Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Zamieszczone przez borys Zobacz posta
    Przyjechal do mnie dzisiaj pan Passeratti 2004 1.9tdi zeby mu licznik ogarnac bo sie przestal juz krecic Kilometrow najechane okragla jedna bańka

    600tysi moze 700tysi to widzialem nie raz (sam mam 420k) ale 1miliona km'ow to pierwszy raz.
    Kurcze, kusi mnie sprawdzić, wprawdzie rozglądałem się za Pugami 2.0HDI, ale wpadł mi też w oko Golf IV 1.9TDI 130km, warto się w taki wynalazek pakować?

    Ma to być tylko auto robocze, małe spalanie, tanie naprawy, no i tego drugiego trochę się boję, pompki, turbo, dwumasa, z drugiej strony znajomy ma ten motor w A4 i strasznie zachwala, bo A4 2.0TDI trochę go zniesmaczyło.

    Skomentuj


      Przerabiałem temat napraw. Kupisz w dobrym stanie - pojeździ. Kupisz w kiepskim stanie - jak przyjdzie do remontu to specjalnie tanio nie będzie, choć to zależy co się stanie. Większość to elementy eksploatacyjne typowe dla diesla jak turbo, egr, przepływomierz i takie tam. Pompki potrafią żyć długo, jeśli było lane normalne paliwo - na opale szybko zdychają. Dobra diagnostyka przed kupnem i będziesz wiedział czy warto się pakować w dany egzemplarz, bo przebiegów małych to to nie ma. Diagnozowałem nie raz i nie dwa, grzebałem w tym nie raz i nie dwa, nie ma charakterystycznych problemów pojawiających się przy określonym przebiegu. No, prawie, bo chyba największym problemem jest wymiana wałka. Ale jeśli umiesz sam wymienić rozrząd to i z wałkiem powinieneś sobie poradzić...

      Skomentuj


        W 1.9 też wycierają się wałki?

        Skomentuj


          Zamieszczone przez Oskar29 Zobacz posta
          W 1.9 też wycierają się wałki?
          Wycierają się. Miałem Audi A4 b7 i wymieniałem wałki i szklanki. Objawem jest taki "basowy" pomruk z okolic filtra powietrza.

          Skomentuj


            Realny przebieg poznać w używanym TDI, to raczej proste nie jest, podejrzewam, że jak ma koło tych 300tys., to już coś na pewno było powymieniane, 200 to takie duże zapytanie, bo wtedy mogła być jeszcze dwumasa niezmieniona, a z tym też trochę wydatków się wiąże, jakby to mi przyszło robić, to raczej bym wrzucił sztywne koło, zastanawiam się też czy coś ciekawego można odczytać interfejsem, nawet jeśli błędów by żadnych nie było.

            W benzynie bym kupił bez większego zastanowienia, bo w razie czego zawsze można łatwo zrobić swap całego silnika, ale osiągi i spalanie jakiś 1.4 raczej niespecjalne...
            Też ciekawi mnie jak tam z rudą w takich autach (Golf, ale nie tylko) z lat 2000-2003, Saxo miałem z 1999 ale tu już jest masakra konkretna (progi, podłoga, na zewnątrz z kolei lakier jak nowy) i gdyby nie ten fakt, to nawet i drugi raz bym takie wziął.

            Skomentuj


              cursor
              Z czym tam miales problem w tej BMce? Wody nigdzie nie widac, ladne wszystko z grobsza wyglada.

              - - - - - aktualizacja - - - - -

              Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
              Kurcze, kusi mnie sprawdzić, wprawdzie rozglądałem się za Pugami 2.0HDI, ale wpadł mi też w oko Golf IV 1.9TDI 130km, warto się w taki wynalazek pakować?

              Ma to być tylko auto robocze, małe spalanie, tanie naprawy, no i tego drugiego trochę się boję, pompki, turbo, dwumasa, z drugiej strony znajomy ma ten motor w A4 i strasznie zachwala, bo A4 2.0TDI trochę go zniesmaczyło.
              Nie ma znaczenia jakie auto kupisz, jak bedzie zadbane to bedzie jezdzic. Golf jak fajny to mozna brac. Na przebieg nie patrz, wiecej czasu poswiec na zerkniecie, kukniecie , tu i tam.
              Za duzo sie w internecie naczytales glupot typu pompki , 2.0tdi i latwo mozesz sie zniechecic do pewnych modeli samochodow.
              Ja mam 420tysiecy na pompkach, ori turbo i jakies 180tysi na jednym dwumasie, wszystko na remapie - czy to oznacza ze jezdze jak przyslowiowa ..pipa, raczej nie. Tak jak mowie zalezy od uzytkowania i dbania o samochod.
              Jak kupisz jakie kolwiek auto to licz sie z tym ze bedzie trzeba przeznaczyc troche grosza na wstepny wklad w samochod.

              - - - - - aktualizacja - - - - -

              Zamieszczone przez valiant Zobacz posta
              Wycierają się. Miałem Audi A4 b7 i wymieniałem wałki i szklanki. Objawem jest taki "basowy" pomruk z okolic filtra powietrza.
              Tak masz racje, wycieraja sie. Jak sie zmienia olej to troche mniej sie wycieraja. Popychacze tak co 200k mozna wymienic. Z walkiem jest roznie, u mnie walek jest jeszcze ORI (panewki profilaktycznie podmienilem gorna z dolna) - olejek total quartz9000.
              i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
              https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

              Skomentuj


                Zamieszczone przez borys Zobacz posta
                cursor
                Z czym tam miales problem w tej BMce? Wody nigdzie nie widac, ladne wszystko z grobsza wyglada.

                - - - - - aktualizacja - - - - -



                Nie ma znaczenia jakie auto kupisz, jak bedzie zadbane to bedzie jezdzic. Golf jak fajny to mozna brac. Na przebieg nie patrz, wiecej czasu poswiec na zerkniecie, kukniecie , tu i tam.
                Za duzo sie w internecie naczytales glupot typu pompki , 2.0tdi i latwo mozesz sie zniechecic do pewnych modeli samochodow.
                Ja mam 420tysiecy na pompkach, ori turbo i jakies 180tysi na jednym dwumasie, wszystko na remapie - czy to oznacza ze jezdze jak przyslowiowa ..pipa, raczej nie. Tak jak mowie zalezy od uzytkowania i dbania o samochod.
                Jak kupisz jakie kolwiek auto to licz sie z tym ze bedzie trzeba przeznaczyc troche grosza na wstepny wklad w samochod.

                - - - - - aktualizacja - - - - -



                Tak masz racje, wycieraja sie. Jak sie zmienia olej to troche mniej sie wycieraja. Popychacze tak co 200k mozna wymienic. Z walkiem jest roznie, u mnie walek jest jeszcze ORI (panewki profilaktycznie podmienilem gorna z dolna) - olejek total quartz9000.
                Ja kupiłem belga z przebiegiem ok 220 tys. Zadbane nie powiem jednak poprzednia właścicielka jeździła w long-life i to załatwiło wałek. Jeżeli ktoś uczciwie zmienia olej po 15-20 tys to takich problemów podobno nie doświadcza - Opinia serwisantów ze skody którą obecnie pomykam i od nowości zmieniam olej ma po 20 tys.

                Skomentuj


                  Te longlify to idiotyzm jest w krajach zachodnich...jaki idiota to wymyślił...chyba żeby szybciej się samochody psuły i żeby nowe kupować :p .


                  Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
                  Też ciekawi mnie jak tam z rudą w takich autach (Golf, ale nie tylko) z lat 2000-2003, Saxo miałem z 1999 ale tu już jest masakra konkretna (progi, podłoga, na zewnątrz z kolei lakier jak nowy) i gdyby nie ten fakt, to nawet i drugi raz bym takie wziął.
                  Bo saxo były świetnie zabezpieczone ale tylko od zewnątrz. Cały dół podobno w ogóle albo prawie w ogóle nie był zabezpieczany. Większe i droższe modele samochodów z PSA już od początku lat 90'tych były zabezpieczane w bdb sposób i dodatkowo robione z bardzo dobrej blachy. Na moim ZX'ie nie ma śladu rdzy od zewnątrz, a od dołu ma tylko dwie małe dziurki (zrobi się na wiosnę) od różnego syfu który z kół chlapał na podłogę. Nie zmienia to faktu że jest tak sztywny że jak podniosę przód auta z którejś strony to tył z tej samej strony też w którymś momencie się podnosi, a to tylne zawieszenie ma skok duży . Rocznik 1991 realne 195kkm.
                  Last edited by Oskar29; 24.03.2019, 11:35.

                  Skomentuj


                    Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
                    Dobra diagnostyka przed kupnem i będziesz wiedział czy warto się pakować w dany egzemplarz,
                    a gdzie sie udac na taka diagnostyke?
                    mam sentyment do tych silnikow (golf 4 i passat b5) i kto wie kiedy trzeba bedzie auto zmieniac


                    Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
                    Też ciekawi mnie jak tam z rudą w takich autach (Golf, ale nie tylko) z lat 2000-2003,
                    niestety tez rdzewieja :(
                    kolega z pracy mial ladnego golfa 4 z silnikiem 1,4... i szybko sprzedal bo wlasnie rdzewialy progi mocno
                    nie wiem od czego to wynika. kolega mial dlugie lata 1,9tdi i nie narzekal. moze slaba naprawa?

                    Skomentuj


                      Zamieszczone przez valiant Zobacz posta
                      Ja kupiłem belga z przebiegiem ok 220 tys. Zadbane nie powiem jednak poprzednia właścicielka jeździła w long-life i to załatwiło wałek. Jeżeli ktoś uczciwie zmienia olej po 15-20 tys to takich problemów podobno nie doświadcza - Opinia serwisantów ze skody którą obecnie pomykam i od nowości zmieniam olej ma po 20 tys.
                      A zmieniłeś olej po pierwszych 500-1000km?

                      Skomentuj


                        Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
                        a gdzie sie udac na taka diagnostyke?
                        mam sentyment do tych silnikow (golf 4 i passat b5) i kto wie kiedy trzeba bedzie auto zmieniac


                        niestety tez rdzewieja :(
                        kolega z pracy mial ladnego golfa 4 z silnikiem 1,4... i szybko sprzedal bo wlasnie rdzewialy progi mocno
                        nie wiem od czego to wynika. kolega mial dlugie lata 1,9tdi i nie narzekal. moze slaba naprawa?
                        Właśnie tego się boję najbardziej, jak patrzę w okolicy, to np niektóre Golfy/Polówki z tego okresu wyglądają znośnie a z kolei inne to kupa rdzy mogąca konkurować z japońskimi...

                        Na razie będę kombinował nad zmuszeniem znajomego do odsprzedaży Fiata Grande Punto 1.2 (ma je od nowości), goły i nie ma to osiągów, bo nawet nim jechałem, ale jest duża szansa, że w moim okresie używania nie zdąży zgnić, rozwalone też nie było, przebieg śmieszny.
                        Są tam do roboty jakieś pierdoły typu głośne wspomaganie czy problem z odpalaniem na zimnym, ale myślę że w takiej prostej benzynce sam bym to ogarnął, przez tą drugą rzecz zawsze można coś wynegocjować.

                        Skomentuj


                          Głośne wspomaganie w fiacie? Ty chyba nie wiesz na co się porywasz . Jak tam jest z funkcją city to się trzymaj z daleka w ogóle. Poczytaj sobie o wspomaganiu z funkcją city w fiatach i kosztami jej naprawy.

                          - - - - - aktualizacja - - - - -

                          Potrafi nawet 800-900zł kosztować z tego co wiem...a fiat prędzej czy później zardzewieje. Kup jakiegoś gołego francuza z na przeczekanie i tyle. Przynajmniej będziesz wiedział po saxo prawie wszystko :p .

                          Skomentuj


                            Z francuskich od dłuższego czasu 207 chodzi mi po głowie, 206 też mi się podoba, ale tam będzie ze rdzą podobny temat co w Saxo pewnie, oczywiście przy 207 w grę wchodzi tylko benzyna, bo nie mam zamiaru użerać się z FAPem.

                            No jak będzie cała kolumna z silniczkiem, to pewnie może tyle kosztować, o ciekawostce z przyciskiem city nie wiedziałem, a jest tam takowy, tylko nie wiem po co, bo i bez niego wspomaganie śmiga niemiłosiernie lekko.


                            Zamieszczone przez Oskar29 Zobacz posta
                            Kup jakiegoś gołego francuza z na przeczekanie i tyle.
                            To też tak nie do końca na przeczekanie, bo śmigam też C4 1.6 16V, ale jako auto robocze średnio się spisuje, bo np Saxo dało się prawie wszędzie wcisnąć i paliło trochę mniej, ten C4 w trasie jest spoko do max 100km/h i bez przyspieszania, wtedy około 6.5l średnie spalanie wychodzi, trzymając pomiędzy 120-140 to i 9 potrafi pochłonąć.

                            Skomentuj


                              Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
                              No jak będzie cała kolumna z silniczkiem, to pewnie może tyle kosztować, o ciekawostce z przyciskiem city nie wiedziałem, a jest tam takowy, tylko nie wiem po co, bo i bez niego wspomaganie śmiga niemiłosiernie lekko.
                              ta funkcja city to dodatkowe "wspomaganie wspomagania" (tak wiem masło maślane :p ). Zamysłem było dodatkowe wspomaganie przy manewrach parkingowych czy zawracaniu itd. To wspomaganie city jest elektryczne. Nie pamiętam czy cały układ wspomagania jest elektryczny czy hydrauliczny, ale ta funkcja jest na pewno elektroniczna.

                              - - - - - aktualizacja - - - - -

                              Kup po prostu auto na gaz? Z dobrą instalacją nic poza twoim portfelem nie odczuwa różnicy .

                              Skomentuj


                                Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                A zmieniłeś olej po pierwszych 500-1000km?
                                1 Wymiana po 5000. Później co 15-20 tys. Sami serwisanci radzili, żeby wymiany samego oleju z racji kosztów robić poza serwisem a w serwisie tylko przeglądy co 30 tys.

                                Skomentuj


                                  Dobre i to, choć przy nowym aucie powinno się wymienić olej i filtr po kilkuset kilometrach.

                                  Skomentuj


                                    Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                    Dobre i to, choć przy nowym aucie powinno się wymienić olej i filtr po kilkuset kilometrach.
                                    Dokładnie. Z tego co ja wiem to też tak powinno być. 1 wymiana po kilkuset km do tysiąca a później może jeszcze taka jedna wcześniejsza np. po 5000-6000km. Później normalnie. I raczej lepiej co te 10-15kkm (bliżej 10 raczej) niż 20kkm bo to już IMO pod longlife podpada a to zabija silnik tak naprawdę.

                                    - - - - - aktualizacja - - - - -

                                    DCI renault są świetnym przykładem. Renault miało o wiele dłuższy interwał niż volvo i w renault te silniki padają a w volvo te same silniki jeżdżą długo i bezawaryjnie z tego co wiem. Jedyna różnica to olej z tego co mi wiadomo.

                                    Skomentuj


                                      Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
                                      a gdzie sie udac na taka diagnostyke?
                                      mam sentyment do tych silnikow (golf 4 i passat b5) i kto wie kiedy trzeba bedzie auto zmieniac
                                      Za trudne pytania zadajesz Jeśli chodzi o takie rzeczy typu problemy z tdi i ich rzetelna diagnostyka to, choć to dziwnie brzmi, dobrze sprawdzają się firmy tuningowe.

                                      A rzeczy typu zamiana panewek górnej z dolną... Gdyby mi mechanik wywinął taki numer to rozmowa na pewno nie byłaby miła ani spokojna.

                                      Skomentuj


                                        Najlepsza diagnostyka to jak mawia klasyk "jeździć obserwować", czasem są problemy, co pojawiają się po czasie i zaraz po rdzy takie różne kwiatki też przy poszukiwaniach "wymarzonego wozu" nie dają spokoju, widziałem przypadki, że pewne elementy wyposażenia potrafiły działać zależnie od pogody, albo jak im się podobało...

                                        A tak swoją droga im więcej czytam, im więcej ludzi słucham, tym już coraz bardziej nie wiem co wziąć.

                                        Skomentuj


                                          Zamieszczone przez ampli Zobacz posta
                                          A tak swoją droga im więcej czytam, im więcej ludzi słucham, tym już coraz bardziej nie wiem co wziąć.
                                          IMO wszystkie samochody mają jakiś problem i chyba po prostu trzeba wybrać z czym chce się męczyć .

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X