• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Sym by flodins v0.2 temat techniczny

Zmierz najpierw napiecia wzgledem masy na czterech kondensatorach w zasilaniu powinny miec wartosc zasilania.

Jak jest ok to zmierz napiecie na R19, powinno wynosic ok 0,6V.
 
jest ok. wymienilem q5 i gra. nie ustawialem jeszcze pradu spoczynkowego ale na Re mam spadek 0.06mV czyli jakis tam spadek jest. Zainteresowalo mnie, ze na nieustawionym pradzie spoczynkowym wzmacniacz im dluzej gral tym bardziej chrypial. czy to dlatego ze sie troche nagrzal i to dlatego. grlaem na malej glosnosci z wpietymi rezystorami uruchomieniowymi.
 
brak pradu spoczynkowego to wlasnie to chrypienie. Podczas pracy parametry niecosie zmieniaja wiec moze sie to zmieniac dlatego nalezy ustawic taki prad aby na zimno czy na goraco zawsze plyna na minimalnym poziomie. Pewne zmiany pod wplywem temperatury i napiecia zasilania sa zauwazalne wazne zeby nigdy nie spadl za nisko.
 
ok dzieki wszystkim za pomoc. szczegolnie irkowi ;). mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie irku ale to juz na PW bo nie zwiazane z tematem. pozdrawiam
 
Witam
Trochę mi się grzeje sym w stanie jałowym, gdy wejście jest zwarte do masy i są podłaczone głosniki (8om), przy graniu też mi się wydaje, że za dużo. Obawiam się, że może się wzbudzać, dlatego wolę się upewnić, czy to jest poprawne. No ale przejdźmy do konkretów: prąd spoczynkowy ustawiony na 60mA (zmierzone tak jak się powinno - wyjście zwarte do masy, głośniki odłączone, pomiar spadku napięcia na rezystorze emiterowym) i trzyma tą wartość w każdej temperaturze. Stałe na wyjściu wynosi 11mV. Prąd jaki jałowo pobiera jeden kanał przy amperomierzu wpiętym w dodatnią gałąź zasilania wynosi 90mA przy odłączonych głośnikach i 100-110 mA (nie za dużo?) przy podłączonych. Radiatory mam o profilu 165x70x35 (pochodzą z Diory WS442, przy której były zimne gdy nie grała muzyka, ale wiadomo ze tez prad spoczynkowy byl 3 razy mniejszy). I taki własnie radiator przy zamontowanym jednym kanale nagrzewa się do ok. 43 stopni bez podania dźwieku na wejście, same tranzystory sterujące do ok. 50 stopni. Przy muzyce odpowiednio więcej. Dodam, że tranzystory mam poprawnie zamontowane, mocno przykręcone, równo przylegają, podkładki mikowe i cienka warstwa białej pasty termoprzewodzącej. Jeśli to ma znaczenie to tranzystory sterujące mam Toshiby SA1930 i SC5171, kondensator w sprzężeniu dałem profilaktycznie 3,3 pF. Czy coś z tych wyników nie w porządku i wzmacniacz może się wzbudzać? Niestety nie mam oscyloskopu, musiałbym zawieść wzmacniacz na uczelnie. Jeśli tak ma być i wszystko jest ok to mnie upewnijcie, bo wzmacniacz gra całkiem dobrze, ale mimo wszystko wolę, żeby działał poprawnie również pod względem technicznym :smile:
 
przy 90 mA to moze osiagac taka temperature jak piszesz skoro dwa kanaly maja taka sama temperature to raczej obydwa sie nie wzbodzaja zmniejsz prad spoczynkowy i wtedy zmierz temperature
 
Grzanie=pobierana moc a ta to nic innego jak pobierany prad. Jesli wzmacniacz pobiera tylko 100mA to nie ma zadnego problemu i jest to normalne grzanie w spoczynku.
Jesli masz radiator taki jak piszesz bo sztuce na kanal to w zupelnosci wystarczy do wychlodzenia wzmacniacza nawet na 4omach. Temperatury w okolicy 80stopni sa tu calkiem normalne.
 
Witam po długiej przerwie.

Nie zapomniałem o was (:

Przypominam jeśli ktoś jeszcze się nie dowiedział, że jest nowa wersja. Wiele problemów technicznych na które narzekaliście zostało zażegnanych.

-płytki łączone parami do łamania
-miedź 70ľm
-powiększone ścieżki zasilania, dopuszczalny prąd: 15A na szynę
-powiększone otwory montażowe, pasują śruby M3
-ponownie lepsze prowadzenie i skrócenie ścieżki sprzężenia zwrotnego od strony wysokiej impedancji
-zachowany rozstaw tranzystorów końcowych, nie ma potrzeby zmiany radiatora
-wyeliminowanie elektrolitów na głównych liniach zasilania
-profesjonalne wykonanie; niezdzieralne opisy biały mat, cynowanie HAL, soldermaska wykonana prawidłowo(przed cynowaniem) co potwierdza jej wysoką odporność

wymiary: 60x60

zdjęcia tutaj:

http://flodins.info/post.php?p=21#nowy

Pozdrawiam i polecam (:


smerfetek13 napisał:
Kolejne pytanie.. Kondensator C19 powinien miec jaka wartosc 22p czy 10p..?

Dowolny z przedziału 5-22p, zalecam 10p
 
Powrót
Góra