• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Rowery i akcesoria

przecież jest regulacja

Regulacji nie będzie na tłumieniu powrotu, zwiększy się jedynie nieznacznie (choć bardziej odpowiednie słowo powinno brzmieć "pojawi się") z powodu gęstszego oleju.
Czy jest sens grzebania w tłumiku i narażanie się na jego nieszczelność tylko po to, aby mieć nieznaczne tłumienie?
Moim zdaniem nie.

Skoro firma zalała tłumik takim olejem, to mieli w tym jakiś cel.
 
Ostatnia edycja:
Tłumienie powrotu było by nie znacznie większe, niestety więcej w tym złego niż dobrego, ponieważ zwiększyło by się znacznie tłumienie kompresji.

Ja tuningowałem dwa tanie amortyzatory... po zakupie droższego doszło do mnie, że tuning tych tańszych po prostu nie miał sensu.
Nie dość tego, później był problem z ich sprzedażą.

tak z ciekawości pytam, jaki masz teraz amor?
 
Dobra firma, amor do Downhill'u ?
Ja przy swoim R.S. Recon gold nie narzekam.
Liga świętokrzyska i cyklokarpaty- jakoś da się objechać. Generalnie polecam Recon gold lub Reba.
Lepszych nie testowałem.
Świetnie wybiera teren i nie jest zbyt awaryjny. Trzeba tylko pamiętać że gdzieś w tym szaleństwie musi być rozsądek.
Na zimę też trzeba mieć coś taniego na zmianę bo zwłaszcza amortyzatory dostają na mrozie.
 
Ostatnia edycja:
a mozecie mi napisac co sie zmienia na lepszych amorkach?
ja na swoj nie narzekam, ale wiem ze to zadna rewelacja

ropa zakupiona - ide czyscic przerzutki i lancuch ;)
 
Jak miałem jakiegoś standardowego amora sprężynowego, lata temu to wydawało mi się że jego jedyne działanie było wtedy kiedy chciałem poderwać koło do góry wtedy się wysunął dopiero, później po zmianie na coś lepszego (niestety minimum 3 razy droższego) działa tak jak powinien i jest większa możliwość ustawienia pod siebie i trasę, czasem są trasy jak wybiera bardziej, czy szybciej
 
a mozecie mi napisac co sie zmienia na lepszych amorkach?

Praca samego amortyzatora (goleni), jak również masz więcej regulacji.
Do tego dochodzi inna technologia, taka jak np. sprężyna powietrzna, tuleje prowadzące, kąpiele olejowe, różnego rodzaju tłumiki...
Jak się zaczniesz wgłębiać w temat to uznasz, że ten twój co teraz masz to kicha niestety.
Najważniejsze aby amortyzator nie miał luzów na goleniach.
 
W wielkim skrócie, to twój amor to kolumna z kondesatorem dobranym na oko np. przezemnie a taka REBA, SID czy FOX to dopracowywana tygodniami zwrotnica. Ciężko to opisać ale miałem pierwszą wersję REBY i to naprawdę inna bajka, piekna praca i przeogromne możliwość regulacji. Dzisiejsze tego nie mają.
 
a mozecie mi napisac co sie zmienia na lepszych amorkach?
ja na swoj nie narzekam, ale wiem ze to zadna rewelacja

Wydaje mi się że nie jeżdżę tak jak wy, jeżdżę maratony i treningi po lasach, jeżdżę w dół po średnio ubitych ścieżkach czasem dość szybko (do 40km/h) przy tych prędkościach amortyzator musi mi wybierać idealnie, bo inaczej gleba. Nie jest to dh., kolega uprawiał ten sport i łazi z połamaną ręką, a kolano też miał operowane.
Co do charakteru pracy samego amortyzatora, łatwiej go wprawić w pracę, naciskając pracuje lekko.
Jeżeli miałbym komuś polecić zmianę amortyzatora to trzeba się zastanowić, bo mam też drugi rower na tanim soutorze i szczerze mówiąc po zwykłych bezdrożach, polnych drogach jeździ się dobrze, opony są grube i też pomagają.
Trzeba pamiętać że przód nie załatwia sprawy, wygodniej w dupę nie będzie, do tego już amortyzowana rama.
Ja napaliłem się na wymianę szosy, i w szosę lepiej zainwestować pieniądze.
Trek domane- jeździłem, po bruku jeździ się jak po malowanym, rama bardzo dobrze tłumi drgania a to przecież szosa. Mówię wam CUDO.
Jak będziecie mieli kiedyś okazję warto się przejechać. :)
http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,z7216x0dm2
http://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/13611/test_trek_domane_6_2_disc
http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/road/endurance_race/domane/
 
Jeżeli miałbym komuś polecić zmianę amortyzatora to trzeba się zastanowić, bo mam też drugi rower na tanim soutorze i szczerze mówiąc po zwykłych bezdrożach, polnych drogach jeździ się dobrze, opony są grube i też pomagają.
Paweł pytał więc odpowiedzieliśmy ale jeśli chodzi o polecenie jakiegoś amora to najlepiej jak sam sobie odpowie co potrzebuje, i jak gdzieś taki przetestuje.
Co do opon to fakt i jeszcze paweł ma w29-era, ja w swoim 29-er jeżdżę teraz na karbonowym sztywniaku ale obecnie 85% to miasto reszta podmiejskie laski, takie życie.
 
no to ja sie nie zaglebiam bo nie mam kasy na amorka :p
a ostatnio jak sie zaglebiliem w piasty to 400zl poszlo na kola :(

ropa zrobila swoje - przerzutki jak nowe! ;)
lancuch wymyty i nasmarowany

niestety z hamulcami mialem problem bo srubka sie wyrobila i trzeba kombinowac :???:

pancerze linek jednak musze wymienic. przy okazji zmienie je na niebieskie - beda dobrze pasowaly do koloru ramy ;)
 
Zdecydowanie jest sens, jak jeździsz długo to GPS rozjedzie Ci baterię w telefonie szybciej niż skończysz np wycieczkę.
No i zawsze masz podgląd na prędkość, ja lubię sobie na to spojrzeć :)
 
Również mam i licznik i tel, a tel mi jeszcze nie zjadł baterii a po za tym można powerbank zabrać.
Kiedyś kupiłem linki od xtr z teflonem w środku czy jakoś tak, ściągacze kurzowe na zakończeniach, nawet jak linka była zwinieta w kółko do transportu to gładko chodziło, ale to było w 2006 roku i nadal się dobrze sprawują
 
Powrót
Góra