Mnie obecnie inne udziwnianie zaciekawiło w kolumnach. Kształtowanie wiązki dźwięku przy pomocy filtrów FIR. Stosuje to firma Fohhn. https://www.fohhn.com/index.php?id=358&L=1 - w pdf'ie można zobaczyć budowę.
Budowa paczek robi wrażenie:
FV-100 (high-frequency module):
8 × 1˝ (1.75˝ diaphragm) compression driver
8 × 1.5˝ (4˝ diaphragm) compression driver
Manifold horn-loaded waveguide design
16 × 250 W CLASS D amplifiers
16 × DSP
Max. SPL: 150 dB
FV-200 (low-mid module):
8 × 10˝ long excursion woofer
Horn-loaded waveguide design, Cardioid Technology (CDT)
4 × 1000 W CLASS D DSP amplifier
4 × DSP
Max. SPL: 145 dB
Może nie ta branża, ale fizyka ta sama. Podobno system zapier***, niski poziom zniekształceń powoduje że można grać głośno bez zmęczenia uszu. Kojarzy ktoś z Was może jakieś książki/artykuły które mógłby przybliżyć mi tematykę takiego sposobu kształtowania wiązki?
Budowa paczek robi wrażenie:
FV-100 (high-frequency module):
8 × 1˝ (1.75˝ diaphragm) compression driver
8 × 1.5˝ (4˝ diaphragm) compression driver
Manifold horn-loaded waveguide design
16 × 250 W CLASS D amplifiers
16 × DSP
Max. SPL: 150 dB
FV-200 (low-mid module):
8 × 10˝ long excursion woofer
Horn-loaded waveguide design, Cardioid Technology (CDT)
4 × 1000 W CLASS D DSP amplifier
4 × DSP
Max. SPL: 145 dB
Może nie ta branża, ale fizyka ta sama. Podobno system zapier***, niski poziom zniekształceń powoduje że można grać głośno bez zmęczenia uszu. Kojarzy ktoś z Was może jakieś książki/artykuły które mógłby przybliżyć mi tematykę takiego sposobu kształtowania wiązki?
Skomentuj