• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Karta muzyczna do pomiarów.

Oto moje testy karty Behringer UMC202HD w porównaniu ze zdecydowanie tańszą Behringer UCA222.

Warunki:
Win10, ustawienia 16 bit, 48kHz.
Co do UMC202HD wersja karty 1.12, wersja sterowników: 4.38.0


Teraz sama UMC202HD, przy: 24bit, 192kHz



I jeszcze ogólne podsumowanie:



Co mocno zwraca uwagę w UMC202HD, to wysoki poziom drugiej harmonicznej (czyżby zamierzona symulacja lampy w układzie SE??), oraz znacznie powiększające się szumy, oraz zniekształcenia poniżej 20Hz oraz powyżej 30kHz.
 
Podepnę się pod temat. Który z wymienionych tutaj interfejsów działa w naszych zastosowaniach wyższej prędkości niż 48k. Puki co używam starej M-Audio Audiophile USB, karta jest świetna co do jakości ale ten interfejs działa w deklarowanych 96kHz jedynie w trybie odtwarzania albo nagrywania, nie może robić tych dwóch czynności jednocześnie. Pytanie co z obecnego sprzętu pójdzie najlepiej na 192kHz jednocześnie odtwarzając i nagrywając.
 
Cześć. Jak skonfigurować w pętli Focusrite Scarlett 2i4 2Gen.

https://sklepmuzyczny.pl/produkt/17128,focusrite-scarlett-2i4-2gen.html

Chcę za jego pomocą robić pomiary i czytałem, że trzeba go tak właśnie skonfigurować.

Dla softu ARTA i REW podlaczenie jest takie samo. Jeden z kanalow pracuje w petli jako kanal referencyjny. Jest to tak zwany semi dual channel.

https://www.diyaudio.com/forums/software-tools/307910-vituixcad-65.html#post5578849
 
Dziękuję bardzo. Przejrzę link dokładnie. Jeśli pojawi się jakieś pytanie pozwolę sobie zapytać. Jeszcze raz dzięki za info.
 
Podepnę się pod temat. Który z wymienionych tutaj interfejsów działa w naszych zastosowaniach wyższej prędkości niż 48k. Puki co używam starej M-Audio Audiophile USB, karta jest świetna co do jakości ale ten interfejs działa w deklarowanych 96kHz jedynie w trybie odtwarzania albo nagrywania, nie może robić tych dwóch czynności jednocześnie. Pytanie co z obecnego sprzętu pójdzie najlepiej na 192kHz jednocześnie odtwarzając i nagrywając.

Daj znać jak coś znajdziesz. Też się rozglądam za jakimś interfejsem 192kHz. Trochę ludzi poleca Steinberg ur12/ur22 lub Focusrite Scarlett 2i2 gen 2. Ja mam Scarlett 6i6 gen 1 ale ona niestety nie działa z 192kHz.
 
Trochę ludzi poleca Steinberg ur12/ur22 lub Focusrite Scarlett 2i2 gen 2. Ja mam Scarlett 6i6 gen 1 ale ona niestety nie działa z 192kHz.

Kupiłem Focusrite Scarlett 2i2 gen 2 . Działa bez problemu w 192kHz ale mam kilka zastrzeżeń. Po pierwsze pokrętka od regulacji wzmocnienia na kanałach wejściowych L/P to z naszego punktu widzenia niezbyt szczęśliwe rozwiązanie bo łatwo rozkalibrować sprzęt a ustawienie dwóch jednakowo to nie jest prosta sprawa. Danie ich na maxa nie wchodzi w grę bo jest tam ogromne wzmocnienie i się karta przesterowuje. Zastanawiam się czy nie wykonać tam modyfikacji wewnątrz.

Druga rzecz, wydaje mi się (nie sprawdziłem dokładnie) iż tam jest zaszyty na sztywno filtr antyaliasingowy na nieco ponad 20kHz więc mimo technicznych możliwości nie zmierzymy sensownie nic powyżej 20kHz. Sprawdzę to jeszcze na zamkniętej na krótko pętli bo pomiar tweetera nie jest super miarodajny ale na oko wyglądał dziwnie powyżej 20k.
Nie sprawdzałem jeszcze jak działa wbudowany preamp do mikrofonu ale w sumie może być ciekawą opcją.

Na windowsie 7 miałem bardzo duże problemy z instalacją tej karty ale wynikały one z mojego windowsa, pojawiał się błąd 0xc00007b podczas działania instalatora i wszelkie opisane w internecie metody naprawy tego nie zadziałały. Skończyło się reinstalacją systemu.
 
Kupiłem Focusrite Scarlett 2i2 gen 2 . Działa bez problemu w 192kHz ale mam kilka zastrzeżeń. Po pierwsze pokrętka od regulacji wzmocnienia na kanałach wejściowych L/P to z naszego punktu widzenia niezbyt szczęśliwe rozwiązanie bo łatwo rozkalibrować sprzęt a ustawienie dwóch jednakowo to nie jest prosta sprawa. Danie ich na maxa nie wchodzi w grę bo jest tam ogromne wzmocnienie i się karta przesterowuje. Zastanawiam się czy nie wykonać tam modyfikacji wewnątrz.

Mam ten sam problem, chociaż 6i6 posiada dodatkowe wejście liniowe na tylnym panelu, sterowane z softu, ale póki co nie mogę zmusic go do działania.


Druga rzecz, wydaje mi się (nie sprawdziłem dokładnie) iż tam jest zaszyty na sztywno filtr antyaliasingowy na nieco ponad 20kHz więc mimo technicznych możliwości nie zmierzymy sensownie nic powyżej 20kHz. Sprawdzę to jeszcze na zamkniętej na krótko pętli bo pomiar tweetera nie jest super miarodajny ale na oko wyglądał dziwnie powyżej 20k.
Nie sprawdzałem jeszcze jak działa wbudowany preamp do mikrofonu ale w sumie może być ciekawą opcją.

To dziwne, powinno normalnie działać. U mnie na 96kHz pomiar jest do okolo 46kHz. Robiłem tez pomiary z mikrofonem wpiętym w kartę bez preampa i również działa prawidłowo.



Tutaj pomiar alu Seasa i ładnie widać jego rezonans powyżej 20kHz.

Co do systemu to mam w10 i nie było problemu z instalacja ale moja karta to 6i6 1 gen.
 
W sumie to nawet źle napisałem bo z pamięci i nie zanotowałem, że w sumie problem jest ciut inny. Teraz otworzyłem sobie pomiar i ewidentnie tu ewidentnie mam jakiś problem programowy przy 20kHz :

6e75ae4bda019325366f68143db1ab2f_1562148556.jpg


Bo taki przeskok wartości próbki nie jest możliwy do uzyskania analogowo. Pytanie czy to karta czy ARTA . Co do tego co dzieje się dalej to też jest trochę podejrzane po kształcie ale muszę zmierzyć tweeter który daje szersze pasmo przenoszenia bo ten akurat jest taki, że opada już przed 20khz.
 
To coś jest nie tak. Spróbuj zrobić pomiar samego sygnału w pętli, oraz możesz tez sprawdzić czy będzie różnica miedzy sterownikami Asio, a Mme.
 
Jeszcze tego nie sprawdziłem ale na 99% jestem pewny że przyczyna tkwi w pliku kalibracyjnym mikrofonu ktory pewnie urywa sie powyżej 20kHz
 
Mój b5 kupiłem z indywidualna kalibracja w całym paśmie. Była kiedyś taką oferta w audiodrivers-audiostransducers. Z tego co wiem, już dawno nie oferują usługi kalibracji, ani mikrofonu b5 z kalibracja. Właściwe to mogę udostępnić mój plik ale nie mogę zagwarantować, że będzie on zgodny z innymi b5. Jeśli mają dobra powtarzalność to powinno być ok.
 
Powrót
Góra