Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wątek motoryzacyjny

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Od dłuższego czasu (kilka miesięcy albo i dłużej) silnik na zimnych obrotach nie chce się u mnie w samochodzie wkręcać na wyższe obroty z dołu i idzie dopiero od 2-2,5k gdy jest lekko cieplejszy (60-70 stopni) i od 3k gdy jest zimny. Czyli powiedzmy że jadę wolno bo dopiero ruszyłem i przy samym ruszaniu jak jest zimny albo po skręcie na skrzyżowaniu gdy przykładowo zmieniłem bieg na 2-kę i mam te ~2-2,5k obrotów to w ogóle nie chce iść. Dopiero od 3k wchodzi normalnie na obroty. Różnica jest bardzo znaczna. Jakbym lekko muskał pedał gazu (a mam do dechy) a od 3k normalnie. Jakiś pomysł co to może być? Jak jest ciepły i na wyższych biegach niż 2-3 to się to nie dzieje. Moją pierwszą myślą jest zapłon. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

    - - - - - aktualizacja - - - - -

    Może go zalewa i ma za dużo paliwa?
    Last edited by Oskar29; 04.03.2019, 22:28.

    Skomentuj


      Świece i przewody wymieniałeś?

      Skomentuj


        Świec jeszcze nie sprawdzałem. Przewody przebicia nie mają (sprawdzałem) ale ich też nie wymieniałem. Wymienię cały układ zapłonowy z kopułką i palcem łącznie i mam nadzieję że mu przejdzie, ale to dopiero jak będzie cieplej :p .
        Last edited by Oskar29; 04.03.2019, 22:29.

        Skomentuj


          Przyjechal do mnie dzisiaj pan Passeratti 2004 1.9tdi zeby mu licznik ogarnac bo sie przestal juz krecic Kilometrow najechane okragla jedna bańka

          600tysi moze 700tysi to widzialem nie raz (sam mam 420k) ale 1miliona km'ow to pierwszy raz.
          i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
          https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

          Skomentuj


            O ile to nie jest druga wymiana :P Taki licznik to na półkę, jako pamiątka 8) a drugi wyzerować i do auta.

            Skomentuj


              Zamieszczone przez Oskar29 Zobacz posta
              Od dłuższego czasu (kilka miesięcy albo i dłużej) silnik na zimnych obrotach nie chce się u mnie w samochodzie wkręcać na wyższe obroty z dołu i idzie dopiero od 2-2,5k gdy jest lekko cieplejszy (60-70 stopni) i od 3k gdy jest zimny. Czyli powiedzmy że jadę wolno bo dopiero ruszyłem i przy samym ruszaniu jak jest zimny albo po skręcie na skrzyżowaniu gdy przykładowo zmieniłem bieg na 2-kę i mam te ~2-2,5k obrotów to w ogóle nie chce iść. Dopiero od 3k wchodzi normalnie na obroty. Różnica jest bardzo znaczna. Jakbym lekko muskał pedał gazu (a mam do dechy) a od 3k normalnie. Jakiś pomysł co to może być? Jak jest ciepły i na wyższych biegach niż 2-3 to się to nie dzieje. Moją pierwszą myślą jest zapłon. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

              - - - - - aktualizacja - - - - -

              Może go zalewa i ma za dużo paliwa?
              To wersja na monowtrysku?

              Skomentuj


                Tak. Zapomniałem napisać.

                - - - - - aktualizacja - - - - -

                Auto to cytryna ZX 1.4i.

                Skomentuj


                  Zamieszczone przez borys Zobacz posta
                  Przyjechal do mnie dzisiaj pan Passeratti 2004 1.9tdi zeby mu licznik ogarnac bo sie przestal juz krecic Kilometrow najechane okragla jedna bańka

                  600tysi moze 700tysi to widzialem nie raz (sam mam 420k) ale 1miliona km'ow to pierwszy raz.
                  W końcu TDI, chociaz benzynowe nie gorsze, znajomy ma w golfie 1.6 MPI 700tys, wiadomo ze przy takim przebiegu juz troszke oleju podpija ale jeszcze pewnie spokojnie zrobi stówe
                  Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

                  youtube.com/user/Mr1Raziel

                  Skomentuj


                    Zamieszczone przez Oskar29 Zobacz posta
                    Tak. Zapomniałem napisać.

                    - - - - - aktualizacja - - - - -

                    Auto to cytryna ZX 1.4i.
                    Do sprawdzenia potencjometr położenia przepustnicy (bez wykręcania, bo potem trzeba ustawiać, najlepiej cyfrowym oscyloskopem, albo jak masz możliwość, to przez OBD), czujnik temperatury powietrza (jest on częścią wtrysku i wyprowadzony na tym samym konektorze co cewka wtrysku), no i tradycyjnie czujnik temperatury cieczy.

                    Czy nie leje można na samym zapłonie (gdy pracuje pompa paliwa) podejrzeć czy coś nie cieknie we wtrysku, co akurat ładnie widać po zdjęciu tego elementu doprowadzającego powietrze z filtra.

                    Takie bajery są w Saxo, tam może być odrobinę inaczej, doradziłbym też podglądniecie sondy lambda, jeśli tam jest, ale z moich doświadczeń z Saxo to jej odpięcie w moim przypadku nie dawało żadnych zmian w pracy silnika, a sprawna była, bo przebieg pod interfejsem był prawidłowy, także w takich starociach na pewno jej udział w ustalaniu dawki jest mniejszy niż w czymś nowszym.

                    Skomentuj


                      OBD to na bank nie mam bo to nie te czasy . Sondę lambda odepnę i zobaczę jak będzie się zachowywać. Kody błyskowe by coś wykazały?

                      Skomentuj


                        Możesz się pobawić, jakieś złącze tam na pewno jest, nawet jeśli nie ma OBD, co do błędów, to w tak starych ECU mało co je powoduje, dla przykładu u mnie wypięcie lambdy czy krokowca a nawet czujnika wału nie powodowało błędu, ale oba czujniki temperatury czy cewka wtrysku już tak (po odpięciu).

                        Wychodzi na to, że tutaj będziesz musiał pomierzyć wszystko na piechotę, bo nawet jakbyś wybłyskał błędy, to parametrów na bieżąco nie podejrzysz.

                        Skomentuj


                          Bumpalump
                          No te 1.6MPI to mechanicznie jeszcze daja dobrze rade. Nawet na gazie to chce smigac. W nowszych VAGach typu 1.2 1.6 w benzycne lancuchy nawet co 40-50tys km wymieniamy bo lubia przeskakiwac.
                          Takze stary ''kibelek'' wcale nie jest taki zly.

                          Z innej beczki:
                          RX400H, bateria + sterownik utopione pod woda. Reanimacja jak narazie trwa i o dziwo wychodzi calkiem dobrze.



                          Oskar29
                          Zimny silnik (stary silnik) --> silnik pracuje w open loop poza sonda lambda takze klopotu szukaj gdzie indziej. Pomiar obciazenia silnika map/maf lub dosc wazna rzecz, mianowicie czujnik temperatury cieczy chlodzacej, dosc czesta usterka jest taka ze zab czasu juz nasz czujnik powoli narusza i przy np 10C czujnik pokazuje 35-40C, wowczas czas wtrysku jest skracany i silnik chce a nie moze pracowac.

                          Sonde lambde, oczywiscie po rozgrzaniu jak zacznie juz pracowac mozesz sprawdzic latwo miernikiem z szybkim bargrafem i duza impedancja wejsciowa.
                          Last edited by borys; 08.03.2019, 09:17.
                          i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
                          https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

                          Skomentuj


                            No dobra ale jakby był ten czujnik uszkodzony to nie pokazywały by mi się jakieś głupoty na wskaźniku temperatury?

                            Skomentuj


                              Zamieszczone przez Dawid-SS
                              Borys, fajny zasilacz, sam robiłeś? Pochwal się co to :)
                              Chińskie moduły zasilaczy z alli, dorabiasz do tego zasilanie z zasilaczy przemysłowych/laptopowych/trafa z mostkiem i baterią kondów.
                              A potem tylko fantazja ogranicza, można zrobić 10 separowanych galwanicznie kanałów, do tego są zmodowane wersje oprogramowania, więc można wydziwiać z funkcjami.

                              Ja 5 lat jeździłem z checkiem, ECU zgłaszało nawiedzony EGR, tyle że EGR był ok. W sumie specjalnie mi to nie przeszkadzało bo auto paliło więcej ale miało jakby więcej mocy, w końcu ostatnia zima mi coś uszkodziła i spalił się bezpiecznik zasilania wskaźników i oświetlenia w aucie. Elektryk samochodowy mi to ogarnął, gdzieś wiązka była uszkodzona i woda zrobiła swoje.
                              Błąd z EGR zniknął, nic się nie pojawia. Nie wiem dlaczego komp tak wskazywał, ale teraz problemu nie ma.
                              Last edited by Marcin V; 08.03.2019, 10:36.

                              Skomentuj


                                Ja w C4 1.6 borykam się ze sporym spalaniem i błędem czujnika temp., sama wymiana czujnika nic nie dała, teraz wymieniłem cały termostat (sprzedają to z obudową i czujnikiem), zobaczymy czy znów błąd się pojawi, stary termostat był częściowo dobry, tylko jakby się przycinał, na tym nowym się przejechałem i widać, że dobije troche powyżej 90 stopni, jest szybki spadek do 80 i po kilkunastu sekundach dobija z powrotem, stary jak raz dobił do 90, to przez resztę drogi było średnio 85.

                                Po krótkiej przejażdżce spalanie nie jest jakoś bardzo mniejsze, ale zobaczymy czy za jakiś czas znów mu błąd wywali.

                                Skomentuj


                                  Zamieszczone przez Oskar29 Zobacz posta
                                  No dobra ale jakby był ten czujnik uszkodzony to nie pokazywały by mi się jakieś głupoty na wskaźniku temperatury?
                                  Wystarczy ze roznica bedzie np 20C, wskaznik temperatury plynu chlodniczego na desce nie pokazuje niskich temperatur od 0C. Czesto sa dwa osobne czuniki, jeden na deske jeden na sterownik silnika.
                                  Odepnij czujnik i bedziesz widzial

                                  ampli
                                  Jezeli masz blad na czujnik temperatury (domyslam sie tylko ze na obwod czunika a nie na coherence) to klopot mozesz miec we wtyczce albo w wiazce (przeciekajace czujniki tez sie zdazaly). Blad na obwod jest zglaszany jezeli jest blad w obwodzie czyl wartosc wielkosci mierzonej jest w ch.. poza zakresem przez okreslony czas.
                                  Sprawdz zielona (czasami jest brazowa ale czujnik jest zielony) wtyczke, wyjmij plastik zabezpieczajacy zenskie piny i delikatnie podegnij wsuwki, zaznaczam delikatnie i pociagnij lekko za przewody.
                                  i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
                                  https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

                                  Skomentuj


                                    Jak odepnę wtyczkę to jest błąd P0118 (high value czy jakoś tak) i wtedy nawala wentylator na max obrotach, natomiast normalnie sam z siebie co jakiś czas (czasem co kilka dni, tygodni) pokazuje się P0116 (range/performance problem), wentylator nie włącza się wtedy sam z siebie, temperatura pod interfejsem pokazuje się normalna.


                                    P0118 nigdy nie wystąpiło, stąd wnioskuję, że złączka i wiązka są ok.

                                    Skomentuj


                                      Wracajac do tematu z przed kilku postow - Lexus RX400H --> naprawa przeprowadzona pomyslnie, samochod jezdzi i ma sie dobrze.



                                      Nie taki diabel straszny jak go maluja, jednakze trzeba zachowac spora ostroznosc przy pracy z wysokim napieciem. Czesc DC to jeszcze nic, gorsza jest czesc AC za inwerterem
                                      i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
                                      https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

                                      Skomentuj


                                        Fajnie naprawiać rzeczy tak niszowe, jaki tam jest typ ogniw?

                                        Skomentuj


                                          Bmw G30 530e też udało się ogarnąć

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...