Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Fornirowanie - kleje, metody docisku oraz jego łączenia

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • marian
    replied
    Zamieszczone przez Kangurur Zobacz posta
    Pattex wodoodporny
    Szkoda ze nie wikolowy.
    Wikolowy też by przeciekł, ale po wyszlifowaniu była by większa szansa na to że nie będzie go widać, ponieważ jest prawie bezbarwny.
    Patexa niestety będzie widać (chociaż kto wie, może zleje się z kolorem forniru).

    Zostaw komentarz:


  • Pogromca mitow
    replied
    Zamieszczone przez Kangurur Zobacz posta
    Co do ostatniej dyskusji na temat dębu. Kupiłem ostatnio w hurtowni, niestety nie było zbyt dużego wyboru fornirów na sztuki, chociaż dałem 20zł za 2 liście 240x24cm.
    I mam pytanie co zrobić z klejem który wyszedł w szczelinach i czym najlepiej malować lakierem wodnym czy olejowoskiem?



    Nic juz nie zrobisz, ciemne plamy zostaną. Dab naturalny to bardzo trudny fornir na początek.
    Co do wykończenia, to dla mnie dab ladniej wygląda w olejowosku.

    Zostaw komentarz:


  • Kangurur
    replied
    Pattex wodoodporny

    Zostaw komentarz:


  • marian
    replied
    Zamieszczone przez Kangurur Zobacz posta
    co zrobić z klejem który wyszedł w szczelinach
    Oprócz szlifowania nic więcej nie zrobisz.
    A w ogóle co to za klej?

    Zamieszczone przez Kangurur Zobacz posta
    czym najlepiej malować lakierem wodnym czy olejowoskiem?
    Z tych dwóch rzeczy to lepszy będzie wosk.
    Lakieru wodnego nie da się szlifować więc po jego nałożeniu kolumna będzie wyglądać jak by była "upaciana" czymś mokrym.
    Co do wosku, to przejrzyj temat o woskowaniu.

    Zostaw komentarz:


  • radecky
    replied
    Trzeba zeszlifowac papierem sciernym, ja używam olejowosku osmo i mi się efekt podoba

    Zostaw komentarz:


  • Kangurur
    replied
    Co do ostatniej dyskusji na temat dębu. Kupiłem ostatnio w hurtowni, niestety nie było zbyt dużego wyboru fornirów na sztuki, chociaż dałem 20zł za 2 liście 240x24cm.
    I mam pytanie co zrobić z klejem który wyszedł w szczelinach i czym najlepiej malować lakierem wodnym czy olejowoskiem?



    Zostaw komentarz:


  • marian
    replied
    Ja używam Soudala, ale ostatnio zacząłem zbierać te puste butelki aby do nich przelać coś innego z wiadra, bo faktycznie trochę drogo to wychodzi.

    Zamieszczone przez Żółwik Zobacz posta
    Polecam spróbować.
    Dzięki

    Zostaw komentarz:


  • Marios
    replied
    Zamieszczone przez Żółwik Zobacz posta
    ...ale na dłuższą metę ekonomia była słaba...
    No właśnie o to mi chodzi

    Zostaw komentarz:


  • Zolwik
    replied
    Zamieszczone przez Marios Zobacz posta
    Jaki macie sprawdzony wikol poza Pattexem, oczywiście w lepszej cenie?
    Stosowałem Pattexa w tubach...ale na dłuższą metę ekonomia była słaba.... Przesiadłem się na Rakoll w wiaderkach i jest OK. Łapie znacznie szybciej niż Pattex, jest tańszy i dodatkowo występuje w kilku wariantach. Polecam spróbować.

    Zostaw komentarz:


  • Pogromca mitow
    replied
    Beston jest bardzo spoko. Kiedys uzywalem. Dzis stosuje tylko Kleiberit 303.2, bo mam sklep pod nosem, klej jest kosa i kupuje go tanio.

    Zostaw komentarz:


  • Marios
    replied
    Jaki macie sprawdzony wikol poza Pattexem, oczywiście w lepszej cenie?

    Zostaw komentarz:


  • radecky
    replied
    Dzieks, więc jak osmo dojdzie to biorę się za olejowoskowanie i wreszcie pokaże co ukrecilem
    😉😁

    Zostaw komentarz:


  • Pogromca mitow
    replied
    Blanchon wciaga nosem Osmo, tylko trzeba nim szybciej pracowac, bo szybciej schnie. Co tez istotne, Blanchon nie smierdzi tak jak Osmo. Generalnie dobry olejowosk jest drogi, bardzo drogi i warto poswiecic troche uwagi na aplikacje. Mozna pedzlem, zwykle ta metoda powoduje wiecej odpadu, tzn nadmiaru oleju, ktory trzeba rozetrzec i usunac zanim olej zacznie sieciowac. Ja lubie wcierac gabka lub dobra szmatka, tylko szmatka moze zaciagac drobne wlokna/drzazgi forniru, a z gabka nie ma tego problemu.

    Zostaw komentarz:


  • bawolek
    replied
    ja nakładałem pędzlem ...i dobrze wcierałem wzdłuż słoi i w poprzek......czym nałożysz nie ma znaczenia... ważne by nie było kałuż..
    nakładałem 3 warstwy za każdym razem miedzy warstwami szlif mimośrodówką z papierem 160 i efekt jest naprawdę świetny ... olejowosk osmo. Po jakimś czasie robiłem blat do stolika olejowoskiem blanchon ... blanchon wg mnie o klasę lepszy od osmo
    Last edited by bawolek; 14.02.2018, 16:36.

    Zostaw komentarz:


  • radecky
    replied
    Olejowosk zamówiony, a powiedzcie czym go najlepiej nanieść na fornir

    Zostaw komentarz:


  • Marios
    replied
    Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
    Po poprzednich doświadczeniach myślę czy nie zmienić sposobu, problem w tym, że nie mam prasy i myślę nad wykombinowaniem jakiegoś budżetowego docisku, widziałem już na forum patent z ramą i lewarkiem, ale na taką zabawkę nie mam materiału, za to wpadłem na pomysł, żeby postawić kolumny pod ciężkim stołem metalowym w warsztacie, podłożyć z dołu i od góry jakąś płytę do wyrównania i docisk od góry podnośnikiem (trapez)
    Moim zdaniem najlepiej zainwestować w ściski stolarskie. Na pewno sobie poradzisz, a sprzęt ci zostanie, nieoceniona pomoc i trzecia ręka w wielu pracach :) Co byś nie położył ciężkiego i tak będzie trudno uzyskać dobry docisk.

    - - - - - aktualizacja - - - - -

    Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
    jaki byście polecili fornir naturalny najłatwiejszy w obróbce?
    Frake jest łątwe i ma ciekawy wygląd, orzech jeśli jest słojasty i przesuszony do najłatwiejszych nie należy. Może postaraj się znaleźć coś szerokiego, abyś nie musiał krawędziować i łączyć liści.

    Zostaw komentarz:


  • ampli
    replied
    Zobaczę czy pójdzie ogarnąć orzech, na razie pytałem w pobliskiej firmie, to niestety wybór nie będzie zbyt ciekawy, bo pojedyncze liście tylko z paczek które mają aktualnie otwarte (muszę najpierw oglądnąć osobiście).

    Na flizelinie raczej nie dostanę na miejscu, a nie chce mi się bawić w zamawianie, bo jak dziwnym trafem braknie (np jakaś wpadka z klejeniem), to potem będzie problem.


    Jak starczy 10kg, to nawet jestem zadowolony, bo planowałem na to położyć myjkę ciśnieniową, co waży prawie 30kg (tym sposobem będę chyba kleił po 2 kolumny jednocześnie, rozdzielone jakąś dodatkową płytą).



    Swoją drogą MDF leżał w garażu, co najprawdopodobniej do najsuchszych nie należy, więc planuję jakiś czas potrzymać w domu nieoklejone skrzynki i dopiero potem frezowanie krawędzi frezem z łożyskiem, żeby już wszystko było "ułożone" przed klejeniem samego forniru.

    Zostaw komentarz:


  • bawolek
    replied
    orzech się swietnie obrabia...
    i kiedyś kupiłem bambus na fizelinie...świetnie wygląda (jak kuchenne deski do krojenia), świetnie się kładzie... i bardzo fajnie obrabia

    Zostaw komentarz:


  • marian
    replied
    Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
    jaki byście polecili fornir naturalny najłatwiejszy w obróbce?
    Orzech jest dobry, ale ciężko będzie znaleźć liść o szerokości 41-42cm (a taki byś potrzebował), chyba ze będziesz kleił inaczej.


    Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
    wie ktoś orientacyjnie jaki nacisk w kg by był na to potrzebny?
    10kg w zupełności wystarczy.

    Zostaw komentarz:


  • dzwoniec
    replied
    Fornir sosnowy, zwłaszcza jesli ma np 1mm i proste słoje to tym bardziej jest łatwy w oklejaniu i obróbce.

    Zostaw komentarz:

Czaruję...
X