Dla tych ktorzy nie wiedza, regulacja glosnosci na PC zazwyczaj degraduje dzwiek.
Nie ma jak potencjometr
Dodatkowo jak sie ma roznego rodzaju serwery dzwieku, gdzie pare zrodel jest miksowanych w jedno zeby wyjsc przez jedno urzadzenie (np ogladamy youtube + dostajemy komunikaty z systemu) http://www.esstech.com/files/3014/40...me-control.pdf
Koleś musiał użyć dość mocno skompresowanej mp3, bo byłem w stanie mimo zmęczenia usłyszeć różnicę między kawałkami.
Kiedyś robiłem testy i miałem problem, żeby usłyszeć różnicę. No ale mp3 których słuchałem nie były skompresowane do 128kbit/s
Dla tych ktorzy nie wiedza, regulacja glosnosci na PC zazwyczaj degraduje dzwiek.
I tutaj właśnie przydają się przetworniki D/A o większej rozdzielczości. Ktoś mógłby powiedzieć, że 32-bity nie ma sensu przy 16-bitowych danych a jednak daje większe pole manewru. Podobnie przy konwersji A/D przy dużej rozdzielczości ADC można niektóre analogowe układy wejściowe zastąpić przetwarzaniem w dziedzinie cyfrowej.
regulacja głośności na wyjściu karty dźwiękowej degraduje jakość dźwięku , ale regulacja głośności w programie np. foobar nie , a przynajmniej nie słyszalnie.
audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
http://www.rane.com/note160.html
Amethyst Trinnov Audio
Za uwarzyłem też że niektóre interfejsy na OSX po zainstalowaniu sterowników blokują możliwość regulacji głośności w systemie, jedyna opcja regulacji głośności to albo interfejs (czyli dsp, albo analog, częściej jednak dsp), albo oprogramowanie (DAW, czy odtwarzacz). Więc jakaś logika w tym jest.
Na apogee zauważyłem że głośność chyba regulowana jest cyfrowym potencjometrem po stronie analogowej, bo wskaźniki wysterowania są jak by na wyjściu ale przed potencjometrem, jeśli coś clipuje to ściszenie gałą na interfejsie tego nie zmieni, dopiero ściszenie w software clip usunie.
Właśnie muszę sobie drabinkę kupić do wzmacniacza, bo mi się głośność rozjeżdża na kanałach przy minimalnym poziomie na potencjometrze :/
w DAW suma musi być na 0 cyfrowe , ale na kanałach może być rożnie ,byleby nie przesterować .
audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
http://www.rane.com/note160.html
Amethyst Trinnov Audio
regulacja głośności na wyjściu karty dźwiękowej degraduje jakość dźwięku , ale regulacja głośności w programie np. foobar nie , a przynajmniej nie słyszalnie.
przeczytaj to co tomek podlinkowal a zrozumiesz jakie glupoty piszesz
Skomentuj