejsca w obudowie:



                        Wzmacniacz powolutku modernizuje, więc postanowiłem zrobić upgrade zasilacza i zrobić podwójny CAP-M:

                        Zamieszczone przez Holgin Zobacz posta
                        [...]
                        Ku mojemu zadowoleniu, Borys udostępnia schemat do CAP-M, więc nie czekałem długo i zrobiłem PCB pod swoją obudowę :

                        [...]
                        Ale niestety taki podwójny zasilacz powoduje problemy z masą, brumem i takie tam. Wypróbowałem mnóstwo kombinacji, podłączania itp. i nic, więc w końcu się poddałem i zaprojektowałem nowy CAP-M, tym razem z modułem "sterującym" lutowanym na godpiny, od spodu płytki (żeby jak najbardziej skrócić PCB zasilacza):



                        I teraz mam nadzieję, że w głośnikach będzie spokój :) Jak z tym sobie poradzę, następny krok to wymiana końcówek mocy na OPS2 mojego projektu.. Potem sterownik, selektor i zostaje sprawa sterowania głośnością - tutaj wciąż nie mam pomysłu.

                        Kiedyś ten wzmacniacz skończę

                        Skomentuj


                          Zamieszczone przez DiscoLED Zobacz posta
                          Muszę więc pogmerać w układzie borysa, aby zadziałanie zabezpieczenia termicznego działało już przy 70 stopniach.
                          To chyba działa dopiero na 90 stopni, zresztą Irek w uniampie ma właśnie na 90 i nic się nie dzieje z tranzystorami.

                          Skomentuj


                            No jeśli konstruktor zdecydował na 90 stopni to fabryki poprawiał nie będę . Wzmak do użytku domowego, więc takiej temperatury raczej nie osiągnie.

                            Skomentuj


                              Edytować już nie mogę, więc..
                              Borys, takie pytanie - ledy D6, D8 widoczne na tym schemacie:

                              Maja mieć konkretny spadek napięcia, czy może tam być cokolwiek? No i w sumie, jak dobrać napięcia zenerek, żeby z 50V zrobić ~46-47V?

                              Skomentuj


                                Na ile dobrze pojmuje ten układ zenerki masz mieć na 15 v, spadek napięcia regulujesz potkami. Diody led chyba mogą byś dowolne, chodzi tylko o stabilność źródła prądowego.
                                Zajrzyj tu: i-amp.cba.pl/?simple-capm-psu masz tam aktualny schemat.
                                Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez habelj Zobacz posta
                                  Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
                                  Cóż - mylisz się - porównaj schemat który wrzuciłem i który Ty wrzuciłeś :)

                                  Skomentuj


                                    Fakt nieznacznie się różni, ja to widzę tak:
                                    doszło nowe źródło prądowe do stabilizacji pary różnicowej (Q2,Q4 i Q8,Q7), dzięki temu poprawiono liniowość, D8 i D9 wraz z źródłem stanowią napięcie odniesienia dla tych par, zmiana napięcia wyjściowego zależy od dzielnika napięcia na rezystorach R1,R11 i R11,R12. Ja tak to widzę.
                                    Ewentualnie przy zastosowaniu innych ledów trzeba będzie dobrać R4 aby wymusić odpowiedni prąd pracy diod led.
                                    A czy moje rozumowanie jest słuszne to się okaże jak wypowie się kolega Borys.
                                    Pozdrawiam
                                    Last edited by habelj; 28.12.2017, 15:51.

                                    Skomentuj


                                      DiscoLED
                                      Jak zwiekszysz wartosc R52=10kR do dajmy na to do 15kR to zabezpieczenie temperaturowe zacznie lapac wczesniej. Termistory maja rozne charakterystyki i tak naprawde ciezko sie jest wstrzelic bardzo dokladnie.
                                      Dla wersji mosfet pasowalo by ustawic conajmniej 100mA pradu spoczynkowego.
                                      Napisz jakie P-mosfety uzyles bo domyslam sie ze irfp9240 - one beda wymagac troche wiekszego Vgs i dla nich faktycznie trzeba wymienic te reziki za ktore sie juz zabrales, brawo za ogarniecie tematu!.



                                      Holgin
                                      Diody LED w tym przypadku wez takie, ktore beda mialy Vf okolo 1,8V - 2V.
                                      Tak jak kolega hablej napisal, dodatkowe zrodla pradowe biasuja diody zenera (ktore maja stanowic napiecie Vref dla komparatora). Schemat, ktory wkleiles to jest zasilacz stabilizowany takze wez na to poprawke, to nie jest multiplikator pojemnosci !! Multiplikator pojemnosci ma ''plywajaca'' referencje przed komparatorem i to jest glowna roznica.

                                      Przyklad z biasowaniem zenerki ponizej, roznica jest naprawde spora.

                                      i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
                                      https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

                                      Skomentuj


                                        Zamieszczone przez borys Zobacz posta
                                        DiscoLED
                                        Jak zwiekszysz wartosc R52=10kR do dajmy na to do 15kR to zabezpieczenie temperaturowe zacznie lapac wczesniej. Termistory maja rozne charakterystyki i tak naprawde ciezko sie jest wstrzelic bardzo dokladnie.
                                        Dla wersji mosfet pasowalo by ustawic conajmniej 100mA pradu spoczynkowego.
                                        Napisz jakie P-mosfety uzyles bo domyslam sie ze irfp9240 - one beda wymagac troche wiekszego Vgs i dla nich faktycznie trzeba wymienic te reziki za ktore sie juz zabrales, brawo za ogarniecie tematu!.
                                        borys, ogromne dzięki za podpowiedzi! Myślę, ze przydadzą się one również innym. Dobrze się domyślasz co do tranzystorów mocy. Zastosowałem IRFP240/Irfp9240. Z tym prądem spoczynkowym trochę mnie zaskoczyłeś, ale tak zrobię. Wymiana R52 na sugerowane 15k spowodowała zadziałanie zabezpieczenia termicznego w okolicach 80 stopni. Teraz już jestem w pełni zadowolony i testy OPS uważam za zakończone. Czas kończyć IPS-y. Jeszcze raz dzięki!
                                        Last edited by DiscoLED; 29.12.2017, 09:15.

                                        Skomentuj


                                          Zamieszczone przez borys Zobacz posta
                                          [...]
                                          Holgin
                                          Diody LED w tym przypadku wez takie, ktore beda mialy Vf okolo 1,8V - 2V.
                                          Tak jak kolega hablej napisal, dodatkowe zrodla pradowe biasuja diody zenera (ktore maja stanowic napiecie Vref dla komparatora). Schemat, ktory wkleiles to jest zasilacz stabilizowany takze wez na to poprawke, to nie jest multiplikator pojemnosci !! Multiplikator pojemnosci ma ''plywajaca'' referencje przed komparatorem i to jest glowna roznica.

                                          Przyklad z biasowaniem zenerki ponizej, roznica jest naprawde spora.
                                          Dzięki :) LEDy już wybrałem, ale w sumie dalej nie wiem jaką dobrać zenerkę - napięcia zasilania to 50V.
                                          W gruncie rzeczy, mogę zrobić stabilizacje, multiplikator i cokolwiek, bo moduł sterujący jest jak IPS/OPS :) :) Będę musiał potestować.
                                          Jak rozumiem iPSU V7 nie miał wrzuconego schematu?

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X