Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

UniAMP by Irek - pierwsze testy i odsłuchy :)

Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • irek
    replied
    Zamieszczone przez Fotomn Zobacz posta
    po kolei: selektor nie daje prądu na diodę led sygnalizacyjną nr wejścia
    Owszem nie daje i nigdy nie dawal. Wyjscia na ledy zwiarane sa tylko do masy, patrz na schemat podlaczenia.

    Zamieszczone przez Fotomn Zobacz posta
    oraz jest brak masy na ZL8 pin 2
    Jest ona podlaczana przez przewod sygnalowy z koncowki mocy. A zeby zasilic barwe nalezy podlaczyc do selektora +45V z zasilacza glownego uniampa np z bezpiecznika i mase np z ktoregos wyjscia glosnikowego.

    - - - - - aktualizacja - - - - -

    Zamieszczone przez Fotomn Zobacz posta
    (HI IN w selektorze musi być podpięty do uni
    HI IN nigdzie nie musi byc podpiety. To sa dwa sygnaly plusowe z koncowek mocy.

    - - - - - aktualizacja - - - - -

    Zamieszczone przez Fotomn Zobacz posta
    na złączach jest napięcie 12V ale po wpięciu kostki do barwy na pcb barwy od strony lutowania jest już 0,6V (zwarcie?)
    Odwrotnie wkladasz opampy.

    Zostaw komentarz:


  • Fotomn
    replied
    Panowie, dalej Was pomęczę, uni gra ok, więc zabrałem się do uruchamiania dodatków, problem mam z selektorem V3 i barwą na mc33078 (pcb to samo co na TL072 jednak inna lista wartości elementów (od Irka)).
    po kolei: selektor nie daje prądu na diodę led sygnalizacyjną nr wejścia oraz jest brak masy na ZL8 pin 2, między masą zasilania (z trafo) a ZL8 pin 3 jest 12V, masa na ZL8 pin 2 jest dopiero po podłączeniu HI IN (ZL6) do wyjść + z uni jednak nadal prądu brak na sterowaniu diodami. Zwora na ZL7 jest na pinie 2 i 3, złącze ZL2 ma zwory na 1,2 i 2,3 (brak front in), funkcje regulacja siły dźwięku i selekcji wejść działają. Uni przy podpięciu bez opcji barwy (ZL7 pin 1 i 2) nic nie brumi ale także brak prądu na diodach led.

    Po podpięciu barwy (HI IN w selektorze musi być podpięty do uni, bo nie ma masy na ZL8 jak pisałem wyżej) na złączach jest napięcie 12V ale po wpięciu kostki do barwy na pcb barwy od strony lutowania jest już 0,6V (zwarcie?) pojawia się cichy brum przy włączonym "direct" ale muzyka gra, po włączeniu barwy (włącznik wciśnięty) muzyka cichnie jak i brum powiedzmy o 1/2, brak reakcji na potencjometry barwy, regulacja głośności na selektorze oczywiście działa.

    Panowie pokonał mnie ten selektor i barwa, połączenia przedzwonione, brak zwarć między kostkami, nie wiem czy tak być powinno że bez podpięcia ZL6 selektora nie ma masy na ZL8.

    Jedyna różnica między spisem elementów barwy od Irka to C2 i C3, zamiast 18pF są 22pF. Lutowanie posprawdzane kilka razy nie widzę błędów lutowania.
    Mile widziane wsparcie jakiegoś fachowca,

    Dzięki.

    Zostaw komentarz:


  • Edziaszek
    replied
    Powodem charczenia był pęknięty r32 przy poprawianiu lutów poruszyła się jedna część rezystora wzmacniacz gra. Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • Pawel S.
    replied
    Nie na temat...
    Zamieszczone przez irek Zobacz posta
    luty, luty luty, luty..
    ale jeszcze tylko 1 dzien

    Zostaw komentarz:


  • irek
    replied
    luty, luty luty, luty..

    Zostaw komentarz:


  • Edziaszek
    replied
    Poprawiłem luty pomierzyłem i przylutowałem kable sygnałowe. Teraz problem jest taki: jeden kanał nie gra (tego pomijam) drugi gra jednak jak podgłośnie i pojawi się trochę basu to zaczyna charczeć dźwięk co może być powodem?

    Zostaw komentarz:


  • Edziaszek
    replied
    Z nim czy bez niego to właśnie gra tak samo. Jak zewre wejścia to cichutko brumi. Prąd ustawiony na 5mV w każdym kanale. Chyba muszę sprawdzić układ zabezpieczeń.

    Zostaw komentarz:


  • Adzik94
    replied
    A bez przedwzmacniacza gra głośniej? Przedwzmacniacz nie wzmacnia.

    Zostaw komentarz:


  • Edziaszek
    replied
    Witam poskładałem "Uniamp" jednak jest problem następujący: wzmacniacz po podłączeniu do przedwzmacniacza gra bardzo cicho po podglośnieniu na maksa, jednakowy objaw ba obu kanałach, jakieś sugestie? Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • Fotomn
    replied
    Uruchomiłem końcówkę puki co dzięki za pomoc.

    Zostaw komentarz:


  • Fotomn
    replied
    Irku, a coś bliżej, wiem że dla Was to pewnie błahostka i rozwiązanie może być proste no ale ja nie mam Waszej wiedzy.

    Zostaw komentarz:


  • irek
    replied
    Zamieszczone przez Fotomn Zobacz posta
    Gdzie szukać przyczyny?
    Na plytce po stronie lewego kanalu :)

    Zostaw komentarz:


  • Fotomn
    replied
    Panowie, po wymianie T6, T16, T24, T32, w końcu nie pali rezystora na zasilaniu, po 10 minutach na obu kanałach ustawiłem prąd spoczynkowy na napięcie 5,7mV, Ale w lewym kanale na wyjściu jest 150 mV i muzyka ma mnóstwo zniekształceń (pierdzi), lewy kanał jest czuły na włączanie końcówki do gniazdka słychać delikatne "puk", prawy kanał bez zastrzeżeń.
    Gdzie szukać przyczyny?

    Dzięki za dotychczasową pomoc.

    Zostaw komentarz:


  • Micwoj
    replied
    :) jak to ten sam tran to powinno być z grubsza to samo :)
    Reduktor to lektura obowiązkowa. A póxniej datasheet żeby zobaczyć która nóżka która. Ale miernik nie powinien piszczeć w żadnej sytuacji. Sprawny tran pokazuje zawsze albo 1 albo ok.0.7v. Jeśli piszczy to tran do wymiany.

    Zostaw komentarz:


  • Fotomn
    replied
    Zamieszczone przez Holgin Zobacz posta
    Dokładnie tak ma być, wynika to z tego że jeden to PNP a drugi NPN.
    Ale różnica jest w obrębie dwóch 2sc4793 to jak raz produkują pnp a raz npn?

    - - - - - aktualizacja - - - - -

    Widzę że powyżej nie napisałem jasno że chodzi o ten sam typ tranzystora, na jednym są wskazania przykładając + do lewej nóżki a na drugim wskazania są przykładając - (minus)

    Zostaw komentarz:


  • Holgin
    replied
    Dokładnie tak ma być, wynika to z tego że jeden to PNP a drugi NPN. Teoretycznie są sprawne, chociaż nieraz zdarzyło mi się, że taki "dobry" pomierzony tranzystor był walnięty.

    Zostaw komentarz:


  • Fotomn
    replied
    Panowie coś się wyjaśnia, zdemontowałem sterujące 2sc4793 i 2sa1837 i przy pomiarach zauważyłem (teraz amatorsko opisowo) że przykładając czerwoną elektrodę licząc od lewej do nóżki 1 czarna do 2 pokazuje 725, czarna do 3 pokazuje 730, ale na drugim tranzystorze mierząc identycznie jest 0 chyba że zmienię odwrotnie elektrody czarna do 1 ... wartości są 680 na 2 i 705 na 3. Zapewne któryś z nich jest uszkodzony, przy innych kombinacjach z elektrodami brak wskazań. 2sa1837 sprawne i wskazania obu brawie identyczne. Jutro lecę po T16 i T32.

    Zostaw komentarz:


  • irek
    replied
    MPSA42 odpowiada za wlaczenie obu koncowek. Za to T11,12 wlaczaja lewy kanal a T20,21. Wyjmujac ktoras parke mozna zlokalizowac dobry i uszkodzony kanal.
    Jesli zwarcie robi sie po kilku sekundach czyli po zalaczeniu zabezpieczen to prawdopodobnie sam wtornik mocy jest sprawny. Pierwsze zrecz to sparwdzic miernikiem czy tranzystory mocy i sterujace nie maja zwarc.

    Zostaw komentarz:


  • Micwoj
    replied
    To i po tej stronie masz duży odbiór prądu. 2-3s trwa opóźnione załączanie, zabezpieczenia włączają końcówkę i masz spadek napięcia bo mały opór na wyjściu zasilacza. Normalnie pracujący wzmacniacz bez obciążenia prawie nie powoduje spadku napięcia.
    Szukaj dalej :( Może daj jakieś dobre zdjęcia pod kilkoma kątami, może się komuś rzuci w oczy.

    Zostaw komentarz:


  • Fotomn
    replied
    Zasilanie prawidłowe podawałem wartości mierzone szeregowo po dwóch kondensatorach, na pojedynczych rośnie przez ok 2-3 sek do 45V i nagły spadek do ok 4-5V

    Zostaw komentarz:

Czaruję...