Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

fornirowanie większych powierzchni - sposoby

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #61
    kombo, to sie dociska jednoczesnie z wszystkich stron i wtedy jest OK
    a tak pozatym to fabryki uzywaja klejow chemo-/termo-utwardzalnych

    Skomentuj


      #62
      Zamieszczone przez marko3T
      I tak sobie pijesz ta cherbatke, wypiłes przychodzisz , patrzysz, a tam szpary, bo się rozeszło przy ściskaniu i jeszcze uszkodziłes sobie fornir przy zfazowanej krawędzi....
      Ej dobra, wychodzi więc na to że zostałem pocieszony, a praca nie poszła na marne :razz:

      Zamieszczone przez takero
      Czy takie frezy można za normalne pieniądze kupić ? Nie ma żadnych chińskich podróbek albo co ?
      Bo kurcze grubo ponad 300zł na frez to nieco sporo...
      Takero, nie czytałeś uważnie tematu o frezarce z leclerca którą razem zamówiliśmy - frezy należy zajumac z casto :mrgreen: :mrgreen:

      Ale tak poważnie to naprawde te ceny niektórych sa kosmiczne. Apropo frezarki z leclerka, dzis wyczajiłem w tesco wyrzynarke black n decker która tnie pod kątem za 100zł :razz: Moze sobie sprawię za jakiś czas

      Skomentuj


        #63
        Zamieszczone przez paldo
        dzis wyczajiłem w tesco wyrzynarke black n decker która tnie pod kątem za 100zł
        wszystkie tną pod kątem.
        Przynajmniej moje jedna budżet a druga b&d tak mają
        jak potrzebujesz to ci pożyczę
        Juz mi sie nie chce...

        Skomentuj


          #64
          Acha, marko3T, czy mógłbyś przyblizyć po krótce technikę kołkowania, bo widziałem że takowa stosujesz :razz:

          Pytam bo wcześniej się nad tym zastanawiałem, ale powątpiewam czy zwykłą wiertarką da rade to równo nawiercić, bo jak widzę ty jakiś specjalistyczny sprzęt do tego używasz...

          BTW jak patrze na toja konstrukcję z as... niezły z ciebie szleniec znaczy, jednym słowem szacun :cool:

          Z ciekawości, powiedz czemu wzmocnienia robisz akurat ze sklejki, po prostu łatwiej, czy ma lepsze właściwości do tego ( bo mi się wydaje że mdf jest jednak sztywniejszy...)

          [ Dodano: 2010-02-03, 00:20 ]
          Zamieszczone przez lklukasz
          wszystkie tną pod kątem.
          Przynajmniej moje jedna budżet a druga b&d tak mają
          jak potrzebujesz to ci pożyczę
          Hehe, spoko, jak mi się nie uda kupić to się zgłoszę, dziek,i za pomoc...

          A nie wiedziałem że wszystkie tak tną pod kątem (inna sprawa czy to w ogóle jest przydatne... idealnie i tak się nie wytnie, ale w niektórych przypadkach może się przydać do czegoś...

          Skomentuj


            #65
            Zamieszczone przez paldo
            Z ciekawości, powiedz czemu wzmocnienia robisz akurat ze sklejki, po prostu łatwiej, czy ma lepsze właściwości do tego ( bo mi się wydaje że mdf jest jednak sztywniejszy...)
            nie wiem o czym dokladnie mowa ale co do materialu to sie mylisz. sklejka to kompozyt i jest duuuzo wytrzymalszy niz MDF


            Zamieszczone przez paldo
            A nie wiedziałem że wszystkie tak tną pod kątem (inna sprawa czy to w ogóle jest przydatne... idealnie i tak się nie wytnie, ale w niektórych przypadkach może się przydać do czegoś...
            no wlasnie tak sie zastanawiam do czego?
            jedyne co mi przychodzi do glowy to zaoszczedzenie pylu w powietrzu przed frezowaniem na 45 stopni :P

            Skomentuj


              #66
              Zamieszczone przez Pawel S.
              no wlasnie tak sie zastanawiam do czego?
              jedyne co mi przychodzi do glowy to zaoszczedzenie pylu w powietrzu przed frezowaniem na 45 stopni :P
              No chociażby. Też się zastanawiam do czego. Coś tam by się wymyśliło... :razz:

              Zamieszczone przez Pawel S.
              nie wiem o czym dokladnie mowa ale co do materialu to sie mylisz. sklejka to kompozyt i jest duuuzo wytrzymalszy niz MDF
              http://www.audiostereo.pl/forum_wpis...at=33886&p=5#k

              Zajrzałem do opisu kolegi Na pewno w stosunku waga/sztywnośc/wytrzymalość sklejka wygrywa, ale czy jest sztywniejsza... moze i tak, choć generalnie wydaje mi się być miększa... jest na pewno kilka razy lżejsza, więc dla tego się zastanawiam czy lepsza na wzomcnienia do kolumn.. :roll: Nie abym kwestionował, po prostu jestem ciekaw takiego wyboru

              Skomentuj


                #67
                Zamieszczone przez kombo
                jakoś nie przemawia do mnie składanie na 45stopni na samym kleju.
                Do mnie tez nie, dlatego zawsze lameluje, szkoda że nie mogę na szybko wrzucić zdjęć, ale jak będe miał czas to może późnym wieczorem "wgram" na fotosik.


                Zamieszczone przez paldo
                Na pewno w stosunku waga/sztywnośc/wytrzymalość sklejka wygrywa, ale czy jest sztywniejsza... moze i tak, choć generalnie wydaje mi się być miększa
                Świadomie zastosowałem na kratownice sklejke 10mm, jest niesamowicie sztywna, wytrzymała, a przy tym lekka. B&W w swoich drogich kolumnach też stosuje sklejke, a ich obudowy nalezą do bardzo sztywnych. Chciałem uniknąć pracy ścianek, i dlatego ta kratownica spinająca wszystkie ścianki ze sobą.

                Skomentuj


                  #68
                  paldo, dla próby - złam sklejkę 10mm i mdf 10mm; wbij gwoździa w sklejkę i w mdf; rozwarstw nożem krawędź sklejki i mdf'u
                  Mdf może się wydawać bardziej wytrzymały bo na oko ma jednorodną strukturę ale ta struktura jest wykonana z bardzo krótkich włókien. Sklejka jest wykonana z jak by nie było litego drewna ciętego na cienkie płaty i sklejane naprzemian - raz wzdłuż raz wszerz. Włókna w sklejce są długie i rozkładają naprężenia na większej "powierzchni" płyty. Wiadomo, że drewno ma nieporównywalnie większą wytrzymałość (na rozciąganie i zginanie) wzdłuż włókien więc naprzemienne ułożenie płatów w sklejsce sprzyja wytrzymałości praktycznie w każdym jej kierunku. MDF to właściwie zmielone i zprasowane odpady drewniane (i jeszcze inne dodatki).

                  Skomentuj


                    #69
                    marko3T, to ja jeszcze powótrze pytanie, bo gdzies umkeło :

                    "Acha, marko3T, czy mógłbyś przyblizyć po krótce technikę kołkowania, bo widziałem że takowa stosujesz :razz:

                    Pytam bo wcześniej się nad tym zastanawiałem, ale powątpiewam czy zwykłą wiertarką da rade to równo nawiercić, bo jak widzę ty jakiś specjalistyczny sprzęt do tego używasz... "

                    Skomentuj


                      #70
                      paldo, w tym przypadku to raczej kwestia wprawnej ręki a nie wyspecjalizowanej wiertarki
                      Da się wywiercić nawet starą Celmą - chodzi tylko o unieruchomienie płyt względem siebie a to już można realizować na dziesiątki sposobów.

                      Skomentuj


                        #71
                        Zwykła wiertarka dobre wiertło, dwie ręce i wiercisz, oczywiscie trzeba materiał unieruchomić. Ja wspomagam sie dodatkowo statywem do wiercenia. Wbijam kołki ciut głebiej, nic oczywiscie nie szpachluje.

                        Skomentuj


                          #72
                          marko3T, a jakie ściski możesz polecić nie drogo?? Widzę że to raczej spory wydatek niestety... bo tych z marketów to pewno nie ma sensu kupować?

                          Co sądzisz o tym :

                          http://allegro.pl/item905492160_scis...0_tainiej.html

                          ewentualnie taki :

                          http://allegro.pl/item906682497_scis...obra_cena.html


                          sa jeszcze takie samozaciskowe :

                          http://allegro.pl/item906702029_scis...obra_cena.html

                          Te to raczej lipa? :

                          http://allegro.pl/item909539589_scis...120_coval.html

                          Skomentuj


                            #73
                            Zamieszczone przez marko3T
                            Wbijam kołki ciut głebiej, nic oczywiscie nie szpachluje.
                            czyli wystajace kolki szlifujesz na rowno z plyta?

                            a czy przy zastosowaniu kolkow wyraznie da sie zmniejszyc efekt klawiszowania? bo jak wiadomo wikol to elastyczna spoina...

                            [ Dodano: 2010-02-03, 14:05 ]
                            Zamieszczone przez paldo
                            marko3T, a jakie ściski możesz polecić nie drogo??
                            ja zakupilem takie wieksze dedry i jakos nie zawiodly mnie narazie
                            300mm kosztuje ok 14zl/szt w castoramie

                            dokladnie taki jak w 2 linku

                            Skomentuj


                              #74
                              Zamieszczone przez Pawel S.
                              ja zakupilem takie wieksze dedry i jakos nie zawiodly mnie narazie
                              300mm kosztuje ok 14zl/szt w castoramie

                              dokladnie taki jak w 2 linku
                              Ten modeco tak?? I co, on 14zl w casto kosztuje?? Pewno nie pamiętasz po ile maja długie?? 80cm minimum. (jak mały 14, to do 50-60zł za dwa 80cm powinienem się zmieścić :razz: )

                              Skomentuj


                                #75
                                Zamieszczone przez paldo
                                marko3T, a jakie ściski możesz polecić nie drogo
                                Używam podobnych do tych z drugiego linku, firmy Proline oraz starych kupionych od stolarza. Automaty mnie nie przekonują, sa dobre zeby szybko coś złapać.
                                Dobry ścisk musi być masywny i mieć dużą rączka takim łatwiej sie dociąga.


                                Zamieszczone przez Pawel S.
                                czyli wystajace kolki szlifujesz na rowno z plyta?

                                a czy przy zastosowaniu kolkow wyraznie da sie zmniejszyc efekt klawiszowania? bo jak wiadomo wikol to elastyczna spoina...

                                Nie kołki wbijam ciut głębiej, bo szlifowany na równo może później lekko "wstać"
                                Teoretycznie kołki czy lamelki powinny nieco ograniczyc zjawisko, niestety tak nie jest.
                                Podkreślam jednak że klawiszowanie jest szczególnie widoczne kiedy materiał nie miał czasu na doschnięcie i są wchania temperatury.

                                Skomentuj


                                  #76
                                  Zamieszczone przez paldo
                                  Ten modeco tak?? I co, on 14zl w casto kosztuje??
                                  nie - DEDRA
                                  czyli polski importer chinszczyzny :P
                                  wiec mozliwe ze taki sam tylko z inna naklejka
                                  ok 14zl placilem za krotsze 300mm. jak chcesz to wkleje zdjecia

                                  Zamieszczone przez paldo
                                  Pewno nie pamiętasz po ile maja długie?? 80cm minimum. (jak mały 14, to do 50-60zł za dwa 80cm powinienem się zmieścić )
                                  musze isc kupic rozpuszczalnik wiec moe jutro sprawdzic

                                  Zamieszczone przez marko3T
                                  Używam podobnych do tych z drugiego linku, firmy Proline
                                  mam kilka produktow tej firmy i za takie pieniadze bardzo polecam

                                  Zamieszczone przez marko3T
                                  Podkreślam jednak że klawiszowanie jest szczególnie widoczne kiedy materiał nie miał czasu na doschnięcie i są wchania temperatury.
                                  czyli dobrze ze moje produkty dlugo "lezakuja" zanim je wykoncze

                                  Skomentuj


                                    #77
                                    Zamieszczone przez Pawel S.
                                    musze isc kupic rozpuszczalnik wiec moe jutro sprawdzic
                                    O, to był bym wdzięczny, jak możesz to sprawdź

                                    JA byłem dziś w leeroyu i tylko topexy są. I to cena nie mała bo 38zł za 80cm (50zł za 100, 28 za 30 czy 40) tak więc nie wiem czy się opłaca. Dobre te topexy? To chyba był taki :

                                    http://allegro.pl/item891457662_scis..._x_800_mm.html

                                    Skomentuj


                                      #78
                                      44,90 za 100cm
                                      cen krotszych nie widzialem bo koles drabina mi stoisko zastawil :???:

                                      Skomentuj


                                        #79
                                        Szczerze powiedziawszy to imho lepiej jest kupić więcej tych tanich, niż tylko parę drogich, szczególnie że ilościowo to stosunek prawie 3:1.
                                        Mam od paru lat z 10 sztuk tych najtańszych i nie mam z nimi chyba żadnych problemów, no może poza tym że musiałem na kroplę butaprenu plastikowe nakładki dokleić żeby ich nie pogubić.

                                        Skomentuj


                                          #80
                                          Pawel S., spoko, dzięki za pomoc Widze że cena mniej więcej ta sama za 100cm (5zł mniej). Szkoda że nie wiemy ile krótsze, ale pewno podobnie

                                          takero, właśnie jak byłem w leeroyu to najtańsze były te topexy za 38zł 80cm O jakich mówisz?

                                          Musze się w ogóle przejść do innych marketów i coś poszukać, jestem po przeprowadzce i nie za bardzo się orientuje co gdzie (practicter wiem jeszcze gdzie,ale casto.. , kurde wcześniej to wszystkie te markety miałem w zasięgu 5km od domu... :roll: )

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X