Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

UniAMP by Irek - pierwsze testy i odsłuchy :)

Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Wiem że można dostać :wink:
    Upatrzyłem sobie Nichicony 1mF /50V i dlatego o to pytam.
    Tak, tak. Nic to nie da... wystarczy kupić jakikolwiek elektrolit nie koniecznie firmowy.
    Może nie poprawi to parametrów ale moje samopoczucie na pewno :razz:

    PYTANIE: (może banalne!) o jakie śruby zapytać w sklepie żeby dobrze nimi przykręcić tranzystory do radiatora?? Nigdzie nie mogę znaleźć tej długości...
    Ja bym poprosił o średnicę :) długość sobie zmierzę jak będę miał tranzystory już.
    Śrubę zawsze można skrócić.

    Skomentuj


      Zamieszczone przez raven1985
      Zamieszczone przez banmar_2005
      witam
      co zyskam po dołożeniu po jednej parze tranzystorów końcowych ?
      czy bedzie on pracował normalnie przy znamionowym zasilaniu czy trzeba cos zmieniac w układzie?
      Bez zwiększenia napięcia zasilania a tym samym poważnych zmian w układzie - nic.
      Chyba że zależy Ci na pracy na obciążeniu 2 omowym.
      hmm a jak zabrać się do dołożenia takiej drugiej pary tranzystorów?? bo wtedy można by mostkować kanały w uni i podłączać do tego kolumny 4 ohm... teraz w mostku mamy 250W ale obsługę tylko 8 ohm a tak było by ciekawie...

      Skomentuj


        Witam

        Jeszcze raz je i mój problem o którym pisałem parę postów wyżej.

        Okazuje się że dziś po wstępnych oględzinach wogóle nie mam napięcia na rezystorach 5W 22 ohm , tych montowanych od spodu ... Jaka może być tego przyczyna ? Zaznaczam ze na początku po pierwszym uruchomieniu ustawiałem na nich napięcie 5-10 mV. a teraz kręcę tymi potencjometriami montażowymi i napięcia nie ma.

        Proszę o pomoc

        [ Dodano: 2010-10-21, 15:17 ]
        Eh szukam cuduje i nic , sprawdziłem zimne luty, napięcia na tranzystorach wydają się być ok , zastanawiają mnie kondensatory C17 , C21 czy na nich napięcia mają być takie same ? bo ja na C17 mam około 0,5 V a na C21 14-15 V to mnie trochę dziwi.

        Skomentuj


          Zamieszczone przez Tom_ek
          5W 22 ohm
          chyba 5w 0,22 ohm...

          Skomentuj


            Tak zgadza się, czy ktoś ma jakieś pomysły co się podziało ?

            Zaznaczam że Uni grał lecz po wsadzeniu wszystkiego do obudowy przestał.

            Skomentuj


              Tom_ek prawdopodobnie wzmacniacz się nie włącza i zabezpieczenie działa.
              Zacytuję Irka:
              Trzeba sprawdzic dlaczego uklad zabezpieczen sie nie wlacza
              a to moze miec miejsce z kilku powodow. Moze byc uszkodzony
              albo wystepuje ciagle jakis sygnal awarii.
              Zalozmy ze uklad jest sprawny tylko dostaje bledny sygnal
              i tu przyczyna moze byc uszkodzenie T13 i D3, D4 lub T33 i D13, D14
              zaleznie ktory kanal byl uszkodzony to mogly spalic sie te elementy
              i beda wlasnie powodowaly nie wlaczanie sie wzmacniacza.

              Sam uklad opoznionego wlaczania mozna sprawdzic wylutowujac
              T17 (zeby wzmacniacz sie nie wlaczyl), D6 (zabezp term)
              i R25, R62 (detekcja zwarcia) oraz D11 (detekcja napiecia sieci).
              Jesli pojawi sie tylko napiecie zasilania ukladu (12V na DZ2)
              to po kilku sekundach uklad wygeneruje 12V na DZ1 co bedzie swiadczylo
              o tym ze dziala i mozna po kolei dolaczac wymienione elementy
              zeby stwierdzic z ktorego zrodla jest sygnal alarmu.

              Skomentuj


                dolphin123, coś w tym może być bo po załączeniu wzmacniacza kompletnie nic nie słychać w głośnikach tak jakby był wyłączony. Będę sprawdzał i jak zdarzę to napisze dziś czy udało się wykryć usterkę.

                Skomentuj


                  zapewne przed montowaniem uni do obudowy nie rozładowałeś kondensatorów i gdzieś zrobiło się spięcie wiec na pewno masz coś spalone, jakaś diodę czy coś... i jak koledzy powiedzieli uni nie załącza się...

                  Skomentuj


                    Zamieszczone przez daniel69
                    zapewne przed montowaniem uni do obudowy nie rozładowałeś kondensatorów i gdzieś zrobiło się spięcie wiec na pewno masz coś spalone, jakaś diodę czy coś... i jak koledzy powiedzieli uni nie załącza się...
                    Dlatego też dobrze jest na kondensatorach zasilających założyć rezystor czy diodę, aby rozładowywała kondy...

                    Skomentuj


                      davitxx, symasym napędza subwoofer, a uniamp monitorki. Tak więc trudno mi porównać ich brzmienie.

                      Skomentuj


                        Witam wymieniłem tranzystory T13,T33 i diody D3,D4,D13,D14 i nie pomogło :(

                        Pomóżcie

                        Skomentuj


                          Nawet może 1/8W być, jako że nie ma to być* mała rezystancja.


                          *a nawet nie powinna!

                          Skomentuj


                            Zamieszczone przez Lt_Bri
                            Nawet może 1/8W być, jako że nie ma to być* mała rezystancja.


                            *a nawet nie powinna!
                            dokładnie. Przykładowo 220k będzie ok..

                            Skomentuj


                              Proszę o pomoc, jakieś 2 miesiące temu zmontowałem 3 UniAmpy do wykorzystania we wzmacniaczu kina domowego. Leżały sobie do tej pory. 2 miesiące temu, gdy je uruchamiałem i ustawiałem prąd spoczynkowy wszystko było ok, mianowicie praktycznie nie słyszalny szum na wyjściu. Dziś podłączyłem wszystkie 3, i okazuje się, że każdy z nich szumi. Na dodatek w momencie, gdy podłącza wyjścia słychać puknięcie, raz głośniejsze, raz cichsze, a potem tylko szum. Nie jest on zbyt głośny ale spokojnie można go usłyszeć z odległości 1m od głośnika w pomieszczeniu z uruchomionym komputerem. Gdy zwieram wyjścia do masy szum ustaje znacznie, w dalszym ciągu jest ale minimalny, puknięcie także jest minimalne. To, co jeszcze zauważyłem to to, że gdy zbliżam rękę/palec w okolice wejścia, wzmacniacz zaczyna brumić. Nie wiem czy to normalne, gdyż wcześniej tego nie zauważyłem. Wstępne oględziny nie wskazują na widoczne wady. Jakieś rady, co może być tego przyczyną?

                              DC na wyjściu w normie, nie przekracza 30mV. Napięcia na rezystorach emiterowych 5-6mV.

                              Skomentuj


                                Wymien R13 i zamiast R71 daj zwore

                                Skomentuj


                                  pytanie jak masz podłaczone te końcówki do kompa ?
                                  jeśli masz połączonę bezpośrednio z komputerem to masz wszystko ok i tak będzie działać
                                  musisz między PC a końcówki dać potencjometr lub przedwzmacniacz

                                  Skomentuj


                                    R13 i R71 są sprawne, UniAmpy są podłączone do komputera przez PGA2310. Gdy podłączę sygnał z komputera przez potencjometr 50k wtedy szumi jeszcze bardziej. Podejrzewam jakiś tranzystor.

                                    Skomentuj


                                      Tom_ek zmierz napięcia na DZ1.

                                      Skomentuj


                                        Zamieszczone przez raven1985
                                        Tom_ek zmierz napięcia na DZ1.
                                        Witam , dziękuje za zainteresowanie.

                                        Napięcie na DZ1 wynosi 33,5 mV

                                        Skomentuj


                                          Czyli zabezpieczenie się włącza. Przeczytaj jeszcze raz co wrzuciłem, wylutuj elementy zabezpieczenia i kolejno je wlutuj- zdiagnozujesz gdzie tkwi problem i gdzie szukać błędu.

                                          Sam uklad opoznionego wlaczania mozna sprawdzic wylutowujac
                                          T17 (zeby wzmacniacz sie nie wlaczyl), D6 (zabezp term)
                                          i R25, R62 (detekcja zwarcia) oraz D11 (detekcja napiecia sieci).
                                          Jesli pojawi sie tylko napiecie zasilania ukladu (12V na DZ2)
                                          to po kilku sekundach uklad wygeneruje 12V na DZ1 co bedzie swiadczylo
                                          o tym ze dziala i mozna po kolei dolaczac wymienione elementy
                                          zeby stwierdzic z ktorego zrodla jest sygnal alarmu.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X