Jakas na pewno ma, bo nawet na gąbkach bywają inne. Generalnie baza jest taka sama, jak na padach parkieciarskich ale roznia sie wielkoscia wlokien i wlasnie dodawanym granulatem sciernym. Te na gąbkach nie maja żadnych dodatków, samo włókno.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Tool box - offtopic
Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
-
Dawno temu robiłem takie skosy piłą ręczną i prowadnicą do niej ale jakość cięcia słaba. Chyba najlepiej jakbyś zrobił prowadnice, sanki pod frezarkę górnowrzecionową i powoli zbierał materiał. Bez maszyn to lepiej dać sobie spokój ze skosami. Małe to heblem ręcznym można zrobić ale Avalonowe to zamachałbyś się na śmierć :)Dayton RS270S + Fountek FW146 + CD3.0
Skomentuj
-
Zamieszczone przez KonradRak Zobacz postaChyba najlepiej jakbyś zrobił prowadnice, sanki pod frezarkę górnowrzecionową i powoli zbierał materiał.
Myślałem nad tym ale właśnie stanęło na tej prowadnicy.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz postaprzy rownych przesunieciach nie jest to trudne
przy roznych "trojkatach" na kazdej sciance, robi sie zabawa z offsetami :/
Czyli chodzi w sumie o kąt, im mniejszy kąt tym dalej trzeba oddalić formatkę (prowadnice)?
W sumie z tym można sobie poradzić tak, że po rozrysowaniu skosu najpierw przykładamy (przytrzymujemy ściskami) formatkę od góry, bezpośrednio przy linii, a potem do niej przykładamy te docelowe formatki.
Skomentuj
-
ja kiedyś robiłem tak:
skleiłem zwykły prostopadłościan ...całą obudowę i gruby front.
potem kupiłem płaskowniki aluminiowe i taśmą dwustronną przyklejałem do krawędzi pod skosem (po prostu po linii cięcia) dodatkowo dwoma ściskami dla pewności łapałem płaskowniki... i potem delikatnie leciałem piłą wzdłuż płaskowników. piła musi być odpowiednio długa i sztywna,
ja miałem jakąś zwykłą ale dzisiaj można kupić jakieś japońskie piły, nimi powinno pójśc bez problemów...
po cięciu długa listewka o szerokości pasków papieru ściernego taka szerokość jak papier ścierny w rolkach z np castoramy ...chodzi o to by była duża powierzchnia, wyszlo picuś glancuś
wtedy zrobiłem błąd bo zamiast okleić hdf-em i ponownie wyszlifować to zrobiłem dwukrotne fornirowanie ...i niestety delikatne klawiszowanie się zrobiło po 2 latach ...
po prostu fornir na to jest za cienki - hdf rządzi :)Last edited by bawolek; 10.05.2019, 19:53.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez bawolek Zobacz postawtedy zrobiłem błąd bo zamiast okleić hdf-em i ponownie wyszlifować to zrobiłem dwukrotne fornirowanie
Ptererycz też oklejał 2x fornirem swoje monitory i nic na razie nie wywaliło.
Mam plan zabezpieczyć jeszcze te ścięcia jakimś rzadkim lakierem lub czymś podobnym.
Skomentuj
-
Marian, jeżeli planujesz oklejać taki skos HDFem to najprościej tak jak ja robię często, by było szybko i dokładnie (opiszę jak bym robił taki skos):
-robię skrzynkę, prostopadłościan,
-trasuję zarys ścięcia- i wykonuję szablon np. z HDFu 3mm w którym wycinam otwór o kilka mm większy od wytrasowanego trójkąta z obwódką ~30-40mm,
-trasuję na skrzynce zarys powiększony o ~4mm (gdy będę wklejał HDF 3mm),
-taki szablon ustalam za pomocą wklejanych klocków z MDF 16mm termo silikonem (w płaszczyźnie cięcia),
-jeżeli zależy mi na szybkości, to usuwam nadmiar do trasy tej obniżonej o 4mm za pomocą kątówki (krążek gradacja 24),
-przygotowuję trójkąt do wklejenia z HDFu,
-zakładam szablon, wsadzam przygotowany trójkąt i za pomocą metalowej linijki sprawdzam, czy trójkąt jest głębiej od szablonu o min 1mm,
-(pktA)jeżeli ok, to wklejam taki element za pomocą szpachli samochodowej (bez włókien)- zaleta- po stosunkowo krótkim czasie można obrabiać na gotowo.
-jeżeli natomiast chcesz to zrobić "bardziej" pro, to po ustaleniu szablonu z pkt A, wytnij drugi z MDF 16mm, przyklej glutem (termo), ewentualnie potrzeba będzie dodać jeszcze warstwę lub dwie (16mm) z pasów 5cm szerokości i w ten sposób uzyskasz stolik dla frezarki,
-odpowiednio się zagłębiając planujesz powierzchnię na wymaganą głębokość.
Oczywiście uproszczoną metodą z początku wywodu jest:
-zatrasowanie na wymagany wymiar,
-obtrasowanie o grubość HDFu + 1mm na klejenie,
-obtrasowanie o np. 10mm wgłąb od trasy wymaganego wymiaru (co pozwoli później łatwo ustalić włąściwe położenie warstwy HDFu -osadzamy na kleju HDF mierząc jego położenie),
-usunięcie nadmiaru (kątówka, hebel elektryczny, itp),
-wklejenie warstwy elewacyjnej z HDFu.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez czekin1 Zobacz postaNo tak tylko Paweł pisze już o samym fornirze
Skosy wykonam sposobem który pokazał, ponieważ wygląda na prosty a wykonanie jest za pomocy frezarki.
Skomentuj
-
Skomentuj