Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy DAC :)

Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • Penetrator
    replied
    Zamieszczone przez Marcin V Zobacz posta
    Zalecam lepiej wentylowaną obudowę, grzeje się*ustrojstwo solidnie.
    Co tam ma się grzać...
    Uwierzcie, są urządzenia (profesjonalne) o wiele bardziej grzejące się i pozbawione odpowiedniego chłodzenia.

    Zostaw komentarz:


  • paproch
    replied
    Obudowa jest w planach, ten karton to tymczasowa ochrona przed dziecmi :)
    Ale faktycznie trzeba wymyslic cos lepiej wentylowanego, dzieki za podpowiedz.

    Zostaw komentarz:


  • Marcin V
    replied
    Zalecam lepiej wentylowaną obudowę, grzeje się*ustrojstwo solidnie.

    Zostaw komentarz:


  • paproch
    replied
    Mam i ja, gra od wczoraj.
    Jedno jest pewne dotychczasowy dac na sabre leci na allegro.
    W szufladzie siedzi jeszcze soekris jednak przestalo mi sie spieszyc z jego odpaleniem :)

    .3lite dzieki za projekt!

    Zostaw komentarz:


  • Marcin V
    replied
    Ciekawe że obydwa kanały.
    Pasowało by posprawdzać oscyloskopem, ale tak na logikę to zwalił bym winę na AD1865.

    Zostaw komentarz:


  • Woder
    replied
    Niestety nie. Mało czasu trochę na dłubanie. 1 kanal cały czas, kilka min. po podłączeniu układu zaczyna charczeć.
    Dodam ze nie jest to charczenie w rytm muzyki, a ciągłe jednostajne, a po dłuższej chwili cały dac zaczyna charczeć -wielki brum z delikatnym piskiem.

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • Marcin V
    replied
    Zamieszczone przez .3lite Zobacz posta
    Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale w dyskretnej wersji posiadam dodatkowe elektrolity 47 uF, które ściągają zasilanie +-5 V w czasie włączania co z definicji ogranicza prąd udarowy dla kondensatorów tantalowych.
    Czyli można tak zmodować DAC dla bezpieczeństwa? Czy dolutowanie ich do nóżek podstawki AD1865 od dołu jest poprawne? Czy lepiej je umieścić bliżej wzmacniaczy operacyjnych.

    @Woder
    Znalazłeś przyczynę, wariowania układu po nagrzaniu?

    U mnie odpukać, na razie ok.

    Zostaw komentarz:


  • Woder
    replied
    Wymienilem narazie gra :) Dzięki!

    Jak znowu padną będzie trzeba pomyśleć nad zalutowaniem czegoś bardziej pancernego w to miejsce.

    Edit: Pograło 30 min i zaczyna charczec :/ A co gorsze napięcia w porządku równo +-5V
    Last edited by Woder; 06.03.2017, 14:27.

    Zostaw komentarz:


  • .3lite
    replied
    Zamieszczone przez Woder Zobacz posta
    jedeno zasilanie 3,6V drugie 4,65V. Mowisz ze wystarczy wymienic tylko te kondensatorki filtrujace to zasilanie? 4,65 jest w normie czy też zaczyna sie cos dziać?
    Tam jest sprzężenie zwrotne, które koryguje napięcie aby było takie samie jak z wyjścia LT1021. Niestety wartość 4,65 V jest także nieprawidłowa, więc najlepiej wymień wszystkie kondensatory na liniach +-5 V.

    Nie pierwszy raz spotykam się z tym, że tantale 16 V padają na tych liniach +-5 V. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale w dyskretnej wersji posiadam dodatkowe elektrolity 47 uF, które ściągają zasilanie +-5 V w czasie włączania co z definicji ogranicza prąd udarowy dla kondensatorów tantalowych. Nie zdarzyło mi się jeszcze aby padły te kondensatory, więc może faktycznie to prąd udarowy je zabija (tj. zanim AD825 się ustabilizuje). Mój jedyny błąd to było odwrotne wlutowanie tantala, który dopiero po czasie zaczął się degenerować i cały DAC po prostu charczał (kilka minut po włączeniu).

    Na liniach +-15 V mamy elektrolity po 1000 uF i jakoś nie ma z tym problemu, ponieważ to one ściągają zasilanie podczas włączania.

    Zostaw komentarz:


  • arkotik
    replied
    po okablowaniu już gorzej no cóż trzeba będzie dopracować

    Zostaw komentarz:


  • taz
    replied
    Woder może spróbuj zamienić te tantale na hybrydy tantalowe polimerowe http://www.tme.eu/pl/katalog/kondens...120%3A25023%3B
    Ich wytrzymałość jest znacznie lepsza, a derating wynosi raptem 10% w tym konkretnym przypadku.

    Zostaw komentarz:


  • Woder
    replied
    3.lite jak zawsze z trafną diagnazą :) jedeno zasilanie 3,6V drugie 4,65V. Mowisz ze wystarczy wymienic tylko te kondensatorki filtrujace to zasilanie? 4,65 jest w normie czy też zaczyna sie cos dziać?

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • .3lite
    replied
    Sprawdź zasilanie +-5V dla kości DAC (część analogowa). Całkiem możliwe, że padł kondensator na liniach analogowych (piny 1 i 24) i ściąga zasilanie analogowe przez co jeden z AD825 zaczyna się grzać lub/i oscylować.

    Ewentualnie wlutowałeś kondensator odwrotnie i dopiero po czasie zaczął się degenerować. Podobny błąd popełniłem na płytce z TDA1541A.

    Zostaw komentarz:


  • Woder
    replied
    Ehh.. I znowu problemy.
    DAC grał sobie bezproblemowo z 20h i tak pewnego dnia przy odsłuchu ni z tąd ni z owąd zaczal pierdzieć, aż w końcu z głośnika wydobywał sie tylko pisk i burczenie. Po odłączeniu zasilania i odczekaniu ok. 10 min po ponownym podłączeniu gra poprawienie przez ok. 1 min i problem wraca, tak za każdym razem. Gdy występuje problem pojawia sie DC na wyjsciu ok. 300mV (tylko 1 kanał), a zniekształcenia występują na obu.

    Gdzie szukać problemu: amanero(gdy je odłączę po chwili DC po mału dąży do 0)czy moze DAC?

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
    Last edited by Woder; 02.03.2017, 13:21.

    Zostaw komentarz:


  • s@jmon
    replied
    Mam pytanko odnośnie dac-a wiem że pewnie głupie ale chcę rozwiązać swoje wątpliwości, z tego co widzę do po złączy I2S można się spiąć np z Raspberry PI 2 ale czy można jeszcze dołożyć do zestawu np jedno wejcie cyfrowe i analogowe ? Jeżeli tak to co musiałbym zastosować dodatkowo.

    Zostaw komentarz:


  • LuSzTi
    replied
    Nie na temat...
    Fajne masz płytkę na trafka i zasilacz 5V :P

    Zostaw komentarz:


  • arkotik
    replied
    w końcu znalazłem troszkę czasu i rozpocząłem montaż w obudowie, jak dobrze wyjdzie to z końcem nadchodzącego tygodnia postawię w pokoiku :)

    Zostaw komentarz:


  • Woder
    replied
    Jest miodzio :) Nic wiecej nie napiszę, nie umiem tak bajerować jak na sąsiednich forach.

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • Woder
    replied
    Nareszcie! Jak zwykle okazało sie że zawinił człowiek. Wszystkie elementy przetrwały lutowanie, a problem stwarzał kondensator w dc serwie ktory mial zwartą nózkę do nóżki kondrnsatora filtrujacego zasilanie.

    Koniec końców dziękuję za projekt, koledze .3lite jak zwykle należy sie beczka piwa. Dziekuję za pomoc w dotarciu do celu :)

    Jak gra to może później napiszę jak poslucham na docelowym zestawie.

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • .3lite
    replied
    Zamieszczone przez Woder Zobacz posta
    Kupiłem AD797 i tak teraz patrze że jest wersja BRZ i BRZ-REEL7.
    REEL to po prostu rolka i nie ma tu żadnej różnicy :) AD797 jest w wersji ARZ i BRZ. Cenowo trochę się różnią, ale to jak już kto woli :) W praktyce nie ma większej różnicy.

    Zamieszczone przez Woder Zobacz posta
    edit: to nie AD797 wymienilem i to samo ok 180mV DC, na wejściu czysto. To zostaje OPA277?
    Możliwe. Ewentualnie zwarcie lub niedomyta płytka, ciężko powiedzieć. Możesz wylutować OPA277 i zobaczyć jak to wygląda na wyjściu układu :)

    Zostaw komentarz:

Czaruję...
X