Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Budowanie na ekranie - czyli relacje z budowy na zywo :)
Collapse
Ten temat jest przyklejony.
X
X
-
Póki co dużo pracy mnie czeka ze szlifowaniem, żeby pozbyć się śladu po podcinaku a potem doszlifować przegrodę, żeby się zmieściła - niestety nie wziąłem w ogóle pod uwagę tego, że płyta może mieć więcej niż 18mm. I szukam po znajomych kto ma cyrkiel do frezarki, bo bez tego nie ma mowy o klejeniu...
-
Mozna dorobic szyne do pilarki, ktora juz masz, albo dokupic szyne Wolfcraft.
Zostaw komentarz:
-
W Juli sama zagłębiarka 650zł, do tego aku i ładowarka, i pewnie tarcza do wymiany - wychodzi około tysiaka.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez siewcu Zobacz postaCyjanopan? Czytałem o kleju do drewna, wymieszanym właśnie z pyłem po cięciu/szlifowaniu.
'
A zagłębiarka? No wiesz, jak ktoś mi wymieni 1:1 zagłębiarkę z szyną na moją Hikoki C7ST(przecięła 2m MDF) to ja bardzo chętnieTylko to nie ten rząd cenowy zupełnie.
Odnośnie ścisków - jeśli chcesz przyoszczędzić, kup jakiekolwiek stalowe profile (typu rurka prostokątna 50x20x1) i pręty gwintowane + nakrętki. Ja tak zrobiłem, w stówce zmieściłem się z 2 ściskami, które razem dają mi przestrzeń w środku 90x90cm.
Zostaw komentarz:
-
Cyjanopan? Czytałem o kleju do drewna, wymieszanym właśnie z pyłem po cięciu/szlifowaniu.
'
A zagłębiarka? No wiesz, jak ktoś mi wymieni 1:1 zagłębiarkę z szyną na moją Hikoki C7ST(przecięła 2m MDF) to ja bardzo chętnieTylko to nie ten rząd cenowy zupełnie.
Zostaw komentarz:
-
Do takiej roboty w bloku, to raczej skladany stol i zaglebiarka z szyna, nawet akumulatorowa. Prawie wszystko da sie tym zrobic.
Do klejenia dziur po wkretach, czy ubytkach lepiej kupic u Chinczyka mała buteleczke cyjanopanu (bo te z tubki, to wystarcza jedynie na sklejenie palcow) i do tego pyl po cieciu, czy szlifowaniu.
Zostaw komentarz:
-
Pisałem do takich. Wymóg podstawowy - zakup całej płyty. Do tego cięcie, i za formatki na "SBA na start" mam na wstępie 500 zł za same obudowy. Mogę mieć bonus typu podfrezowanie pod przegrodę, ale... Zostaje mi potem kawał płyty, którego nie mam jak przetransportować i nie mam gdzie go magazynować. Dać dziadkowi do spalenia w piecu? Nie można. Pociąć na mniejsze kawałki? No dobra, tylko jak to zrobić, żeby potem wymiary kwalifikowały to do użycia w innym projekcie, no i nie mam gdzie - włączenie pilarki w dorobionym do małej lampki gniazdku w piwnicy momentalnie wyłącza prąd(w końcu to instalacja do oświetlenia, co ciekawe bezpiecznik 16A i 1600W to za dużo, pilarka niestety nie ma soft startu ani regulacji obrotów), przedłużacza nie mam jak przeciągnąć z mieszkania i pomysł upada. Minusy mieszkania w bloku i braku balkonu. Do dyspozycji mam wiertarko-wkrętarkę akumulatorową i z tym jakoś będę musiał dać radę :) Muszę tylko jakiś dobry przyrząd pomiarowy kupić i biorę się za składanie. Irytuje mnie tylko konieczność użycia wkrętów, ale niestety kupowanie zestawu ścisków do jednorazowego użycia biorąc poprawkę na to, że przed fornirowaniem i frezowaniem i tak będę musiał jakoś okleić HDFem obudowę trochę mnie "uspokaja". A pyłu z MDF do zaklejenia otworów po szlifowaniu i tak będzie ogromna ilość, ponoć wymieszanie z klejem lepsze niż szpachla.
Zostaw komentarz:
-
Nie dosc, ze material przychodzi od producenta z pewna tolerancja grubosci, to pozniej w zaleznosci od warunkow przechowywania ta grubosc moze troche plywac. Co do ciecia, to przy uzyciu manualnie sterowanych pilarek, wcale nie jest tak latwo dociac z dokladnoscia co do dziesiatej czesci milimetra. Wymaga to duzej precyzji i nieco wiecej czasu, a na to zwykle nie ma czasu w hurtowni :)
Jak Ci zalezy na super dokladnosc, to chyba lepiej zlecic ciecie na CNC. Coraz wiecej hurtowni ma na stanie duze CNC.
Zostaw komentarz:
-
To nie sklejka, to surowy MDF. Średnio 18,3mm. Oj będzie zabawy ze szlifowaniem, żeby to wszystko pasowało... Ja wiem, że na 45 stopni byłoby najlepiej, ale nie mam warunków. Na "zwykłe" klejenie nie mam warunków nawet, się skończy tym, że będę "po staremu" kleić i skręcać to zwykłymi wkrętami, bo właśnie sobie uświadomiłem, że nie mam 40cm ścisków. Chciał człowiek zaoszczędzić 400-500 zł na wycięciu(tak, tyle usłyszałem) to teraz ma nauczkę. A jeszcze mi teraz przyszło do głowy, że muszę jakoś skompensować to, że płyta przecież grubsza i jak to skleję to front będzie za krótki(chociaż to przy klejeniu na 45 stopni też by było problemem). Cyrki gdzie nie spojrzećDobrze, że chociaż przy tych co wycięli z 17tki pan powiedział, żebym przyjechał i wytną jeszcze mi od ręki z poprawnej.
Zostaw komentarz:
-
Podcinak średnio jest szerszy 0,1mm na stronę od piły i to jest naturalne ze względu na to czym się on zajmuje. Naklejanie forniru wszędzie gdzie się da wykonuje się wcześniej w prasie i najlepiej obustronnie. Połącznie na 45* jak napisał daniel69 będzie najlepszym rozwiązaniem na problemy z kliszowaniem no a przy okazji elementy jak pisałem mogą byś wcześniej w prasie fornirowane. Grubość płyt jest różna niestety. Zazwyczaj różnice są pomiędzy różnymi kolorami jeśli chodzi o płyty laminowane. W obrębie danego koloru albo danego arkusza płyty nie ma większych odchyleń niż 0.1...0,2mm. Natomiast sklejki to już wolna amerykanka
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez siewcu Zobacz postaJak sobie radzicie z sytuacjami typu ślad po podcinaku czy minimalnie za szerokie formatki? Zamówiłem w stolarni, liczyłem na ideał a nie dość, że każda ma ze wszystkich stron wyczuwalny pod palcem rowek(wygląda jakby podcinak miał rzaz minimalnie szerszy niż "główna" tarcza) to jeszcze się okazało, że dwie nie są z płyty 18mm tylko 17mm i nie złożę kolumn... I tak muszę kombinować, bo przegroda nie wchodzi(złożyłem na sucho na ściski kątowe z obu stron, okazuje się, że zamiast 139mm jest np. 138,6mm). Bo też nie wiem czy to normalne czy nie, ale grubość innych płyt to 18,15-18,35mm.
Zostaw komentarz:
-
Jak sobie radzicie z sytuacjami typu ślad po podcinaku czy minimalnie za szerokie formatki? Zamówiłem w stolarni, liczyłem na ideał a nie dość, że każda ma ze wszystkich stron wyczuwalny pod palcem rowek(wygląda jakby podcinak miał rzaz minimalnie szerszy niż "główna" tarcza) to jeszcze się okazało, że dwie nie są z płyty 18mm tylko 17mm i nie złożę kolumn... I tak muszę kombinować, bo przegroda nie wchodzi(złożyłem na sucho na ściski kątowe z obu stron, okazuje się, że zamiast 139mm jest np. 138,6mm). Bo też nie wiem czy to normalne czy nie, ale grubość innych płyt to 18,15-18,35mm.
Zostaw komentarz:
-
- 1 lubię
Zostaw komentarz:
-
Laserem u znajomego za przysłowiowe piwo ogarnięty temat, troche to trwało bo sama świnia 2h się "laserowała" napis około 2 minut ale jakość super, wyszło tak jak było zaplanowanepilot też około 2-3minut
Zostaw komentarz:
-
Jak to jest zrobione? Nadruk czy jakaś inna technika?
Wygląda super
Zostaw komentarz:
-
Jak planujecie układ elementów w obudowie? Męczę się teraz okrutnie z DAC :/ Z wzmakiem słuchawkowym jakoś poszło, a tu nagle zwiększona ilość PCB do 3 + nastraszyli o zakłóceniach przy I2S i trochę w kropce jestem.
Zostaw komentarz:
Zostaw komentarz: