Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

sub na SB34SWNRX-S75-6

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #81
    wielką zaletą obudowy tasukowej jest sztywność ścian bocznych, mimo,ze zrobiłem je z jednej plyty 18 mm to przyklejone gęsto tasuki dały jej wiekszą sztywność niz o polowe mniejszej obudowie br , w której ścianki pmiedzy usztywnieniami maja powierzchnię max 18cmx27cm, poza tym cięzar obudowy tasukowej doskonale stabilizuje konstrukcję i nie trzeba... sypać piasku , kłaść na górę granitu itd.

    Skomentuj


      #82
      tak sobie mysle ,że mimo iz to trochę potrwa to najlepiej będzie prześledzic każdy etap konstrukcji tasuka od projektu do efektu.

      będzie to moja trzecia konstrukcja tasuka , mysle ,ze ostateczna założenia sa takie .
      widok z przodu jest ograniczony wielkościa glosnika, czyli szerokośc obudowy 35 cm, wysokość najlepiej by nie przekraczała 70-75 cm, głębokość nie jest problemem, chciałbym uwzględniając room gain mieć liniowe pasmo od 25Hz.
      bas reflex spełnia moje oczekiwania co do zejścia ale nie jest to jakość dźwieku jak z tasuka.
      Chcę zrobić niższą a głębszą obudowę.

      pierwszy wstępny pomysł jest taki


      - - - - - aktualizacja - - - - -

      Bardzo proszę Comendante W, jeśli będzie miał czas i ochotę, o pomoc, jak również proszę o wszystkie krytyczne opinie ponieważ pomoże to dostrzec coś nad czym sie dotąd nie zastanawiałem

      Skomentuj


        #83
        Zamieszczone przez Comandante W Zobacz posta
        Nie chodzi o jakaś magiczną celowość, ale o nie wadzenie. Jakby mi wadziło, napchałbym Twoim wzorem gąbek czy czego tam i byłoby śliczniej.
        Niestety wychodza tutaj Twoje braki w podstawach akustyki.


        Zamieszczone przez Comandante W Zobacz posta
        Acha, te dobre są tajne, a te opublikowane... takie tam to są.
        Dokladnie tak.


        Zamieszczone przez Comandante W Zobacz posta
        Czy właśnie nie w tym celu je przywołałem, by wskazać działanie wytłumienia w typowych rozwiązaniach z linią transmisyjną? Hm? Nie uważasz?
        Ja nie buduje typowych linii transmisyjnych, wiec nie podpieram sie tymi pomiarami. Choc zaznaczam, ze za bardzo wartosciowe pod wieloma wzgledami.


        Zamieszczone przez Comandante W Zobacz posta
        Pomiary w komorze bezechowej kogoś takiego jak Luszti się nie liczą? OK.
        Patrz wyzej.

        Zamieszczone przez Comandante W Zobacz posta
        Nie, ale w tasuku będzie to odpowiedź znacznie mniej zniekształcona niż z linii transmisyjnej.
        Ha ha ha


        Zamieszczone przez Comandante W Zobacz posta
        Jak komu przeszkadza nakładanie się odpowiedzi do 400 Hz, może chyba pobawić się większym tłumieniem? Tłumię tyle, ile uważam. Słucham tego co buduję i jeśli mnie zadowala, nie szukam dziury w całym. Kto inny zrobi po swojemu i dla siebie lub w pomiarowej zgodzie z ortodoksyjnym elektroakustycznym kanonem, jeśli zechce.
        Pewnie moze, ale Ty tego nie zrobiles w ukonczonej konstrukcji, co swiadczy o tym, ze albo masz wypaczony obraz dobrego dzwieku, albo kompletnie nie wiesz co robisz i zdaje Ci sie ze gra pieknie.


        Zamieszczone przez Comandante W Zobacz posta
        Zdaje się, że te pomiary Twoich LT nie pokazują, ile musiałeś wytracić odpowiedzi w tunelu, by uzyskać upragniony wynik? Dlaczego w LT można sobie kształtować odpowiedź i to dobre, słuszne i zdrowe, a w tasuku już nie?
        Jesli odpowiedz portu jest niemal tak efektywna jak odpowiedz glosnika, to chyba zdaje sie ze nie tak wiele sie jej wytracilo? I poraz kolejny czytaj ze zrozumieniem, moja ocena jest na podstawie Twoich gotowych konstrukcji, a nie tego co mozna, a czego nie mozna w tasuku.


        Zamieszczone przez Comandante W Zobacz posta
        Kolejny raz w podnieceniu mylisz ideę tasuka z moimi konstrukcjami. Nie wiem, ile jeszcze razy będę musiał Ci to powtórzyć, nim zrozumiesz. To nie jest to samo. Ja buduję tak jak chcę i co chcę, jestem nienormalny i dobrze mi z tym. Ja jestem swoim punktem odniesienia, klientem i użytkownikiem, i ja decyduję kiedy i jak jest dla mnie dobrze. Kto inny normalniejszy uzyska inne, przez siebie określone cele z dowolnym natężeniem perfekcyjności i poprawności. Może łopatologicznie: kiedy ktoś zbuduje partacką linię transmisyjną, czy to Twoim zdaniem oznacza, że w ogóle idea konstrukcyjna linii transmisyjnej jest zła, błędna, do zakazania?
        Kolejny raz Ci pisze, ze nie obchodzi mnie co kto buduje i jakie ma efekty. Ja tylko zwracam uwage na miejsca w konstrukcji, ktore sa mocno dyskusyjne i patrzac na to z perspektywy technicznej sa bledem lub niedopracowaniem.


        Zamieszczone przez Comandante W Zobacz posta
        Nadto nie rzecz w tym, by wszystko pomiarowo i laboratoryjnie wyglądało jak wzornik z katalogu, a w tym, by brzmiało. Nasze ucho - i Twoje też - nie posiada aż takiej czułości, inaczej po co Ci mikrofonik?
        Czy słyszałeś o gorzkich rozczarowaniach tych, którzy wloką swoje konstrukcje do komór bezechowych, stroją pracowicie budy pod linijkę i okazuje się, że gra to w efekcie równie prawidłowo, co nieciekawie? Ale jest przecież teoretycznie perfekcyjne.
        Może mniej celebruj pomiary a więcej po prostu słuchaj? To może wcale nie być cnota, to może być straszne nieszczęście.
        Pomiary sa zawsze jednoznacznie polaczane z jakoscia odtwarzanego dzwieku. Im lepiej konstrukcja wypada w pomiarach, tym ma lepsze predyspozycje do wierniejszego odtwarzania dzwieku. Poza tym nie slyszalem o tych gorzkich rozczarowaniach konstruktorow, ktorzy poniesli kleske brzmieniowa, bo stroili swoje konstrukcje na mozliwie wyrownane pasmo. Pech chcial, ze wiekszosc z doswiadczonych ( jak nie wszyscy ) konstruktorow na tym forum, dazy do tego aby ich zestawy posiadaly jak najmniejsze znieksztalcenia, przy mozliwie najrowniejszym pasmie odtwarzania i najlepszym zgraniu fazowym przetwornikow. Z tego co mi wiadomo postepuje tak kazdy swiadomy i doswiadczony konstruktor, ale oczywiscie szalencow i szamanow w tym swiecie nie brakuje, bo sa przeciez tacy, ktorym dobrze graja tylko jedynie sluszne bezpieczniki, a pomysl co to dla nich uslyszec znieksztalcone i nierowne pasmo z zestawu glosnikowego? :)

        Tak wiec najpierw technika, a potem celebracja i szamanizm.

        Skomentuj


          #84
          Zamieszczone przez slawek.xm Zobacz posta
          Granat , slyszałes kiedyś tak grający głośnik?
          Nie, nie słyszałem. Prawdopodobnie w ogóle nie jestem w stanie usłyszeć dźwięku o częstotliwości 6Hz.
          Jestem pod wrażeniem osiągnięć kolegi i życzę dalszych sukcesów
          Pozdrawiam.

          Skomentuj


            #85
            PM: argumentum ad personam, którego wdzięcznie nadużywasz, świadczy po pierwsze nisko o twojej rzetelności, po drugie świadczy o bezsilności argumentacyjnej, po trzecie świadczy o ujmijmy to grzecznie, upodobaniu do faulu. W dyskusji z Tobą wskazując na gwiazdy należy stać bokiem, boś z tych co kopią w jajka, a skarcony jesteś zdolny odpowiedzieć - to nie moja noga.
            Nie wiem, czy bardziej pragniesz wykazać słabość i błędy tasuka jako zjawiska, wykazać moją głupotę i ignorancję jako osoby czy wykazać bezmiar własnego geniuszu. Przestała mnie bawić dyskusja z osobą, która świadomie plącze wszystko ze sobą, udaje, że nie rozumie co się do niej pisze i odpowiadając na jedno, przedstawia wykrętną wypowiedź o czym innym. Są tacy, z którymi nie ma dyskusji nie dlatego, że są z nich takie autorytety.
            Wybacz, ale nie chce mi się z Tobą gadać.

            Skomentuj


              #86
              Zamieszczone przez Comandante W Zobacz posta
              PM: argumentum ad personam, którego wdzięcznie nadużywasz, świadczy po pierwsze nisko o twojej rzetelności, po drugie świadczy o bezsilności argumentacyjnej, po trzecie świadczy o ujmijmy to grzecznie, upodobaniu do faulu. W dyskusji z Tobą wskazując na gwiazdy należy stać bokiem, boś z tych co kopią w jajka, a skarcony jesteś zdolny odpowiedzieć - to nie moja noga.
              Nie wiem, czy bardziej pragniesz wykazać słabość i błędy tasuka jako zjawiska, wykazać moją głupotę i ignorancję jako osoby czy wykazać bezmiar własnego geniuszu. Przestała mnie bawić dyskusja z osobą, która świadomie plącze wszystko ze sobą, udaje, że nie rozumie co się do niej pisze i odpowiadając na jedno, przedstawia wykrętną wypowiedź o czym innym. Są tacy, z którymi nie ma dyskusji nie dlatego, że są z nich takie autorytety.
              Wybacz, ale nie chce mi się z Tobą gadać.
              Tylko na to czekalem. Ciemnosc, widze ciemnosc.

              Skomentuj


                #87
                Sławku:
                Podług przedstawionego szkicu przy priorytecie projektowym minimum 20 Hz, nic z tego. Nie będzie niższego zejścia z łamanego tunelu niż masz w aktualnym tasuku: Sd tunelu równe 2,4 Sd głośnika jest niewystarczające i do tego spowoduje duże zafalowania odpowiedzi, które będą wymagały stłumienia z konsekwencjami, jakie to niesie. To raczej nie spełni Twoich oczekiwań.
                Mając w planie zwiększenie głębokości obudowy do 100 cm, przy grubości ścianek 18 mm masz do dyspozycji Sd tunelu ok. 2000 cm2 czyli 4 Sd głośnika (przydałoby się więcej, ale trudno). Wylot w tył, czyli obudowa otwarta na pleckach. Dla osiągnięcia 20 Hz w obudowie musiałbyś zmieścić 4 m x 4 = 16 m / 0,7 m = 23 tasuki z odpowiednim wytłumieniem. Gdyby stosować tę samą grubość co ścianki i odległość montażową między tasukami równą 2,2 cm, tasuki nie zmieszczą się w 100 cm. Potrzeba wtedy 106,4 cm (23 x 4 = 92 cm plus głębokość montażowa głośnika 14,2 cm - grubość frontu 1,8 cm = 12,4). Rozważ opcję z głębokością obudowy równą 110 cm. Redukując do 12 mm mieszczą się, ale bez dodatkowych zabiegów usztywniających to może być za mało.

                Skomentuj


                  #88
                  Głębokość może być 120, nie ma to znaczenia i tak musze odsunąć glośniki od tylnej ściany, grubość tasuków musi być min 12mm , Scianka boczna będzie 19mm lub 19mdf+5hdf, ale szerokośc 36-37 tez będzie dobra

                  - - - - - aktualizacja - - - - -

                  Zamieszczone przez Granat Zobacz posta
                  Jestem pod wrażeniem osiągnięć kolegi i życzę dalszych sukcesów
                  Ironia...
                  ja tez tego nie słyszę ... tylko mikrofon, ważne by muzyka była przyjemnością
                  Ja Cie też pozdrawiam :)

                  Skomentuj


                    #89
                    Pozostań przy tych 110 cm czy ile okaże się minimalnie potrzebne po rozrysowaniu dla 12 mm tasuka, to już i tak będzie wielka ciężka krowa (uzasadnia swoje istnienie brzmieniem, ale trzeba z nią przecież jakoś żyć). Ale jeśli dasz radę, każdy cm2 Sd tunelu poprawi osiągi.

                    Skomentuj


                      #90
                      Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                      Pomiary sa zawsze jednoznacznie polaczane z jakoscia odtwarzanego dzwieku. Im lepiej konstrukcja wypada w pomiarach, tym ma lepsze predyspozycje do wierniejszego odtwarzania dzwieku.
                      Pogromco mitów widzę ,że dla Ciebie liczy sie Arta więc musze sie nauczyć tego programu, chcę Cie zapytać czy te pomiary są prawdopodobne od strony technicznej ?
                      Co możesz powiedzieć o jakości dźwięku patrząc na te pomiary?
                      Nie ma tu nic z tasuka, tylko br i tl


                      - - - - - aktualizacja - - - - -

                      pierwszy pomiar rewers null dla bas i środek w przeciwfazie
                      drugi pomiar bas i środek w fazie
                      trzeci pomiar środek i wysokotonowy w fazie

                      - - - - - aktualizacja - - - - -

                      czwarty pomiar bas woofer i port br razem

                      Skomentuj


                        #91
                        Sławek, pomiary mają znaczenie, ale płaska hiperpoprawna charakterystyka nie stanowi wyznacznika jakości ani celu nadrzędnego. Przede wszystkim słuchaj jak to gra, a pomiar traktuj jako użyteczne, lecz drugorzędne narzędzie pomocnicze.

                        Zerknij na pomiary 12 zestawów z krajowej górnej półki cenowej (detale na http://audio.com.pl/testy/zespoly-glosnikowe/3/1). Wszystkie ceny wyrażają się w 6 cyfrach. Nie kupują ich wyłącznie głuche a bogate bezmózgi. Ekskluzywne wykończenie nie wpływa na walory dźwiękowe: owszem na cenę. Brzmią wybitnie, bo w tej zaporowej klasie cenowej zwyczajnie nie może być nie grających, choć owszem, ich użyteczność nie jest tak uniwersalna jak bumboxika co to i na domówkę i na codzienny odsłuch Radia Maryja i na grilla w ogródku i na parapet na złość sąsiadom.



                        Pomiary wymienionych zestawów nie świadczą o pogoni za równym "idealnym" zestrojeniem pod linijkę. Charakterystyka rzadko jest płaska, są wahania i swoboda w zakresie 5-6 dB podług preferencji stroiciela. Co więcej, większość modeli pojedynczej firmy posiada zbliżoną i sobie właściwą charakterystykę, jest to więc zamierzone i świadome. Z lekceważeniem żelaznych reguł przestrzeganych na amatorskim forum, powstałych pod presją warunków w jakich forum funkcjonuje: skoro nie da się odsłuchać co zbudowano, trzeba uznać i pokazywać jako porównywalny miernik uzyskanej jakości krzywą SPL. No, a jaka jest najlepsza krzywa dla głośników, które z natury nie chcą grać płasko? Jasne, że prosta, i daje się taki ideał znakomicie teoretycznie uzasadnić. Ale gdy tak sztywno i pokornie rozumiany, to bożek fałszywy.

                        Pomiar to nie religia, a narzędzie: ma służyć, a nie niewolić.

                        Skomentuj


                          #92
                          Slawek, żartujesz sobie, prawda?

                          Skomentuj


                            #93
                            Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                            Slawek, żartujesz sobie, prawda?
                            w tym momencie jak najdalszy jestem od żartów, juz o tym pisałem , ale powtórzę , nie wiem wszystkiego na starość uczę się wielu rzeczy, staram się zrozumieć wiele aspektow technicznych i , skoro widzę artę i wygładzanie 24 dB na oktawę to probuje zrobić podobne pomiary, i zapytać co są warte, tym bardziej ,że jasno sie wyrazileś ,iż potrafisz ocenic system z pomiarów

                            ja nie robię symulacji zwrotnic bo najczęściej grają do d..

                            dla mnie priorytetem jest jak najlagodniejsze filtrowanie , ponieważ jeśli uda mi sie polączyc glośniki w fazie przez 3- cztery oktawy to cała kolumna brzmi jak jedno źródło dźwięku bez śladu łączenia ...

                            jedyne czego jestem pewien to mój sluch i odwiedzając corocznie Audioshow i słuchając milionowych zestawów dochodze do wniosku ,ze klecone z desek plyt i kleju moje konstrukcje w pełni mnie satysfakcjonują

                            PM, dobrze wiesz ,że sposób pomiaru jest najważniejszy, wynik to drugorzędna sprawa , trzeciorzędna nawet , ale jeśli zwrotka na sluch jest ok to zawsze warto sprawdzić jak głębiki jest rewers ,czy zmiana 0,5oma nie sprawi ,że zgranie głośników bedzie idealne

                            poza tym jeśli robie 10 pomiarów z różnych odleglości i porównuję je z nastepną dziesiątką to zawsze porównania prowadzą do dość jednoznacznych wniosków, zgadza się?

                            Skomentuj


                              #94
                              A masz chociaż skalibrowany system pomiarowy? Sama rowna charka to jeszcze nie wszystko. Są jeszcze inne pomiary. Programy działają tak samo, kwestia przyzwyczajenia.

                              Skomentuj


                                #95
                                Zamieszczone przez Comandante W Zobacz posta
                                Zerknij na pomiary 12 zestawów z krajowej górnej półki cenowej
                                ComendanteW :)
                                znam je prawie wszystkie...
                                razem z komentarzami A. Kisiela
                                nie starałem się ani nie zamierzałem robić pod linijkę , tak wyszło z arty, wystarczy przesunąc mikrofon o kilka centymetrow, wsunąc go 2 cm w port i juz widac coś innego...

                                bas ciąlem nisko bo średniotonowy jest głośniejszy i ma swój udział prawie do 30 Hz , mam wzmocnienie średnich tonów od 400- do 800 Hz ,o jakieś 2 dB ale jak ściszyłem średniotonowy to wokale przestały do mnie przemawiać,
                                wysokotonowy wyciąłem w pień , od 2kHz do 5kHz jest dołek bo tak jest dla mnie super, poza tym w przeciwieńswie do ortodoksyjnego wzmacniania najwyższej oktawy u mnie opada ... bo tak jest dla mnie przyjemniej słuchać, a szczgółów i mikrodetali i tak mam dość

                                bs stroiłem najniżej jak mogłem wyszło na rezonas głośnika, pokój zrobił reszte i mam jak to nazwał PM orgię, na 35Hz mam delikatny boom ale poradzę sobie z tym. Z tasuka jest delikatniej plynniej subtelniej muzykalniej, z br jest ogrom siła potęga dźwięku, chciałbym polączyć te dwa światy , tylko nie bardzo wiem jeszcze jak.

                                dzięki takiemu strojeniu br i obudowie Qtc bliskiej 0,52 da się z tego słuchać muzyki a powietrze z portu słuchac dopiero od 25 Hz w dół, podanych sygnałem sinusowym

                                juz wiem ,że wystarczyłoby mi -3 dB na 26 Hz więc tasuk nie musi schodzic do 20 Hz , ale musi dawać mocniejszy bardziej akcentowany dźwięk... da sie to zrobić?

                                - - - - - aktualizacja - - - - -

                                Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                A masz chociaż skalibrowany system pomiarowy?
                                plik kalibracyjny do mikrofonu, porównywałem też pomiary swoich głośników z pomiarami
                                troelsa, kiedyś mierzyłem jigiem i SW , profesjonalnej kalibracji nie robiłem
                                ale chętnie poczytam jak Ty widzisz kalibrację i co ona Twoim zdaniem wnosi ...

                                Artę uzyłem pierwszy raz, poza modulem do mierzenia rezystancji , którego to procesu uczyłem sie niedawno na tasuku otrzymując z początku kuriozalne wyniki , potem krok po kroku ustawijąc kartę dźwiękową i ucząc sie czytać pomiar z rezystorem 100om doszedłem do tego jak powinien wyglądac pomiar

                                Skomentuj


                                  #96
                                  Kalibracja mikrofonu to podstawa, tak samo pomiar dwukanalowy

                                  http://www.stereophile.com/features/99/index.html

                                  Skomentuj


                                    #97
                                    skoro na Abbey Road słuchają B&W 801D
                                    z takim basem

                                    to ja też mogę posłuchac jak to brzmi z takim

                                    Skomentuj


                                      #98
                                      tasuk nie musi schodzic do 20 Hz , ale musi dawać mocniejszy bardziej akcentowany dźwięk... da sie to zrobić?
                                      Problemem moim zdaniem nie jest bas z tasuka, który brzmi naturalnie, ale oczekiwania słuchowe nieuchronnie nabyte z obcowania z BR, który robi wrażenie brzmieniem swego sztucznego basu. Niskie dźwięki w naturze wcale tak nie buczą. Interwencją w samego tasuka nic się nie zrobi. Może jakaś korekta equalizerem?

                                      Jest to kwestia podświadomych oczekiwań i adaptacji. Zdarza się, że tasuka słucha osobnik dobrze oswojony z brzmieniem BR i czuje, że coś jest inaczej, zrazu marudzi, że basu jakoś nie czuje, ale stopniowo się przekonuje. On nie jest głuchy, ale trzeba mu nieco czasu, by się przestawić i docenić. Ten fenomen działa w obie strony. Obecnie nie jestem już w stanie znieść brzmienia BR.
                                      Last edited by Comandante W; 25.08.2014, 22:46.

                                      Skomentuj


                                        #99
                                        Zamieszczone przez Comandante W Zobacz posta
                                        Problemem moim zdaniem nie jest bas z tasuka, który brzmi naturalnie, ale oczekiwania słuchowe nieuchronnie nabyte z obcowania z BR
                                        ostatnie parę miesięcy sluchalem tasuka , bs parę dni... tasuk mi sie podoba i zrobię nastepna obudowę właśnie tasukową i myślalem dzis cały dzień nad tym co zrobić...
                                        doszedłem do wniosku ,ze by zwiekszyć przekroj tunelu muszę chyba zrobić obudowę o przekroju trapezu rónoległego , górna krawędź 35 cm dolna 70 cm wysokość 70 cm, przekroj tunelu zwiększy sie do 3000cm2 i dla -3 dB 25 Hz potrzebne będzie jakieś 15 tasuków, problem w tym ,że każdy element bedę docinał pojedynczo po skosie , potem musze wszystkie oszlifować na jeden wymiar , ale to drobiazg, co mysliusz o takiej trapezowej obudowie?

                                        Skomentuj


                                          Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                          Kalibracja mikrofonu to podstawa, tak samo pomiar dwukanalowy
                                          tyle to wiem i ja , zapytam inaczej , jakie zmiany Ty dostrzegłeś przed kalibracją i po kalibracji? co sie zmieniło w Twoich pomiarach, jakie części pasma uległy zmianie i o ile? pytam o Twoje doświadczenia o Twoje pomiary

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X