• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

[Kolumny 2-drożne] trzecie kolumny Pawla S - Vifa XT18+XT19

Paweł, weż wykonaj pomiary swoich kolumn, a może wtedy zrozumiecie o czym pisze.

HeatheN napisał:
piku16 napisał/a
Pomyślce logicznie, zaprojektowaną zwrotke mamy pod kąt prosty, zmieniamy ten kąt, to i zmienia się nam odpowiedz impulsowa, oraz faza, i nalezy to uwzglednic w projecie zwrotnicy, PRAWDA!!!

Zgadzam się z tobą w 200%
Gdy jest kąt prosty nie zmieniamy
Gdy jest kąt alfa (żółty zmieniamy)
Proste?
Nadal mylisz pojęcia.

Zwrotnice jak projektujesz, nie uwzgledniasz miejsca odsluchowego, tylko rodzaj obudowy, umiejścowienie głośników w obudowię.

Pomyślice logicznie, jeśli zwrotnia jest projektowana dla głosników w pionowej ściance, a my ją pochylamy to zmienia nam odpowiedz impulsową głośników i zarazem faze akustyczną.
Co mi po tym, że ustawie teraz usiąde i będe słuchal pod kątem prosty wzgledem kolumn?

Ponowie zwrotnice projektujemy pod głośniki i obudowę, zwrotnica "widzi" tylko głośniki, i to nam potrzebne do uwzględnienia w projekcie. Jak mam wam to prościej napisać zebyście zrozumieli?

Co nam z tego że usiądziemy do kolumny tak żeby tworząc kąt prosty, skoro to i tak nie zmieni nam nic w projekcie zwrtonicy rozumiecie już o co chodzi, czy nie?
Zwrotnica nie widzi gdzie jsa uszy słuchacz, tylko wie w jakim czasie ma być przetworzony dany zakres częstotliwosci, dla głośników.


n_omyzs napisał:
piku16, wez sobie poczytaj to co piszemy na spokojnie
Daruj sobię takie wypowiedzi, bo to Ty nie czytasz co ja pisze, i zarazem robisz śmietnik pisząc takie rzeczy, wez najpierw poczytaj, naucz się a pozniej zacznij pisać na temat, bo jak narazie nic nie wnosisz do tematu.




skal_ar napisał:
Pawel S. napisał/a
czy ty zaczniesz w koncu myslec? czy bedziesz nadal uparcie pieprzyl glupoty?
czyli twierdzisz ze jak wyprostuje kolumne i bede siedzial jeszcze nizej to dzwiek sie zmieni? ;>
jak tak to udowodnij mi to pomiarami bo wiem ze glupoty piszesz ;]


Kolega piku16 jest tak zapatrzony w teorię, że chyba nie do końca potrafi logicznie pomyśleć. Może kiedyś zrozumie
Kolega Piku, wie co mowi bo projektuje zwrotnice i ma na ten temat odpowiednią wiedze, a kolega skal_ar jej nie ma i lepiej, żeby sie w temacie kóry jest mu obcy nie wypowiadal bo jest kolejną osobą która robi śmietnik.
 
piku16 napisał:
Pomyślice logicznie, jeśli zwrotnia jest projektowana dla głosników w pionowej ściance, a my ją pochylamy to zmienia nam odpowiedz impulsową głośników i zarazem faze akustyczną.
Zaraz, a skad faza wie ze ma sie zmienic? Jakim cudem? Glosniki sa w JEDNEJ plaszczyznie!
 
piku16 napisał:
Zwrotnice jak projektujesz, nie uwzgledniasz miejsca odsluchowego, tylko rodzaj obudowy, umiejścowienie głośników w obudowię.

Pomyślice logicznie, jeśli zwrotnia jest projektowana dla głosników w pionowej ściance, a my ją pochylamy to zmienia nam odpowiedz impulsową głośników i zarazem faze akustyczną.
Nadal twierdze ze sie mylisz.
Niech Paweł cos podlozy pod kolumne i ja wyprostuje do pionu, i niech usiadzie nizej....tak jak na rysunku wtedy bedzie ok. Niech teraz wszystko obróci o 6 stopni (czy tam ile) to pomijajac akustyke w pomieszczeniu (inne kąty odbicia etc) NIC sie nie zmieni z pkt widzenia ucha sluchacza!
To wytlumacz mnie jakim cudem jak to napisales zwrotnica cos "widzi" zyroskop ma?
pawil.jpg
 
pegelmesser napisał:
piku16 napisał/a
Pomyślice logicznie, jeśli zwrotnia jest projektowana dla głosników w pionowej ściance, a my ją pochylamy to zmienia nam odpowiedz impulsową głośników i zarazem faze akustyczną.

Zaraz, a skad faza wie ze ma sie zmienic? Jakim cudem? Glosniki sa w JEDNEJ plaszczyznie!
Takim cudem, ponieważ zmienia nam sie umejscowienie głośnikow wzgledem siebie, po przez pochylenie przedniej ścianki głośnik wysokotonowy chowa się, nisko- średnio tonowy wychodzi do przodui taki sposobem wyrównują się centra akustyczne głośnikow. Proste prawda? pisalem o tym kilka postów wyżej :mrgreen:
 
UWAGI MODERATORA
a ja bym Was tu częstował warnami, chyba zapomnieliście o czym jest temat co? :razz:
 
piku16 napisał:
Pawle, jak będe projektował zwrotnice dla kogoś, zrobie takie pomiary i udowodnie wam, że zmiana kątu pochylenia kolumny, ma znaczenie, bo widze, że wam tylko charki, są potrzebe żeby co kolwiek zrozumieć.
a po co masz projektowac zwrotnice?
wez swoje kolumny i zrob kilka pomiarow
jak widac nawet nie przeczytasz dobrze innych wypowiedzi tylko kazdy uparcie stoi przy swoim...

piku16 napisał:
Takim cudem, ponieważ zmienia nam sie umejscowienie głośnikow wzgledem siebie
NIC SIE NIE ZMIENIA!
czyli jak powiesze kolumny na suficie i skeruje glosniki w dol to musze tez zrobic nowa zwrotnice bo jest pod innym katem? :shock:

piku16 napisał:
po przez pochylenie przedniej ścianki głośnik wysokotonowy chowa się, nisko- średnio tonowy wychodzi do przodui taki sposobem wyrównują się centra akustyczne głośnikow. Proste prawda? pisalem o tym kilka postów wyżej
a zmierzyc ci te glebokosci?
moge nawet rozciac kolumne zeby to dokladnie zmierzyc - w obu przypadkach wychodzi to samo!

jakbym tylko mial czas i mozliwosci (pokoj sie nie nadaje) to bym juz dawno to zmierzyl i udowodnil... :evil:

[ Dodano: 2010-01-07, 14:48 ]
csbiczek, spokojnie - jak sie wyjasni to wydziele posty do osobnego tematu
 
Piku jedną jedyną sprawą tutaj może być położenie wzgledem siebie przetworników oraz ścian podłogi i sufitu....

co z tego ze zgodnie z teorią będzie niby lepiej tak jak Ty piszesz...skoro w przypadku Pawła będzie to gorsze rozwiazanie w przypadku Pawła...

kurde robimy to dla siebi i tak żeby było nam lepiej czy "bo tak ksiazka kaze"...

co z tego ze wszyscy ERa pakują w 14l skoro w gronie 4 osób które "pomagały mi opiniować" moje podłogówki uznały jednomyślnie włącznie ze mną ze ER mi najprzyjemniej gra ~19l ...
?

w Pawła przypadku tak jest lepiej jak jest..... w moim jest ta sama sytuacja....a znając przerób Pawła jak się przeprowadzi to sobie złoży takie i w taki sposób ze u niego w pokoju będa grać lepiej niż "to z książki" ....

co z tego że postawisz ten mikrofon 1m od kolumny równolegle do podłogi i będzie git....skoro pomieszczenie zrobi takie spustoszenie że lepiej po prostu zaadoptować kolumny do sytuacji ....

wiec skończ te teoretyczne wywody bo to o dupe rozbić ...

kiedyś słyszałem sobie kolumny które z teoretycznego punktu widzenia powinny być dnem totalnym a brzmiały tak przyjemnie że każdy kto przychodził zatrzymywał się na dłużej (uprzedzę wypowiedzi.... znaczka firmowego na nich nie było...zeby ktoś tu zaraz nie zarzucił ze to grał znaczek firmy a nie kolumny ;p )
 
HeatheN napisał:
piku16 napisał/a

Zwrotnice jak projektujesz, nie uwzgledniasz miejsca odsluchowego, tylko rodzaj obudowy, umiejścowienie głośników w obudowię.

Pomyślice logicznie, jeśli zwrotnia jest projektowana dla głosników w pionowej ściance, a my ją pochylamy to zmienia nam odpowiedz impulsową głośników i zarazem faze akustyczną.


Nadal twierdze ze sie mylisz.
Niech Paweł cos podlozy pod kolumne i ja wyprostuje do pionu, i niech usiadzie nizej....tak jak na rysunku wtedy bedzie ok. Niech teraz wszystko obróci o 6 stopni (czy tam ile) to pomijajac akustyke w pomieszczeniu (inne kąty odbicia etc) NIC sie nie zmieni z pkt widzenia ucha sluchacza!
To wytlumacz mnie jakim cudem jak to napisales zwrotnica cos "widzi" zyroskop ma?
Pomyśl trochę, jak w projekcie zwrotnicy została po przez filtry ustawione odpowiednio faza dla obu głośników, to teraz po przez zmianę ustawienia kolumn jakim cudem zmienimy filtry w zwrotnicy? tak aby była odpowiednio zgrana względem głośników. Na to jak nasza faza będzie się sumować, odpowiada nam filtracja, czyli zwrotnica!!! nadal tego nie rozumiecie?

HeatheN Napisałem :widzi" tak żebyście zrozumieli o co chodzi, oczywiście ze ich nie widzi w sensie widzieć tylko w elektroakustycznym.
Robicie śmietnik pisząc takie bzdury! i nic nie wnosząc do tematu.
 
Pawel S. napisał:
piku16 napisał/a
Takim cudem, ponieważ zmienia nam sie umejscowienie głośnikow wzgledem siebie
NIC SIE NIE ZMIENIA!
czyli jak powiesze kolumny na suficie i skeruje glosniki w dol to musze tez zrobic nowa zwrotnice bo jest pod innym katem?
Wiesz co to jest polożenie glośnikow wzgledem siebie? a czym jest umejscowienie głośnika wzgledem słuchacza? bo chyba mylisz pojecia kolego. na reszte twojej wypowiedzi odpowiedziałem koledze HeatheN

pegelmesser napisał:
piku16 napisał/a
ponieważ zmienia nam sie umejscowienie głośnikow wzgledem siebie

Niby jak? Skoro caly czas sa w jednej plaszczyznie?
Masz napisane wyżej dla wypowiedzi Pawła S. 100 razy psiać to samo nie chce mi się, mam wazniejsze sprawy na głowie.

[ Dodano: 2010-01-07, 14:56 ]
Wallker napisał:
piku16 napisał/a
Takim cudem, ponieważ zmienia nam sie umejscowienie głośnikow wzgledem siebie
no to teraz się popisałeś...mam wrażenie, że powtarzasz teorię nie do końca ją ogarniając...żeby po pochyleniu ścianki głośniki zmieniły pozycję względem siebie musiały by być chyba nie przykręcone

piku16 napisał/a
Kolega Piku, wie co mowi bo projektuje zwrotnice i ma na ten temat odpowiednią wiedze....ble ble ble...
tak a ja mam system pomiarowy a Pawel.S nie i ja już coś nim mierzyłem a on nie i to ja jestem lepszy od niego...
Jeśli masz system pomiarowy to zrob pomiar pluse respone dla głośnika w pionewej i dla głośnika w pochylonej ściance a zobaczysz róznice:) zamiast pisać bzdury wezcie sie do roboty.

Znowu mam sie powtarzac co to jest centrum akustyczne głośnikow? Walker proszę cię zanim napiszesz kolejny taki bzdurny post pomyśl, albo prozmawiamy normlanie na temat albo w ogóle, bo to Wy robicie smietnik pisząc takie rzeczy nie na temat, a nie ja.
 
piku16 napisał:
Jeśli masz system pomiarowy to zrob pomiar pluse respone dla głośnika w pionewej i dla głośnika w pochylonej ściance a zobaczysz róznice:) zamiast pisać bzdury wezcie sie do roboty.

Looz :) ale zanim zacznę przenosić sprzęt do drugiego pokoju powiedz mi jaka będzie różnica w wyniku pomiarów w obu przypadkach? zakładając równą odległość głośnika od mica...


Bo o takiej sytuacji cały czas rozmawiamy....

piku16 napisał:
Znowu mam sie powtarzac co to jest centrum akustyczne głośnikow? Walker proszę cię zanim napiszesz kolejny taki bzdurny post pomyśl

Ależ ja to już wiem, przecież napisałeś to wyżej :lol:
 
nosz kurde piku zatrzymales sie w rozwoju czy jaka cholera.... wszyscy patrzą na ta sytuacje i tylko Ty nie ogarniasz... wsadz mikrofon tam gdzie Paweł siedzi i powiedz mi w jaki sposób zmieniło się polozenie głosnikow wzgledem siebie w stosunku do kolumn ze scianka prostopadłą i rozstopadle zawieszonemu do nich mikrofonowi ;p

jak juz chcesz być taki profesjonalny to chyba wiesz ze duzo wiecej dała by adaptacja w pomieszczeniu i strojenie pod pomieszczenie niz super zaprojektowane kolumny uniwersalne wsadzone w typowe pomieszczenie....

czy rozumiesz idee tego działania czy nadal nie... ?

rozumiesz ze nie wszyscy chca sprzedawac swoje wypociny jako "uniwersalne" tylko robiącos pod siebie ;p ?

[ Dodano: 2010-01-07, 15:16 ]
wallker ubiegłes mnie ;p

jakaś tam różnica może i bedzie bo glowna os nie jest rownolegla do sufitu i podłogi wiec inaczej się to poodbija...
 
Jak skończe pisac artyluł umiejscowieniu mikrofonu pod czas pomiarów i troche na temat pluse respone.

Wezme się za pomiary i napiszę artykuł na temat miejscowienia głośników w kolumne, bo widze, że są z tym trudności. ( może jak pokaze pomiary zrozumiecie o czym tyle tutaj pisałem)

P.s Zanim kto kolwiek co w na ten temat napisze, to najpierw niech choociaz przeczyta ten artykuł Yoshiego.http://www.diyaudio.pl/portal.php?show=
38

Dokładnie walker o tym rozmawiamy i na pierwszy rzut oka widać ze w drugim przypadku odległośc ta jest inna prawda?

Następne co się nasuwa toto, że po po pochyleniu głośniki zmienija swoje położenie (centrum akustyczne) prawda? a to dlatego bo głośnik wysokotonowy chowa się, a nisko średniotonowy wysuwa, i to jest własnie koherecja, o ktorej tyle pisałem.

Teraz robiąc pomiar z głosnikami w 1 przypadku odpowiedz impulsowa głośników jesr rózna a to dlatego bo głosnik wysokotonowy ma bliżej ścianki przedniej połozną cewkę, a głośnik nisko- średnio tonowy ma swoje centrum akustyczne dalej, i stąd własnie bierze się przesuniecie fazowe. ( nic trudnego tylko trzeba chcec zrozumieć)


Drugi przydapek jest już w pochyloną scianką czyli centra akustyczne głośnikow (czytaj cewki) są już wzgledem siebie w podobnym połozeniu, czyli odpowiedz impulsowa z obu glośników jest taka sama, oczywśicie trzeba to sprawdzi za pomoca pomiarów bo nie każa budowa głośnika jest taka sama czasami pochylenie o 6stopni wyrównuje centra akustyczne, a zdarzą się,że trzeba i wiecej, ale mamy do tego własnie pomiar pluse respone, ktory nam pokazę w jakim czasie dotarła fala dzwiękowa z głośników do mikrofonu.

Dlatego jak projektujemy zwrotnice jest to ważne ponieważ za pomocą filtrów dążymy do odpowiedniego zgrania fazowego głośników.

Bawolek Pozwol ale twojej wypowiedzi nie będe komentował...
 
piku16, najlepiej zaznacz na rysunku, o które odległości Tobie chodzi i w jaki sposób się względem siebie i w odniesieniu do czego zmieniają.
 
piku jednak jestes bardzo mocno oporny .......prosze przeczytaj jeszcze raz co napisał Wallker...

odleglosc jest ta sama !! ....

wkładka porusza się po okręgu ... wzgledem mikrofonu głosniki ZAWSZE mają IDENTYCZNE polaczenie wzgledem siebie i scianki

ty mylisz pojecia.... mikrofon nie stoii zawsze w tym samym miejscu
 
bawolek napisał:
piku jednak jestes bardzo mocno oporny .......prosze przeczytaj jeszcze raz co napisał Wallker...

odleglosc jest ta sama !! ....

wkładka porusza się po okręgu ... wzgledem mikrofonu głosniki ZAWSZE mają IDENTYCZNE polaczenie wzgledem siebie i scianki

ty mylisz pojecia.... mikrofon nie stoii zawsze w tym samym miejscu
pomiary zawsze robiemy z tego samego ustawienia mokrofonu wlasnie po to aby zachować odpowiedz implusową głośników, czy to kiedy kolwiek zrobiłeś jakis pomiar?

Po pochyleniu kolumny odległość jest taka sama... wez sobie zmierz to, a się przekonasz że nie jest bo widze ze nawet takich prostych rzeczy nie potrafisz zrozumieć, przykre to jest naprawdę...

[ Dodano: 2010-01-07, 15:46 ]
Wallker napisał:
Looz ale zanim zacznę przenosić sprzęt do drugiego pokoju powiedz mi jaka będzie różnica w wyniku pomiarów w obu przypadkach? zakładając równą odległość głośnika od mica...
Kolumny jak ustawimy na takich samych wysokosciach z pochyloną a pionową przednią ścinaką odleglośc będzie większa w 2 przypadku, ponieważ zostaje pochylona do tyłu rzecz logiczna prawda?

A gdy nawet wyrównany te odległości, to i tak położenie głośników wzgledem siebie są rózne, fala dzwiekową nie tylko jest jest falą wywołaną ruchem membraną głośnika, a też swoją zanczącą rolę odgrywa obudowa, było wiele razy o tym napisane. Można dodać też że kolumna z pionową scianką tworzy z podłgoą kąt prosty, a po pochyeniu już jest to inne położenie głośników i obudowy wzgledem podłogi.
 
piku16 napisał:
Można dodać też że kolumna z pionową scianką tworzy z podłgoą kąt prosty, a po pochyeniu już jest to inne położenie głośników i obudowy wzgledem podłogi.
piku16, daj juz spokoj bo zaczynasz pisac totalne pierdoly.. owszem to pod jakim katem jest sama podloga ma jakies znaczenie ale jest zupelnie pomijalne. No chyba ze projektujac zwrotnice uwzgledniasz to jakie masz meble dokladnie w pokoju i gdzie sypia kot.
 
piku ja doskonale wiem że dla uniwersalnego zestawu mikrofon ma byćw tym samym miejscu ....

tylko ze Ty kompletnie dalej nie rozumiesz ideii dlaczego Paweł tak zrobił i dlaczego tutaj ludzie się z tobą "kłócą" .... nie rozumiesz celu kompletnie ciągle ślepo walisz w zaparte dla uniwersalnego przypadku który nie ma tu nic do tego hehe Pawła interesuje miejsce gdzie ma głowę i tam ma "mikrofon" i tam chce by była taka sytuacja jak ze scianką bez pochylenia ;p

po prostu Ty nie rozumiesz zamiaru Pawła .... i to jest jedyny problem ... jak mikrofon jest w miejscu co wallker narysował nawet w wiekszej odleglosci ale nadal prostopadle do przedniej siecianki to powiedz mi jak zmienilo sie polozenie glosnikow miedzy sobą :D ? az punktu widzenia mikrofonu ..... ....powiedz mi co się zmieni oprócz amplitudy :D ...(bo bedzie na tej samej osi tylko kilka cm dalej :D ) ....

wez sobie papierek milimterowy narysuj kolumienkę z prostopadłą scianką .... daj ten mikrofon w "uniwersalne miejsce" .... potem pochyl sciankę narysuj prostopadłą oś i podnies ten mikrofon z prostej przyczyny .....chcesz by tam był twoj punkt odniesienia...
i co teraz ?
co sie zmienilo z punktu widzenia mikrofonu .. czy zmienilo sie polazenie przetwornikow ?
:D
 
n_omyzs napisał:
piku16 napisał/a
Można dodać też że kolumna z pionową scianką tworzy z podłgoą kąt prosty, a po pochyeniu już jest to inne położenie głośników i obudowy wzgledem podłogi.

piku16, daj juz spokoj bo zaczynasz pisac totalne pierdoly.. owszem to pod jakim katem jest sama podloga ma jakies znaczenie ale jest zupelnie pomijalne. No chyba ze projektujac zwrotnice uwzgledniasz to jakie masz meble dokladnie w pokoju i gdzie sypia kot.
Nie kolego to Ty piszesz bzdury bo nawet nie rzaczysz przeczytac artykuły który napisał Yoshi, i go logicznie zrozumiec, a piszesz bzdury, pozatym nic nie wnosząc do tematu, powinieneś dawno dostać warna, za tego typu posty. Ja ciągle piszę na temat i nie rozumiem po co Wy staracie się ciągle dodać swoje 3 grosze na zupelnie inny temat? nie z wami rozmawiam o tej kosntrukcji tylko z Pawłem S i proszę zebyście sie nie wypowiadali jeśli nie macie nic konkretnego i w tym tamcie do powiedzienia, nie chce mi sie czytac 100 postów nie na temat, i tracic czas.

Tak na marginiesie kolega Paweł S. wie wogole w jaki warunkach była projektowana zwrotnica i z jakim połozeniem głośnikow na przedniej ściance... Wie o tym, że to ma znaczenie dla charki wypadowiej zestawu głośnikowego?

Jeśli nie chce zrozumiec co to koherecja, trudno niech żyje sobie w nieświadomości albo wykona pomiary tego zestawu a się przekona, że miałem rację.
 
no nie mam sily... :neutral:
piku16, ty jestes uparty jak polski polityk i nadal masz zamkniete oczy na to co inni pisza...
piku16 napisał:
Tak na marginiesie kolega Paweł S. wie wogole w jaki warunkach była projektowana zwrotnica i z jakim połozeniem głośnikow na przedniej ściance... Wie o tym, że to ma znaczenie dla charki wypadowiej zestawu głośnikowego?
przeciez sam o tym napisalem ze tych danych brak! tak wiec zacznij uwaznie czytac temat bo mnie juz zaczynasz wkurzac :evil:

piku16, kilka razy dawales link do arta Yoshiego. i zapewne chodzi ci o ten fragment
Druga metoda wyrównywania fazy jest problemowa od strony konstrukcyjnej obudowy gdyż w celu wyrównania różnicy fazowej zwykle pochyla się przednia ściankę. Rzadziej spotyka się rozwiązania z wysuniętym nisko-średnio tonowym za pomocą „nadbudówki” na przedniej ściance bądź cofnięcia wysoko tonowego umieszczonego w osobnej obudowie i ustawionej na szczycie kolumny (rozwiązanie relatywnie proste i korzystne od strony dokładnego wyrównania fazy). Korekcja fazy na drodze odpowiedniej konstrukcji obudowy daje korzyści przy konstrukcji filtrów gdyż można stosować takie same stromości filtrów w obu torach co daje dużo większe możliwości. Łatwiej jest wymodelować charakterystykę amplitudową.

Wykorzystując tę metodę można obliczyć, że po obróceniu fazy jednego głośnika o 180 mamy do skorygowania 60 stopni różnicy fazowej co przekłada się na 16 mm różnicy w głębokości zamocowania głośników. W praktyce daje do dość niewielkie pochylenie kolumny. Większość konfiguracji głośników powinno dać się skorygować pochyleniem w zakresie 7-10 stopni.

Poniższe wykresy przedstawiają dwa przypadki dla różnego położenia głośników a tych samych filtrów. Pierwszy to głośniki zamocowane na prostej ściance, drugi to na pochylonej, czyli z kompensacją różnicy faz. Czarny to sumaryczna charakterystyka zestawu. Pomimo, że poszczególne charakterystyki głośników są identyczne to właśnie faza miała w tym przypadku decydujący wpływ na charakterystykę końcową.





rys 34. Przykład źle dobranej fazy.





rys 35. Faza prawidłowo dobrana.

Przebieg fazowy łatwo jest odczytywać z charakterystyki przyglądając się poszczególnym i końcowemu wykresowi. Jeżeli faza w danym punkcie jest zgodna to dwa sygnały powinny dać w wyniku sumy wypadkowy sygnał wyższy od składowych. W miejscu połączenia suma powinna być o 6dB wyższa od składowych co widać na wykresie. Jeżeli wykres końcowy jest poniżej składowych lub przebiega za nisko to znaczy, że faza nie jest zgodna.
(fotki na stronie glownej w arcie Zwrotnice częstotliwościowe w ujęciu praktycznym )

i z tym sie oczywiscie zgodze...

ALE

przeczytaj dalej

Jeżeli masz możliwość zrobienia pomiarów:
- Nie rób pomiarów charakterystyk głośników nie wbudowanych do obudowy. To nic nie daje.
- Potrzebne pomiary to charakterystyka amplitudowa OnAxis i impedancji. Pomiar nerafield do projektowania zwrotnicy zestawu 2 drożnego jest nieprzydatny.
- Pomiar wykonaj w prawidłowy sposób. Po co mierzyć na wprost skoro słuchacz zawsze będzie pod kątem. Przykład na rysunku poniżej.
ty ciagle piszesz o standardowym pomiarze gdzie mikrofon jest rownolegly do podlogi. a yoshi pisze o takich pomiarach w jakiej sytuacji ja slucham tych kolumn!
tak wiec jezeli irek robil pomiary prostopadle do scianki przedniej to u mnie NIC SIE NIE ZMIENILO!
 
Powrót
Góra