Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwsza konstruk cja W.15.120.8.MC + T.10.200.8.PC potrzebna pomoc

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Pierwsza konstruk cja W.15.120.8.MC + T.10.200.8.PC potrzebna pomoc

Witam serdecznie ekspertów audio ! :)
    Jestem nowym użytkownikiem forum, to mój pierwszy post i pierwsza w życiu konstrukcja DIY.
    Jestem ekspertem w dziedzinie niewiedzy, wiec liczę na Waszą pomoc, nie znam się na audio, trzeba się nauczyć !
    Zabierałem się trochę czasu, ale czas przełamać lody.
    Wybrałem firmę STX ze względu na Polską firmę oraz dobrą jakość przetworników.
    Moja budowa do 2-WAY w obudowie bass reflex.
    Obecnie posiadam tylko niestety midwoofery, kupiłem 2 sztuki od znajomego za 40 zł, niestety jeden ma klejone zawieszenie (ale tylko odrobinę) i na to wygląda że mają albo klejone albo nowe kopułki.
    Wszytko gra sprawdzałem na free air, chodzi mi tylko o względy estetyczne bo klej niestety widać, więc będę chciał zrobić maskownice.
    Okej, więc jakie plany ?
    1. Wyżej wymienione przetworniki, czy będą dobrze współgrać?
    2. Zwrotnice będę robił sam, elementy i schemat będę miał od znajomego :)
    3. Obudowy... Największy zgrzyt. WinISD nie ma tego głośnika. Szukałem w internecie i znalazłem tak: (szer.)17cm x (głęb.)25cm x (wys.)37cm. Objętość jednej kolumny wynosi ok. 9l ,strojona jest tunelem BR śr.5cm ,dł.13cm, nie wiem ile Hz.
    Pytałem się ludzi na elektrodzie i ... lepiej byłoby zrobić obudowę 9,6 litra i strojenie BR na 49Hz (przy takim strojeniu tunel o średnicy 4,8cm i długości 19,98cm, czyli obudowa musiałaby mieć te ~26cm głębokości
    Nie wiem co wybrać. Materiałem będzie MDF o grubości 18mm
    4. Wykończenie obudowy: Boki ścian fornir drewnopodobny, a na front czarny skaj. Jest po prostu piękny :) Tu nasuwa się kolejne pytanie: Skaj kleić przed składaniem obudowy czy po ? Nie mam pojęcia jak to spasować.
    Na fornir lakier jakiś ładny.