Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

SB17CAC35-8 + SB26CDC-C000-4 lub CRC NAC NRX MFC STC ADC 2,5 drożny - projekt by Branża

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #41
    Są i moje. Jeszcze daleka droga do wykańczania ale już kawałek jest.
    [IMG][/IMG]

    Skomentuj


      #42
      A dlaczego z laminowanego MDF-u?

      Skomentuj


        #43
        Na laminacie będzie szybszy bas :thumbsup:

        Skomentuj


          #44
          Marian taka płyta przyjechała i już nie było wyjścia. Jakbym wcześniej wiedział że nie koniecznie musi być MDF to bym całość zrobił z MFP. Ale faktycznie będzie szybszy bas :)

          Skomentuj


            #45
            *** KONFIGURACJA 2 - POCHYLENIE FRONTU 5 STOPNI:

            SB26STAC-C000-4
            SB17NRX35-8
            SB17NRX35-8

            RURKA PORT BASS-REFLEX 68 / 120 ( 900027 ) - Strojenie wstępne na około 35Hz. Przy tej konfiguracji proponujemy rurkę nieco skrócić do poziomu około 100mm co nieco podniesie strojenie.


            Wytłumienie nieco zmienione - razem na parę kolumn - jeśli zajdą jakieś zmiany zostanie to opisane w każdej konfiguracji
            2 x ARKUSZ MATA FILCOWA AKUSTYCZNA 10PMK
            2 x ARKUSZ MATA AKUSTYCZNA POLYESTER MEMBRANA PRO
            opcjonalnie 2 x MATA BITUMICZNA STANDARD

            Mata filcowa 10mm z membraną na boczne ścianki pomiędzy przegrodami oraz na górną ściankę
            Mata poliestrowa dzielimy na 4 kawałki. 2 kawałki do jednej kolumny umieszczone luźno za górnym SB17 oraz na dnie. Przez umocowaniem maty składamy ją na 2/3 razy tak aby czarną membrana była na zewnątrz na poliester wewnątrz.
            Opcjonalne maty bitumiczne kleimy na gorąco pod maty filcowe w miejscach powstałych rezonansów. Marian tak solidnie wykonał obudowy testowe że w czasie prac nie występowały dlatego podaje jako opcje.


            Punkt wyjścia. Wszystkie głośniki zmierzone przed filtracją w wytłumionej obudowie. Nie bramkowane, wygładzanie 1/24



            *** Klucz do zrobienia schematu zwrotnic


            *** Lista zakupów - zwrotnice
            R1 - OPORNIK JANTZEN AUDIO SUPERES 1,80 OHM 10W 1% KNP
            C1 - MKP 400V 8,20uF CROSS CAP
            C2 - MKP 400V 10,00uF CROSS CAP
            L1 - 000-1125 Air Core 0,220mH 0,370Ω dr.0,70mm

            L2 - 000-1467 Air Core 1,200mH 0,550Ω dr.1,00mm
            C3 - MKP 400V 12,00uF CROSS CAP

            CP2 - MKP 400V 0,39uF CROSS CAP
            RP2 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 15,00 OHM

            CP22 - BIPOLARNY MDL 100V 27uF
            RP22 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 10,00 OHM
            LP22 - 000-2209 P-Core 1,000mH 0,450Ω dr.0,70mm


            L3 - 000-5250 P-Core 5,600mH 0,400Ω dr.1,00mm
            C4 - MKP 400V 27uF CROSS CAP

            Idąc tropem 1 konfiguracji i założeń że konstrukcje będą kopiować amatorzy o niekoniecznie Bardzo dużej wiedzy i rozsądnie sięgający do portfela staraliśmy się aby cześć elementów się pokrywała a sam poziom rozbudowania filtracji był na rozsądnym poziomie.
            W pewnym stopniu na ile było to możliwe umożliwiamy eksperymenty i zmiany. Jedna aplikacja / różne konfiguracje / zbliżony sposób i wartości filtracji. A wszystko z zachowaniem dobrej kontroli i brzmienia.

            *** Pomiary gotowej konstrukcji
            bramkowane, wygładzanie 1/48 - 1/96

            Całość filtracji nie łączone BR





            Pasmo przetwarzania nie łączone BR zaprezentowane zgodnie z normą IEC





            CSD , TES , Harmoniczne 2 i 3, Impedancja





            ***Kilka dodatkowych słów
            Mała kompensacja górnego SB17. Basu nie brakuje - Jest on nieco inaczej zaznaczony jak w przypadku CAC. Świetnie uzupełnia bezpośrednio prowadzone partie Środka i Góry.
            Środek i góra to nieco bardziej zaznaczone wybrzmienia względem CAC - nie mamy już tej subtelności w detalach ale zyskujemy nieco więcej pazura.
            Poziomy harmonicznych są nieco wyższe niż w pozycjach CAC i NAC ale nadal są na niskim poziomie. Opóźnienia także powyżej normy i oczekiwań.
            Dla Mnie w tym budżecie Rewelacja.



            *** Właściciel projektu zastrzega sobie wszelkie prawa do czerpania korzyści materialnych z powyższego opracowania.
            Projekt udostępniono do prywatnego użytku bywalców forum DiyAudio ***
            Last edited by Zap Projekt; 11.02.2019, 23:58.

            Skomentuj


              #46
              *** KONFIGURACJA 2 - FRONT PROSTY:

              SB26STAC-C000-4
              SB17NRX35-8
              SB17NRX35-8

              Druga wersja filtracji dla konfiguracji 2 naszego projektu.
              Najniższe rejestry w tym filtracja dolnego głośnika nie uległy prawie żadnej zmianie dlatego też aby nie powielać informacji pominiemy ten temat i wykresy ( patrz powyżej ).

              RURKA PORT BASS-REFLEX 68 / 120 ( 900027 ) - Strojenie wstępne na około 35Hz. Przy tej konfiguracji proponujemy rurkę nieco skrócić do poziomu około 100mm co nieco podniesie strojenie.


              Wytłumienie nieco zmienione - razem na parę kolumn - jeśli zajdą jakieś zmiany zostanie to opisane w każdej konfiguracji
              2 x ARKUSZ MATA FILCOWA AKUSTYCZNA 10PMK
              2 x ARKUSZ MATA AKUSTYCZNA POLYESTER MEMBRANA PRO
              opcjonalnie 2 x MATA BITUMICZNA STANDARD

              Mata filcowa 10mm z membraną na boczne ścianki pomiędzy przegrodami oraz na górną ściankę
              Mata poliestrowa dzielimy na 4 kawałki. 2 kawałki do jednej kolumny umieszczone luźno za górnym SB17 oraz na dnie. Przez umocowaniem maty składamy ją na 2/3 razy tak aby czarną membrana była na zewnątrz na poliester wewnątrz.
              Opcjonalne maty bitumiczne kleimy na gorąco pod maty filcowe w miejscach powstałych rezonansów. Marian tak solidnie wykonał obudowy testowe że w czasie prac nie występowały dlatego podaje jako opcje.





              *** Sprawdźmy jak zadziała zwrotnica dla pochylonego frontu:

              Porównanie pasma front pochylony czerwony vs front prosty czarny.



              Chyba nie jest źle. Spodziewana zmiana czyli rozjaśnienie brzmienia na wyższych rejestrach i niższym środku. To usłyszą osoby słuchające pochylonej konfiguracji stojąc.
              Mniej wymagający mogą więc śmiało słuchać kolumny siedząc, stojąc a może nawet leżąc

              ***

              Dodatkowo dla ciekawskich jak wygląda porównanie pasma z projektu "pochylona" w stosunku do projektu " prosta"



              Prawda że bardzo zbliżone ? :). Nawet jakby były identycznie odbiór brzmienia niósł by za Sobą pewne różnice wynikające z samego faktu odsłuchu pod innymi kątami. Poszukujący doświadczeń na pewno będą testować i eksperymentować ...

              Sugeruje także poeksperymentować z ustawieniem kolumn lekko odchylonych na zewnątrz względem osi odsłuchu

              ***

              Sprawdzenie zgrania i zboczy zwrotnicy dla pochylonego frontu przy kolumnie wyprostowanej



              Tak poza zmianą balansu tonalnego nic się poważnego nie dzieje. Nie musicie gości na siłę sadzać na fotelach. Niech Sobie stoją jak Lubią

              *** Klucz do zrobienia schematu zwrotnic




              *** Lista zakupów - zwrotnice
              R1 - OPORNIK JANTZEN AUDIO SUPERES 2,70 OHM 10W 1% KNP
              C1 - MKP 400V 8,20uF CROSS CAP
              C2 - MKP 400V 15,00uF CROSS CAP
              L1 - 000-1072 Air Core 0,180mH 0,330Ω dr.0,70mm

              L2 - 000-1467 Air Core 1,200mH 0,550Ω dr.1,00mm
              C3 - MKP 400V 10,00uF CROSS CAP

              CP2 - MKP 400V 0,39uF CROSS CAP
              RP2 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 15,00 OHM

              CP22 - BIPOLARNY MDL 100V 27uF
              RP22 - OPORNIK METALIZOWANY 5W 8,20 OHM
              LP22 - 000-2209 P-Core 1,000mH 0,450Ω dr.0,70mm


              L3 - 000-5261 P-Core 6,800mH 0,510Ω dr.1,00mm
              C4 - MKP 400V 27uF CROSS CAP

              Kilka zmian w zwrotnicy.

              *** Pomiary gotowej konstrukcji
              bramkowane, wygładzanie 1/48 - 1/96




              Filtracja

              Pasmo przetwarzania nie łączone BR zaprezentowane zgodnie z normą IEC




              CSD , TES , Harmoniczne 2 i 3, Impedancja






              ***Kilka dodatkowych słów
              Kopia jak wyżej - Mała kompensacja górnego SB17. Basu nie brakuje - Jest on nieco inaczej zaznaczony jak w przypadku CAC. Świetnie uzupełnia bezpośrednio prowadzone partie Środka i Góry.
              Środek i góra to nieco bardziej zaznaczone wybrzmienia względem CAC - nie mamy już tej subtelności w detalach ale zyskujemy nieco więcej pazura.
              Poziomy harmonicznych są nieco wyższe niż w pozycjach CAC i NAC ale nadal są na niskim poziomie. Opóźnienia także powyżej normy i oczekiwań.
              Dla Mnie w tym budżecie Rewelacja.

              Zapraszamy kolejnych zainteresowanych budowniczych / sponsorów na realizacje kolejnej 3 konfiguracji w Naszym otwartym projekcie


              *** Właściciel projektu zastrzega sobie wszelkie prawa do czerpania korzyści materialnych z powyższego opracowania.
              Projekt udostępniono do prywatnego użytku bywalców forum DiyAudio ***
              Last edited by Zap Projekt; 12.02.2019, 20:01.

              Skomentuj


                #47
                Branża, w jakiej osi są pomiary głośników przed filtracją?
                Pytam, bo ch-ki wooferów dolnego i górnego są bardzo podobne, a przecież dolny woofer jest sporo niżej od górnego...

                Możesz jeszcze wrzucić ch-ki porównawcze górnego woofera z pułapką RP22/L22/C22 i bez niej?
                "Pomiary są użytecznym narzędziem, ale nie pozwól stać się ich niewolnikiem" - Siegfried Linkwitz
                JMA RQ900 [WF223+MR16+D2608] • Atoll IN300 • Arcam CDS27 • Arcam irDAC • Onkyo NS-6170

                Skomentuj


                  #48


                  Się kleją :)
                  Last edited by marian; 13.02.2019, 20:06.

                  Skomentuj


                    #49
                    Zamieszczone przez pawel_luk1 Zobacz posta
                    Branża, w jakiej osi są pomiary głośników przed filtracją?
                    To nie są pomiary szczegółowe - to bardziej taki szybki rzut okiem na pasmo i wrzucone jako ciekawostka dla "gapiów". A robione były z tego co pamiętam dla pochylonej ścianki w polu dalekim z wygładzaniem mniej więcej na osi odsłuchu.
                    Zamieszczone przez pawel_luk1 Zobacz posta
                    Możesz jeszcze wrzucić ch-ki porównawcze górnego woofera z pułapką RP22/L22/C22 i bez niej?
                    - Nie zapisywałem takich a głośniki już chyba wymontowane z kolumny i naszykowane dla właściciela. Pułapka osłabia pasmo 700-1000Hz przy filtracji pojawia się tam podbicie skumulowane dyfrakcją i "działaniem zboczy". Czyli bez tej pułapki będzie garb w tym miejscu.
                    Last edited by Zap Projekt; 13.02.2019, 20:44.

                    Skomentuj


                      #50
                      A nie testowaliście przez przypadek wersji z SB Acoustics SB17NRXC35-8 6.5 i ceramiką na górze?

                      Skomentuj


                        #51

                        Skomentuj


                          #52
                          Fornir ma grubość 0,6?ładny :)

                          Skomentuj


                            #53
                            Zamieszczone przez Drag-on Zobacz posta
                            A nie testowaliście przez przypadek wersji z SB Acoustics SB17NRXC35-8 6.5 i ceramiką na górze?
                            Nie - ale nic nie stoi na przeszkodzie aby taki projekt zrobić. Jeśli jesteśmy zdeterminowani zapraszam do wspólnej realizacji konfiguracji 3 :) jw.
                            Last edited by Zap Projekt; 14.02.2019, 19:01.

                            Skomentuj


                              #54
                              Zamieszczone przez Cebanczyk Zobacz posta
                              Fornir ma grubość 0,6?
                              Z tego co pamiętam, tak.
                              Modyfikowany Palisander Santos kupiony w Miro.

                              Skomentuj


                                #55
                                Hmm to zobaczę jak będzie z kasą pod koniec miesiąca bo może bym się szarpnął. Szukam właśnie jakiegoś ciekawego projektu do salonu ( powierzchnia 32 m2 + otwarta kuchnia 10 m2)

                                Skomentuj


                                  #56
                                  Chodzi mi po głowie taka konfiguracja:
                                  - SB17CRC35-8
                                  - SB26ADC-C000-4
                                  Ten drugi na troszkę wyższą efektywność w górze pasma niż SB26CDC-C000-4, ale jak mówią, charakterystyki nie grają.
                                  Co bym chciał najbardziej słyszeć - fortepian, gitarę M.Knopflera, saksofon, A.M.Jopek ;-)
                                  Jakieś za, przeciw? Oczywiście "zasponsoruję" taką konfigurację.

                                  Skomentuj


                                    #57
                                    Zamieszczone przez cezarc Zobacz posta
                                    Co bym chciał najbardziej słyszeć - fortepian, gitarę M.Knopflera, saksofon, A.M.Jopek ;-)
                                    Na każdej konfiguracji głośników to usłyszysz.
                                    Charakter brzmienia jest ważny, ale on nie tylko zależy od samych głośników ale też od (jak nie bardziej) filtracji oraz finalnej charakterystyki.
                                    Czasem lekka zmiana charakterystyki (prawie nie zauważalna na wykresie), sprawia że dany instrument gra "słabiej" lub "zbyt natarczywie".

                                    Aha, no i nie wiem czy tweeter alu będzie odpowiedni aby rozkoszować się głosem AMJ.

                                    Skomentuj


                                      #58
                                      Co wy wszyscy macie z Tą AMJ ?? haha
                                      SB17CRC35-8 aplikowałem do tej pory tylko jako basowy ostatnio w Tebe. Jest małe ryzyko że będzie ciężko połączyć z 26ADC aż prosiło by się je łączyć z np. SB29SDAC ale to będzie wymagało trochę akrobacji z dopasowaniem średnicy.
                                      Ale możemy zrobić tak że się spróbuje i najwyżej zmieni koncepcje. Kopułki ADC mam 2 pary w pracowni z innych bieżących projektów.

                                      ADC i CDC to bliźniaki. przy porównaniu odnosi się wrażenie jakby CDC był nieco subtelniejszy

                                      Co do współpracy to zapraszam do kontaktu. Części sponsoruje właściciel - prace nad filtracją / strojeniem / tłumieniem - JA.

                                      Skomentuj


                                        #59
                                        Zamieszczone przez cezarc Zobacz posta
                                        Chodzi mi po głowie taka konfiguracja:
                                        - SB17CRC35-8
                                        - SB26ADC-C000-4
                                        Mamy kolejną konfiguracje / kolejnego sponsora w ramach naszego otwartego projektu - Cezarc - potwierdził chęć budowy konstrukcji na konfiguracji z SB17CRC35-8 wstępnie z SB26ADC / CDC na górze.
                                        Cieszymy się bo takie jest założenie projektu aby powstało jak najwięcej konfiguracji z danej aplikacji aby każdy mógł coś znaleźć dla Siebie.

                                        Skomentuj


                                          #60
                                          Przymierzam się do konfiguracji 2 i mam pytanie odnośnie SB17NRX35-8. Czy to jest SB17NRXC35-8, czy SB17NRX2C35-8?

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...