Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Co oferują kolumny jednodrożne?

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #41
    Bo to tylko taka idea jest, ktora wiadmo, ze ciezko zrealizowac. Idea odsluchu na jednym przetworniku przy rejestracji dzwieku rowniez na jednym przetworniku. Klocic? No cos Ty :) Trzeba trzymac poziom, a wlasciwie pion

    Skomentuj


      #42
      Ja również staje się fanem/fanatykiem głośników szerokopasmowych, chociaż cały czas myślę o ekstremalnie niskim podziale i "dobrym" głośniku nisko-tonowym. Ale ja nie o tym. Chciałem zaznaczyć, że wszystkie konstrukcje i rozwiązania pomimo swoich zalet, obarczone są i wadami, a gotowy projekt, to szereg kompromisów (nawet w konstrukcjach "bezkompromisowych"). Nie demonizował bym przede wszystkim, "słabych" charakterystyk kierunkowych. Ostatecznie zestawy rozstawiamy tak, aby najbardziej optymalnie "zagadały" w naszym pomieszczeniu, a delektując się smaczkami w utworach ulubionych wykonawców, nie przemieszczamy się. Reasumując. Każda droga do naszego zadowolenia, jest dobra, a zarazem każdemu rozwiązaniu, można zarzucić, że można było by zrobić lepiej. Cała zabawa polega na tym, aby świadomie wybierać drogę do zadowolenia. Czy to będzie jedna, czy wielodrożna.

      Skomentuj


        #43
        A ja wam powiem, że każdy szanujący się audiomaniak powinien mieć kolumnę szerokopasmową dla samego posiadania żeby chociażby od czasu do czasu dla odmiany sobie posłuchać czegoś odmiennego. To jak z piwem pszenicznym, albo nam smakuje albo lądujemy w wc ale spróbować trzeba !

        Skomentuj


          #44
          Yoshi_80 pieknie powiedziane
          sam mam ochote na drugi zestaw szerokopasmowek Tang Band'a
          posluchalem ich na as w takim ala 2-way z niskotonowym z podzielem na 200Hz
          Juz mi sie nie chce...

          Skomentuj


            #45
            ... do tego dół w TLce i robi się ciekawie... :)

            Skomentuj


              #46
              no zeby bylo juz mega ciekawie to szerokopasmowka w odgrodzie do tego
              Juz mi sie nie chce...

              Skomentuj


                #47
                Albo coś w stylu zendo ob1 ARDENTO.
                http://www.diyaudio.eu/attachment.ph...1&d=1292479942
                Załączone pliki

                Skomentuj


                  #48
                  Bas w OBTLs i szerokopasmowka na desce to jest wlasciwy kierunek. Zadna inne odgroda nie zaoferuje takiego zejscia jak OBTLs

                  Skomentuj


                    #49
                    A ja sobie myślę, że jak szerokopasmowiec to...elektrostat, lub magnetostat. Słyszeliście kiedyś? To jest naprawdę dobry dźwięk. Oczywiście wspomaganie na klasycznym niskotonowcu, bo z natury rzeczy elektrostat jest dipolem o dość małej odległości przedniej strony membrany od tylnej, więc nisko nie zejdzie.
                    I pomyśleć, że dopiero przed chwilą przeglądając ponownie ten wątek przypomniałem sobie, że słuchałem elektrostatów i magnetostatów, które są de facto przetwornikami rzerokopasmowymi :). Tyle, że nie klasycznymi dynamicznymi, a więc i pewnych ich wad są pozbawione :).
                    Słyszał któryś z kolegów kiedyś muzykę płynącą z takiego "parawanu"?

                    Skomentuj


                      #50
                      Mało tego "słyszałem". Słuchałem muzyki organowej i pomimo tego, że krąży opinia o niezbyt dobrych wynikach jeśli chodzi o niskie rejestry, byłem pod ogromnym wrażeniem.

                      Skomentuj


                        #51
                        Ja też w pewnym momencie doszedłem do wniosku, że "najprzyjemniejszy" dźwięk (nie mówię, że najlepszy czy najwierniejszy rzeczywistej grze instrumentów) to szerokopasmówka + jakies wspomaganie na dole. Obecnie działam nad takim zestawem na starej, papierowej szerokopasmowej Tesli, którą wspomaga na dole niskotonowy Braun. Jedyny problem z takim zestawem (a może nie jedyny tylko jeden z...) to warunki pomiarowe, jakimi dysponuje przeciętny diy'owiec a w tej sytuacji trochę karkołomne jest prawidłowe elektrycznie zgranie głośników w okolicy powiedmy 200-300Hz.


                        Elektrostatów niestety nie miałem okazji nigdy słuchać. Jak można scharakteryzować ich brzmienie?

                        Skomentuj


                          #52
                          Ja słuchałem, nie dają basu nic a nic, zawsze mają aktywny bas na standardowym głośniku, głośnik jest dipolowy a wiec jest dużo pogłosu z pomieszczenia w stosunku do zwykłej kolumny, graja lekko, nienatarczywie , niska średnica jest całkowicie nieagresywna, nie trzeba jaj sztucznie wycofywać, wysokie tony moi moim zdaniem wycofane dość mocno, jednak słyszalne do samej granicy słyszalności. Ogólnie dynamika znacznie słabsza niż ze starego dużego szerokopasmowca, ale dźwięk nie pochodzi z jednego punktu gra tak jakbyśmy byli dalej od kolumn, znacznie dalej. Coś jak magia, dźwięk nie z głośnika, oddalony, bezkierunkowy, lekko stonowany ale jest wszędzie i nie pochodzi znikąd. Do metalu chyba nie bardzo (może gothic?), do chórów chyba najkorzystniej. Warto posłuchać bo to coś mocno "innego" niż najbardziej wyrafinowane głośniki stożkowe.

                          Skomentuj


                            #53
                            Przymiotniki jak w poprawnie zaprojektowanej konstrukcji na głośnikach szeroko-pasmowych dynamicznych. Ja dodał bym "ałdiofilskie" określenie: niesamowita przestrzeń.

                            Skomentuj


                              #54
                              Nie wiem czy slyszeliscie o glosikach Yoshii9 (nie nie, to nie sa glosniki naszego moderatora http://www.timedomainaudio.nl/uk/abo...roduction.html ogolna koncepcja jest na tej stronie. W skrocie to glosniki szerokopasmowe omnipolarne, w linii transmisyjnej. Wygladaja jak zabawki lecz czy moga nawiazac walke z glosnikami wielodroznymi?
                              http://www.youtube.com/watch?v=Qyv-uRlt-4E Zobaczcie ten film. Niestety bez tlumaczenia. Na poczatku troche gadania ale pozniej arcy ciekawe porownanie kolumn z muzyka grana na zywo.

                              I jeszcze ten link z tej samej firmy
                              http://www.youtube.com/watch?v=HMCmP...eature=related
                              Last edited by Pogromca mitow; 21.12.2010, 16:35.

                              Skomentuj


                                #55
                                Mi się wydaje że tak małe głośniki w chórach i wokalu zawsze wygrają rozdzielczością z potężnymi kolumnami z silnym kanałem basowym, który zawsze dodaje od siebie dźwięk zakrywający nieco średnie i wyższe częstotliwości. Myślę że gdyby puścić muzykę obfitą w niskie rejestry te duże kolumny podobały by się bardziej. Po prostu nie ma doskonałych kolumn ani nagrań, tworzymy/kupujemy zestawy głośnikowe które możliwie dobrze sprawdzają się z danym materiałem muzycznym.

                                Skomentuj


                                  #56
                                  Dobra, budowac czy nie budowac:) jaki przetwornik i jaka obudowa:) poomoocyyyy

                                  Skomentuj


                                    #57
                                    A ile chcesz przeznaczyć na to kasy? Możesz na początek spróbować konstrukcji "One way ticket" opisanej m. in. na naszym forum
                                    http://diyaudio.pl/showthread.php/13...owe-na-SPH-60X
                                    i tutaj http://diyaudio.pl/showthread.php/59...ghlight=ticket

                                    Skomentuj


                                      #58
                                      Co lepiej sprawdzi się w rocku B3N czy Monacor SPX-32M ?

                                      Skomentuj


                                        #59
                                        Mam do wydania jakies 600... wiem ze to nie zbyt duzo ale na tyle mnie jedynie stac:) Muzyka jakiej slucham to od klaycznej do milego dla ucha rocka

                                        Skomentuj


                                          #60
                                          one way ticket bym sobie odpuscil majac do dyspozycji 600zl. Zbudowalbym AWXy i jesli nie starcza chwilowo kasy na zwrotki to wygrzewalbym je na prowizorce, tj kond+tłumik dla wysokotonowca. Z czasem kupisz zwrotki jak wpadnie kasa i w pelni zadowolony bedziesz. A jak ma byc po taniosci to:
                                          Heco PSM 600 na allegro:)

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X