Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

UniAMP by Irek - pierwsze testy i odsłuchy :)

Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • E8500
    replied
    20220912_181212.jpg Już wcześniej kiedyś pisałem o uniamp że chciałbym zrobić kopię v2 i udało się. Płytka jest w fazie uruchamiania i za jakiś czas będzie działała. Wszystkie elementy oryginalne.

    Zostaw komentarz:


  • volume301
    replied
    Prawdopodobnie jest to wina podrobionych tranzystorów. Rozbiłem 2sc5200 i ma strukturę 2x2mm.

    Zostaw komentarz:


  • wrobeleczek
    replied
    Zamieszczone przez volume301 Zobacz posta
    Mam dziwny problem z uniampem, Złożyłem go i gdy chcę zmierzyć moc na kanale to palą mi się tranzystory mocy. Dzieje się to przy niskim wysterowaniu ( 20/30% mocy maksymalnej ). Obciążenie sztuczne 8ohm, sygnał wejściowy sinus 1kHz, U=0,5Vrms. Mam ustawiony prąd spoczynkowy na 7mV. Zasilanie 2x35VAC. Miałby ktoś jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny ? Wydaje mi się, że winą jest tranzystor od sprzężenia termicznego, ale prąd spoczynkowy idzie ustawić i jest stabilny.
    Może się wzbudza?

    Zostaw komentarz:


  • volume301
    replied
    Mam dziwny problem z uniampem, Złożyłem go i gdy chcę zmierzyć moc na kanale to palą mi się tranzystory mocy. Dzieje się to przy niskim wysterowaniu ( 20/30% mocy maksymalnej ). Obciążenie sztuczne 8ohm, sygnał wejściowy sinus 1kHz, U=0,5Vrms. Mam ustawiony prąd spoczynkowy na 7mV. Zasilanie 2x35VAC. Miałby ktoś jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny ? Wydaje mi się, że winą jest tranzystor od sprzężenia termicznego, ale prąd spoczynkowy idzie ustawić i jest stabilny.

    Zostaw komentarz:


  • Fotomn
    replied
    ... Udało się, wymieniłem t i d z prawego kanału i jest na razie dobrze. Grzeje się ciut bardziej (i dobrze) ale radiator co najwyżej ciepły nie gorący. Spoczynkowe po 10mV, a na wyjściu 3 i 44 mv. Różnica nie wiem z czego wynika może z faktu nowych t na końcu.

    Teraz zastanawiam się nad wymiana MC 33078n w barwie na inne aby ocieplić / zmienić ciut barwę. Macie pomysł co innego? Zmiana kolumn nie wchodzi w grę.

    Zostaw komentarz:


  • Fotomn
    replied
    Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
    a to bardzo dziwne bo u mnie jest brak gory :/
    o czym sie przekonali koledzy na AVS
    ale moze mam cos zle zlozone
    Dokładnie tylko z barwa i na lepszych elementach, inaczej się nie da (moje zdanie)

    Zostaw komentarz:


  • Fotomn
    replied
    image_8433.jpgimage_8432.jpg Panie Irku, pozostali Panowie i Panie, nie uśmiercajmy tego wątku!
    Pozwolił mi i pewnie wielu innym stworzyć świetne stereo. Projekt i wkład Irka jest nieosiągalny na innych forach z różnych branż (moje zdanie), wiedza bezcenna a sam układ warty kopiowania przez amatorów DIY i amatorów świetnego dźwięku.
    Sam mam Uni z preampem, selektorem i zabezpieczeniem (wszystko ze strony Irka), obudowa robiona od zera mojego autorstwa. Przez Uni V2 zmieniłem Yamaha AX500, Pioneer VSX-922 i jedno Onkyo wysoki model 7.1 (choć to akurat było prawie idealne dla mnie brzmieniowo).
    Po prostu zestaw, który dzięki Wam zbudowałem gra / grał świetnie!! z moimi monitorami.
    Niestety kolejny raz mam tą samą awarię prawego kanału, spaliłem drugi raz żywym ogniem R79, R81, R56, R72, tym razem R74 ostał się cały bo po ostatnim dałem mocniejszy. Zaznaczam ze kolejny raz sprawdziłem zgodność montażu wszystkich, T, C, D, R nie mierzyłem i wszystko było / jest poprawnie zmontowane oraz bardzo starannie, zdaję sobie sprawę że na pewno jest gdzieś błąd / awaria elementu. Stało się to przy słuchaniu muzyki kilka godzin ale raczej cicho na poziomie 30-50% skali.
    Dodam że co jakiś czas (raz dziennie) zdarzało się, że zabezpieczenie wyłączało i od razu włączało dźwięk i tak kilka razy przez ok 5 sek. zawsze wtedy ściszałem i w razie :"W" wyłączałem wzmacniacz na kilka sekund i po problemie było. Przyczyną obarczałem źle współpracujące połączenie jack źródło / odbiornik. W chwili awarii od kilku godzin nie było żadnej reakcji zabezpieczenia a muzyka cicho lała się z głośników.

    Proszę Was, Panie Irku o poradę, gdzie ponownie szukać przyczyny, po pierwszej awarii padły T23, T31, powyższe R i nie pamiętam co jeszcze ich wymiana uruchomiła końcówkę ale widocznie problem został, Faktem jest że przez długi czas uni nie był używany bo testowałem inne i wróciłem do niego ok miesiąc temu więc po ostatniej awarii grał ok +- 100h.

    Ewentualnie szukam kogoś z okolic Tarnowa (Małopolska) aby zajął się wzmacniaczem bo kurczę nie ma na czym słuchać pięknych brzmień!
    ps. dla niektórych, według mnie do uni niezbędny jest preamp, tak niezbędny, wtedy to ten schemat gra!


    Właśnie zauważyłem, że C18 jest delikatnie spuchnięty!, czyżby coś go gotowało albo on?
    Last edited by Fotomn; 03.02.2022, 21:02.

    Zostaw komentarz:


  • irek
    replied
    Zamieszczone przez Kamil1 Zobacz posta
    Chodzi Ci chyba o wersje na darlingtonach, nie było na mosfetach.
    Na mosfetach na BD249/250 i wszystkim co mi sie pod reke nawinelo :) Pokazuje tylko to co dobrze sprawdzilem, zeby nie zanudzac tym jak do tego doszedlem a to sa czesto dlugie godziny pracy, recznej, koncepcyjne czy przy tworzeniu specjalistycznej aparatury pomiarowej (miernik szumow, damping faktora czy charakterystyki stabilizacji termicznej).
    Gdyby to kogos intertesowalo to pewnie nadal bym tu sie udzielal :)

    Dzis wyjatkowo mi sie zachcialo tu zajrzec :)
    Last edited by irek; 04.12.2021, 16:57.

    Zostaw komentarz:


  • irek
    replied
    Zamieszczone przez PanJarek Zobacz posta
    Bo mam wszystkie elementy jesli chodzi o tranzystory bipolarne ale chcialbym wykonac wersje na mosfetach i nie pamietam czym sie roznilo
    Robilem proby na irfp240/9240 z ciekawosci. Tylko zmienilem kompensacje termiczna pradu spoczynkowego. Mosfety potrzebuja mniej pradu sterujacego wiec glebokosc sprzezenia zwrotnego poszybowala w gore a z nia poprawily sie parametry (DF x 4). Ale.. Kosztem stabilnosci. Nie tracilem czasu na dopieszczanie ukladu bo.. te p-mosfety maja tragiczna rezystancje do tego tracimy na Ugs wiec moc wyjsciowa sporo siadla. Co innego w uniampie300 gdzie sa dwie pary i bootstrapy.. Do tego parowanie jak jest kilka par oraz duzych rezystorow zrodlowych zeby wyrownac ich mocno rozbiezne charakterystyki. Dlatego juz dawno producenci ampow wycofali sie z nich. Mosfety tez wymagaja duzego pradu spoczynkowego, zeby przestaly znieksztalcac, W bipolarach wystarczy 5mA a tu ze sto, wiec mamy grzejnik :)
    Last edited by irek; 04.12.2021, 16:55.

    Zostaw komentarz:


  • gavron04
    replied
    Strona na której jest uniamp już działa :)

    Zostaw komentarz:


  • Kamil1
    replied
    Chodzi Ci chyba o wersje na darlingtonach, nie było na mosfetach.
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • PanJarek
    replied
    Bo mam wszystkie elementy jesli chodzi o tranzystory bipolarne ale chcialbym wykonac wersje na mosfetach i nie pamietam czym sie roznilo

    Zostaw komentarz:


  • Pawel S.
    replied
    to nie byla irka strona

    a "time machine"?

    Zostaw komentarz:


  • Marcin V
    replied
    Jakiś czas temu chciałem tam coś sprawdzić, myślałem że chwilowa niemoc. Ale chyba Irek zwinął tą stronę na dobre.
    Ma ktoś jakieś info?

    Zostaw komentarz:


  • PanJarek
    replied
    Ma ktoś może bom do uniamp v1 na mosfetach? Storna uniampa niestety już nie działa ;/

    Zostaw komentarz:


  • Drag-on
    replied
    Dziekuję bardzo za radę. Chętnie dokupię właściwe groty oraz wskazany topnik (przyda się na pewno). Tą płytkę przejrzę pod lupą i sprawdzę pod kątem zimnych lutów i co się da ewentualnie naprawię.

    Zostaw komentarz:


  • gavron04
    replied
    Kup poniższe groty, niekoniecznie z tego sklepu tylko te modele.

    https://www.gotronik.pl/t-24d-grot-d...24d-p-289.html

    https://www.gotronik.pl/t-32d-grot-d...32d-p-288.html

    I temperature obniż do 350. Grot który masz nie nadaje się do lutowania tht. Jak chcesz coś jeszcze w przyszłości lutować to zainwestuj w porządny topnik do lutowania, koniecznie w żelu. https://diyaudio.pl/forum/teoretyczn...200#post639723

    Zostaw komentarz:


  • Drag-on
    replied
    Lutownica Zhaoxin 936A, temperatura w zależności od wielkości lutowanego elementu 400-450, Grot standardowy z zestawu to chyba T-1.2D. Cyna to Cynel 0,5 mm Sn60Pb40. Luty mam wrażenie, że zmatowiłem czyszcząc tym co było pod ręką czyli denaturatem i szczoteczką (potem spłukałem wodą)...
    Last edited by Drag-on; 31.05.2021, 21:04.

    Zostaw komentarz:


  • gavron04
    replied
    Zrób zdjęcie całej PCB. Jakiej lutownicy, cyny, grotu, topnika używasz? Bo wyczuwam zimne luty? I z jaką temperaturą lutujesz?

    Zostaw komentarz:


  • PanJarek
    replied
    Jest okej.

    Zostaw komentarz:

Czaruję...
X