Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)
Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
-
Jak nie zapomnę to wieczorem zmierzę suwmiarką jaka jest średnica wkładki i "wypustów". Pod M8 wierciłem wiertłem 10mm, ale montowałem inaczej.
-
Jest tego bez liku, M3 nawet z Chin, ale M3 chyba za delikatne. M4 średnica kołnierza 8mm będę miał 15 mm powierzchni, nawiercic najpierw 6 potem wkręcić - nie rozerwie drewna ?
Zostaw komentarz:
-
Jakoś nie potrafię dodać obrazków. Z wycięciem otworów w blachach alu sobie poradziłem tak jak ta obudowa z Ali. Ale mam pytanie czy jak obudowa wzmacniacza jest z boków drewnianych . Drewno ma 20mm grubości. Będę frezować na 3mm głęboko i 15 mm szeroko to są jakieś ustrojstwa co się wkręca w drewno z gwintem wewnętrznym co by wkręcić tam śrubę na m4 i łączyć np blachę górna z bokami drewnianymi. Nie wiem czy sensownie zadałem pytanie?
Zostaw komentarz:
-
Nie dopisałem, że we Wrocławiu. A Ciebie Marku o cięcie formatek pytałem na początku września.
- 1 lubię
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez siewcu Zobacz postaJeszcze nie mam ścisków. A doszedłem do wniosku, że skoro będę oklejać - i tu pytanie, bo widziałem HDF i MDF 3mm - czym? To mogę się pobawić trochę w szpachlowanie, skoro i tak będzie to zakryte.
A z ciekawostek, obdzwoniłem kilka firm(duże i małe) i nikt na 45 stopni nie chce ciąć. Ja wiem, że tak jest najlepiej, ale w moim przypadku zostaje piła firmy majster polska i pójście do kolegi z flaszką. I MDF z marketu.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta...skoro będę oklejać - i tu pytanie, bo widziałem HDF i MDF 3mm - czym?
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez marian Zobacz postaOsobiście nie rozumiem, po co używasz wkrętów przy klejeniu do czoła.
Jedyne uzasadnienie to czas.
A z ciekawostek, obdzwoniłem kilka firm(duże i małe) i nikt na 45 stopni nie chce ciąć. Ja wiem, że tak jest najlepiej, ale w moim przypadku zostaje piła firmy majster polska i pójście do kolegi z flaszką. I MDF z marketu.
Zostaw komentarz:
-
Ja też tak kiedyś robiłem.
Teraz przyznam, że to było po prostu głupie :)
...no chyba ze materiał był z gównolitu, a użyty klej był do tapet.
- 1 lubię
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez marian Zobacz postaMinus używania wkrętów to dodatkowa robota aby zamaskować ślady po wkrętach.[z jakiegoś forum okolice 2005 roku]
Zostaw komentarz:
-
A ja mam pytanie z innej beczki jak oczywiście można
Wymyśliłem sobie taka obudowę jak w linku. Pytałem tu i ówdzie czy można kupić przycięte na wymiar deski z jakiegoś drewna egzotycznego ale albo źle pytam albo tam gdzie pytam to odpowiedź nie . Może ktoś nada jakiś namiar gdzie materiał na taki drewniany szkielet można dostać
Właśnie udało mi się znaleźć to na AliExpress:
1 667,99zł | 845 rura elektroniczna podwozie mahoń klasa A wzmacniacz podwozie pre-klasa wzmacniacz klasy A podwozie wzmacniacz audio podwozie
https://a.aliexpress.com/_Exwbnw4
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
A wkręty, które mam(SPAX-M), idą jak głupie w materiał i nawiercanie chyba mogę sobie odpuścić. Sprawdzę jeszcze jak będzie z klejem, póki co skręcałem na sucho i byłem mocno zaskoczony.
Jedyne uzasadnienie to czas.
Jeśli chodzi o wytrzymałość, to samo klejenie jest tak mocne, że młotkiem będziesz miał problem te obudowy rozwalić.
A gdy okleisz HDF-em, to już w ogóle, pancerne jak niemiecki bunkier.
Minus używania wkrętów to dodatkowa robota aby zamaskować ślady po wkrętach.
Jeśli chodzi o technikę przy użyciu wkrętów, to jeśli ja ich używam, to zawsze nawiercam i to dość dużym wiertłem, byle by wkręt lekko chwycił.
Chodzi o to aby wkręt nie rozwarstwił materiału.
Zostaw komentarz:
-
Są wkręty wkręty samowiercące meblowe które dadzą rade bez wiercenia a przynajmniej wiercenia w kancie bo w płaszczyznach możesz dla wstępnego spozycjonowania elementów.
Dla kolumn najlepiej sprawdza się ścinany pod kątem 45* element klejony. Wtedy sam klej wystarczy już powiedzmy od 18mm (klejenie białymi klejami lub poliuretanem)
Zostaw komentarz:
-
A widzisz, i tej informacji nie znalazłem... Było o szpachlowaniu etc, ale nie o klejeniu do czoła. Na kleju nie oszczędzałem, kupiłem Titebond Ultimate.
A wkręty, które mam(SPAX-M), idą jak głupie w materiał i nawiercanie chyba mogę sobie odpuścić. Sprawdzę jeszcze jak będzie z klejem, póki co skręcałem na sucho i byłem mocno zaskoczony.
Zostaw komentarz:
-
Nie ma znaczenia jak precyzyjnie wycięte są formatki. Jeśli będą one klejone do czoła, to klawiszowanie jest kwestia czasu. Tutaj ogromne znaczenie ma wilgotność materiału, a nawet klej, jakiego się używa.
Jak już używasz wkrętów, to zawsze trzeba wiercić otwory pod wkręty.
Zostaw komentarz:
-
Rozbieżne informacje w takim razie krążą. Bo czytałem, że przy równo sklejonym równo dociętym nie trzeba oklejać. A cięte to nie było prostymi narzędziami, tylko w profesjonalnej stolarni, stąd też moje zdziwienie, że po cięciu piłą za kilkadziesiąt tysięcy nie mam równej krawędzi 90 stopni i ciekawość skąd się to bierze.
A poza tym, jak trzeba oklejać to okleję, ale to najwcześniej za kilka miesięcy(chyba że tu krawędzie można szlifować ręcznie, niestety będę mógł normalnie skorzystać z frezarki dopiero za kilka miesięcy u dziadków na wsi). Póki co jedynie zdążyłem na odpadach „sprawdzić” wkręty… kolejny raz dałem się wkopać, miałem kilka sztuk bodajże ciesielskich wkrętów 4,5mm, które miały nadawać się do skręcania MDF od czoła bez nawiercania, i płyty popękały. Wziąłem SPAX 3,5mm dedykowane do MDF i dopiero da się pracować. Aż korci gdzieś to pozbierać i uwiecznić dla potomnych. Z kawą się udało, to może i tu wyjdzie? :)
Zostaw komentarz:
-
Oklejać i tak będziesz musiał. Po drugie to nie celownik laserowy. Robisz sobie robotę i dorabiasz filozofię. Szpachlówka na wyrównanie nierówności i po robocie. Wzmocnienia na pouliretan, który wypełni ewentualne braki i cała filozofia. Rozkminiać dziesiątki mm przy takiej robocie to można jak się ma cnc a nie proste narzędzia ręczne. Pozdrawiam.
PS wkręty po sklejeniu przed oklejeniem lepiej wykręcić.
Zostaw komentarz:
-
No właśnie liczyłem na to, że uda mi się uniknąć oklejania. Za mało sprzętu mam i nie do końca odpowiedniego do tych gabarytów, ale jeśli oklejać trzeba to w takim razie nie będę się pitolić tylko posmaruję klejem, wjadę z wkrętami i nie będę sie przejmował. Aby równo było. Najgorsze będzie dopasowanie przegrody, ale tym się chyba później będę martwić.
A poza tym...
Bardziej to mnie interesuje przyczyna takiego "kształtu" krawędzi :) Ale doszlifować jeden kawałek niestety i tak muszę, w przeciwnym wypadku złożę ale trapez.
Zostaw komentarz:
Zostaw komentarz: