• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Nasze poczynania z ARTĄ

Hmmm. Dużo. Dawno nic nie mierzyłem, ale z tego co pamiętam u mnie wychodzi 0,04 dB. I co ciekawe, nie ważne czy to na Live 24 czy na EMU. Wychodziło mi przy kalibracji Limp-a to samo.
Wiesz co, z tego co pamiętam kiedyś kupiłem w sklepie za 2,50 jakieś gówniane chinch-e co miały rezystancję gorącej żyły coś ok 4 ohm i chyba wtedy miałem jakieś podobne problemy. Jesteś pewien strony sprzętowej? Kable, gniazda itp?
 
U mnie LIMP mimo poprawnej kalibracji pokazywał impedancje głośnika dochodzącą do 1000 Ohm (karta sb live model 200 ) .Szkoda ,że nie zachowałem screenów . A winne były badziewne wtyczki mini-jack takie tanie "pozłacane" .Tu w każdym przypadku należy zadbać o jakość lutów , styków i okablowania
 
Ostatnia edycja:
Nie na temat...
Chwilowo nic nie zrobię:)
a3bfad3595634b11d10da1367707edcb_1486912967.jpg

 
U mnie LIMP mimo poprawnej kalibracji pokazywał impedancje głośnika dochodzącą do 1000 Ohm (karta sb live model 200 ) .Szkoda ,że nie zachowałem screenów . A winne były badziewne wtyczki mini-jack takie tanie "pozłacane" .Tu w każdym przypadku należy zadbać o jakość lutów , styków i okablowania

tylko dlaczego na tym samym kablu na karcie zintegrowanej pokazuje ok a na karcie zewnętrznej jest wjęcej jak 2db różnicy?!
 
Może być walnięte wejście liniowe na karcie dźwiękowej .Pytanie :skąd wiesz ,że po włożeniu wtyczki jest wszystko okay?Jakoś tak widać ,że np. na allegro namnożyło się soundblasterków za 5-10 zyla ,a nowy kosztuje 30 zł .Moim zdaniem na pewno warto postarać się o nową kartę .
 
Witam. Jakiś czas temu zainteresowałem się budową kolumn, całą wiedze czerpałem tu z forum. Po przeczytaniu kilku tematów z forum zrobiłem jiga do arty i zacząłem robić pomiary. Problem mam wynikający zapewne z mojej niewiedzy z prawidłowym ustaleniem bramki.
Robię pomiar ----> home---->set----->max------>get
Czerwony marker ustawia mi się na "przed impulsie", a żółty w miejscu maksymalnego impulsu. Rozumiem, że w ten sposób wylicza mi program PreDelay ?
Następnie przesuwam czerwony marker przed pierwsze odbicie, a żółty pozostawiam bez zmian, w miejscu maksymalnego impulsu? tak robiąc pomiar mój wygląda tak.

nie wiem w czym tkwi problem....
 
Źle robisz.
To znaczy do sekwencji "Robię pomiar ----> home---->set----->max------>get" robisz dobrze, a potem źle.

Czerwony marker powinien zostać w punkcie 300, a żółty (ustawiasz lewym klawiszem myszy) tuż przed pierwszym odbiciem.
 
Ostatnia edycja:
Walczę własnie z kalibracją arty i Unijiga Irka, ale mam duże wątpliwości co do tego czy prawidłowo ją przeprowadzam. Będę wdzięczny za zerknięcie na filmik i ewentualne uwagi;)
PS. w 1:31 filmiku pytam o rozjazd na kanałach przy pomiarze ale już wiem, że mogę to skorygować podkręcając potencjometr "mic" na Unijigu, nie wiem natomiast co z wcześniejszym rozjazdem przy kalibracji.

 
hmm...kazałeś mi kiedyś czytać manuala to czytam i robię zgodnie z nim ;)
założyłem że żeby pomiary były prawidłowe to powinienem ją przeprowadzić jak najdokładniej ale rozumiem że ma ona tylko wpływ na poziom SPL?
I jeszcze jedno pytanie, pomiar na filmiku robiłem near-field i zastanawiam się w którym miejcu powinienem ustawić bramkę?
Oczywiście jest to tylko testowy pomiar na potrzeby przygotowania filmu (bez żadnego przygotowania pomieszczenia itd)
 
Powrót
Góra